Při reklamování zboží buďte tvrdí. Zákon je na vaší straně

Když prodejce nehodlá přijmout reklamaci vadného zboží, nechte si zpracovat znalecký posudek. Vyjde sice na pár set korun, ale když znalec zjistí, že reklamace je oprávněná, musí prodejce cenu posudku zaplatit.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 8. 2007 23:16, ratata

Máte pravdu, která půjde jen stěží obhájit... Mě osobně u bot za 2100 Kč při reklamaci po dvou měsících prodavač prozradil, že jsem je používal k jinému účelu než k jakému jsou určeny. Vysvětlit v takové situaci, že v botech jsem chodil a že jsem tedy zřejmě mylně očekával, že boty jsou k chození určeny nic nevyřešilo. (Chápu, že prodavač mohl mít na mysli, že jsem v nich hrál např. fotbal, každopádně mému tvrzení o obyčejném chození nechtěl věřit.) Boty tedy neproběhly nejjednodušší cestou vrácení peněz nebo výměny zboží a "šly" na reklamaci do centrály do Prahy. Po necelém měsíci mi přišlo vyjádření, že reklamace je zamítnuta, ze stejného důvodu, který uvedl prodavač.... Ještě přidaly, že vycházely z dlouholeté znalosti a zkušenosti. OK. Obrátil jsem se na ČOI, SnOS a další. Na Justice.cz jsem vynašel, že firma funguje necelý rok, tedy "dlouholeté zkušenosti" mne vytočily. Nedalo se nic dělat a boty dostal do rukou posudkář. Vypracoval posudek a vyšlo najevo, že boty jsou absolutní zmetek (mimochodem, jednalo se o prasklou podrážku). Prodejce vše zaplatil, včetně posudku a lístků na tramvaj, které jsem projezdil pořád sem a tam po Brně abych si vždy poslechl stejnou pohádku - "že jsem boty využíval k něčemu jinému, než na co jsou určeny". Musím podotknout, že jsem měl štěstí, že kamarád v dané prodejně pracoval a prozradil mi, že boty na měsíc neodešly do Pražské centrály na posouzení, ale pod stůl v prodejně, kde stejně jako zbytek reklamací čekaly jakousi "reálnou dobu" aby to vypadalo, že se tím skutečně někdo zabýval.

Po takových zkušenostech krmte někoho slušností k prodávajícímu a podobnými radami i když ve skutečnosti máte pravdu a všichni jsme lidi. Jen trochu jiní lidi...

Zobrazit celé vlákno

+103
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 48 komentářů)

24. 2. 2019 20:07 | Kristýna

Dobrý den, pracuji ve firmě, která před 4 lety nakoupila cca 80 ks kávovarů za účelem daru pro zákazníky, kteří nakoupí zboží za vyšší cenu. Kávovary se ale neudaly a teď by je firma ráda prodala prostřednictvím internetu (ebay, aikro, Amazon, apod.). Kávovary už ale nejsou v záruce. Je firma povinná poskytnout na kávovary záruku novou (případně jakou formu)? Nebo zákon umožňuje prodat zboží bez záruky? Děkuji za Vaši odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 11. 2017 12:48 | 825jakub

Dobrý den, prosím o radu jak můžu postupovat jako zákazník v případě, že jsem reklamovala zboží u prodejce, jednalo se o dětské boty a prodejce reklamaci nevyřídil v zákonné lhůtě 30 dní. Jaká mám v tuto chvíli práva. Chci, aby mi vrátil celou částku, bez jakýchkoli dalších podmínek. Děkuji předem za radu a pomoc.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 9. 2017 7:30 | J. Krištof

Dobry den chtěl jsem se zeptat jak mám postupovat kdyz mi Alza vyřídila moji treti stejnou reklamaci oper vymenou . A pri tom jsem pozadoval penize vim ze na ne mam narok ale nevi jak na ne mam tu vymenu odmitnout stim ze chci penize ze na ne mam narok? Diky za odpoved .
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 9. 2017 22:20

Záruční doba se prodlužuje o tu dobu, co byl notebook na reklamaci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2017 15:16 | HANA NOSALOVA

ZAKOUPILA JSEM PC V RIJNU 2016 OD TE DOBY MAM S NIM STALE NEJAKE PROBLEMY.DALA JSEM HO ZKONTROLOVAT NA PRODEJNU KDE JSEM HO ZAKOUPILA TED UNOR BREZEN A ZAPLATILA JSEM 1600KC.PRESTO MAM S NIM PROBLEMY.CO DAL PORADTE MI DEKUJI NOSALOVA
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2017 15:39 | Frantisek

