Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?
Při plnění pracovních úkolů může zaměstnanec způsobit škodu nějaké třetí osobě – typicky zákazníkovi, klientovi nebo dodavateli svého zaměstnavatele. Na koho se má poškozený obrátit s nárokem na náhradu škody? Jasnější odpověď nedávno přinesl Nejvyšší soud.
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Další příspěvky v diskuzi (celkem 4 komentářů)
9. 5. 2022 19:29
6. 5. 2022 9:33 | Petr Kučera, Peníze.cz
6. 5. 2022 7:58 | Fil
Citace - Josef Jarkovský / 06.05.2022 06:55
Chápu to tak, že poslední věta v článku doplňuje předchozí text, není s ním nutně v rozporu. Jiná věc je samozřejmě možná trestní odpovědnost (typicky obecné ohrožení), ale u občanskoprávní náhrady škody asi nezbývá poškozenému než i tohle řešit přes zaměstnavatele (a ten to pochopitelně chce po zaměstnanci už bez limitu 4,5).
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
6. 5. 2022 6:55 | Josef Jarkovský