Reklamace – výpis článků

Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat

Co se děje | Veronika Hejná | 26. 1. 2023

+7

Soudit se s nepoctivou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší. Pomoct jim mají hromadné žaloby. Jejich výsledná podoba v českém právu ale má být slabší, než se dříve plánovalo.

Nezaplatili jste účet za telefon? Klidně vám ho vypnou, i když tvrdí opak

Jak na to | Věra Tůmová | 12. 8. 2010 | 35 komentářů

+8

Telefonní operátoři se dušují, že jedna nezaplacená složenka nemůže vést k nenadálému vypnutí telefonu. Přesto se to děje. Podle oficiálního výkladu operátorů mají ovšem od nezaplacení...

Ve vlaku nejde klimatizace. Řekněte si o odškodnění!

Jak na to | Petr Kučera | 14. 6. 2019 | 1 komentář

+9

Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když...

PŘEHLEDNĚ: Změňte si banku. Je to konečně mnohem pohodlnější.

Jak na to | Věra Tůmová | 9. 11. 2009

+9

Změnit banku můžete nyní podstatně snadněji než dříve. A to minimálně u dvanácti tuzemských bank. Stačí si otevřít nový účet a říct nové bance, aby za vás převedla z původního účtu...

Jak banky řeší stížnosti a reklamace klientů

Jak na to | Věra Tůmová | 23. 4. 2009 | 13 komentářů

+9

V některých tuzemských bankách si klienti stěžují rok od roku více. Není to však podle bankéřů kvůli krizi či špatným službám. Spíše jde o různé podněty, díky kterým se banky mohou...

Lampárna: Oskarta speciální edice

Články | Simona Ely Plischke | 23. 12. 2002

+9

Nedávno jsem v rámci předvánočního běsnění zavítala s přítelem do jednoho velkokapacitního odsávače peněz v centru Prahy. Odcházeli jsme po více než hodinovém neúspěšném lovu dárků....

Znáte svá práva při jednání s bankou? Otestujte se

Kvíz | Věra Tůmová | 11. 11. 2009

+10

Četli jste na Peníze.cz pozorně články o tom, jak se vás dotknou změny související s novým zákonem o platebním styku, který v Česku platí od 1. listopadu 2009? Vyzkoušejte si své znalosti...

Odškodnění za zpoždění vlaku dostanete snadněji. České dráhy mírní pravidla

Aktuality | Petr Kučera | 20. 11. 2022

+11

Cestující, kteří si koupili jízdenku Českých drah elektronicky a jejich spoj má větší než hodinové zpoždění, nově dostanou odškodnění automaticky. O vrácení peněz už tedy nemusí žádat.

Očima expertů: Zkrátit čtrnáctidenní lhůtu pro vrácení zboží zakoupeného na internetu?

Očima expertů | Ondřej Tůma | 10. 10. 2014

+11

Plážový písek ve foťáku, nafukovací člun od mořské soli. Internetové obchody si stěžují, že jim zákazníci v rámci čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od smlouvy stále častěji vrací viditelně...

DOVOLENÁ 2007: Při reklamaci zájezdu pomohou fotografie vad a nedostatků

Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007

+11

Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

Jak na to | dTest | 23. 6. 2020

+12

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce...

Ublížila ti velká firma? Přidej se! Jak budou fungovat hromadné žaloby

Co se děje | Petr Kučera | 1. 8. 2019 | 2 komentáře

+12

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné lidi jednodušší než teď. Pomoc má přinést novinka, známá hlavně z amerických filmů: hromadné žaloby. Ministerstvo dokončilo kompromisní návrh....

Účtování energií: Reklamujeme faktury a měřidla

Jak na to | Michaela Divišová | 23. 4. 2014 | 5 komentářů

+12

Přišla vám faktura za energie s astronomickým nedoplatkem? Zdá se vám účtovaný odběr elektřiny a plynu přemrštěný? Braňte se! Jak na reklamaci vyúčtování či měřidla?

PŘEHLEDNĚ: Peníze dostanete na účet rychleji a další lhůty, které byste měli znát

Jak na to | Věra Tůmová | 2. 11. 2009 | 2 komentáře

+12

Peníze z banky do banky budou od listopadu putovat minimálně o den kratší dobu než dosud. Naopak pozor si budete muset dát při placení daní, odvodů a úvěrů. Říká to nový zákon o platebním...

Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?

Když se řekne | Martin Horvát | 6. 5. 2022 | 4 komentáře

+13

Při plnění pracovních úkolů může zaměstnanec způsobit škodu nějaké třetí osobě – typicky zákazníkovi, klientovi nebo dodavateli svého zaměstnavatele. Na koho se má poškozený obrátit...

