Reklamace 2015: Manuál chytrého spotřebitele

Petra Dlouhá | rubrika: Jak na to | 1. 4. 2015 | 31 komentářů
Lednička nechladí, v mobilu podezřele rachotí, žralok na teniskách po prvním tréninku… Chystáte se reklamovat? Pročtěte si reklamační manuál krok za krokem. Poradíme, jak na to.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 1. 2016 10:39, novi

pořád jenom hejt !!! foku mee

Zobrazit celé vlákno

+115
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

1. 4. 2015 16:05, behunek.s@seznam.cz

Takže zákazník něco špatně zapojí, jako obchodník tam pošlu servis, který zjistí špatnou montáž - a kdo tedy zaplatí výjezd ???

-94
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 31 komentářů)

12. 7. 2016 21:36 | pecan

Dobry den pred pul rokem sem zakoupil zarizeni honor 7 telfon sem potreboval dat do tovarniho nastaveni pote se do telefonu neda doatat nebot je zablokovan z duvodu vytvoreni huawei uctu ktery jsem nezakladal pote jsem poslal telefon na reklamaci po 35 dnech mi napsali ze nevedi co stim maji delat ze se do telefonu neda vubec dostat co mam delat a jak zadat o vraceni penez nejlepe ? Dekuji prosim zaslat na brebyd@seznam.cz dekuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 7. 2016 10:41 | Vojtech

Dobrý den,
dne 10.7.16 jsem zakoupil na internetových stánkách iphone 5s refurbished s roční zárukou u prodejce. Dne 24.6.16 mobilní telefon začal vykazovat vadu fotoaparátu. Tudíž 25.6.16 jsem mobilní telefon ihned jel reklamovat do nejbližší pobočky. Dne 30.6.16 jsem byl informován SMS zprávou, že reklamace je vyřízena a připravena k vyzvednutí tudíž jsem se na prodejnu vydal a tam mi bylo sděleno, že telefon není opraven s vyjádřením servisu neopraveno-výrobek není určený pro český trh(HONGKONG). Tudíž jsme sepsali novou reklamaci a že telefon zašlou do jiného servisu. Můj dotaz zní zda mám nějaký nárok na vrácení peněz, případně vyměnit za nový určený pro český trh, jelikož při prodeji mi nebylo sděleno, že jedná o telefon určený pro jiný trh.
děkuji za odpověď
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 6. 2016 0:08 | Dominika

Dobrý den, moje reklamace se týká značkové kabelky Guess, kterou nemám ani rok. Kabelce se začaly trhat uši. Reklamace se vyřizuje. Můj dotaz je, jestli obchodník může požadovat vybraní si jiného zboží (nebo např. nabytí peněz na nějakou věrnostní kartu apod., která má platnost půl roku. Zajímá mě, jestli přesto mohu trvat na vrácení peněz ??? Moc děkuji za odpověď
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2016 15:53 | Simon Skalka

Super článek
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 3. 2016 11:08 | Gabriel Pleska

Dobrý nápad. Máte odkaz na konci článku. Díky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 3. 2016 9:29 | Ondra

Tento clanek se bohuzel vymezil pouze na Obcansky zakonik. Mnoho lidi ovsem kupuje zbozi s fakturou, coz pak vede i k jinemu reseni reklamace. Toto je dulezite znimit, protoze napr. Alza na to sebejiste dba a pak uznava pouze rocni zarucni dobu. Prosim pro uplnost o rozsireni tohoto clanku, treba i jen odkazem na dalsi clanek, ktery by mohl pojednavat o ostatni, casto pouzivanych zpusobech nakupu zbozi. Dekuji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2016 19:56 | Michal

Zdravím, rok a půl mám notebook a přestal fungovat zvuk, problém není v softwaru ale podle znalce je někde na základní desce. V papírech i podle online podpory je záruka jen 1 rok, podle tohoto článku to ale vypadá, že by měla být normálně 2 roky, jak to tedy je? Mám nárok na reklamaci? Díky
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 3. 2016 12:55 | Renáta

