Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

Jiný způsob vyřízení reklamace

Dobrý den, 4.5.2017 jsem zakoupil novou baterii do mobilního telefonu. Během prvních 3 měsíců provozu se baterie nafoukla, nedržela kapacitu. Tento výrobek jsem 28.7.2017 předal na prodejně (výdejní místo eshopu CZC.cz) k reklamaci, kde jsem závadu popsal s prodejcem do reklamačního protokolu, baterii předal a jako požadovaný způsob vyřízení reklamace jsem uvedl výměnu. 21.8.2017 přišel email s tím, že reklamace byla vyřízena a že mi zasílají opravný doklad, který mám na základě §42 zákona 235/2004 Sb. podepsat a naskenovat zpět, načež mi vrátí peníze (nechápu, v jakém ustanovení mi zákon o dani z přidané hodnoty dává za povinnost prodejci podepsat dobropis...). Případně pokud ale prý chci, mohu si objednat jiné zboží a dobropis bude zohledněn v konečné ceně faktury. Na lince prodejce jsem oznámil, že se způsobem reklamace nesouhlasím a byl jsem odkázán na reklamační emailovou schránku. Email jsem zaslal s tím, že reklamace byla uznána, že se jedná o podstatné porušení smlouvy a že trvám na výměně zboží za nový kus, zvlášť, když je zboží stále standardně dostupné a prodejce ho má na eshopu skladem. Přišla mi odpověď druhý den s tím, že děkují za mou zprávu a že krom vrácení peněz mohou zohlednit dobropis v objednávce nové baterie a ať jim sdělím požadovaný způsob dopravy a způsob úhrady rozdílu. Dnes totiž stejná baterie stojí téměř dvojnásobek toho, co stála v dubnu. Tento způsob jednání mi přijde nejen že neetický, ale zároveň nesprávný. Prosím o radu, zda mohu trvat na výměně zboží za nový kus zvlášť, když se jedná o reklamaci ve zvýhodněném režimu prvních 6ti měsíců - viz. rady a články na Vašem webu, ze kterých sem hodně čerpal. Předem děkuji za pomoc.

Dotaz poslal/a: trubkins, 22. 08. 2017 20:17

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodejce musí respektovat Vámi zvolený způsob vyřízení reklamace, máte-li na něj podle zákona nárok a je-li možný. Prostup prodejce ve Vámi popisovaném případě je proto nezákonný. Není ani možné, aby po Vás prodejce požadoval doplatek za baterii vyměněnou v rámci oprávněné reklamace. Trvejte na Vámi uplatněném nároku, a pokud se Vám s prodejcem nepodaří dohodnout, můžete využít jednak náš stížnostní portál VašeStížnosti.cz a také bezplatnou službu mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 23. 08. 2017 13:57

reklamace v 6 mesicich

Dobry den, prosim, jak mam postupovat, kdyz jsem sel reklamovat boty po 3 mesicich s tim, ze byly obe ba vice mistech rozlepene. Nechtel jsem boty opravovat, ale vratit penize. Po mesici se mi ozvali, ze boty jsou opravene k vyzvednuti. Napsal jsem, ze je nechci, ze chci zpet penize, ze odstupuji od smlouvy. Obchodnik se ohani nejakym vyjadrenim dodavatele a penize mi idmita vratit s tim, ze si muzu stezovat. V reklamacnim papiru mam, ze chci navraceni penez. Dekuji Richter

Dotaz poslal/a: Richters, 22. 08. 2017 17:35

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Při uplatnění reklamace můžete žádat primárně bezplatnou opravu zboží, popřípadě výměnu za nový kus. Pouze v případě, že žádná z předchozích alternativ není možná, máte právo od smlouvy odstoupit. Postup prodejce je tedy zcela v souladu se zákonem, neboť ani při reklamaci do 6 měsíců od koupě zboží Vám nemusí umožnit bez dalšího odstoupit od smlouvy. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 23. 08. 2017 13:55

