Nákupy na internetu: Kdy lze vrátit zboží bez udání důvodu

Věra Tůmová | rubrika: Co se děje | 15. 5. 2009 | 58 komentářů
Nákupy na internetu bývají pro zákazníky výhodné, a to nejen kvůli ceně. E-shopy mají i další výhody. Snadno lze vrátit nechtěné zboží či reklamovat poškozené. Odstoupit od smlouvy může zákazník do čtrnácti dnů, ale neměl by si tuto možnost plést s reklamací.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 9. 2012 11:31, Hana

Dobrý den, zakoupila jsem v internetovém obchodě komplet do postýlky. Ale chtěla jsem ho do 14 dnů vrátit . Dostala jsem od rodičů jiný komplet. Balíček jsem si převzala 13.9. a zpět jsem ho odesílala 27.9. Mám stále nárok na vrácení peněz do 14dnů. ? Nebo e-shop musí mít zboží na místě do 14dnů. Jak to je . Moc děkuji za informaci.

+35
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 5. 2009 12:00, Bára

§53 odst.7 Občanského zákoníku:
"(7) Bylali smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 6, činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní."

Kde je něco o obalu? A kde je něco o neporušeném obalu? Jak máte výrobek vyzkoušet, když je zavařen do folie?

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 58 komentářů)

19. 2. 2020 18:21

Tipa.eu Sadová 2749/42 746 01 Opava-Předměstí IČO: 42864208 DIČ: CZ42864208 Bank. spojení: 1840490369/0800 ČS, a.s.
nekomunikují, nevracejí peníze za vrácené zboží.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 11. 2019 17:22 | pavel

bohužel zrovna u společnosti MIRONET CZ mám veliké problémy v zákonné lhůtě 14 dnů vrátit kávovar. Apelují, že byl použitý a mokrý ( jasný, nelze zcela vysušit vše z hadic), 3x jsem si vařil kafé a hned snižují vratku o 10% ...s tím nesouhlasím a obracím se na ČOI a sdružení ochrany spotřebitelů. Jinak arogantní jednání v případě, že jdete něco reklamovat.
Jinak známým všem jsem svou zkušenost sdělil a nedoporučuji nakupovat na Mironetu..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 7. 2019 12:11 | Nikola

Dobry den, lze odstoupit od smlouvy, kdyz zbozi je na ceste?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 4. 2019 16:00 | Libor

A3 Sport z E-shopu jsem objednal boty ktere jsem vyzvedl na poste a doma zjistili ze jsou odnosene. Sel jsem v ten samy den do kamenneho obchodu a rekli nelze vratit kvuli znamkam noseni i presto ze jsem jim ukazal stvrzenku z posty na kterem je cas vyzvednuti atd...
Tak jsem rozhodl podat normalni reklamaci ktera stejne byla pozdeji zamitnuta..
Prosim poradte jake moznosti mam ziskat penize nebo nove zbozi ktera mi uprimne nalezi ???
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 1. 2019 9:37 | Gabriel Pleska

Na ja, ale článek je z roku 2009...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2019 17:05 | František Flos

Nákup na IČ se neřídí obchodním zákoníkem, protože žádný takový není, je jen občanský zákoník
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2018 21:32 | Eliška

Dobrý den. Prosím o radu. Koupila jsem na stránkách Belabel trička s potiskem volejbalistky,málo pružný materiál, střih,prostě trička jsou maximálně na doma. Nechcou mi zboží vzít do 14 dnů bez udání důvodá, mají na to právo dle zákona ? Děkuji za informaci
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 8. 2018 16:14 | Šárka

Když koupím z českého e-shopu a pak zjistím, že provozovatel je ze zahraničí a že nemá českou adresu pro vrácení zboží, je to v pořádku?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 6. 2018 0:37 | Michaela

Dobrý den,zakoupila jsem v E-shopu žabky, u kterých mi po jednodenním nošení slezla barva,vrátila jsem je během jednoho týdne a E-shop mi napsal,ze jsem je nosila a pošlou mi je zpátky a nebo je vyhodí. Jak se prosím mohu bránit?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 4. 2018 15:00 | Pepa

V internetovem obchode jsem si objednal zbozi.Zbozi mi v deklarovane dobe od int.obchodu neprislo.Zbozi jsem platil dopredu pres int.banking.Vypovedel jsem mejlem smlouvu,a zadal penize zpet.Prisel mi mejl,ze zbozi je z Ciny,a jde az 60dni.Mam pry cekat az dojde,ja jsem si musel zbozi uz koupit jine jinde.Nebudu cekat 3mesice na balik.Co doporucujete?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 2. 2018 18:47 | Irena

Dibrý den, Je možné vrátit objednané zboží přes internet, přestože bylo iniciály upraveno na praní zákazníka. Děkuji za info
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 1. 2018 18:10 | Libor