To je jasný :) Kdyby jste výše četla, dozvíte se, že jakmile obchodník nedodrží 30dní, pak máte právo na vrácení peněz, ať už je výsledek ze servisu jakýkoli.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 3. 2016 5:03 | Petra

Mužů reklamovat telefon když se mi sam stále vypíná ale zároveň je na dyspleji kaz který vypadá jak od vody? Pry by mi uctovali 600 Kč právě kvůli tomu kazu za který mužů já ale jak ovlivnim když mi někdo vola zrovna když prsi a kápne mi kapka na telefon.Maj právo si kvůli tomu účtovat peníze nebo maj právo neuznat reklamaci když je zboží v za ruce? Je koupeno 12/10/2015 Dnes je 9/3/2016
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2016 8:46

Dobrý den, na Vánoce jsem dostala mobilní telefon.. Začátkem ledna jsem jej šla reklamovat, jelikož se telefon neustále obnovoval a nešlo s ním nijak pracovat.. Reklamace byla vyřízena do 20 dní ovšem závadu nenašli.. Za 5 dní, tj.31.1. jsem jej znova reklamovala pro přetrvávající závadu.. Do dnešního dne jsem nedostala pokyn z prodejny, že je reklamace vyřízená.. Trvá to přes měsíc.. Mám právo na vrácení penež?? Děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 1. 2016 10:39 | novi

pořád jenom hejt !!! foku mee
+115
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 1. 2016 9:46 | Martina

Dobrý den, zajímalo by mě, zda záruční lhůta běží i v době, kdy už je výrobek reklamován, tj. po půl roce jsem reklamovala a výrobek byl 25 dní opravován. Nyní uplynula 2letá záruční doba, ale potřebuji znovu reklamovat - prodlouží se mi záruční doba o těch 25 dní nebo ne? díky za odpověď
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 1. 2016 11:50

Dobry den jak jste dopadla mam stejny problem s Lednici Lg odesel kompresor co bylo v mrazaku je v kosi co v lednici je na balkone
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 12. 2015 14:58 | Eva Kišová

Mám ten samý problém, 7.10.2015 jsem koupila MT Aligator a od té doby jsem ho 5x reklamovala, i když v tel. nejsou žádné aplikace stále hlásí plnou paměť, tudíž je nepoužitelný. Po každé reklamaci mi napíší že reklamace je neoprávněná. Už si nevím rady a jsem zoufalá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 12. 2015 7:54 | Procházková Helena

Dobrý den. V dubnu 2015 jsem zakoupila prsten z bílého zlata kde byly zasazeny i kamínky. Dnes je prosinec a já si jej jdu vyzvednout po 3 reklamaci . Kamínky na prstenu stále vypadávají . Když jsem řekla prodejci, že příště budu chtít vrátit peníze , tak mě zdělil, že to nebude tak jednoduché. Jak mám postupovat dál pokud se nedohodneme. Děkuji Procházková.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 12. 2015 2:31 | Maxmilián

Dobrý den, přišlo mi vyřízení za reklamaci od Vodafonu, za telefon, který sem jim tam dal. Už jednou mi jej poslali zpět, kvůli aplikaci, přes kterou se nemohli dostat a chtěli po mně zaplatit 136 Kč poštovné, to jsme zaplatil s tím, že telefon poslali zpět na posouzení a teď mi volali s vyjádřením, že mi neuznají reklamaci. Jde údajně o oxidaci nějakou kapalinou. No a jde o to, že po mně chtějí zase peníze za poštovné. Mám nárok na vrácení těch peněz co sem již zaplatil nebo je to promlčené? Děkuji za odpověď
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 11. 2015 16:32 | Mirka

Dobry den,mam MT Aligator S8020 jiz ho posilam na reklamaci po 4te. Tel.neprijima vsechny smsky s po chvilce hlasi ze je vyjmuta SD karta. Cimz je nepouzitelny. Jedina odpoved ktere se mi opakovane dostava ze reklamace je neopravnena. Mam ho rok a uz nevim co dal a na co mam narok.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2015 19:31 | Dave

Dobrý den, můžete mi prosím sdělit, kde přesně v zákoníku najdu informaci o tom jakým způsobem se podává reklamace - tedy jestli mi stačí záruční list nebo paragon nebo výpis z účtu atd. Nemohu to najít a v článku se na konkrétní zákony neodkazujete. Děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2015 0:01 | Zanet