Co dělat v případě že mi 3 dny dny před koncem záruční doby přijaly notebook k opravě a po měsíci jej vrátily ve stavu údajně opraveném.Přičemž notebook stále nefunguje a v prodejně mi řekly ze už je teď po záruce ze s tím nic nikdo neudělá pouze jej mohou přijmout k opravě?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2017 17:24 | Pavel hejduk

Po neuznané reklamaci řádně pojištěneho teleffonu pojištovna telefon ztratila.už mají 70 dní spoždění o navrácení zpět. Co dělat
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 11. 2016 23:34 | Romana

Dobry den. Chtela jsem si koupit sluchatka do tel. Vyzkouset neslo,a zarucni doba se na sluchatka nevztahuje z hygienickych duvodu.Tak se ptam na co se prodavaji? Dekuju za odpoved R.Titlbachova.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2016 19:15 | zdenek polansky

dobry den,chtel bych se poradit.pred dvema tydny jsem dal reklamovat benzinovou retezovou pilu.mam ji necely rok a nebyla zrovna levna je na ni 7let zaruka.vcera mi prisla zprava,ze pri vycisteni filtru a vymene paliva pila slape jak ma a mam jim uhradit 360kc.kdo je v pravu?dekuji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 8. 2016 18:04 | Milan

Dobry den ,prosim vas chtěl bych se optat.Měl jsem telefon po třetí na áaruce a dnes mi volal prodejce ,že tento tip telefonu ,uz neprodavají a ze mi daji jiny,tak jsem si jel pro něj.Doma ,jsem pak zjistil ,ze telefon je o 1500 kc levnejsi nez co jsem pořizoval ,ten předchozi.Volal jsem prodejci a ten mi zdělil,ze je to v pořadku ,že ten to telefon měl před rokem teke stejnou cenu.Děkuji za odpovědi.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 6. 2016 13:39

Pokud vam vyrobek vymenili bezi nova zarucni doba dana vyrobcem.. Pokud byl jen na reklamavi, prodluzuje se zarucni lhuta o dobu kdy byl vyrpbek na posuzovani a oprave
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 3. 2016 16:13 | Lukáš

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli mám nárok při 4 reklamaci v záruční době na vrácení celé částky peněz mobilního zařízení... Nebo má nárok prodejce, si něco odečíst z důvodu, že je zboží bylo používané.. Děkuji za odpověď :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2015 12:39

Co to je blbost. Pro prehrati videni je tapotrebi prislusny sw a codec
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 9. 2015 6:53 | Petr

Dobrý den, prosím o radu. Koupil jsem sedací soupravu, v prodejně překontroloval obal jestli není poškozený a bylo vše v pořádku. Sedačku jsem vytáhl do 6. patra a tam ji rozbalil. První co jsem viděl bylo propálené místo, které bylo naoko zašito nějakou nití úplně jiné barvy než je čalounění. Ihned jsem volal do prodejny a tam mi řekli, že musím zboží reklamovat, což se mi nezdá. Za jiný kus mi to prý hned nevymění. Opravdu musím zboží reklamovat i když jsem na závadu přišel hned hodinu po jeho koupi?? Neexistuje nějaké právo, že můžu výrobek ihned zase vrátit a ještě po nich chtít ať si sedačku odvezou? Děkuji
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 8. 2014 16:03 | Eva Jansa

Dobrý den, dne 19.8. jsem zakoupila v Baumaxu v Plzni vysoušeč zdí, kterým jsem nutně potřebovala vysušit část zdi, protože bylo domluveno malování. Během dvou dnů používání se ukázalo, že je nutno stále držet plynovou pojistku, protože přístroj se jinak vypínal. Při reklamaci mi bylo sděleno, že je nutno přístroj HGG 171 NIRO odvézt na servis a že mi bude podána zpráva za několik týdnů - přístroj je prý použitý, proto nelze vyměnit, jak jsem z výše uvedeného důvodu požadovala. Můžete mi, prosím, někdo - nejlépe zákonodárce - vysvětlit, když si jdete koupit přístroj, který nutně potřebujete, jak to, že ze zákona není prodejce povinen očividně závadný prodaný přístroj (přístroj mi v Baumaxu předvést nemohli, nemají tam plynové bomby)okamžitě vyměnit? Kupujete si věci s tím, že případně při jejich nefunkčnosti budete čekat měsíc, až Vám je opraví nebo vysvětlí, kde je závada?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 6. 2014 13:10 | Jan Vyhnánek

Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda po dokončení reklamace mám právo vyžadovat vyzkoušení výrobku, jeho funkčnosti. Mám telefon Sony Xperia Z1, je byl na reklamaci a zdá se mi že zadní kryt je špatně přidělán. Prodavač mi řekl že telefon je v naprostém pořádku, řekl jsem tedy at telefon hodí do misky s vodou jelikož telefon je vodotěsný, bylo mi řečeno že toto neudělá, že to mám udělat doma poté co telefon příjmu. Je mi naprosto jasné, že kryt je špatně slepený a proto nebude těsnit a prodejce by měl velký problém, mám právo nato požadovat i test vodotěsnosti když je k tomu telefon určený ?
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2014 20:18 | René Lesák

Dobrý den,chtěl bych se zeptat,ke konci ledna jsem týden před koncem záruky reklamoval notebok.Technik sepsal závady,vyskoušel a závada se projevila.11.2 jsem NTB vyzvedl s tím že je opravený(výměna HDD).Jelikož trvale žiji mimo republiku,odvezl jsem si ho domů.Po 14 dnech se stejná závada opět projevila.Protože to mám do ČR trošku dál,o velikonocích jsem opět odvezl NTB na reklamaci.Bylo mi technikem řečeno,že záruka je jen na nový HDD ale už ne na NTB.V Datartu jsem strávil něco přes hodinu,protože jeho tvrzení jsem odmítal.Trval jsem na tom aby reklamaci kterou mi uznali skutečně opravil tak jak slíbili.Technik i vedoucí NTB opět vyskoušeli a sami viděli závadu která se opakovaně projevovala.Bylo mi slíbeno,že je to reklamace reklamace a že NTB zkusí přeinstalovat softwar apokud se to znovu projeví NTB opraví.Po 14 dnech mi opět psal email paní z reklamací ,a stále mi tvrdí že NTB je po záruce a že budu muset zaplatit opravu pokud s tím budu souhlasit. Rád bych věděl jak je to v tomto případě.
Děkuji za odpověd
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2014 13:09 | Dan

Po reklamaci mám nárok na novou záruční dobu když mi výrobek vyměnili za nový?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 12. 2013 21:09 | Petra

Koupil jsem tablet cena 7500,prodejce tvrdil,ze jdou prehrat veskere videa,ale po vyzkouseni to tomu tak neni.mam narok na vymenu nebo vraceni penez kdyz videa nejdou prehravat?tablet neodpovida tomu co tvrdil prodavac.Dekujji za odpoved
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 11. 2013 10:08 | Kamila

Dobrý den, chtěla bych se ještě zeptat jak je to s reklamací, kterou musím posílat poštou, protože zakoupená věc je z internetu. Reklamační lhůta 30 dní začíná ode dne, kdy balík odešlu nebo kdy je přijat v reklamaci? A reklamační lhůta končí od odeslání zboží, tedy podle data na balíku, nebo až od doručení ke mě? Děkuji za odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 090 995 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Reklamace
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak postupovat v moji situaci. 15.8.2019 jsem poslal reklamovat boty. Obchod mi 30.8.2019 odepsal, že moji reklamaci uznal a ať pošlu číslo účtu, kam chci zaslat peníze.... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Koktejl z éček

Koktejl z éček

Vyndat z regálu, zvednout k očím, zaostřit, přečíst, vrátit. A znovu. A zase. Rezignovat....více

Neziskovky nepotřebují vypadat lacině

Neziskovky nepotřebují vypadat lacině

S šéfkou Nadačního fondu Českého rozhlasu Gabrielou Drastichovou o měnícím se neziskovém...více

Vít Samek představuje: Primář z Bulovky

Vít Samek představuje: Primář z Bulovky

V zatím posledním díle seriálu o obyčejných hrdinech, kteří vám mohli zachránit – a třeba...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Jansta

lobbista a podnikatel

Zdeněk Bakala

podnikatel, BXR Group

Miroslav Jansta
ÚSPĚŠNOST
11,11 %

z 54 duelů
×
Zdeněk Bakala
ÚSPĚŠNOST
10,39 %

z 77 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.