Neuznaná reklamace

Prodejce odmítl reklamaci bot, které byli kupované 5.6.2017 a reklamované 27.7.2017. Boty měli dvě vady: Odlepená pata a značné vrzání při chůzi (které se objevilo po cca měsíci nošení). Žádal jsem o vrácení peněz. Prodejce však nabídl pouze zalepení paty a druhou vadu neuznal. Vzhledem k tomu, že boty byli reklamované od koupě za necelé dva měsíce se podle zákona v tomto případě předpokládá, že věc měla nedostatek už ve chvíli převzetí. Mám právo na výměnu zboží, s čímž prodejce nesouhlasil. Též nesouhlasil, že jde o podstatnou vadu. Při které mám právo si vybrat řešení reklamace. Co mohu v této situaci dělat? Předem děkuji.

Dotaz poslal/a: marsiano, 18. 08. 2017 14:16

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud nesouhlasíte s rozhodnutím prodejce o reklamaci, můžete se obrátit na znalce v oboru a požádat jej o vypracování nezávislého posudku. Vyjde-li posudek ve Váš prospěch, můžete namítat nevyřízení reklamace řádně v zákonné 30denní lhůtě a z tohoto důvodu odstoupit od smlouvy. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/znalci. Nepodaří-li se Vám s prodejcem domluvit, můžete se obrátit na službu mimosoudního řešení sporů, která funguje při České obchodní inspekci. Více informací o této službě naleznete na stránce www.adr.coi.cz. Můžete také využít námi provozovaný portál VašeStížnosti.cz. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 18. 08. 2017 16:15

Reklamace zboží zakoupeného v prodejně

Dobrý den, na dovolené v Třeboni jsem v prodejně žádala zakoupit silonové punčocháče vel. L a triko vel. M-L. Z nedostatku času jsem zboží nezkousela,triko bylo pouze rozloženo. Zakoupila jsem, následně v Plzni zjistila,že velikost nesedí a jde o velikost "s". Žádala jsem proto telefonicky výměnu zboží poštou, popř.vrácení peněz,je-li možno.Byla jsem nevybíravě odmítnuta s tím,že nejde o žádnou půjčovnu, peníze nevrátí ani náhodou. Punčochy nelze vyměnit z hygienických důvodů,což je údajně i psáno na prodejně. Triko větší velikosti není, vymění mi ho za jiné, prijdu-li si na prodejnu. Poštou nic posílat nebudou, nemají čas běhat na poštu. Když budu posílat reklamaci trika balíkem, je mojí povinností přijmout jiné zboží? Jak budu vybírat jiné triko z Plzně? Opravdu existuje výjimka na punčocháče? Jde o nevhodný tip, chtěla jsem je vyměnit za čistě bez vzoru. Děkuji. J. Pavlová

Dotaz poslal/a: Xmerj, 15. 08. 2017 10:37

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Právo na vrácení zboží zakoupeného v kamenné prodejně zákon spotřebitelům nepřiznává. O vadu jakosti by se jednalo tehdy, pokud by zboží nemělo ujednané vlastnosti. Ve Vaší situaci nebude ovšem možné prokázat, že Vám prodavačka ústně na prodejně sdělila, že se jedná o jinou velikost. Oprávněnost Vaší reklamace je tak prakticky neprokazatelná. Bude tedy záležet na benevolenci prodejce, zda Vám zboží vymění. Pokud by reklamaci uznal, mohla byste žádat dodání nového kusu ve správné velikosti, a pokud by to nebylo možné, pak vrácení peněz. Nemožnost vrácení zboží z hygienických důvodů (v případě, že je zboží v uzavřeném hygienickém obalu) se aplikuje jako zákonná výjimka z pravidla, že od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory lze odstoupit do 14 dnů. Pro Vaši situaci však tato zákonná výjimka nemá relevanci. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 16. 08. 2017 15:46

reklamace -kočárek

Dobrý den, ráda bych se informovala zda mám nárok na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz pro neodstranitelnou vadu či z jiného důvodu. V lednu 2017 jsem zakoupila kočárek, a v polovině dubna ho začala používat a na konci května jsem ho reklamovala jelikož přední kolečka házela, a konstrukce byla uvolněná. Reklamace byla vyřízena výměnou dílu a seřízením. Ovšem začátkem července po necelých třech měsících užívání se začala výrazně projevovat barevná nestálost, potah vystavený běžnému dennímu svitu změnil barvu z tmavě šedé na světle šedou oproti dílům, které vystaveny přímo nejsou. Kočárek jsem opět reklamovala, reklamace byla uznána, ale zaslána mi byla pouze nová boudička, která je ovšem oproti zbytku kočárku výrazně tmavší. Opět se i uvolnila konstrukce, se kterou mám zajet do servisu na utažení. Kočárek po necelých čtyřech měsících používání vypadá jako starý "vyšisovaný". Kočárek, trojkombinace stála 22 tis. Kč. Prosím o radu jak postupovat při nesouhlasu s reklamací výměnou boudičky a sdělení na co vlastně mám nárok.Děkuji

Dotaz poslal/a: jana37, 10. 08. 2017 13:10

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Při výměně zboží nebo jeho součásti máte právo na to, aby nově dodaný kus měl takové vlastnosti, jaké měl mít původně zakoupený. Má-li nový díl jiný barevný odstín, můžete namítat nevyřízení reklamace řádně v zákonné 30denní lhůtě. Marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace se podle ustanovení § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele považuje za podstatné porušení smlouvy a při podstatném porušení smlouvy Vám podle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku náleží právo od této smlouvy odstoupit. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 14. 08. 2017 11:16

reklamace

Dobrý den, v květnu jsem si koupila boty converse guma/kůže za 2200 Kč po necelých třech měsících se odlepila guma na okrajích boty a popraskala podrážka na obou botách tak, že do bot teče. Mám nárok na vrácení peněz? Jsou to evidentně nekvalitní boty a další takové nechci. Děkuji za odpověď Procházková

Dotaz poslal/a: evisek04, 13. 08. 2017 18:57

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V rámci uplatněné reklamace je vždy možné nejprve žádat bezplatnou opravu, popřípadě výměnu za nový kus. Na odstoupení od smlouvy vzniká nárok teprve tehdy, pokud oprava ani výměna nejsou možné. Odstoupit od smlouvy byste mohla i tehdy, pokud by prodejce nevyřídil Vámi uplatněnou reklamaci v zákonné 30denní lhůtě. Důvodem pro odstoupení od smlouvy je také opětovný výskyt vady po záruční opravě nebo výskyt většího počtu vad na zboží najednou. Abyste moha vznést nárok na odstoupení od smlouvy již při první reklamaci, musely by se na věci vyskytovat alespoň tři vady zároveň, z nichž každá by musela bránit řádnému užívání věci. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 14. 08. 2017 10:11

Skříň na míru nesedí

Dobrý den, objednala jsem si skříň na míru do koupelny. Truhlář si ji zaměřil, vyrobil a přijel ji montovat. Při montáži zjistil, že tím, že je křivá podlaha, tak zatímco dole mu s rohem skříň lícuje, nahoře mu o 3/4 centimetru přečuhuje. To jsem nechtěla přijmout, neboť právě z toho důvodu jsem chtěla skříň na míru. Rozhodl se ji proto podložit, což vizuální stránku vyřešilo, ale po dvou dnech jsem zjistila, že se skříň jakoby "propadá" uprostřed, kde není podložena, šuplíky jsou křivé a je zřejmé, že časem budou dělat problémy, protože "visí ve vzduchu". Mohu v takovém případě reklamovat? Skříň stála 40tisíc, což není malá částka a já ji chtěla na míru právě z toho důvodu, aby dobře pasovala do interiéru. Předem děkuji za odpověď. Lucie Sehnalová

Dotaz poslal/a: LucieSehnalova, 11. 08. 2017 08:04

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Reklamaci můžete uplatnit a žádat primárně bezplatnou opravu zboží, popřípadě výměnu za nový a bezvadný kus. Pokud by žádná z těchto alternativ nebyla možná, měla byste právo od smlouvy odstoupit. Namísto uvedených nároků je také možné zvolit přiměřenou slevu z kupní ceny. K formulaci reklamačního dopisu můžete využít námi vytvořený vzor Reklamace pro nesplnění jakosti při převzetí, který naleznete na stránce www.dtest.cz/vzory. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 12. 08. 2017 19:41

Mám právo na reklamaci mobilu?

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda mám nárok na reklamaci mobilu. Mobil má ve spodní části displeje trochu porušený dotyk.. Někdy to blbne, nefunguje mi spodní dotykový displej(tak 1cm -pásek) jinak je dotyk na zbytku obrazovce v pohodě.. Dále jsem se chtěla zeptat, jestli by vyměnili i baterii v telefonu, která je vyměnitelná..(není vestavěná).. Dále, vyčistili by mi na zadním foťáku sklíčko (zevnitř), které chrání samotnou čočku? Předem děkuji za odpověď a hezký zbytek dne

Dotaz poslal/a: Anonym2017, 10. 08. 2017 13:03

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Právo uplatnit reklamaci zboží máte vždy a prodejce jej nesmí nijak omezovat. Prodejce odpovídá za vady, které se vyskytnou v době 24 měsíců od převzetí zboží. Vadou se rozumí absence ujednaných či očekávaných vlastností zboží, nevhodnost k žádanému účelu či rozpor s právními předpisy. Posouzení oprávněnosti reklamace náleží prodejci, pokud byste však s jeho rozhodnutím nesouhlasila, můžete se obrátit na nezávislého znalce. K tomu doplňujeme, že pokud byste prodejce žádala o další služby nad rámec záruční opravy, pak by po Vás mohl požadovat jejich úhradu. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 12. 08. 2017 19:37

neuznaná reklamace telefonu

Dobrý den.. před sedmi dny jsem si zakoupila tel v kamené prodejně.. během té doby mě tři krát vypnul příchozí hovor a celý se vypnul a zbělal.. dala jsem ho na reklamaci a tam mi řekli.. ŽE NENAŠLI ŽÁDNOU ZÁVADU.. můžete mi poradit , jak proti tomuto bojovat?? mě se to opravdu stávalo-- mám ho SEDM DNŮ v užívání..je to tvrzení proti tvrzení.. jsem zoufalá. šetříte na telefon a potom si zakoupíte zmetek, a oni vám tvdí že je v pořádku... prosím o radu....... děkuji Ivanovová Eva

Dotaz poslal/a: evaiva, 09. 08. 2017 10:05

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud nesouhlasíte s vyřízením reklamace, můžete si nechat zhotovit vlastní znalecký posudek, který by prokázal, že zboží je skutečně vadné. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/znalci. Cenu znaleckého posudku pak můžete žádat po prodávajícím jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Pokud by se Vám podařilo vypínání telefonu a zbělení displeje zachytit například na video, mohla byste doložit tento záznam prodejci. Pokud by následně reklamaci řádně nevyřídil, mohla byste namítat nedodržení zákonné 30denní lhůty a odstoupit od smlouvy. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 09. 08. 2017 16:32

Reklamace smartphonu - Vrácení peněz

Dobrý den, 6.9.2016 jsem kupoval mobilní telefon Ulefone Paris X, který v pořádku fungoval až donedávna, kdy se začal sám vypínat a nyní ho nelze ani zapnout. Zjistil jsem že tato vada není jen tak opravitelná a vyžadovala by výměnu základní desky zařízení. Jelikož tato vada plně zamezuje funkci produktu, mám pravo na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz ?

Dotaz poslal/a: MatthewDurajka, 07. 08. 2017 09:56

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Odstoupit od smlouvy již při první oprávněné reklamaci je možné tehdy, pokud se na zboží vyskytují alespoň tři vady zároveň, a přitom každá z nich musí bránit řádnému užívání zboží. Dalším zákonným důvodem pro odstoupení od smlouvy je pak opakovaný výskyt vady po záruční opravě. Ve Vašem případě je při uplatnění reklamace možné žádat primárně bezplatnou opravu, a není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, pak i dodání nového kusu. Teprve pokud by žádná z předchozích alternativ nebyla možná, vzniklo by Vám právo od smlouvy odstoupit. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 08. 08. 2017 09:18

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK