Reklamace

Reklamace má jasně stanovená pravidla, která upravuje zákon o ochraně spotřebitele. Základním právem každého spotřebitele je reklamace vadného či poškozeného zboží během záruční doby. Prodejci ale často těží z neznalosti zákazníků a zkouší nejrůznější triky. Pokud budete mít o postupu prodávajícího při vyřízení reklamace jakékoli pochybnosti, obraťte se na odborníky z naší spotřebitelské poradnyVíce...

Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?

6. 5. | Martin Horvát | 4 komentáře

Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?

Při plnění pracovních úkolů může zaměstnanec způsobit škodu nějaké třetí osobě – typicky zákazníkovi, klientovi nebo dodavateli svého zaměstnavatele. Na koho se má poškozený obrátit s nárokem na náhradu... více

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

19. 10. | Petr Kučera

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay přichází s dalším vylepšením své karty. A místo čtyř „tarifů“ nově nabízí jenom dva – oba zdarma.

Finanční arbitryně má pokračovat. Schillerová jinde nehledala

2. 9. | Jiří Hovorka | 5 komentářů

Finanční arbitryně má pokračovat. Schillerová jinde nehledala

Ministryně financí nevyslyšela volání expertů na dluhovou problematiku. Ti nominovali současného zástupce finanční arbitryně, která je podle nich neviditelná.

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby

24. 8. | Tomáš Smolík | 2 komentáře

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby

Jak správně reklamovat či vrátit zboží? Na co si dát pozor při nákupu v e-shopu a případných pozdějších problémech? Tady je aktuální návod.

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit

23. 6. | Petr Kučera | 34 komentářů

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit

Česká pošta odpovídá za prokázanou cenu ztracené zásilky bez ohledu na hodnotu uvedenou v celním prohlášení. Rozhodl o tom Český telekomunikační úřad. Vyjádřil se také k situaci, kdy je skutečná cena nižší... více

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

22. 4. | Petr Kučera | 21 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání zásilky do zahraničí... více

Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte

24. 2. | Veronika Hejná | 4 komentáře

Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte

Od března začínají platit nová pravidla Evropské komise, která zaručují opravitelnost domácích spotřebičů. Praktické dopady poznají spotřebitelé zřejmě až za dva roky. A například u mobilů mají zatím dál... více

Kdo jezdí často, přijde o odškodné za zpoždění. Odměna za věrnost podle ČD

14. 9. | Petr Kučera | 19 komentářů

Kdo jezdí často, přijde o odškodné za zpoždění. Odměna za věrnost podle ČD

S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete

6. 8. | Veronika Hejná

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete

Prodloužená záruka ke zboží – to zní lákavě. Někdy vám ji obchodník dává zadarmo jako součást nákupu, jindy si ji můžete přikoupit jako volitelný nadstandard. Na co si dát pozor, ať neplatíte zbytečně? více

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

23. 6. | dTest

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce záruku omezit.

Simplecoin
Ušetřete za elektřinu a plyn

Zdají se vám vaše účty za elektřinu a plyn podezřele vysoké, ale nechce se vám do srovnávání nabídek? Odrazuje vás od změny dodavatele nekonečné papírování? Máme řešení: porovnáme distribuční sazby za elektřinu i plyn a vybereme tu pro vás nejvýhodnější. A pokud budete chtít, zařídíme za vás i změnu dodavatele.

Průměrně šetříme 2320 korun ročně na elektřině a 2560 korun na plynu.

Doplňky pro web

Provozujete webové stránky? Blogujete? Chodí k vám lidé, protože něco hledají? Nyní jim můžete nabídnout víc. Peníze.cz pro vás připravili unikátní widget s pravidelně aktualizovanými cenami pohonných hmot.
Kód ke stažení je k dispozici zde.

Spotřebitelská poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Chybná statistika
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, Tento dotaz bude předpokládám ojedinělý mezi všemi ostatními. Upřímně ihned přiznám, že se jedná o dotaz ohledně chybně vyhodnoceného tiketu u společnosti Chance a jak se proti tomu bránit.... více

Spotřebitelská poradna

Pracovní právo

Interaktivní grafiky

Jak je chráněná nová pětisetkoruna

Jak je chráněná nová pětisetkoruna

Od 1. dubna 2009 je v oběhu lépe chráněná pětisetkoruna. Přibyly tři nové ochranné prvky. Podívejte se, jak poznat pravou bankovku od falešné.

Jak je chráněna nová tisícovka

Jak je chráněna nová tisícovka

Tisícikorunu s novými ochrannými prvky začala Česká národní banka vydávat 1. dubna 2008. Podívejte se, jak vypadá třeba pod UV lampou.

Spotřeba vody - kde se dá ušetřit

Spotřeba vody - kde se dá ušetřit

Průměrná čtyřčlenná rodina v České republice spotřebuje za rok 150 až 190 tisíc litrů vody. Jak je na tom vaše rodina a kde byste mohli ušetřit?

Vývoj ceny benzínu a ceny nafty

Vývoj ceny benzínu a ceny nafty

V naší interaktivní mapě najdete ceny benzínu Natural 95 a nafty ze které snadno zjistíte, jaké jsou ceny pohonných hmot v jednotlivých krajích. Vývoj ceny Naturalu 95 a nafty můžete porovnat s celorepublikovým...

Kolik musíte spořit?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.