Některé reklamace má prodejce právo zamítnout. Třeba když reklamujete vadu, o které jste věděli už před zakoupením výrobku. S reklamací nepochodíte, ani když nedostatek na zboží vznikl běžným opotřebením, nesprávným použitím nebo jste ho způsobili sami.
Podle zákona trvá záruční doba spotřebního zboží minimálně 24 měsíců.
Způsob reklamace
Při vyřízení reklamace je rozhodující, zda je vada na zboží podstatným porušením kupní smlouvy. Podstatným porušením smlouvy je přitom podle zákona o ochraně spotřebitele nedostatek, kvůli kterému byste zboží nekoupili, pokud byste o něm předem věděli. V ostatních případech jde o nepodstatné porušení smlouvy.
Při podstatném porušení kupní smlouvy lze reklamaci řešit odstraněním vady, výměnou, slevou nebo odstoupením od smlouvy a vrácením peněz. Nepodstatné porušení smlouvy znamená nárok pouze na odstranění vady nebo slevu.
Preferovaný způsob vyřízení reklamace je potřeba zanést hned na začátku do reklamačního protokolu. V opačném případě se na vadu automaticky pohlíží jako na nepodstatnou. Pozor dejte také na výměnu zboží – po výměně nezačíná běžet záruční doba od začátku, ale pokračuje záruka původní.
Další tipy a rady na co si dát při reklamaci pozor najdete v článku:
Výše popsané platí pro spotřební zboží. U potravin se lhůta pro reklamaci zkracuje jen na několik dní. Reklamovat ale můžete i dovolenou nebo třeba oběd v restauraci. Poradí naše články:
Méně...