Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

Zamítnutá reklamace

Dobrý den, přítelkyni před dvěma měsíci upadl mobil a rozbil se jí displej. Nechala ho vyměnit v servisu za 2000 Kč, jenže po necelých dvou měsících přestal displej fungovat správně (špatná reakce na dotyk,samovolné zapínaní). Rozhodla se servis displeje reklamovat, ale reklamace byla zamítnutá. Když jsme se ptali proč, tak nám bylo oznámeno, že je na displeji porušená pečeť a že je nesprávně nainstalován. Konkrétně, že jsou špatně přišroubované šroubky, které by takto jejich certifikovaný technik nezašrouboval a proto byla reklamace zamítnuta. My jsme s displejem nemanipulovali a tyto škody musel napáchat jejich technický servis. Dá se proti tomu nějak bránit? Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: Martin.Dvorak, 04. 10. 2018 16:05

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Poskytovatel služby odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou v prvních 24 měsících od jejího převzetí. Pokud se vada na věci projeví v prvních šesti měsících od jejího převzetí, má se za to, že věc byla vadná od počátku, a prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout, dokud sám neprokáže, že za vadu neodpovídá, v souladu s § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Upozorněte poskytovatele služby, tedy opravy, na jeho zákonnou povinnost prokázat, že on za vadu neodpovídá a že Vám tedy předal věc po opravě v bezvadném stavu, v opačném případě je povinen reklamaci uznat a zákonným způsobem bezplatně vyřídit. V případě, že by postupoval odchylně, mohl byste jeho způsob vyřizování reklamace oznámit dozorovému orgánu, zde České obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 19. 10. 2018 13:14

Reklamace sedací soupravy

Dobrý den, zakoupili jsme sedací soupravu, bohužel výplň je na jednotlivých částech nepravidelná, např. při opření je část pod bedry měkčí než část pod rameny, tudíž v sedačce sedíte tak nějak do C. Dále v jednom místě, když si sednu, tak cítím na části dřevo s tenkým molitanem a na části jen měkký molitan, atd. Jaké mám možnosti reklamace? Může být taková vada uznána? Děkuji

Dotaz poslal/a: martule01, 04. 10. 2018 21:57

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za to, že věc bude mít sjednané vlastnosti nebo takové, které kupující spravedlivě očekával. Věc zároveň musí sloužit k uváděnému nebo obvyklému účelu. Pokud věc tyto vlastnosti nemá nebo ke svému účelu neslouží, jste oprávněn ji reklamovat a požadovat v reklamační lhůtě dodání takové věci, která tyto vlastnosti mít bude a bude sloužit ke svému účelu. Prodávající je oprávněn reklamaci zamítnout pouze tehdy, pokud prokáže, že věc je bezvadná, například že je v souladu s jejím popisem při koupi nebo doložením příslušných technických norem, nebo pokud prokáže, že vadu způsobil kupující. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 19. 10. 2018 12:51

Vrácení zboží e-shopu - nedoručeno

Dobrý den, objednala jsem si šaty přes eshop. Šaty jsem poslala zpět hned další den a o poslání zpět jsem eshop informovala. Nyní, o 7 dní později mi volali z tohoto eshopu s dotazem, zd ajsem šaty poslala zpět, že je nedostali. Ale že se jim minulý týden stalo, že nebyli v práci a sousedka jim volala, že jim nějaký řidič nechal balík před domem. Než se na adresu dostali, balík už tam nebyl. Zkontrolovala jsem online na sledování u dopravce, kde je uvedeno, že zboží bylo převzaté před 6ti dny, je tam uvedené jméno majitelky eshopu jako osoby, která zásilku přebrala a její podpis, který nevím, zda je pravý nebo není. Majitelka eshopu chce řešit s dopravcem reklamaci zásilky. Ale o navrácení peněz nechce slyšet s tím, že šaty nedostala. Dle mého se stala jedna ze 2 situací. Zaprvé šaty došly a majitelka tvrdí, že nikoliv. Za druhé řidič přepravce zásilku ztratil, do jejich systému majitelku podepsal a uvedl, že zásilku doručil. Dopravce má také celou záležitost jasnou, protože zásilka je v jejich systému doručená. Chci se zeptat, kdo má v tomto případě nést odpovědnost za škodu? Čili, co mám dělat, aby mi majitelka peníze vrátila, když jsem zboží poslala zpět a dle přepravce i doručila? Předem děkuji.

Dotaz poslal/a: Heta, 17. 10. 2018 13:19

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vrátit původní kupní cenu zboží a nejnižší možné poštovné do 14 dní od chvíle, kdy se o uplatnění odstoupení od smlouvy dozvěděl, v souladu s § 1832 odst. 1 občanského zákoníku. Na uplatněném odstoupení od kupní smlouvy a plynutí doby pro vrácení peněz trvejte s tím, že můžete prokázat jak to, že jste zboží odeslala, tak to, že bylo prodávajícím převzato. Neuhradí-li Vám prodávající částku včas, můžete po něm zároveň požadovat zákonné úroky z prodlení. Pokud prodávající tvrdí opak, může rozporovat doručení balíku přepravcem. Kdo je v takovém případě oprávněn podat reklamaci, zda odesílatel, nebo adresát, je možné zjistit z poštovních podmínek. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 19. 10. 2018 12:37

Prodloužená záruka u Alza.cz

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaká je povinná doba vyřízení reklamace u společnosti Alza.cz, pokud se jedná o zboží v prodloužené záruce (zakoupené v roce 2015). Po 32 dnech od započetí záruky jsem zažádal o dobropis, který mi nejdříve potvrdili, potom mi ale přišel email, že na vyřízení mají ve skutečnosti 45 dní. Jak tomu tedy je? S pozdravem, Jan Jašek.

Dotaz poslal/a: VirglCZ, 18. 10. 2018 10:40

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V případě prodloužené záruky je třeba postupovat v souladu se sjednanými podmínkami prodloužené záruky. Pokud je ve smlouvě ujednáno, že lhůta pro vyřízená reklamace v rámci prodloužené záruky trvá 45 dní, je toto ujednání závazné. Pouze v případě, že by žádná lhůta ujednána nebyla, použila by se podpůrně zákonná úprava, která stanoví pro vyřízení reklamace spotřebitele lhůtu maximálně 30 dní, podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 19. 10. 2018 12:34

Nárok na vrácení neopraveného?

Dobrý den. Dal k obchodníkovi k reklamaci notebook v prodloužené tříleté záruční době (35měsíců od zakoupení). Obchodník vše po 35dnech vyřídil dobropisem, i když mi bylo řečeno že počítač je opravitelný. Já si stěžoval, oni se omluvili a poslali jej na moji žádost do servisu na opravu. Ale za pár dnů mi opět poslali vyřízení dobropisem s tím, že aktuálně nemají náhradní díly, po daší komunikaci mi napsali že žadné dily mit ani nebudou. Jelikož se jednalo pouze o drobné poskožení "pantu", což nemělo žádny vliv na funkci zádám ať mi počítač vrátí. Oni nechtějí. Mají na to nárok? Stejný výrobek už nemají, alternativy mají, ale nechtějí mi ani poskytnout nahradu. Trvají jen na penězích minus 35% a já trvám na vrácenívyrobku.Mohu je nejak donutit mi počítač vrátit? Děkuji velice za odpověď.

