Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

Obchodník odmítl převzít reklamaci

Dorbý den, zajímalo by mě, jaké mám možnosti na odškodnění (ztížené hygienické podmínky) v případě prokázání vady přístroje, o kterém mi dodavatel (montážní firma) opakovaně tvrdil, že je vše v pořádku a vlastními silami nebyl schopen zjistit vadnou součástku. Před více než dvěma lety mi bylo namontováno tepelné čerpadlo. První zimu jsme ještě v domě nebydleli, nicméně už tou dobou mi byla divná hladina hluku. Druhou zimu jsme již v domě bydleli a na noc bylo nutné čerpadlo vypínat. Probíhala neustálá snaha nějakým způsobem zajistit reklamaci formou servisu, ale dodavatel neustále oddaloval jakýkoli způsob zjištění problému. Postupně sem poslal elektrikáře, pak obchodníka ale nikdy nedošlo k řádnému zjištění problému, na který jsem si stěžoval. Postupně jsem pochopil, že to nebude jen tak, a tak jsem nakonec chtěl podat řádnou reklamaci. Tuto mi dne 20. 7. 2018 dodavatel odmítl převzít. Nakonec jsem se obrátil přímo na distributora tepelných čerpadel, kde také komunikace nebyla zcela pohodlná, nicméně asi to i částečně přispělo k tomu, že dodavatel nakonec dohodl technika od tohoto distributora. Dnes, 11. 2. 2019 proběhlo zjišťování problému a technik zjistil vadný kompresor (a možná i další součástky), který touto závadou vydává hluk, který jsem "reklamoval". Jednou věcí je, že mi nyní samozřejmě kompresor vymění. Jakou ale mám možnost požadovat kompenzaci za neustálé neřešení problému a i ze zákona porušené hygienické podmínky o hluku. Popř. mohu odstoupit od smlouvy s nějakou vyšší kompenzací za způsobený hluk? Děkuji, s pozdravem, Jan Lisal

Dotaz poslal/a: HonzaL, 11. 02. 2019 13:06

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci do 30 dní v souladu s § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Lhůta pro vyřízení reklamace plyne ode dne následujícího po dni, kdy se prodávající o uplatnění reklamace dozvěděl. Pokud prodávající reklamaci nevyřídí v 30denní reklamační lhůtě, vzniká kupujícímu spotřebiteli právo na odstoupení od kupní smlouvy. Na tuto skutečnost můžete prodávajícího upozornit. Pokud prodávající reklamaci uzná, bude na základě Vaší žádosti o náhradu škody povinen uhradit i škodu, která by Vám bývala nevznikla, kdyby věc byla bezvadná, dle § 2910 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Takovou škodu je třeba prokázat a vyčíslit. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 13. 02. 2019 18:25

Reklamace

Dobrý večer, prosím Vás, mám na Vás dotaz. Před dvěma týdny jsem prodal tři sady skleniček za 3300 Kč (1x sada 500 Kč, 1x sada 1200 Kč, 1x sada 1600 Kč) přes bazoš.cz jako soukromý prodejce. Všechny skleničky byly plně v pořádku a vše bylo pečlivě zabalené. I přesto jedna sklenička přišla rozbitá a dvě lehce oloupnuté (málo). Dopravce reklamaci neuznal. Kupující mi vyhrožuje soudem, že peníze chce po mě za dvě sady zpět. Na netu jsem se dočetl, že jako soukromý prodejce nemusím řešit reklamaci, pokud to není skrytý vada, která vyloženě ovlivňuje funkci zboží. Navíc mám uložené SMS ve kterých jsem nabízel osobní dopravu,samozřejmě dražší, ale jistota, že vše přijde v pořádku a přesto kupující zvolil přepravu přes dopravce. Nabízel jsem kupujícímu, ať mi ty dvě sady pošle zpět, že si je převezmu, zkontroluji je a poté posoudím a ozvu se mu, ale s tím nesouhlasí. Když vidím dopravce tak by přišlo rozbité toho víc. Jak mám tuto situaci řešit? Děkuji za odpověď, přeji hezký víkend Michal Zadražil

Dotaz poslal/a: michal2928, 18. 01. 2019 19:35

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste skleničky prodal jako soukromá fyzická osoba, a nikoliv jako podnikatel, odpovídáte za vady věci v obecném režimu, a to podle ustanovení § 2106 a § 2107 občanského zákoníku. Pokud kupující trvá na určitém způsobu dopravy, nebezpečí škody na věci přechází právě na kupujícího již předáním věci dopravci v souladu s § 2090 a § 2121 občanského zákoníku. Kupující je oprávněn reklamovat vady zakoupené věci a Vy jste povinen tyto vady posoudit a pokud uznáte, že za ně odpovídáte, bezplatně je zákonným způsobem odstranit. Za účelem vyřízení reklamace by Vám kupující standardně měl vadné zboží zaslat k posouzení, pokud takové posouzení vytýkané vady není jednoznačně možné za vynaložení nižších nákladů, například z fotografie. Pokud kupující odmítá zaslat zboží k posouzení a toto zaslání věci k posouzení vytýkané vady je nezbytné, nemůžete objektivně reklamaci vyřídit. Pokud svoji odpovědnost za vady neuznáte, kupující může uplatnit svůj nárok prostřednictvím soudu. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 04. 02. 2019 22:43

Vrácení zboží před Vánocemi

Dobrý den, před Vánocemi jsem jako dárek koupila v galanterii vánoční ubrus. Bohužel jsem se ale netrefila do barvy, a tak jsem asi týden před Štědrým dnem šla ubrus vyměnit. Jaké však bylo mé překvapení, když mi paní majitelka sdělila, že mi ubrus vymění pouze za jiný vánoční. Vánoční zboží už bylo samozřejmě poměrně přebrané a jediný vánoční ubrus, který se mi líbil, byl ve výloze, který mi paní majitelka obchodu odmítla prodat s tím, že nechce kazit výlohu... Bývala bych si vybrala i jiné nevánoční zboží i za vyšší cenu, to však paní odmítla. S ničím takovým jsem se ještě nesetkala (v jiných obchodech mi při výměně nikdy prodavačky neříkaly, za co si můžu zboží vyměnit), proto se ptám, jestli má prodejce na podobné podmínky právo. Děkuji předem za zodpovězení mého dotazu.

Dotaz poslal/a: Maya3, 01. 01. 2019 21:33

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste zboží zakoupila v kamenné prodejně, prodávající není povinen Vám vrátit peníze nebo zboží vyměnit. Prodávající je povinen pouze přijmout reklamaci v případě, kdy je zboží vadné. Pokud Vám prodávající nabídl výměnu ubrusu za jiný, ale například pouze ze stejné kolekce, postupoval nad rámec zákona a širší plnění nelze vymáhat. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 28. 01. 2019 09:51

Reklamace opravy notebooku

Dobrý den, v loňském listopadu se mi přestal dobíjet NB. Nevěděla jsem, zda je problém ve zdroji nebo jinde. Proto jsem se obrátila na specialistu. Podrobně jsem ho emailem seznámila s problémem, se stářím NB, typem a značkou. Chtěla jsem znát jeho názor a přibližnou cenu opravy. Domluvili jsem se, že mu NB přivezu a on mě před opravou bude informovat o ceně. Do předu jsme si stanovili hranici 2500,-. Pán mi po 4 dnech volal s tím, že NB zapnul a dal nabíjet, že vše funguje jak má, že provedl jakési restarty a že mě to bude stát 1400,-. Peníze jsem zaplatila, ale bohužel jsem marně zjišťovala, kde byly příčina. Pán mlžil. Po příjezdu do SRN jsem při zapnutí zjistila, že NB nenabíjí. Vlastně vůbec nebyl odstraněn problém, pro který jsem jej nechala opravit. Dle mého laického rozumu mám nárok na bezplatnou opravu. Pánovi jsem napsala info o neodstraněném problému. Ten nereaguje. Můžete mi poradit další postup? Předem Vám děkuji. S pozdravem Eva Fojtová

Dotaz poslal/a: kamanuka, 24. 01. 2019 16:01

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Jelikož jste za opravu, jejímž předmětem bylo odstranění vady notebooku, zaplatila, jste nyní oprávněna vady opravy reklamovat. Opravující bude povinen reklamaci přijmout, vystavit o ní reklamační protokol se všemi zákonnými náležitostmi uvedenými v ustanovení § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele, a v zákonné 30denní lhůtě reklamaci vyřídit. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 28. 01. 2019 09:48

Zamítnutá reklamace neprodlužuje záruku?

Dobrý den, reklamovala jsem mobilní telefon, bohužel reklamace byla zamítnuta, neboť se reklamovaná závada na telefonu neprojevila. Mobil byl reklamován v 19. 12. 2018, záruční doba končila 7. 1. 2019. Mobil byl v reklamaci 23 kalendářních dní (po tuto dobu měl mobil v držení prodejce). Asi dva dny po zamítnutí reklamace a převzetí mobilu (cca 16. 1. 2019) jsem zjistila defekt na sklu od foťáku na mobilu, domnívala jsem se, že se jedná o smítko, které se na čočku dostalo, když by mobil na reklamaci rozmontovaný. Podotýkám, že před reklamací se žádná závada na foťáku nevyskytovala, proto jsem ani foťák po první reklamaci nekontrolovala hned. Odnesla jsem tedy telefon na druhou reklamaci. Prodejce si mobil převzal a ještě téhož dne mě vyzval k vyzvednutí opraveného telefonu. Sklo mi vyměnil, neboť bylo poškrábané a upozornil mě, že mobil už není v záruce a že výměna skla byla provedena pouze jako vstřícnost ze strany prodejce. Argumentovala jsem, že záruka na mobilu je prodloužena o výše zmíněných 23 dní, během kterých byla řešena první reklamace, načež mi prodejce řekl, že toto není pravda, že pokud byla první reklamace zamítnuta, neprodlužuje se o tu dobu (o dobu zamítnuté reklamace -23 dní) záruční lhůta. Je tvrzení prodejce, tedy že při zamítnuté reklamaci se neprodlužuje záruční doba, pravdivé? Děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: Auryn89, 24. 01. 2019 14:42

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vašem případě není nezbytné posuzovat dobu plynutí záruční doby, jelikož právo na odstranění vady vzniklé v průběhu reklamace Vám vzniká z titulu náhrady škody na převzaté věci podle § 2944 občanského zákoníku. Každopádně ustanovení § 1922 občanského zákoníku stanoví, že lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění neběží po dobu, po kterou kupující spotřebitel nemůže vadný předmět užívat, pokud vytkl vadu, tedy uplatnil reklamaci oprávněně, tj. jednalo-li se skutečně o vadu. Pokud prodávající reklamaci zamítl, bylo by možné argumentovat právem kupujícího spotřebitele kdykoliv v 24měsíční záruční době uplatnit reklamaci a následně doložit vlastním důkazním prostředkem, nejlépe znaleckým posudkem, že věc byla vadná i v okamžiku uplatnění reklamace. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 28. 01. 2019 09:47

Zamítnutá reklamace, reklamační protokol

Dobrý den, reklamovala jsem těsně před koncem záruční doby mobilní telefon. Reklamace proběhla poštou. Prodejce mi po 4 týdnech zaslal e-mail s údajným reklamačním protokolem, kde je reklamace zamítnuta bez udání důvodu. V dokumentu je akorát poznámka o tom, že mobil testoval nezávislý servis. Rovněž vytýkaná vada je v tomto dokumentu popsána jinak, než jak jsem ji prodejci uvedla já. Dále dokument označený za reklamační protokol postrádá jakékoliv informace o tom, jak byl telefon testován pro prokázání závady. Vyzvala jsem tedy prodejce, aby mi vystavil plnohodnotný reklamační protokol včetně podstatných informací, hlavně s důvodem zamítnutí reklamace a s vyjádřením servisního technika, který mobil testoval. Mám důvodné podezření, že mobil vůbec testován nebyl a chtěla jsem mít pro případnou další reklamaci v ruce nějaký důkaz o tom, co se s mobilem během reklamace dělo. Upozornila jsem rovněž prodejce, že nevystavením reklamačního protokolu porušuje § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Na mé upozornění zaslal prodejce totožný "reklamační protokol" (dle mě chybný), avšak doplněný o poznámku "zamítnuto - závada se neprojevila", ale na žádost o vydání servisní zprávy prodejce nereagoval. Požádala jsem ho tedy znovu o zaslání zprávy, načež mě prodejce vyzval, ať si servis kontaktuji sama. Je toto chování v souladu s platnou legislativou? Domnívám se, že je povinností prodejce poskytnout dokumenty o tom, jakým způsobem bylo zjišťováno, zdali je reklamovaná věc opravdu závadná, či nikoliv. Pokud jsem v právu já, jak mohu z prodejce tyto dokumenty dostat? Myslím si, že bych měla mít právo vidět dokument, na jehož základě byla zamítnuta reklamace mobilu, jehož cena byla více, než 5 tisíc Kč Děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: Auryn89, 14. 01. 2019 17:44

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen přijmout každou reklamaci uplatněnou kupujícím spotřebitelem v zákonné záruční době a vyhotovit o ní písemný reklamační protokol se zákonnými náležitostmi obsaženými v ustanovení § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Toto ustanovení stanoví, že v případě zamítnutí reklamace je prodávající povinen zamítnutí písemně odůvodnit. Ustanovení § 19 odst. 3 téhož zákona pak stanoví, že prodávající je povinen vyřídit reklamaci řádně. Zákon prodávajícímu nepřikazuje postup a prostředky pro posouzení vytýkané vady v rámci vyřizování reklamace. Prodávající tedy není povinen věc zasílat do autorizovaného servis, ani Vám předávat vyjádření servisního technika. Domníváme se, že písemné odůvodnění zamítnutí reklamce prodávajícím by mělo být dostatečné pro účely možného přezkoumání zamítnuté reklamace. Pokud máte důvodné podezření, že prodávající reklamaci nevyřídil řádně, jste oprávněna na prodávajícího podat podnět dozorovému orgánu, tedy České obchodní inspekci, a uvážit i odstoupení od kupní smlouvy pro nevyřízení reklamace včas a řádně. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 21. 01. 2019 17:00

Nedodání zboží přepravní společností

Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak nejlépe postupovat. 21.12. jsem si objednal zboží v internetovém obchodě. Termín dodání 23.12. Dne 22. 12. jsem odbržel email s informací o předaní dodávky přepravní společnosti. Vzhledem k tomu, že jsem nic neobdržel kontaktoval jsem 4.1.2019 přerpavní společnost, která přislíbyla prověření. Dne 7. 1. 2019 jsem kontakotoval prodejece, také přislíbyli prověření. Vzhledem k tomu, že se mi nikdo neozval kontaktoval 14.1. 2019 opět prodejece na zakaznické lince. Dne 15.1. jsem obdržel vyjádření, že přepravce eviduje objednávku jako doručenou a abych v případě nesouhlasu poslal čestné prohlášení o nedoručení, což jsem obratem provedel. Chtěl bych se zeptat jestli můžu udělat něco více nebo jen vyčkavat ....

Dotaz poslal/a: brtnikz, 15. 01. 2019 19:21

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Jelikož bylo zboží objednáno přes internet, tedy prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, a dosud nebylo doručeno, doporučujeme Vám prokazatelně od uzavřené smlouvy odstoupit v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku. V takovém případě Vám prodávající bude povinen vrátit kupní cenu zboží, včetně poštovného ve směru k Vám, do 14 dní od okamžiku, kdy mu bude doručeno Vaše odstoupení od kupní smlouvy. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 21. 01. 2019 16:39

Vrácení zboží zakoupené na prodejně

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli je způsob jak vrátit zboží zakoupené na prodejně. Koupili jsme tablet na cedule u výrobků bylo napsáno, že výrobek má paměť 16Gb, na stránka obchodu kde jsem si výrobek také přihlížela uvádí vnitřní paměť pro ukládání 16Gb. Až doma po po vyzkoušení a prozkoumání jsme přišli na to, že sice má paměť 16Gb, ale ta je z větší části jít zaplněná a volné zbývá necelých 6Gb. Na prodejně kde jsme ho koupili se se mnou už nikdo nebavil s tím, že není nikde napsáno, že je paměť volná. Je nějaká možnost jak výrobek vyměnit nebo získat zpět peníze? Děkuji

Dotaz poslal/a: VeronikaM01, 28. 12. 2018 15:09

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za to, že věc bude mít smluvené, popsané nebo spravedlivě očekávané vlastnosti, podle § 2161 odst. 1 občanského zákoníku. Ve Vašem případě prodávající na ceduli nepopisoval, že zařízení má 16 GB volné vnitřní paměti. Jelikož tuto informaci, tedy „vnitřní paměť pro ukládání 16 GB“ však prodávající uváděl u zcela totožného zboží nabízeného na internetu, jste oprávněna argumentovat tím, že jste tuto vlastnost zboží očekávala na základě prováděné reklamy. Po prodávajícím pak můžete prostřednictvím reklamace požadovat zboží, které má popisované a očekávané vlastnosti. Pokud prodávající takové zboží nebude schopný dodat, můžete z téhož důvodu od kupní smlouvy odstoupit. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 13. 01. 2019 13:50

Příslušenství zničilo výrobek

Dobrý den, nedávno jsem si zakoupil neoriginální baterii pro mého drona, dnes však dron náhle spadl a zničil se, koukal jsem se do jeho takzvané černé skříňky, ze které vyplynulo, že pád způsobila na 100% tato baterie. Kromě zničené baterie je zničený i dron, mam nárok na náhradu opravy dronu (výrobcem neoriginální baterie), v případě že se jednalo o chybu baterie a je to jednoznačně prokazatelné? Děkuji

Dotaz poslal/a: polokolo, 09. 01. 2019 22:05

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za to, že věc bude mít ujednané nebo spravedlivě očekávané vlastnosti a že bude odpovídat právním předpisů, podle § 2161 občanského zákoníku. Pokud věc tyto vlastnosti nemá, jste oprávněn ji reklamovat a žádat v reklamační lhůtě odstranění vady opravou, výměnou za zcela stejnou novou věc nebo odstoupením, tedy vrácením kupní ceny zboží. Pokud věc způsobí škodu tím, že nemá výše uvedené vlastnosti nebo neodpovídá právním předpisům, bude prodávající povinen nahradit tuto prokazatelnou vyčíslenou škodu podle § 2910 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 13. 01. 2019 13:47

Záruční servis

Dobrý den, 20.9.2017 jsem zakoupil u MALL.CZ produkt stabilizátor feiyou tech mg v2, který jsem téměř nepoužil. Bohužel mi byla jedna část z produktu mechanicky poškozena. Jedná se o podložku pod fotoaparát na které závisí stabilizace obrazu. Dne 24.07.2018 jsem produkt reklamoval a požadoval výměnu poškozeného dílu. Stabilizátor byl předána na servis, kde mně po měsíci přišla zpráva s produktem, že reklamace byla zamítnuta a s požadavkem na výměnu destičky pod fotoaparát mám kontaktovat distributora. Předpokládal jsem, že celou věc vyřeší MALL.CZ od kterého jsem daný produkt zakoupil. Kontaktoval jsem prodejce Feiyu Tech se kterým jsem celou záležitost řešil nadále a podal žádost o výměnu/zakoupení chybějícího dílu ke stabilizátoru. Vysvětlil jsem jim opět celou situaci proběhlo několik e-mailů ve kterých mě prodejce odkazoval na jiné servisní střediska, zda požadovaný díl nemají skladem. Kontaktoval jsem je bohužel marně. Nikdo chybějící díl nemá, opět jsem začal komunikovat s prodejcem stabilizátoru a ten mi už dva měsíce odpovídá, že náhradní díl nemají a snaží se kontaktovat výrobce, který jim bohužel neodpovídá. Celou situaci s nimi řeším už přes tři měsíce. Bohužel marně a do teď není vyřešená. Prosím Vás, jak mám dále postupovat? Když i samotný prodejce nemá k dispozici náhradní díly. Možná se mýlím, ale mám za to, že by prodejce měl mít skladem náhradní díly, pokud prodává na trhu daný produkt. Možnost mu poskytnout v záručním i pozáručním období servis mít k dispozici náhradní díly v případě takovéhle situace, která nastala. Děkuji za odpověď Rosa

Dotaz poslal/a: radekrosa, 05. 12. 2018 22:27

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřešit reklamaci, kterou uzná, opravou věci, výměnou věci nebo odstoupením od kupní smlouvy, tedy vrácením peněz. Prodávající není povinen disponovat určitým počtem náhradních dílů, mimo jiné proto, že mu zákon v záruční době umožňuje vyřešit reklamaci právě odstoupením od kupní smlouvy. Ve Vašem případě, kdy prodávající reklamaci neuznal, záleží na skutečnosti, zda jste si prokazatelně smluvili nebo prodávající jinak deklaroval, že náhradní díly budou po určitou dobu na trhu k dispozici. Pokud se tak stalo, můžete požadovat jejich dodání, popřípadě uplatnit náhradu škodu, pokud Vám ta vznikla v důsledku toho, že prodávající neplnil tak, jak bylo smluveno nebo jak deklaroval. Pokud toto však nijak smluveno ani deklarováno nebylo, je možné rozumět skutečnost, že prodávající zprostředkovává kontakt s výrobcem náhradních dílů, jako jeho vstřícný krok nad rámec zákona. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 31. 12. 2018 16:10

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK