Reklamace 2014. Zkracuje se záruční doba na půl roku?

Nový občanský zákoník, účinný od ledna, se dotýká tisíce a jedné životní situace. Nová pravidla dostala i ta, které se obvykle vyhýbáme jak čert kříži: reklamace. Co přesně se od ledna změnilo? Na co máte nárok? Odpovědi přinášíme ve spolupráci s právní poradnou dTestu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 3. 2014 11:45, Dan

V kosmickém věku se nosí boty bez tkaniček.

Zobrazit celé vlákno

+10
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 3. 2014 20:19, Matej

zdravim, chtěl jsem se zeptat. Kupoval jsem si projektor a prodejce uváděl že má hdmi port. Teď po čase jsem zjistil, že hdmi nemá. Jedná se o zánovní zboží se zárukou 21 měsíců, lhůta na vrácení byla 14 dní. Mám nárok na reklamaci? Když zákoník říká, že "Věc nesmí být při převzetí kupujícím vadná a má mít vlastnosti, jaké si strany mezi sebou ujednaly.." děkuji za odpověď

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)

21. 12. 2016 11:23 | Milos

Dobry den je rozdil v zarucni dobe mezi motorovou pilou kterou pouzivam doma nebo v podnikani- lesnictvi. Dekuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 11. 2016 11:44 | Eliška Zavadilová

Dobrý den. Syn si koupil 18.7.2013 sluchátka za 3.020-,kč. Přestalo mu hrát jedno sluchátko. Dne 3.10.2013 je dal do opravy v rámci záruky. Sluchátka mu vrátili 5.11.2013. Opét to stejné sluchátko přestalo hrát. Opět je dal do té samé opravny a to 17.2.2014.Vrátili mu je mu s tím,že jsou opravena a v pořádku. Nyní to sluchátko opět nefunguje. Poraďte nám prosím,zda máme ještě nějaký nárok na výměnu,reklamaci,nebo jak postupovat,aby měl syn fungující sluchátka. Děkuji za odpověď. Zavadilová 607960820 ezavadilova@post.cz
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 6. 2016 3:30 | Pepa

Obchodní zákoník už neexistuje. Ale jako autoservis nejste spotřebitel, takže se na vás nevztahuje zákon na ochranu spotřebitele.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2016 21:57 | Petr

Dobrý den,koupil jsem si před cca rokem a pul novou zviž do autoservisu na zvedání automobilů přes internet zaslanou přepravní společností, teď jse mi rozbila a při reklamaci mi prodejce napsal email, že na toto zboží se nevztahuje občanský zákoník, ale obchodní zákoník a tudíž záruka na danou věc je pouze 6 měsíců,což mi přijde divné,otázka zní jestli má prodejce pravdu,nebo mě tahá za nos a vyhybá se povinostem?? děkuji za odpověď
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 12. 2015 17:10 | eva

Dnes jsem odvezla k reklamaci televizi která je do dubna 2016 v záruce.Opravená by měla být do měsíce(jde zvuk ale obraz ne)Bude se nějaká záruka vztahovat na novou součástku? Nebo je lepší opravdu vrátit peníze a koupit novou? Děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 2. 2015 23:56 | Jirka

Pozor! Nový občanský zákoník přináší v roce 2015 změny! Viz článek z Eura: http://euro.e15.cz/profit/zaruka-v-novem-na-co-ma-zakaznik-pravo-1163552
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 12. 2014 17:35 | havlas

Dobrý den, potřeboval bych poradit. Reklamoval jsem dvakrát svůj telefon se stejnou závadou (reprák). Napodruhé mi vyměnili mobil za nový. Když nyní se potřetí objeví stejná závada i u nového zboží, mám právo na odstoupení od smlouvy? Nebo se při výměně za nový musí znovu nashromáždit 3 závady?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 12. 2014 15:40 | Pavel

V září 2014 jsem koupil od firmy Penta saterlitní přijíémač Zircon ihd. V parametrech má uvedenou bez omezení funkci HbbTV, jde o internetovou funkci sledování pořadů zpětně. O hodinu i o roky. Nabízí ČTV i většina zahraničních. Je pro mě nejpodstatnější z celého přístroje. Mám nárok na vrácení peněz, když po každém takovém sledování musím vypínat přístroj vypínačem či ze zásuvky? Už jsem ho třikrát posílal, jednou byl rozbitý úplně, podruhé byl omylem technika neopravený. Potřetí mi ho posílají zpět, přestože jsem předtím žádal vrácení peněz, když nebude plně funkční HbbTV. Je vypínání přístroje po každém přepnutí na HbbTv standartní?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2014 21:41 | Radek

Dobrý den, u jednoho z velkých obchodních řetězců s elektronikou jsem si zakoupil mobilní telefon Sony za 15000,- Kč. K telefonu jsem si také zakoupil připojištění na které se vztahuje např. pád telefonu na zem, což se také stalo a rozbil se displej. Uplatnil jsem tedy připojištění proti pádu kde není standardní lhůta na opravu 30 dní, ale až 90 dní. Telefon jsem dostal z opravny zhruba po 40-ti dnech a byl opravený. Podotýkám, že telefon je také voděodolný a po výměně displeje a při prvním kontaktu s vodou telefon už voděodolný není. Předal jsem tedy telefon zpět na prodejnu a telefon byl opět zaslán na firmu, který daný telefon opravovala , neboť v rámci první opravy byla vyměněna také voděodolná sada. Jaká je lhůta na odstranění této vady, která evidentně vznikla při opravě? V podmínkách mají opět 90 dní. Já chápu, že když mi telefon upadne a rozbije se, musím si počkat i na základě toho, že došlo k mému pochybení, ale když dojde k pochybení na straně firmy, která mobilní telefon opravovala musím čekat déle než 30 dní, které jsou ze zákona? Předem děkuji za odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 11. 2014 10:29 | kamila

Zdravím, nevíte, jak je to s lhůtou posuzování reklamace na výrobek koupený před méně než 6 měsíci? Např. na kožených botách se krátce po koupi začalo párat prošívání. Podle OZ by to mělo být automaticky považováno za výrobní chybu, pokud výrobce neprokáže opak (což nemá jak prokázat). Platí pro tento případ 30denní lhůta na vyřízení reklamace, nebo ji mám právo vyžadovat hned (pokud preferuji výměnu za nový kus, a ne opravu)? Děkuji
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2014 20:11 | lolololo

tak logicky bych v takovém eshopu nenakupoval. Neřekl bych, že se vyplatí šetřit za každou cenu...
pokud se jedná o bazarové zboží(třeba fiktivně bazarové), tak záruka půl roku být může...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2014 20:10 | lolololo

tak logicky bych v takovém eshopu nenakupoval. Neřekl bych, že se vyplatí šetřit za každou cenu...
pokud se jedná o bazarové zboží(třeba fiktivně bazarové), tak záruka půl roku být může...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 10. 2014 14:58 | st

Na e-shopu nabízejí zboží s půlroční zarukou a na můj dotaz proč není alespoň roční ze by to zak podle NOZ melo byt mi bylo řečeno, ze mohou nabízet i půlroční a ze pokud neznám cele znění ale jen par "vynatku" ze nemá ani cenu se se mnou bavit. Musím říct, ze. O zboží sem mela skutečný zájem ale po urazkach od prodejce, ze jen typu a neochotě mi vysvětlit proč mohou mít záruku jen půlroční jsem zájem ztratila. Mužů vědět jestli maji pravdu a proc?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 8. 2014 0:36 | kiki

Koupila jsem odstavnovac, pres sito prochazi nekdy velke kusy ovoce, ktere nejsou odstavneny a taky zacal zapachat po spalenem plastu..mam narok na vraceni penez? Mam ho asi cca 3 tydny.. :( a pochybuji, ze dalsi kusy budou lepe na tom. Diky za radu
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 6. 2014 11:28 | Jarda

Protože spotřebitel je chráněn zákonem na ochranu spotřebitele, kdežto podnikatel sjednává záruku jen smluvně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2014 20:19 | Matej

zdravim, chtěl jsem se zeptat. Kupoval jsem si projektor a prodejce uváděl že má hdmi port. Teď po čase jsem zjistil, že hdmi nemá. Jedná se o zánovní zboží se zárukou 21 měsíců, lhůta na vrácení byla 14 dní. Mám nárok na reklamaci? Když zákoník říká, že "Věc nesmí být při převzetí kupujícím vadná a má mít vlastnosti, jaké si strany mezi sebou ujednaly.." děkuji za odpověď
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 3. 2014 20:45

Vysvětlím. Řekněte mu, že na něj bodáte a nakoupíte jinde, kde vám dají záruku aspoň dva roky. A je to.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 3. 2014 15:10 | Jan

Pořád tomu moc nerozumím jak to je když jsem živnostníka chci koupit například notebook na svoje IČ, abych si mohl uplatnit jako plátce odpočet DPH. Když jsem se internetového prodejce ptal na dobu záruky, tak mi napsal, že na IČ je to "bohužel pouze jeden rok namísto dvou".
Proč se to liší? Díky za objasnění.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2014 14:20 | Jiří Lojda

K tématu doporučuji zájemcům navíc článek: BALABÁNOVÁ, K. Nový Občanský zákoník a dvouletá záruka na spotřební zboží. Obchodní právo 5/2013, s. 171 a násl.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2014 11:45 | Dan

V kosmickém věku se nosí boty bez tkaniček.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  16 584 154 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více

Co zdražilo úplně nejvíc? Tohle jsou skokani roku

Co zdražilo úplně nejvíc? Tohle jsou skokani roku

Auta. Benzin. Citrony. Droždí. Elektrika. Fšecko. Zdražuje se. Ostře. Meziroční inflace...více

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Dva roky s covidovými omezeními a uzavírkami znamenaly pohromu jak pro mnoho menších kamenných...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Doporučujeme

Kam zaparkovat peníze, aby moc neztrácely, ale byly po ruce? Čtyři možnosti

Kam zaparkovat peníze, aby moc neztrácely, ale byly po ruce? Čtyři možnosti

Jak se dostat na vyšší výnos než na běžném účtu, ale zároveň nepodstupovat příliš velké...více

Tvůrci série Pozadí událostí nevidí, v čem je problém. A to je právě ten problém

Tvůrci série Pozadí událostí nevidí, v čem je problém. A to je právě ten problém

Uvedení detektivní minisérie v režii Jana Hřebejka vyvolalo u části kritiky značné pobouření....více

V obraně doleva, na křídle doprava. Manuál k levákům

Kdo chce hrát s leváky, měl by vědět, jak na ně. Jde o jiný fotbalový druh, který si svou...více

Dôchodky sa v roku 2023 radikálne menia: Toto môžete očakávať + kalkulačka

Dôchodky sa v roku 2023 radikálne menia: Toto môžete očakávať + kalkulačka

Systém so zastrešeným dôchodkovým vekom schválený vládou v roku 2019 sa bude opäť meniť....více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Škromach

politik

Oldřich Bajer

podnikatel, zakladatel NetCentrum

Zdeněk Škromach
ÚSPĚŠNOST
56,82 %

z 88 duelů
×
Oldřich Bajer
ÚSPĚŠNOST
58,06 %

z 62 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.