Reklamace – výpis článků

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích

Jak na to | Lukáš Zelený | 22. 3. 2019 | 2 komentáře

+14

Reklamace patří k nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. Přečtete si,...

PŘEHLEDNĚ: Změny, které byste jako držitelé platebních karet měli znát

Jak na to | Věra Tůmová | 29. 10. 2009 | 2 komentáře

+3

Zablokujete-li kartu kvůli ztrátě, nebudete za to od listopadu nic platit. To je jedna ze změn, které se dotknou majitelů i vydavatelů platebních karet díky novému Zákonu o platebním...

Problémy na letišti? Jak na odškodnění za zpožděný nebo zrušený let

Jak na to | dTest | 15. 7. 2022

0

Kvůli velkému zájmu o cestování stále častěji dochází ke zpožděním letů či k jejich rušení. Na vině je nedostatek zaměstnanců na letištích, způsobený masivním propouštěním během pandemie...

DOVOLENÁ 2007: Nedali vám správný pokoj? Trvejte na lepším

Cestování | Michal Pravda | 20. 6. 2007

-5

Když poskytované služby neodpovídají těm, které si klient zaplatil, měl by je reklamovat na místě u delegáta a opatřit si důkazy pro pozdější jednání s cestovní kanceláří. Na kompenzaci...

PŘEHLEDNĚ: Máte účet v bance? Tady jsou změny, které byste měli znát.

Jak na to | Věra Tůmová | 3. 11. 2009 | 5 komentářů

-1

Od listopadu lze zrušit bankovní účet zdarma, trvá-li déle než jeden rok. To v Česku většina bank už umožňuje. Nově ale musí každý měsíc klienta zdarma informovat i o pohybech na účtu....

Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma

Aktuálně.cz | Petr Kučera | 22. 3. 2015 | 3 komentáře

+15

Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.

Reklamace 2015: Manuál chytrého spotřebitele

Jak na to | Petra Dlouhá | 1. 4. 2015 | 31 komentářů

+214

Lednička nechladí, v mobilu podezřele rachotí, žralok na teniskách po prvním tréninku… Chystáte se reklamovat? Pročtěte si reklamační manuál krok za krokem. Poradíme, jak na to.

Reklamace 2014. Zkracuje se záruční doba na půl roku?

Když se řekne | Petra Dlouhá | 13. 3. 2014 | 22 komentářů

+72

Nový občanský zákoník, účinný od ledna, se dotýká tisíce a jedné životní situace. Nová pravidla dostala i ta, které se obvykle vyhýbáme jak čert kříži: reklamace. Co přesně se od ledna...

Finanční arbitryně má pokračovat. Schillerová jinde nehledala

Co se děje | Jiří Hovorka | 2. 9. 2021 | 5 komentářů

-3

Ministryně financí nevyslyšela volání expertů na dluhovou problematiku. Ti nominovali současného zástupce finanční arbitryně, která je podle nich neviditelná.

Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?

Co se děje | Jana Poncarová | 15. 5. 2019 | 4 komentáře

+41

Špatně spočítaná faktura, nesmyslně vysoké sankce nebo komplikace při výpovědi smlouvy. To jsou typické příklady potíží s dodavateli energií. Na rozdíl od předchozích let se lidé nebojí...

Kurvítko

Komiks | redakce Peníze.CZ | 8. 5. 2013 | 5 komentářů

+20

Podle vzoru pravítko – ani nevíte jak a vezmou vás přes prsty.

Očima expertů: Zkrátit čtrnáctidenní lhůtu pro vrácení zboží zakoupeného na internetu?

Očima expertů | Ondřej Tůma | 10. 10. 2014

+11

Plážový písek ve foťáku, nafukovací člun od mořské soli. Internetové obchody si stěžují, že jim zákazníci v rámci čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od smlouvy stále častěji vrací viditelně...

Kdo jezdí často, přijde o odškodné za zpoždění. Odměna za věrnost podle ČD

Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2020 | 19 komentářů

+66

S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.

Dovolená jako z hororu? Poradíme, jak reklamovat zájezd

Jak na to | Ondřej Tůma | 25. 7. 2012 | 6 komentářů

+20

Dovolená u moře představuje pro řadu z nás vrchol léta. Ne vždy ale dopadne podle našich představ. Poradíme vám, na co nezapomenout při sepisování smlouvy a jakým způsobem můžete zájezd...

Jak si cestovky pohrávají s klienty

Co se děje | Táňa Chadrabová | 20. 6. 2008 | 14 komentářů

+18

Přetrvávající stížnosti na nekalé praktiky cestovních kanceláří a agentur přimělo Sdružení obrany spotřebitele (SOS), aby si posvítilo na nejpoužívanější triky. Jak cestovky nutí klientům...

Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat

Co se děje | Veronika Hejná | 26. 1. 2023

+7

Soudit se s nepoctivou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší. Pomoct jim mají hromadné žaloby. Jejich výsledná podoba v českém právu ale má být slabší, než se dříve plánovalo.

Kolik stojí znalecký posudek na poškozené boty?

Kvíz týdne | redakce Peníze.CZ | 5. 3. 2010

+1

Četli jste v uplynulém týdnu pozorně články na Peníze.cz? Vyzkoušejte si v našem kvízu, co všechno jste si zapamatovali. Po jeho vyplnění se dozvíte správné odpovědi.

Je reklamace vaší noční můrou? Probuďte se z ní!

Jak na to | Petra Dlouhá | 11. 5. 2011 | 17 komentářů

+36

„Světla svítí, stěrače stírají...“ Nesmrtelná scéna z filmu Vrchní, prchni. Ale co když stěrače nestírají, vysavač nesaje a nové luxusní botky se rozpadají? A vy jste se kvůli nim minulý...

Nákupy na internetu: Kdy lze vrátit zboží bez udání důvodu

Co se děje | Věra Tůmová | 15. 5. 2009 | 59 komentářů

+53

Nákupy na internetu bývají pro zákazníky výhodné, a to nejen kvůli ceně. E-shopy mají i další výhody. Snadno lze vrátit nechtěné zboží či reklamovat poškozené. Odstoupit od smlouvy...

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

Co se děje | Petr Kučera | 17. 8. 2023

+17

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele od příštího roku jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové,...

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

Jak na to | Monika Veselíková | 12. 7. 2017

+16

Na koho se obrátit, když vám z internetového obchodu přivezou poškozené zboží? Odpovídá za vadu prodejce, nebo přepravní společnost, a musíte balíček reklamovat, nebo stačí odstoupit...

Jak banka na věrného klienta poslala vymahače dluhů

Co se děje | Věra Tůmová | 14. 9. 2009 | 28 komentářů

+56

Deset let má pan Patrik účty u Raiffeisenbank a na nich desetitisíce korun. Přesto mu banka naúčtovala neoprávněně poplatky za spořící účet a jejich zaplacení pak vymáhala prostřednictvím...

Česká pošta: když víte, že vám lžou

Články | Jiří Šedivý | 13. 6. 2005 | 17 komentářů

+18

"Adresát nezastižen," stojí na lístku, který jste vyndali ze své schránky. Vy jste přitom v uvedeném čase doma bezpečně byli a je vám jasné, že se příslušný doručovatel prostě nechtěl...

Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou

Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 7. 2019

+18

Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

Jak na to | dTest | 23. 6. 2020

+12

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce...

Z prodeje auta souboj na ostří nože

Co se děje | Petra Dlouhá | 28. 2. 2011 | 38 komentářů

+74

Kampaň „Nemyslíš, zaplatíš“ ministerstvo z důvodu úspor zastavilo. Pro ústřední motto však máme nové využití. Mohlo by se stát názvem reality show z prostředí českých autobazarů. Pravidelný...

Při reklamování zboží buďte tvrdí. Zákon je na vaší straně

Životní situace | Táňa Chadrabová | 17. 8. 2007 | 32 komentářů

+112

Když prodejce nehodlá přijmout reklamaci vadného zboží, nechte si zpracovat znalecký posudek. Vyjde sice na pár set korun, ale když znalec zjistí, že reklamace je oprávněná, musí prodejce...

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky

Když se řekne | Jana Divinová | 25. 7. 2022

+3

Stavební inspektoři radí, na jaké technické vady si dát pozor při koupi rodinného domu. Než půjdete na prohlídku nemovitosti, prohlédněte si je ve fotogalerii.

Kupujeme byt: Novostavba je zboží, které můžete reklamovat

Seriál | Vladimír Zuzák | 5. 11. 2014 | 3 komentáře

+17

Nový, právě postavený ještě neznamená ani kvalitní, ani bezchybný. Aspoň ne v případě českých novostaveb. Vaše radost, že developerský projekt dospěl do úspěšného konce, by neměla vyhrát...

Reklamace dovolené: Pár dobrých rad

Jak na to | Petra Dlouhá | 1. 6. 2016 | 8 komentářů

+57

Když od cestovky dostanete něco jiného, než slibovala – a než jste zaplatili – ozvěte se. Poradíme, jak správně reklamovat zájezd.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Nejnovější články

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

Prodloužená záruka, pojištění proti krádeži a rozbití. Na první pohled lákavé doplňky...více

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele od příštího roku jednodušší...více

Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky

Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky

Mnoho spotřebitelů nezná všechna svá práva při reklamaci zboží nebo služeb. Často ji vzdávají...více

Obchodní rejstřík

Název subjektu, IČO, jméno osoby

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services