Dobrý den, na internetu se objevila nabídka na tablety které vracejí sluch(ne e-shop). Neprozřetelně jsem si je objednal, abych se poté dověděl, že se jedná o placebo. Mezitím jsem dostal mejl od dodavatele, že když zásilku nepřevezmu, bude mi opakovaně dodávána a tím se mně zvednou náklady. Reagoval jsem odpovědí, že dodávku odmítám a zaplatím náklady na balné a dopravu. Následně jsem dostal odpověď na zaplaceni těchto výdajů, které jsem zaplatil. Ovšem druhý den zásilka došla, kterou jsem odmítnul. Bude mít dodavatel právo, aby mně opakovaně zásilku zasílal ? Zde neplatí klauzule o možnosti vrácení zboží do 14 dnů(i když jsem zboží nepřevzal)? Děkuji za odpověď.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 8. 2017 20:19 | Jiřina

Dobry den, koupila jsem si pres internet sedacku. Po rozbaleni a castecneho smontovani jsme zjistili ze je sedacka roztrzena a nekterych viditelnych mistech jsou zbytky od lepidla. Muzu pozadovat vraceni penez.?? Nebo to musim resit jako reklamaci.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 1. 2017 18:45 | Miriam Zemanová

Dobrý den, Chtěla bych nahlásit,že pod emailem support@posturefixerpro.com v zákonné lhůtě neuvedla adresu na kterou mohu zboží vrátit.Na balíčku je uvedena firma z USA i když balíček byl evidentně zaslán z ČR.Lhůta končí příští týden.Uvedli pouze,že provedli předání k reklamaci i když jsem původně uvedla odstoupení od smlouvy.Jak dále mám postupovat?
Děkuji
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 9. 2016 20:06 | Martin S.

Kasa.cz už firmám neumožňuje vrácení zboží do 14 dnů...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 10. 2015 14:53 | Tomáš

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat , když posílám balík zpět mám tam zadat i částku nebo to poslat zadarmo a oni mi pak pošlou peníze
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 4. 2015 23:31 | Monika

Dobrý den, mám ŠPATNOU ZKUŠENOST s e-shopem Style Móda.cz NEVRACÍ PENÍZE za vrácené, nepoškozené zboží. Zboží jsem vrátila do 14 dnů s fakturou a odstoupením od kupní smlouvy.
Ani po 2 měsících peníze nevrátili, tak jsem je slušně vyzvala ať vše napraví a částku vrátí.
Bylo mi oznámeno, že údajně balíček obsahoval jen fakturu.
Jelikož jsem zásilku nebalila a neposílala sama, ale s další osobobou (naštěstí?? byla jsem po úrazu a nemohla jsem psát), mám tedy svědka upozornila jsem obchod STYLE MODA, že pokud peníze nevrátí jedná se o BEZDŮVODNÉ OBOHACENÍ dle § 451 obč. zák. A opakovaně vyzvala k vrácení peněz.
Jejich reakcí bylo, že mi posílají zboží zpět z důvodu neodstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů.
Podávám tedy TRESTNÍ OZNÁMENÍ a budu řešit věc dál. Částka je pro mne nemalá a arogance a nekorektní jednání nepřijatelné.
Poradí mi někdo rychlejší variantu??? Dle právničky jednoznačně dostanu peníze zpět i s úroky, ale "fofr" to prý nebude :-(
Děkuji za reakci Monika
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 2. 2015 11:47 | Marek

Dobrý den,
nevíte prosím jak je to s vrácením zboží zakoupeného přes internet ve Velké Británii? Platí naše zákony?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 12. 2014 11:11 | Dobry den

Mé jmeno je bartos chtel bych se zeptat mam založeny ůčet v velke britani banka Barclays můžu přesto nakupovat prosim odepište kartu nemam poue ůčet dékuji předem
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 10. 2014 21:26 | koupila jsem si zbozi a nefunguje.co dal,prosim po

Neni to fer
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  12 563 018 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Výrobce nedokáže opravit reklamaci
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, rád bych se poradil, než budu situaci eskalovat dále. Notebook české značky byl velmi poruchový, dvě uznané reklamace během záruční doby, jedna vedla k výměně celého kusu. Teď, zhruba 2 měsíce... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Vegankou v Česku? Stále se musíte smířit s nechápavými pohledy národa masožravců

Vegankou v Česku? Stále se musíte smířit s nechápavými pohledy národa masožravců

Ještě před rokem na dveřích od mého pokoje visela cedulka s nápisem: Nikomu není nic do...více

Špatné dcery, trapné matky. Mluvit o stárnutí rodičů je pořád do jisté míry tabu

Špatné dcery, trapné matky. Mluvit o stárnutí rodičů je pořád do jisté míry tabu

Dospíváme v závislosti na tom, jakých dosahujeme životních met. Někdo dospěje manželstvím...více

„Já proti vám nic nemám, ale ten Pride, ten vám škodí!“

„Já proti vám nic nemám, ale ten Pride, ten vám škodí!“

Byla jsem nervózní a nevěděla co mám čekat. Budou na nás útočit nějací náckové nebo rozlícení...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiřina Nepalová

podnikatelka, Renomia

Martin Roman

manažer, ČEZ

Jiřina Nepalová
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 3 duelů
×
Martin Roman
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.