Reklamace – výpis článků

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

Co se děje | Veronika Hejná | 25. 2. 2020 | 1 komentář

+5

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

Co se děje | Veronika Hejná | 3. 2. 2020 | 48 komentářů

+22

Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

Co se děje | Veronika Hejná | 21. 1. 2020 | 15 komentářů

+60

Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů. Na rozsáhlejší vylepšení si ale ještě počkáme.

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

Co se děje | Jiří Hovorka | 17. 10. 2019 | 20 komentářů

+78

Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad

Co se děje | Jiří Hovorka | 20. 9. 2019 | 46 komentářů

+81

Ne každá známka má sběratelskou hodnotu. Pošta doplatila na nepřesný výklad svých vlastních podmínek.

Ublížila ti velká firma? Přidej se! Jak budou fungovat hromadné žaloby

Co se děje | Petr Kučera | 1. 8. 2019 | 2 komentáře

+12

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné lidi jednodušší než teď. Pomoc má přinést novinka, známá hlavně z amerických filmů: hromadné žaloby. Ministerstvo dokončilo kompromisní návrh. Podívali jsme se, co nakonec přináší.

Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou

Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 7. 2019

+16

Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.

Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj

Aktuality | Petr Kučera | 17. 7. 2019

+1

Češi si můžou ode dneška rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Oznámilo to Evropské spotřebitelské centrum, které na svém webu spustilo Letecký kalkulátor vašich práv.

Volkswagen musí odškodnit stovky Čechů za Dieselgate

Aktuality | Petr Kučera | 19. 6. 2019

0

Obvodní soud pro Prahu 8 rozhodl, že německý koncern Volkswagen musí českým majitelům aut zaplatit celkem 533 milionů korun v emisní aféře zvané Dieselgate. Každý z 2435 lidí, kteří podali společnou žalobu, požadoval 220 tisíc korun. O rozsudku píše web Seznam Zprávy.

Ve vlaku nejde klimatizace. Řekněte si o odškodnění!

Jak na to | Petr Kučera | 14. 6. 2019 | 1 komentář

+2

Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když celou cestu protrpíte?

Pozor při nákupu vstupenek. Problém řeší celá Evropa

Co se děje | Lukáš Zelený | 7. 6. 2019 | 1 komentář

+3

Festivalová sezóna začíná. A s ní přibývají další pokusy pochybných portálů nabízejících nákup vstupenek.

Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka

Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 5. 2019 | 2 komentáře

+3

Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?

Pokuta pro Vodafone. Účtoval služby, i když je zákazník zrušil

Aktuality | Petr Kučera | 23. 5. 2019

0

Český telekomunikační úřad uložil pokutu 25 tisíc korun společnosti Vodafone kvůli tomu, že chtěla zaplatit za služby i po zániku smlouvy. Operátor se tím dopustil zakázané agresivní obchodní praktiky, uvedl úřad. Rozhodnutí už je pravomocné.

Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?

Co se děje | Jana Poncarová | 15. 5. 2019 | 4 komentáře

+26

Špatně spočítaná faktura, nesmyslně vysoké sankce nebo komplikace při výpovědi smlouvy. To jsou typické příklady potíží s dodavateli energií. Na rozdíl od předchozích let se lidé nebojí ozvat. Loni si jich stěžoval rekordní počet. Má to vůbec smysl?

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích

Jak na to | Lukáš Zelený | 22. 3. 2019 | 2 komentáře

+12

Reklamace patří k nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. Přečtete si, s jakými omyly se nejčastěji setkáváme ve spotřebitelské poradně dTestu a jak si v takových situacích správně poradit.

2018: Jak reklamovat a nepohořet

Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 6. 2018 | 35 komentářů

+169

Chcete reklamovat? Potřebujete reklamovat? Musíte reklamovat? A víte, na co máte právo?

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

Když se řekne | Petra Dlouhá | 6. 9. 2017 | 1 komentář

+11

Koupíte půl roku starý mobil nebo televizi. „Ještě v záruce, přidám platný záruční list,“ vyzdvihuje člověk, který přístroj prodává. Jenže záruční list u zboží z druhé ruky nemusí být nic platný, až půjdete reklamovat, nejspíš pohoříte.

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli

Jak na to | Petra Dlouhá | 8. 8. 2017

+12

Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

Jak na to | Monika Veselíková | 12. 7. 2017

+9

Na koho se obrátit, když vám z internetového obchodu přivezou poškozené zboží? Odpovídá za vadu prodejce, nebo přepravní společnost, a musíte balíček reklamovat, nebo stačí odstoupit od smlouvy? Poradíme.

Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

Jak na to | Petra Dlouhá | 14. 3. 2017 | 77 komentářů

+405

Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom místě.

Pošlu na vás ČOIku! Jak stížnost doopravdy podat. A co hrozí hříšníkovi

Jak na to | Petra Dlouhá | 20. 9. 2016 | 54 komentářů

+112

Na koho si můžete stěžovat u České obchodní inspekce? Jaký trest dotyčnému hrozí? Jak stížnost správně podat? A kdy vám ČOI nepomůže? Máme pro vás přehledného průvodce.

Zpoždění vlaku: Na jaké odškodné máte nárok. Srovnání dopravců

Když se řekne | Petra Dlouhá | 21. 6. 2016 | 13 komentářů

+18

Vlak se zpozdí nebo nejede vůbec. Nefunguje klimatizace nebo topení. Kdy máte nárok na odškodné? Co je povinné a jaké kompenzace za nepříjemnosti vyplácejí České dráhy, RegioJet a Leo Express dobrovolně, nad rámec zákonných povinností?

Reklamace dovolené: Pár dobrých rad

Jak na to | Petra Dlouhá | 1. 6. 2016 | 8 komentářů

+54

Když od cestovky dostanete něco jiného, než slibovala – a než jste zaplatili – ozvěte se. Poradíme, jak správně reklamovat zájezd.

Reklamace v roce 2016: Jak na to, abyste uspěli. A co si nenechat líbit

Jak na to | Petra Dlouhá | 31. 3. 2016 | 42 komentářů

+364

Když se na zboží objeví v záruční době vada, můžete ho reklamovat. Přečtete si, na co máte právo a jaké triky obchodníci zkoušejí. Reklamujte správně. A nenechte se nachytat.

Reklamace v restauraci: Když vám naservírují blaf

Jak na to | Petra Dlouhá | 16. 11. 2015 | 7 komentářů

+43

Moucha na talíři. Jiné suroviny, než slibovali. Příliš slané, málo teplé. Propečené místo krvavého. Pivo pod míru. Sekt místo šampaňského. Čekáte věčnost. Číšník drzoun. Sami si účtují spropitné. Stačí říct, že mi to prostě nechutná? Co můžete reklamovat v restauraci? A jak na to? Ptáme se právníka.

Můj seznam stížností: Hledá se adresát. Kam s nimi?

Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 7. 2015 | 6 komentářů

+15

Seznam stížností se vrší. Jenže co s nimi? Kde se domoct zastání? Poradíme. Tedy přinejmenším, pokud jde o stížnost na instituci či obchodníka, který vás podfouknul, očesal, vyždímal… prostě připravil o nervy a peníze.

Čtyři rady od dTestu: Nákupy na IČO a reklamace

Jak na to | Lukáš Zelený | 26. 5. 2015 | 25 komentářů

+72

Osoby samostatně výdělečně činné dostaly před dvěma roky na vybranou: buď si do daňového přiznání vyčíslí výdaje procentní paušální částkou, nebo dostanou slevu na manžela/manželku či dítě, obojí mít nemůžou. Pro řadu z nich to byl impulz začít víc nakupovat na firmu. Jenže pozor: při nákupu na IČO přicházíte o ochranu, kterou zákon zaručuje spotřebitelům.

Reklamace 2015: Manuál chytrého spotřebitele

Jak na to | Petra Dlouhá | 1. 4. 2015 | 31 komentářů

+213

Lednička nechladí, v mobilu podezřele rachotí, žralok na teniskách po prvním tréninku… Chystáte se reklamovat? Pročtěte si reklamační manuál krok za krokem. Poradíme, jak na to.

Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma

Aktuálně.cz | Petr Kučera | 22. 3. 2015 | 3 komentáře

+15

Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.

Kupujeme byt: Novostavba je zboží, které můžete reklamovat

Seriál | Vladimír Zuzák | 5. 11. 2014 | 3 komentáře

+17

Nový, právě postavený ještě neznamená ani kvalitní, ani bezchybný. Aspoň ne v případě českých novostaveb. Vaše radost, že developerský projekt dospěl do úspěšného konce, by neměla vyhrát nad zdravým rozumem. Při podpisu smlouvy, kontrolách výstavby i při předání bytu myslete na zadní vrátka k odstraňování vad a případným reklamacím. A pozor na dobu trvání záruční lhůty.

Stránka 1/3

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 737 249 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení ve 14denní lhůtě
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, přišlo mi rozbalené zboží sluchátka dokonce špatně fungují. Je možné vrátit zboží ve 14denní lhůtě? Nekupovala jsem rozbalené zboží. Mám strach že se prodejce bude vymlouvat na to že rozbalené... více

Spotřebitelská poradna

Nejnovější články

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést...více

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu...více

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů....více

Články na Heroine.cz

Vnímám teď chlapy přes filtr, říká herečka Anežka Pithartová

Vnímám teď chlapy přes filtr, říká herečka Anežka Pithartová

Za dvanáctiletou Týnu se při natáčení dokumentu V síti vydávala jedenadvacetiletá Anežka...více

Máte dítě s vývojovou poruchou? Na stát ani pojišťovny nespoléhejte

Máte dítě s vývojovou poruchou? Na stát ani pojišťovny nespoléhejte

Mohlo by se zdát, že žijeme v zemi s relativně fungujícím zdravotnictvím, kde se o nás...více

Generace Z: Na porno koukají už od jedenácti, o sexu vědí ale pořád málo

Generace Z: Na porno koukají už od jedenácti, o sexu vědí ale pořád málo

Měla jsem možnost mluvit o sexu se spoustou teenagerů. Mnohokrát jsem proto slyšela, jak...více

Interaktivní grafiky

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Rok v krizi aneb podívejte se, jak svět prošel recesí

Rok v krizi aneb podívejte se, jak svět prošel recesí

Černé září 2008 uvrhlo svět do jedné z nejhorších finančních krizí. Podívejte se na průběh finanční krize v kontextu vývoje na burzách a měnových trzích.

Jak je chráněná nová pětisetkoruna

Jak je chráněná nová pětisetkoruna

Od 1. dubna 2009 je v oběhu lépe chráněná pětisetkoruna. Přibyly tři nové ochranné prvky. Podívejte se, jak poznat pravou bankovku od falešné.

Obchodní rejstřík

Název subjektu, IČO, jméno osoby

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.