Dotaz poslal/a: neskodnej, 07. 10. 2018 21:49

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vašem případě záleží na tom, jak máte sjednané podmínky prodloužené záruky. Pokud je máte sjednány odchylně od úpravy zákonné záruky, budete se tímto ujednáním muset řídit. Pokud je speciálně sjednány nemáte, podpůrně se uplatní zákonná úprava. Prodávající je ze zákona povinen vyřídit reklamaci opravou, která nijak nesníží hodnotu věci, výměnou za zcela stejný nový kus a pokud tyto způsoby nejsou možné, odstoupením od kupní smlouvy, tedy vrácením peněz. Prodávající je odpovědný za způsob vyřízení reklamace, pokud se však ten odchyluje od Vámi zvoleného způsobu, měl by toto odchýlení řádně odůvodnit. Pokud prodávající do věci nezasáhl, doporučujeme Vám se s ním domluvit na tom, aby do reklamačního protokolu zanesl, že se vzdáváte vyřízení reklamace jím zvoleným způsobem a žádáte vydání věci ve stavu, ve kterém jste ji k reklamaci předával, v souladu s § 2944 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 19. 10. 2018 12:31

Nedoručení balíku

Dobrý den, co v případě, kdy mi neprovedení jedné služby neumožnilo provedení mojí služby? Jedná se přesně o nedoručení balíku se zařízením zákazníka, které jsme měli opravit. Kurýrská služba špatně nalepila etiketu a se balík toulal po depech a konečně byl zákazníkovi vracen. Tímto způsobem jsme překročili 30-denní lhůtu na reklamaci, což nebylo našim zaviněním (lhůta běží od nahlášení reklamace v našem systému). Co máme v takovém případě dělat? Vrátit zákazníkovi peníze a požádat kurýrskou společnost o refundaci nebo nám můžou vrátit pouze peníze za neprovedenou službu (kurýr byl objednán námi)?

Dotaz poslal/a: fretkazgipsu, 10. 10. 2018 15:38

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vztah mezi Vámi, jako prodávajícím, a kupujícím spotřebitelem je třeba odlišovat od vztahu Vás, jako kupujícího, a dalšího prodávajícího. V popsané situaci jste povinen kupujícímu spotřebiteli vrátit cenu za službu za předpokladu, že se s ním prokazatelně nedohodnete na jiném plnění. Prodávající, u kterého jste si Vy zakoupil věc, Vám bude povinen nahradit škodu, která by nevznikla, kdyby nepochybil, v souladu s § 2913 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 19. 10. 2018 12:28

Skladovací poplatek

Dobrý den, objednala jsem si na začátku srpna v Asko nábytek konferenční stolek. Dodací lhůta uvedená v kupní smlouvě je maximálně 3 týdny. Zboží ale bylo dodáno na sklad až 3 týdny po vypršení této lhůty aniž bych dostala byť jen email či nějakou informaci o zpoždění. Paní se mi akorát omlouvala, když jsem si pro zboží osobně dojela 2 týdny po skončení základní lhůty, že ho ještě nemají. Ovšem nyní zboží přišlo asi před 2 týdny a oni po mě chtějí skladovací poplatek. Jenze já na jejich prodejnu budu mit cestu až za týden. Je možno se proti tomuto nějak bránit, když oni nedodrželi svou část smlouvy(3 týdenní zpoždění)? Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: Leniss1, 05. 10. 2018 18:19

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud byl prodávající v prodlení s plněním smlouvy, byla jste oprávněna toto plnění po prodávajícím dále vymáhat, nebo od kupní smlouvy odstoupit. Pokud Vám vznikla škoda, která by Vám bez pochybení prodávajícího nevznikla, a to v podobě nákladů na cestu do prodejny, požadujte po prodávajícím její náhradu v souladu s § 2913 občanského zákoníku. Pokud po Vás nyní prodávající požaduje skladovací poplatek, bude povinen prokázat jeho zákonný titul, tedy ujednání o poplatku ve smlouvě nebo v obchodních podmínkách, a následně skutečnost, že Vás k převzetí věci prokazatelně vyzval. Pro převzetí věci by měl prodávající stanovit přiměřenou lhůtu, například týden. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 19. 10. 2018 12:18

Reklamace mobilniho telefonu

Dobrý den, vlastnim mobilni teledon zn. Honor, ktery jsem si zakoupil 7.10.2018 v prodejně O2. Tento jsem již dvakrát reklamoval kvůli vadnemu reproduktoru odposlechu. Druhou reklamaci mi vratili jiz po záruční dobe a když jsem prisel domu, tak jsem zjistil, ze onen reproduktor je opraven, ale pri oprave se jim nejakym zpusobem podarilo poskodit jiny reproduktor. Mohu zboží opet reklamovat i když je po záruční době? Děkuji Mach

Dotaz poslal/a: mach8, 12. 10. 2018 07:43

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Záruční doba plyne nejméně 24 měsíců od převzetí, tedy od zakoupení věci podle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku. Tuto dobu je možné zkrátit maximálně na ½, tedy na 12 měsíců v případě, že předmětem koupě je použitá věc. Jakákoli další ujednání, která by krátila záruční dobu, jsou neplatná. Pokud věc ihned po jejím převzetí vykazovala vadu, je možné argumentovat tím, že prodávající reklamaci nevyřídil řádně, a požadovat nápravu do uplynutí 30denní reklamační lhůty. Pokud by tato už uplynula, bylo by možné uvažovat i o odstoupení od kupní smlouvy pro nevyřízení reklamace včas podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 16. 10. 2018 08:01

Záruka na vyměněné součástky zboží

Dobrý den, rád bych se dozvěděl, jak je to se zárukou opravovaného zboží. Koupil jsem si notebook po roce jeho užívání se notebook rozbil a musela se vyměnit celá základní na které jsou na pevno přidělány další součástky jako je procesor, grafická karta atd.. Proto bych se rád dozvěděl, zda na veškeré tyto vyměněné součástky se vztahuje nová záruční lhůta tj. 2 roky, nebo zda na ně bude pouze platit záruka platná na zakoupené zboží tj. zbývající 1 rok. Děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: Spotřebitel, 28. 09. 2018 16:57

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Jelikož současná právní úprava plynutí nové dvouleté záruční doby výslovně neobsahuje, někteří právníci a mnozí obchodníci dovozují, že nová dvouletá záruční doba, při vyřízení reklamace výměnou věci nebo její části, neplyne. Opačný závěr by bylo možné ovšem vyvodit ze znění § 2165 odst. 1 občanského zákoníku, který stanoví: "Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí." Kdy za "převzetí" je možné považovat i převzetí nové věci při vyřízení reklamace. Jelikož se jedná o novou právní úpravu, není k dispozici stanovisko soudu, které by potvrdilo jeden z výše popsaných názorů. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 03. 10. 2018 17:35

Vrácení peněz

Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Dnes jsem si v kamenném obchodě koupila sněžítko, když jsem ho donesla domů zjistila jsem, že je vrchní část oddělená od spodní a šla jsem ho tedy reklamovat. Paní aprodavačka mi nejdříve tvrdila, že sněžítko takto má vypadat,což si nemyslím, protože na něm byly znaky po lepidle. Poté mi řekla, že si můžu vybrat jinou věc z prodeji. Já však chtěla vrátit peníze, tak mi sněžítko poslali na reklamaci a musím čekat 30 dní na vyřízení s tím, že mi peníze možná ani nevrátí. Chtěla bych se tedy zeptat proč mi peníze nemohli vrátit hned a jestli na to mají nárok. Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: Terez1111, 01. 10. 2018 19:30

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste věc koupila v kamenné prodejně, není možné ji vrátit bez udání důvodu a požadovat vrácení peněz, pokud prodávající nestanoví ve svých obchodních podmínkách jinak. Prodávající však odpovídá za vady, které se na věci ve dvouleté záruční době vyskytnou. Prodávající je v této době vždy povinen věc do reklamace přijmout, v reklamační lhůtě 30 dní vytýkanou vadu řádně posoudit a v případě, kdy uzná svoji odpovědnost za vadu, ji zákonným způsobem bezplatně odstranit. Odstranit vadu je oprávněn opravou, která nijak nesníží hodnotu věci, výměnou za zcela stejný nový kus, a v případě, že tyto způsoby vyřízení reklamace nejsou možné, odstoupením od kupní smlouvy, tedy vrácením peněz. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 03. 10. 2018 17:25

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK