Poradna - Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Poradna je dočasně uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

Koupený mobil který po pár dnech přestal

Dobrý den, před pár dny jsem koupil mobil přes inzerát.. Mobil na místě fungoval tak jsem zaplatil dohodnutou částku a mobil si převzal. Ale po pár dnech přestal fungovat displej. Nebyla to zrovna malá částka a pán od kterého jsem to koupil tak nechce jednat o vrácení mobilu a aspoň části peněz. Mám nárok po něm peníze někam vyžadovat?

Dotaz poslal/a: Tomas58, 14. 06. 2022 21:08

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vzhledem k tomu, že z Vašeho dotazu není patrné, zda jste smlouvu uzavřel jako spotřebitel, nebo jako podnikatel na IČO, budeme dále vycházet z toho, že jde o spotřebitelský právní vztah. Vy jste oprávněn uplatnit právo z vady do dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Podle občanského zákoníku máte právo na dodání nové věci, její součásti nebo bezplatné odstranění vady. Pokud to není možné, můžete od smlouvy odstoupit. Vždy také můžete požadovat přiměřenou slevu. Prodávající odpovídá za to, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. To znamená, že při zamítnutí reklamace by Vám musel prodávající nejlépe znaleckým posudkem prokázat, že věc nebyla vadná již při převzetí. Pouhé konstatování není dostačující. Nyní vám doporučujeme zboží reklamovat. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 26. 06. 2022 12:35

Vrácení punčoch z eshopu

Dobrý den, zakoupila jsem na eshopu punčochy. Obal s punčochami je ale přelepen páskou tak, aby nešel otevřít bez jejího porušení. Na pásce je napsáno, že jejím poškozením zaniká právo na vrácení zboží. Zákazníkovi je tak fakticky znemožněno zboží vyzkoušet a následně vrátit v případě nevyhovující velikosti. Je takovéto jednání v souladu se zákonem? Vztahuje se na punčochové zboží nějaká hygienická výjimka znemožňující vrácení po vyzkoušení?

Dotaz poslal/a: chikeet, 30. 05. 2022 19:29

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. U punčoch občanský zákoník stanovuje, že u zboží v hygienickém obalu nelze uplatnit právo na odstoupení od smlouvy. Je však otázkou, zda punčochy pod tento sortiment spadají. Jde o výjimku ze zakotveného práva. Nemůžeme tedy poskytnout jednoznačnou odpověď na to, zda punčochy pod tuto výjimku spadají či nikoliv. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 20. 06. 2022 10:34

Špatná kvalita nábytku od stolaře

Dobrý den, více jak před rokem jsme si vybrali stolaře na základě kladných recenzí k realizaci celého bytu (vestavné skříně, komody, kuchyň, patrová postel…). Realizace započala 10.3.2022 s tím, že mělo být za 10dní vše hotovo. Stolař po 10 dnech měl část a musel k realizaci dalšího klienta. Občas přišel na hodinku s tím, že někde dodal dvířka…před měsícem jsme s ním začali řešit pomocí zpráv prosbu o dodělání a prvotní reklamace - nic není rovné, souměrné, všude odlízá materiál, jsou tam vyvrtané všude díry bez důvodu zalepené nějakými kolečky - i 10 koleček vedle sebe na jednom místě,…stolař dorazil po pár dnech na osobní prohlídku s tím, že není ikea, aby měl vše rovné a že teda něco vymění a zkusí to opravit. Už je to opět téměř měsíc, co se neozval, materiál se rozšklebuje, přicházíme na další nedostatky, bubliny. Máme nárok chtít vrátit část peněz, co jsme zaplatili (zatím 220.000kč) s tím, aby si vše odvezl vzhledem k nedostatečné kvalitě a chybám? Případně na koho se obrátit, neboť je zastáncem toho, že svou práci udělal dobře…děkuji

Dotaz poslal/a: Luciesat, 12. 05. 2022 11:18

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vzhledem k tomu, že z Vašeho dotazu není patrné, zda jste smlouvu uzavřela jako spotřebitelka, nebo jako podnikatelka na IČO, budeme dále vycházet z toho, že jde o spotřebitelský právní vztah. Dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno. Aby mohlo být považováno za dokončené, musí být předvedeno, že je způsobilé sloužit svému účelu. Dílo má vadu, pokud neodpovídá smlouvě, tedy při jeho výrobě či sestavování nebylo dodrženo to, co bylo domluveno, zejména v oblasti kvality a provedení. Důležité je, že zhotovitel odpovídá za vadu, která byla na věci od počátku, jen jste o ní nevěděli (tedy nebyla zjevná). Zákazník může úspěšně reklamovat až dva roky od převzetí. Ve vašem případě došlo k porušení smlouvy (nedodržení termínu). Zároveň bylo plněno vadně. Vzhledem k prodlení by bylo nejvhodnější odstoupit od smlouvy z důvodu prodlení – blíže § 1977 a 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Abyste mohla odstoupit, je vhodné poskytnout dodatečnou lhůtu k plnění – což jste dle našeho splnila. Tato lhůta totiž může být poskytnutá i mlčky. Druhou variantou je dílo reklamovat – nejlépe písemně. Dodavatel by měl vadu odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dní. Nyní tedy máte na výběr, zda budete dílo reklamovat, či odstoupíte od smlouvy z důvodu prodlení. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 20. 06. 2022 10:29

Ztracená zásilka z eshopu

Dobrý den. Objednala jsem zboží v eshopu. Kupní cenu i náklady na přepravu jsem zaplatila kartou. Po týdnu, kdy balíček nepřicházel, jsem kontaktovala prodejce. Balíček se prý ztratil při přepravě a prodejce se mnou bude věc dál řešit až po vyřízení reklamace s Českou poštou, na což má údajně 30 dní. Je postup prodejce správný? Neměl by mi vrátit peníze, případně poslat nové zboží a reklamaci ztracené zásilky(pokud k nějaké ztrátě vůbec došlo) řešit odděleně? Děkuji za radu a Váš názor. Pavla

Dotaz poslal/a: Mapajka, 10. 05. 2022 14:16

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Na základě informací, které jste zaslala můžeme konstatovat, že postup prodejce není zcela správný. Prodávající je povinen vám dodat zboží. Jeho povinností je tedy zboží dostat do Vaší dispoziční sféry. Toto dodání musí proběhnout ve stanoveném termínu (obvykle je tato informace v obchodních podmínkách – např. zboží dodáváme nejpozději do 14 dní, …). Informace také může být přímo u zboží (např. na eshopu jako poznámka u produktu). Určitě není správné doručení zboží k vám vázat na vyřízení reklamace ze strany České pošty. Doporučujeme tedy prodávajícího vyzvat k plnění z kupní smlouvy. Pokud nebudete úspěšná máte možnost se obrátit na dozorový orgán – Českou obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 20. 06. 2022 10:25

Chybná statistika

Dobrý den, Tento dotaz bude předpokládám ojedinělý mezi všemi ostatními. Upřímně ihned přiznám, že se jedná o dotaz ohledně chybně vyhodnoceného tiketu u společnosti Chance a jak se proti tomu bránit. Na samotném tiketu jsem vsadil počet faulů v jednom konkrétním zápase. Všechny statistiky ve světě uvádějí celkový počet faulů v zápase 30, nicméně oficiální stránky fortunaligy jich ve statistice zápasu uvádějí pouze 29. V tom by nebyl tak zásadní problém, kdyby v jiné záložce na stejných stránkách a u stejného zápasu nebylo uvedeno také 30. Mimochodem přenos zápasu běžel jako streaming na O2TV a opravdu v zápase bylo 30 faulů. Chance se odkazuje na oficiální stránku ligy - fortunaliga.cz. Tedy samozřejmě ze záložky, kde je ve statistice uvedeno 29 faulů. Vlastníkem stránky je ligová fotbalová asociace, která ovšem v této záležitosti na můj dotaz nereagovala. Napsal jsem na facebook strány Fortunaligy a bylo mi odpovězeno, že situaci prověří a případně opraví. To už před týdnem. Tedy dle mého se nic nedělo a dít nebude. Hodně zarážející je, že oficiálních stránkách Fortuna ligy se statistiky objevily až 24 hodin po skončení zápasu. Navíc chybně. Jeví se to tak jako záměrná manipulace s výsledkem s ohledem na objem přijatých sázek u jednoho konkrétního zápasu. Navíc když jako jasný důkaz slouží přenos onoho zápasu, kde bylo prokazatelně odpískáno 30 nedovolených zákroků sudím. Prosím o radu, zda to řešit přes právníka. Děkuji. S pozdravem, Tomáš Hes

Dotaz poslal/a: gemini11, 03. 03. 2022 13:52

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Je pravdou, že Váš dotaz je zcela ojedinělý a musíme přiznat, že s takovým problémem se setkáváme poprvé. V první řadě je třeba kvalifikovat, zda předmětný tiket představuje zboží či službu. To je poněkud problematické, neboť zákon takový pojem dosud nezná. Domníváme se tedy, že bychom mohli tiket kvalifikovat jako prostředek sloužící k realizaci sázky či obecně hazardní hry. Hazardní hra je dle zákona definována jako hra, sázka nebo los, do nichž sázející vloží sázku, jejíž návratnost se nezaručuje, a v nichž o výhře nebo prohře rozhoduje zcela nebo zčásti náhoda nebo neznámá okolnost. Ve výčtu typů hazardních her je uvedená i kursová sázka. Protože jste ve Vašem dotazu neuvedl, o jaký konkrétní zápas se jedná, nejsme schopni Vámi poskytnuté informace prověřit, a proto budeme vycházet z předpokladu, že jsou správné. Zákon o hazardních hrách nestanoví konkrétní lhůtu, do kdy má být údaj na internetových stránkách případně opraven. Mohla totiž nastat situace, kdy byl tento údaj generován automaticky. Zákona o hazardních hrách stanoví lhůtu pro opravu chyb právě u takto automaticky generovaných informacích, kdy primárně odkazuje na vyhlášku. Zároveň stanoví, že pokud se jedná o formální chybu, nesmí být lhůta pro opravu kratší než 1 den od chvíle, kdy byla chyba vytknuta. Pokud se jedná o neformální chybu, pak tato lhůta nesmí být kratší než 7 dnů od chvíle, kdy byla chyba vytknuta. V tomto případě můžete uplatnit reklamaci tiketu, neboť ji zaručuje samotný Herní plán vydávaný společností Chance, a to v ustanovení § 21 Herní plán - Kurzové sázky, kde je stanoveno v odst. 1: "Účastníci mohou podávat odůvodněné stížnosti nebo reklamace (dále jen reklamace) Chanci, vždy nejpozději do šesti měsíců ode dne vzniku rozhodné skutečnosti, která je důvodem reklamace, přičemž každá řádná reklamace musí být Chanci doručena nejpozději poslední den lhůty pro její podání dle tohoto odstavce. Chance každou řádnou reklamaci prošetří a nejpozději do 30 dnů ode dne jejich uplatnění oznámí stěžovateli výsledek." Dále je v odst. 3 téhož ustanovení dáno: "Reklamaci uplatní Účastník v případě Internetových kurzových sázek uzavíraných prostřednictvím internetu prostřednictvím e-mailu zaslaného na elektronickou adresu: reklamace@chance.cz, ve kterém specifikuje její důvody a uvede svůj požadavek na její vyřízení. Reklamace musí zejména obsahovat jednoznačnou identifikaci Účastníka (uživ. jméno), časový údaj reklamované sázky, popř. jiné relevantní údaje týkající se reklamované skutečnosti." Doporučujeme Vám celou věc společnosti v reklamačním protokolu popsat tak, jak jste nám ji popsal v dotazu, přičemž je nanejvýš vhodné reklamaci doplnit o fotky, kde by bylo jasně vidět, že na jiných stránkách mají jiný (správný) údaj o počtu faulů. Obrázky můžete realizovat přes funkci screenshot v systému Windows nebo pořídit fotografie skrze mobil. V případě, že Vám nebude vyhověno, doporučujeme se obrátit na dozorové orgány, kterými je Ministerstvo financí ČR a orgány Celní správy ČR. Lze se dotazovat přímo na Ministerstvu financí přes podatelnu dostupnou na e-mailové adrese: podatelna@mfcr.cz nebo na telefonu 257 043 322 a můžete se pokusit požádat o prověření celé situace. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 29. 03. 2022 15:04

Reklamace

Dobrý den, Rád bych se zeptal jak je to s náklady spojené s výměnou kamenné desky. Reklamoval jsem Kamennou pracovní desku. Výrobce uznal vadu a desku rád vymění, ale nenese na sebe náklady s pojené s demontáží a montáží nové. To se ale nelíbí prodejci od kterého jsem desku koupil. Jelikož to není reklamace na jeho práci. Takže výsledek je patová situace jelikož nikdo to zaplatit nechce. Rád bych věděl za kým by měli jít náklady spojené s montáži a demontáži nove. Od nákupu a montáže uběhlo více jak 2 roky ( přesně 3 ), ale na desku byla záruka 10 let.Děkuji moc

Dotaz poslal/a: jirimonty, 22. 02. 2022 16:18

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vašem případě se jedná o reklamaci v rámci tzv. záruky za jakost. Záruka za jakost je dodatkovou a dobrovolnou zárukou, kterou může prodejce poskytnout kupujícímu. Záruka a uplatňování práv z ní plynoucích se řídí především záruční smlouvou. Záruka a její podmínky mohou být sjednány zcela volně. Pokud nebylo sjednáno jinak, použije se podpůrně zákon. Pokud tedy nebyla ve smlouvě upravena náhrada účelně vynaložených nákladů, máte na ni právo dle §1924 občanského zákoníku. Náhradu nákladů spojených s montáží a demontáží desky tak můžete požadovat po prodejci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 14. 03. 2022 10:28

Podomni prodej

Dobry den, naletla jsem firme, ktera nabiza revizi oken. Po bezplatne kontrole oken nam byl doporucen 1,5h servis oken. Technik prisel v domluvenem case a provedl servis za 18 minut, inkasoval ale plnou castku. Pry provedl vse, co bylo treba. Pokud by mi firma predem rekla, ze je to oprava na 15-20 minut, s castkou bych nesouhlasila. Je v tuto chvili, kdy je zaplaceno, mozne nejake odvolani? Dekuji. Zdenka

Dotaz poslal/a: ZPoko, 17. 02. 2022 09:44

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud byla smlouva uzavřena u vás doma tj. mimo obchodní prostory, je jednou možností odstoupení od smlouvy do 14 dnů po provedení servisu. Takové odstoupení ale většinou není možné v případech, kdy se jedná o službu, která již byla kompletně provedena. O nemožnosti odstoupení Vás musí podnikatel ale poučit. Pokud jste o nemožnosti odstoupení poučena nebyla, máte pořád právo na odstoupení od smlouvy, byť byl servis již proveden. Druhou možností je poté namítnutí vady samotného díla, které spočívá v rozporu způsobu provedení servisu s původní domluvou. Takovou vadu je nicméně nutné namítnout hned, tedy ideálně ještě před samotným převzetím díla. Pokud již bylo zaplaceno, není tato varianta ideální. Spíše proto doporučujeme postupovat formou zmíněného odstoupení od smlouvy. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 22. 02. 2022 15:49

Reklamované sluchátka - sdílení polohy

Dobrý den, u nejmenovaného velkého e-shopu jsem reklamoval Airpods Pro. Prodejce mi rozbité sluchátko vyměnil za sluchátko, které již někdo pravděpodobně používal, což nějak akceptuji. Nicméně jej nevyresetovali a na mobilu mi neustále vyskakovala notifikace o tom, že se mnou se pohybuje sluchátko, které může majitel sledovat a sdílení polohy nešlo vypnout, proto jsem je reklamoval znovu. Není toto zásah do soukromí a porušení GDPR?

Dotaz poslal/a: vutus, 09. 02. 2022 23:33

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Předně musíme upozornit, že by v tomto případě s ohledem na hygienické aspekty nemělo docházet k řešení reklamace výměnou za již používané sluchátko. Nařízení označované jako GDPR směřuje zejména na systematické zpracovávání osobních údajů. Údaj o lokaci sice spadá pod pojem osobní údaj ve smyslu GDPR, ale v tomto případě není jisté, zda zmiňované údaje o lokaci má k dispozici právě daný e-shop, proto se v tomto případě pravděpodobně nejedná o zpracování. Spíše bychom doporučovali danou záležitost řešit prostřednictvím reklamaci, jak jste správně učinil. Samozřejmě Vám ale nic nebrání danou záležitost sdělit Úřadu pro ochranu osobních údajů, který bude mít úřední povinnost se danou záležitostí zabývat. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 22. 02. 2022 15:44

Reklamace

Dobrý den, chci se zeptat, koupil jsem si robotický vysavač jako dárek na vánoce. Ten jsem reklamoval, pač se objevila závada s pravým kolem. Ze servisu přišlo neuznání, protože nedokázali nasimulovat a doporučili závadu natočit. S tím nemám problém, ale vysavač technik nevyčistil a tudíž se při přepravě poškrábal. Ze strany obchodníka mi bylo sděleno, že jako kompenzaci mi nabízejí 500 KČ, vysavač stál 13 tisíc a nový kryt určitě neseženu za 500,-kč. Mohu odstoupit od smlouvy nebo požadovat výměnu za nový kryt/ přístroj ? Jsem s pozdravem, PH

Dotaz poslal/a: Asraz, 03. 02. 2022 19:21

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V daném případě dochází k tzv. konkurenci práva na náhradu škody na převzaté věci a práva z vad řešených v rámci klasické záruky dle občanského zákoníku. V případě konkurence těchto práv by se přitom mělo postupovat primárně prostřednictvím klasické záruky. Doporučujeme tedy přístroj pro vzniklé škrábance reklamovat. Budete tedy mít primárně nárok na opravu zboží (např. lze řešit výměnou krytu). Teprve až když nebude možná oprava, budete mít nárok na výměnu za nový přístroj. Pokud ani tato varianta nebude možná, budete moci odstoupit od smlouvy. Nelze však k odstoupení přikročit ihned, je zapotřebí projít reklamačním procesem. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 22. 02. 2022 15:33

Reklamace

Dobry den. Přišla mi poškozena termoska-zlomené víko. Vsimla jsem si toho až jsem do termosky nalila čaj. Zboží jsem reklamovala ještě stejný den jak bylo pplkem doručeno. Zlomené části v balíku nebyly proto jsem kontaktovala prodejnu ze mi bylo posláno vadné zboží. Prodejna to po týdnu zadala jako reklamaci na pplko ale já vím ze dopravce za to nemůže a přijde mi to nefer. Prodejna mi napsala po odeslání zboží ze je na něm vidět známka užívání a ze mi reklamaci neuznaji a pockame na vyjádření dopravce jestli mi reklamaci uzná. Jak mám postupovat? Dožadovat se záruky? Dekuji

Dotaz poslal/a: Ewik1, 31. 01. 2022 09:21

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vzhledem k tomu, že se vada projevila v prvních 6 měsících od převzetí zboží, uplatní se tzv. domněnka vadnosti dle § 2161 občanského zákoníku. To znamená, že důkazní břemeno ohledně popření, že vadnost zboží jste způsobila Vy, leží na prodejci. Nestačí pouhé konstatování. Je nutné toto tvrzení řádně odůvodnit. Prodávající zároveň odpovídá za dopravce, že vám doručí zboží včas a bez vad. (Samozřejmě, pokud jste si nezajišťovala vlastní dopravu). Pokud tak neučiní nese s tím spojené nepříznivé následky. Doporučujeme trvat na uznání reklamace s argumentací výše uvedenou. V případě, že by se Vám spor s podnikatelem nepodařilo vyřešit smírně, doporučujeme věc řešit na stížnostním portálu VašeStížnosti.cz (na www.vasestiznosti.cz), kde dTest zdarma zprostředkovává dosažení dohody mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, které by jinak hrozily eskalací do podoby soudní pře. Také se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, která zajišťuje mimosoudní řešení sporů (ADR) www.coi.cz/informace-o-adr/. V obou případech se jedná o zprostředkování dosažení dohody mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, a to za účelem předcházení finančně a časově náročných soudních pří. ADR České obchodní inspekce je zajišťováno ze zákona, ovšem řešení případu je neveřejné. Zatímco stížnostní služba VašeStížnosti.cz je provozována veřejně a není pod záštitou státu. Obě mimosoudní řízení jsou pro spotřebitele zdarma. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 01. 02. 2022 18:16

Stránka 1/90

Předchozí

1

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Test zimních pneumatik: Propadly i osvědčené značky

Test zimních pneumatik: Propadly i osvědčené značky

Výběr kvalitních pneumatik s dlouhou životností má vliv nejen na bezpečnost jízdy, ale...více

Spořitelna prodlužuje 15% slevu na nákupy v řetězcích

Spořitelna prodlužuje 15% slevu na nákupy v řetězcích

Lidé, kteří platí kartou od České spořitelny, mohou ušetřit až 500 korun při nákupech...více

Na pražskou burzu míří specialista na internet věcí

Na pražskou burzu míří specialista na internet věcí

Česká firma Hardwario, která se zaměřuje na internet věcí (IoT), obdržela souhlas České...více

Interaktivní grafiky

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více

Co zdražilo úplně nejvíc? Tohle jsou skokani roku

Co zdražilo úplně nejvíc? Tohle jsou skokani roku

Auta. Benzin. Citrony. Droždí. Elektrika. Fšecko. Zdražuje se. Ostře. Meziroční inflace...více

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Dva roky s covidovými omezeními a uzavírkami znamenaly pohromu jak pro mnoho menších kamenných...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.