Co se děje | Veronika Hejná | 24. 2. 2021 | 3 komentáře
![]()
Od března začínají platit nová pravidla Evropské komise, která zaručují opravitelnost domácích spotřebičů. Praktické dopady poznají spotřebitelé zřejmě až za dva roky. A například u mobilů mají zatím dál smůlu.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2020 | 18 komentářů
![]()
S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.
Když se řekne | Veronika Hejná | 6. 8. 2020
![]()
Prodloužená záruka ke zboží – to zní lákavě. Někdy vám ji obchodník dává zadarmo jako součást nákupu, jindy si ji můžete přikoupit jako volitelný nadstandard. Na co si dát pozor, ať neplatíte zbytečně?
Jak na to | dTest | 23. 6. 2020
![]()
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce záruku omezit.
Co se děje | Veronika Hejná | 25. 2. 2020 | 1 komentář
![]()
Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.
Co se děje | Veronika Hejná | 3. 2. 2020 | 50 komentářů
![]()
Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.
Co se děje | Veronika Hejná | 21. 1. 2020 | 16 komentářů
![]()
Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů. Na rozsáhlejší vylepšení si ale ještě počkáme.
Co se děje | Jiří Hovorka | 17. 10. 2019 | 20 komentářů
![]()
Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.
Co se děje | Jiří Hovorka | 20. 9. 2019 | 46 komentářů
![]()
Ne každá známka má sběratelskou hodnotu. Pošta doplatila na nepřesný výklad svých vlastních podmínek.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 8. 2019 | 2 komentáře
![]()
Soudit se s velkou firmou bude pro běžné lidi jednodušší než teď. Pomoc má přinést novinka, známá hlavně z amerických filmů: hromadné žaloby. Ministerstvo dokončilo kompromisní návrh. Podívali jsme se, co nakonec přináší.
Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 7. 2019
![]()
Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.
Aktuality | Petr Kučera | 17. 7. 2019
![]()
Češi si můžou ode dneška rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Oznámilo to Evropské spotřebitelské centrum, které na svém webu spustilo Letecký kalkulátor vašich práv.
Aktuality | Petr Kučera | 19. 6. 2019
![]()
Obvodní soud pro Prahu 8 rozhodl, že německý koncern Volkswagen musí českým majitelům aut zaplatit celkem 533 milionů korun v emisní aféře zvané Dieselgate. Každý z 2435 lidí, kteří podali společnou žalobu, požadoval 220 tisíc korun. O rozsudku píše web Seznam Zprávy.
Jak na to | Petr Kučera | 14. 6. 2019 | 1 komentář
![]()
Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když celou cestu protrpíte?
Co se děje | Lukáš Zelený | 7. 6. 2019 | 1 komentář
![]()
Festivalová sezóna začíná. A s ní přibývají další pokusy pochybných portálů nabízejících nákup vstupenek.
Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 5. 2019 | 2 komentáře
![]()
Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?
Aktuality | Petr Kučera | 23. 5. 2019
![]()
Český telekomunikační úřad uložil pokutu 25 tisíc korun společnosti Vodafone kvůli tomu, že chtěla zaplatit za služby i po zániku smlouvy. Operátor se tím dopustil zakázané agresivní obchodní praktiky, uvedl úřad. Rozhodnutí už je pravomocné.
Co se děje | Jana Poncarová | 15. 5. 2019 | 4 komentáře
![]()
Špatně spočítaná faktura, nesmyslně vysoké sankce nebo komplikace při výpovědi smlouvy. To jsou typické příklady potíží s dodavateli energií. Na rozdíl od předchozích let se lidé nebojí ozvat. Loni si jich stěžoval rekordní počet. Má to vůbec smysl?
Jak na to | Lukáš Zelený | 22. 3. 2019 | 2 komentáře
![]()
Reklamace patří k nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. Přečtete si, s jakými omyly se nejčastěji setkáváme ve spotřebitelské poradně dTestu a jak si v takových situacích správně poradit.
Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 6. 2018 | 39 komentářů
![]()
Chcete reklamovat? Potřebujete reklamovat? Musíte reklamovat? A víte, na co máte právo?
Když se řekne | Petra Dlouhá | 6. 9. 2017 | 2 komentáře
![]()
Koupíte půl roku starý mobil nebo televizi. „Ještě v záruce, přidám platný záruční list,“ vyzdvihuje člověk, který přístroj prodává. Jenže záruční list u zboží z druhé ruky nemusí být nic platný, až půjdete reklamovat, nejspíš pohoříte.
Jak na to | Petra Dlouhá | 8. 8. 2017
![]()
Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.
Jak na to | Monika Veselíková | 12. 7. 2017
![]()
Na koho se obrátit, když vám z internetového obchodu přivezou poškozené zboží? Odpovídá za vadu prodejce, nebo přepravní společnost, a musíte balíček reklamovat, nebo stačí odstoupit od smlouvy? Poradíme.
Jak na to | Petra Dlouhá | 14. 3. 2017 | 77 komentářů
![]()
Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom místě.
Jak na to | Petra Dlouhá | 20. 9. 2016 | 76 komentářů
![]()
Na koho si můžete stěžovat u České obchodní inspekce? Jaký trest dotyčnému hrozí? Jak stížnost správně podat? A kdy vám ČOI nepomůže? Máme pro vás přehledného průvodce.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 21. 6. 2016 | 13 komentářů
![]()
Vlak se zpozdí nebo nejede vůbec. Nefunguje klimatizace nebo topení. Kdy máte nárok na odškodné? Co je povinné a jaké kompenzace za nepříjemnosti vyplácejí České dráhy, RegioJet a Leo Express dobrovolně, nad rámec zákonných povinností?
Jak na to | Petra Dlouhá | 1. 6. 2016 | 8 komentářů
![]()
Když od cestovky dostanete něco jiného, než slibovala – a než jste zaplatili – ozvěte se. Poradíme, jak správně reklamovat zájezd.
Jak na to | Petra Dlouhá | 31. 3. 2016 | 42 komentářů
![]()
Když se na zboží objeví v záruční době vada, můžete ho reklamovat. Přečtete si, na co máte právo a jaké triky obchodníci zkoušejí. Reklamujte správně. A nenechte se nachytat.
Jak na to | Petra Dlouhá | 16. 11. 2015 | 7 komentářů
![]()
Moucha na talíři. Jiné suroviny, než slibovali. Příliš slané, málo teplé. Propečené místo krvavého. Pivo pod míru. Sekt místo šampaňského. Čekáte věčnost. Číšník drzoun. Sami si účtují spropitné. Stačí říct, že mi to prostě nechutná? Co můžete reklamovat v restauraci? A jak na to? Ptáme se právníka.
Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 7. 2015 | 15 komentářů
![]()
Seznam stížností se vrší. Jenže co s nimi? Kde se domoct zastání? Poradíme. Tedy přinejmenším, pokud jde o stížnost na instituci či obchodníka, který vás podfouknul, očesal, vyždímal… prostě připravil o nervy a peníze.