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích

Jak na to | Lukáš Zelený | 22. 3. 2019 | 2 komentáře

+14

Reklamace patří k nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. Přečtete si,...

Můj seznam stížností: Hledá se adresát. Kam s nimi?

Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 7. 2015 | 43 komentářů

+14

Seznam stížností se vrší. Jenže co s nimi? Kde se domoct zastání? Poradíme. Tedy přinejmenším, pokud jde o stížnost na instituci či obchodníka, který vás podfouknul, očesal, vyždímal…...

Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma

Aktuálně.cz | Petr Kučera | 22. 3. 2015 | 3 komentáře

+15

Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

Jak na to | Monika Veselíková | 12. 7. 2017

+16

Na koho se obrátit, když vám z internetového obchodu přivezou poškozené zboží? Odpovídá za vadu prodejce, nebo přepravní společnost, a musíte balíček reklamovat, nebo stačí odstoupit...

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

Co se děje | Petr Kučera | 17. 8. 2023

+17

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele od příštího roku jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové,...

Uletí vám letadlo kvůli frontě? Smůla. V odškodnění je díra

Co se děje | Jana Divinová | 28. 7. 2022 | 4 komentáře

+17

Evropská letiště nemají dost personálu. Cestující tráví hodiny ve frontách na odbavení, i tak ale často zmeškají let. A nikdo neví, po kom žádat odškodnění za zkaženou dovolenou nebo...

Kupujeme byt: Novostavba je zboží, které můžete reklamovat

Seriál | Vladimír Zuzák | 5. 11. 2014 | 3 komentáře

+17

Nový, právě postavený ještě neznamená ani kvalitní, ani bezchybný. Aspoň ne v případě českých novostaveb. Vaše radost, že developerský projekt dospěl do úspěšného konce, by neměla vyhrát...

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

Co se děje | Veronika Hejná | 25. 2. 2020 | 1 komentář

+18

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.

Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou

Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 7. 2019

+18

Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.

Chcete vrátit vánoční dárek? Víme, na co máte nárok

Jak na to | Petr Kučera | 28. 12. 2009

+18

Věnovali jste vašemu blízkému krásný dárek a zjistili, že už má doma úplně stejný? Nebo jste prostě špatně odhadli jeho vkus? Přečtěte si, jak můžete vrátit zboží prodávajícímu, přestože...

Jak si cestovky pohrávají s klienty

Co se děje | Táňa Chadrabová | 20. 6. 2008 | 14 komentářů

+18

Přetrvávající stížnosti na nekalé praktiky cestovních kanceláří a agentur přimělo Sdružení obrany spotřebitele (SOS), aby si posvítilo na nejpoužívanější triky. Jak cestovky nutí klientům...

Česká pošta: když víte, že vám lžou

Články | Jiří Šedivý | 13. 6. 2005 | 17 komentářů

+18

"Adresát nezastižen," stojí na lístku, který jste vyndali ze své schránky. Vy jste přitom v uvedeném čase doma bezpečně byli a je vám jasné, že se příslušný doručovatel prostě nechtěl...

Zpoždění vlaku: Na jaké odškodné máte nárok. Srovnání dopravců

Když se řekne | Petra Dlouhá | 21. 6. 2016 | 15 komentářů

+19

Vlak se zpozdí nebo nejede vůbec. Nefunguje klimatizace nebo topení. Kdy máte nárok na odškodné? Co je povinné a jaké kompenzace za nepříjemnosti vyplácejí České dráhy, RegioJet a Leo...

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

Když se řekne | Petra Dlouhá | 6. 9. 2017 | 3 komentáře

+20

Koupíte půl roku starý mobil nebo televizi. „Ještě v záruce, přidám platný záruční list,“ vyzdvihuje člověk, který přístroj prodává. Jenže záruční list u zboží z druhé ruky nemusí být...

Kurvítko

Komiks | redakce Peníze.CZ | 8. 5. 2013 | 5 komentářů

+20

Podle vzoru pravítko – ani nevíte jak a vezmou vás přes prsty.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Nejnovější články

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

Prodloužená záruka, pojištění proti krádeži a rozbití. Na první pohled lákavé doplňky...více

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele od příštího roku jednodušší...více

Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky

Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky

Mnoho spotřebitelů nezná všechna svá práva při reklamaci zboží nebo služeb. Často ji vzdávají...více

Obchodní rejstřík

Název subjektu, IČO, jméno osoby

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services