Dobrý den, mam dotaz ohledně reklamace šperku, i když to nebyla závratná částka zajímala by mě reklamace. Dostala jsem prsten ani ne do měsíce z něj vypadli kamínky 2, reklamaci uznaly prsten došel, následně na to, do týdne vypadl opět další ale na jiném místě, takže už s mírným naštváním jsme opět reklamovali, prsten uznali opravili (zadní strana byla tedy pěkně zdemolovaná a prsten trochu pokřiven ale vem to čert asi už ho tam potřetí mít nechtěli)měsíc možná dva vydržel pak ale opět vypadl kamínek. Když jsme šli reklamovat po třetí řekli jsme o vraceni peněz a paní tvrdila že až po 4 reklamaci můžeme žádat peníze. Je to pravda? Zatím je na reklamaci ale jsem zvědava s čím přijdou tak ať vím na co mam právo. Děkuji Zaneta
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 10. 2015 23:36 | Martina

Mám dotaz, lednice Beko, zakoupená 20.01.2015 přestala fungovat 24.09.2015 tedy po 8 měsících používání. Odešel kompresor, všechny potraviny z mrazáku se rozmrazily, potraviny z lednice se začaly kazit. Dodavatel mě sdělil, že na vyřízení reklamace má 31 dní a technik přišel až po týdnu. Žiji v paneláku, takže nemám možnost uskladnit potraviny do sklepů nebo zakopat na zahradě.. většinu potravin jsem musela postupně vyhodit, protože žiji pouze s dcerou, nemáme velkou spotřebu jídla a nestihly jsme vše zpracovat a sníst.. technik zjistil, že je zadřený kompresor a je to na výměnu kompresoru, ale ten se musí objednat u dodavatele, který je výhradní dovozce i náhradních dílů. Odmítla jsem objednání kompresoru s tím, že budu po dodavateli požadovat vrácení peněz a vyřízení mé reklamace jiným způsobem, že nemůžu bez lednice fungovat. Jaké jsou moje nároky na vrácení peněz v tomto případě? Kompresor odešel při běžném používání lednice, bez cizího zavinění. Nemám už v tuto firmu důvěru a požaduji vrácení peněz. Mám na to nárok? Jak mohu dosáhnout vyřízení této reklamace dle mého požadavku? Děkuji Martina
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 394 071 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Sedací souprava
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Před rokem a půl jsme si koupili novou sedací soupravu. Sedačka se ale za rok proseděla tak, že při sezení se kácíte k jedné straně. Poté se ze sedačky ani nemůžete zvednout, jak z ní bolí záda. Dále se... více

Spotřebitelská poradna

Doporučujeme

Jděte se bodnout, stejně vás přinutí. Tlaky na neočkované sílí

Jděte se bodnout, stejně vás přinutí. Tlaky na neočkované sílí

Svoboda bez limitu, bez omezení, není svoboda, nýbrž libovůle. Mantra „Já na prvním místě“...více

Polky v českých továrnách: zahálkou a šmelinou proti socialismu

Polky v českých továrnách: zahálkou a šmelinou proti socialismu

Zpočátku nezáživně působící historická studie přináší fascinující vhled do působení polských...více

Většina z nás má občas mokro v kalhotkách, ale nikdo o tom nemluví

Většina z nás má občas mokro v kalhotkách, ale nikdo o tom nemluví

Trvalo to dlouho, než jsme došli do fáze, kdy umíme otevřeně mluvit o tom „tam dole“....více

Co jsi to za matku! Mother-shaming tu byl s námi odjakživa

Co jsi to za matku! Mother-shaming tu byl s námi odjakživa

Každá žena se musí určitým způsobem vyrovnat s rolí matky. Ať má děti své, nevlastní nebo...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Železný

podnikatel a politik

Vratislav Randa

podnikatel, Tipsport

Vladimír Železný
ÚSPĚŠNOST
49,40 %

z 83 duelů
×
Vratislav Randa
ÚSPĚŠNOST
51,61 %

z 62 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.