Poradna - Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

Kiwi.com zadržuje mé peníze

Dobrý den, už několik měsíců se dohaduji se zákaznickým servisem Kiwi.com. Automaticky mi poslali refundaci na již neexistující kartu, načež moje bývalá banka tyto peníze poslala zpět jim. Kiwi.com mi neustále tvrdí, že to mám řešit s bankou. Banka mi potvrdila, že oni s tím už nemohou nic dělat, protože obchodník peníze přijal zpět. Kiwi.com jsem přeposílala konverzace s bankéřem, přesto mě nadále odbývají automatickými odpověďmi. Je to velká částka a táhne se to už několik měsíců, proto bych prosila o radu, jestli se dá podat stížnost na nějaký úřad v ČR, třeba by je to přimělo se případu opravdu věnovat. Děkuji předem za odpověď!

Dotaz poslal/a: SarkaVe, 06. 10. 2021 08:25

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste společnost prokazatelně informovala o změně Vašich platebních údajů, jsme toho názoru, že Vám měla uhradit částku neprodleně po doručení této informace. Za dobu (měsíce), po které se společnost zdržela s vrácením uhrazené částky, jste oprávněna po ní požadovat zákonné úroky z prodlení. Společnost můžete vyzvat k úhradě dlužné částky předžalobní výzvou. Dále se s případem můžete obrátit na mimosoudní řešení sporů České obchodní inspekce. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 15. 11. 2021 16:49

Reklamace - uznání dalších nákladů

Dobrý den, v červenci jsem zakoupil chytré hodinky Garmin, které jsem musel po cca 2 měsících reklamovat, vadné GPS. E-shop zboží přijal 22. 9. 2021 a reklamaci vyřídil 25. 10. 2021. Požadoval jsem opravu hodinek, nakonec mi byl vystaven dobropis a částka za hodinky mně přišla zpět na účet (samozřejmě hodinky jsou nyní o 1000 Kč dražší). Společně s hodinkami jsem platil poštovné a zakoupil jsem službu aplikace ochranné folie. Na dotaz, proč mně nebylo toto poštovné a ochranná folie proplacena, byla odpověď, že na to nemám nárok. Dožadoval jsem se i poštovného při odesílání k reklamaci, toto mně bylo proplaceno. Prosím tedy o radu, zda mám nárok na proplacení prvotního poštovného a ochranné folie. Přijde mně zvláštní, abych toto zaplatil, ale hodinky se ke mně nevrátily. Děkuji.

Dotaz poslal/a: saneko, 01. 11. 2021 06:16

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající uznal reklamaci a vyřídil ji odstoupením od smlouvy, tedy vrácením peněz, postupoval správně, když Vám vrátil pouze původní kupní cenu hodinek a poštovné uhrazené za účelem uplatnění reklamace. Ochrannou folii a poštovné můžete po prodávajícím požadovat z titulu náhrady škody, a to podle § 2913 občanského zákoníku, která by Vám bývala nevznikla, pokud by prodávající dodal bezvadné zboží. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 15. 11. 2021 13:57

Neuznaná reklamace

Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu, jak postupovat se zamítnutou reklamací zboží. U obchodníka basket-obchod.cz jsem si zakoupila basketbalové boty. Hned na 1. tréninku jsem zjistila, že neskutečně kloužou. Na základě toho jsem šla na více tréninků do různých hal, tu hlavní jsem dokonce vytřela (to kdyby vadil prach), ale i přesto na všech površích klouzaly. Po 14 dnech tréninku se dokonce začala drolit podrážka. Do obchodu jsem poslala e-mail s popisem problému a i s fotografiemi bot. Bylo mi napsáno, ať zboží pošlu k reklamaci. To jsem provedla. Dnes (po měsíci) mi přišel e-mail, že mojí žádost zamítají s tím, že takovýto problém u tohoto typu bot neregistrují jak oni, tak ani výrobce, tedy konkrétně Under Armour. Proto jsem zadala do google vyhledávače ten typ bot a hledala recenze. Hned vyběhlo několik stránek s recenzemi, kde lidé popisovali stejný problém, jako jsem měla já. Dokonce jim tam výrobce Under Armour i odpovídal (v aj), takže o těchto problémech ví a obchodník mi v odpovědi lhal. Nebo se mu reklamace nechtěla řešit nebo už opravdu nevím. Boty nebyly nejlevnější, zaplatila jsem za ně něco okolo 2600 korun, což mi přijde za boty, co nesplňují základní sportovní, funkční a bezpečnostní parametry, dost. Pro mě to nejsou malé peníze, proto by mě zajímalo, jestli mám šanci s reklamací uspět. Předem moc děkuji. LK

Dotaz poslal/a: lulu07, 05. 11. 2021 11:17

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud se vada na věci projeví v prvních šesti měsících od koupě, má se za to, že věc byla vadná od počátku a prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout, pokud sám silným důkazním prostředkem neprokáže, že věc je bezvadná, popřípadě že vadu způsobil kupující. Pokud není možné v rámci reklamace dodat novou bezvadnou věc s deklarovanými nebo spravedlivě očekávanými vlastnostmi, je prodávající povinen reklamaci vyřídit vrácením kupní ceny zboží, a to dle § 2161 občanského zákoníku. Doporučujeme Vám prodávajícího upozornit na toto ustanovení, zároveň můžete v reakci doložit recenze, včetně zahraničních, které na botách popisují totožný druh vady. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 15. 11. 2021 13:53

Česká srovnávací - pokuta za odstoupení

V roce 2019 mi volala Česká srovnávací a tvrdili, že mi nezávazně najdou nejlevnějšího dodavatele na základě nějaké objednávky. Později přijel kurýr s tím, že nemá čas, abych vše pročetla a ať to podepíšu k předání. Papíry podle seznamu nebyly kompletní, tedy hlavně chyběla "objednávka". O tu jsem Č. srovnávací e-mailem žádala, ať mi ji pošlou a e-mail ještě mám uschovaný. Společnost, ke které jsem měla přejít, mi neposlala ani výše záloh ani účet, kam posílat peníze za platby. To jsem také uvedla v e-mailu jako nedodržení z jejich strany. Později jsem si dovolila přejít s plynem k jiné společnosti v době do 14 dní od odběru plynu. Teprve asi za rok po odchodu k jiné společnosti s plynem si na mě vzpomněli s pokutou 5000 Kč za nedodržení smlouvy a poslali mi už tu smlouvu. Nezaplatila jsem jim. Myslím, že jejich jednání taky nebylo podle smlouvy v pořádku, zvláště když chyběla ta "smlouva". Prosím o radu, jestli jsem v právu a mohu něco s tím udělat. Vím, že mě budou chtít dále uhánět s vymáháním přes jejich právníky. Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: Tekocka, 06. 10. 2021 20:14

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Podle energetického zákona jste oprávněna odstoupit od smlouvy o dodávce energií uzavřené mimo obchodní prostory do 14 dnů od jejího uzavření, případně ji do 15 dnů po zahájení dodávek elektřiny či plynu vypovědět. Stejně tak můžete odstoupit od smlouvy o zprostředkování, pokud jste jednala se zprostředkovatelem. Z Vašeho popisu však není zcela zřejmé, z jakého titulu po Vás společnost Česká srovnávací požaduje úhradu pokuty ve výši 5000 Kč. Doporučujeme detailnější konzultaci Vašeho případu prostřednictvím poradenské linky dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 15. 11. 2021 13:47

Vrácení peněz

Dobrý den, dne 21. 10. jsem si objednala z e-shopu zboží a hned zaplatila online kartou, zboží nedorazilo, a tak jsem tu samou objednávku zaplatila dne 4. 11. přímo převodem z účtu na účet e-shopu, nebyla jsem si jistá, zda první platba online kartou byla úspěšná. Po kontrole účtu byly peníze strženy dvakrát. Obrátila jsem se na e-shop a ten mi tvrdil, že platba dorazila pouze jedna, a to převodem, ať se obrátím na platební bránu Comgate, což jsem udělala, a ti mi potvrdili, že platba v pořádku odešla na účet e-shopu, dostala jsem potvrzení. Potvrzení jsem odeslala do e-shopu a on přestal komunikovat. Co mám tedy dělat, abych peníze dostala zpět? Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: renataleix, 09. 11. 2021 10:55

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající přijal dvojí plnění za totéž zboží, jedná se z jeho strany o tzv. bezdůvodné obohacení, jelikož pro přijetí druhé částky neexistoval žádný právní důvod. Po prodávajícím požadujte vrácení jedné částky, jako vydání bezdůvodného obohacení. Toto podání doložte důkazem o tom, že prodávajícímu odešla platba za zboží 2x. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 15. 11. 2021 13:37

Nevrácení peněz za obj. z e-shopu

Dobrý den, mám takový problém. Na e-shopu jsem si objednala zboží, které mi nebylo dodáno, já ho zaplatila, ale nikdy mi nebylo dodáno. Stále se vymlouvají, že nemohou platbu dohledat, ale při posílání Potvrzení o platbě mi lžou, že jim již 4x nedošlo. Nevím jak dále postupovat. Děkuji. Simona

Dotaz poslal/a: simimp, 08. 11. 2021 17:57

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste zboží objednala online, ze zákona jste oprávněna od smlouvy odstoupit nejpozději do 14 dnů od převzetí zboží. Dovozuje se, že kupující spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy i před převzetím zboží. Doporučujeme Vám tedy prodávajícímu prokazatelně zaslat odstoupení od smlouvy a požadovat vrácení uhrazené kupní ceny zboží, včetně poštovného. Pokud máte zájem na dodání zboží, můžete jej dále po prodávajícím vymáhat, například prostřednictvím předžalobní výzvy. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 15. 11. 2021 13:32

Reklamace měsíc nové židle

Ke konci září jsem obdržela zásilku židlí a ke konci listopadu jsem zjistila, že jedna z židlí má pod sedákem ze přední strany prasklou desku. Na židlích se normálně sedělo, jsou to židle dřevěné, proto to nechápu, přijde mi to jako chyba materiálu. Proto jsem se na obchod obrátila s reklamací. Ale obchod mi reklamaci zamítl s odůvodněním, že je to mechanické poškození a reklamace se na toto nevztahuje. No, nevím, aby židle po měsíčním normálním užíváním praskla jen tak, děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: Nula, 01. 11. 2021 13:58

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud dojde k výskytu vady na věci v prvních šesti měsících od jejího zakoupení, zákon výslovně předpokládá, že věc byla vadná od počátku a prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout, pokud sám silným důkazním prostředkem, nejlépe znaleckým či odborným posudkem, neprokáže, že vadu způsobil kupující, a to v souladu s § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Na tuto skutečnost prodávajícího upozorněte. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 15. 11. 2021 13:24

Odmítnutí výměny zboží

Dobrý den, reklamoval jsem nabíječku od telefonu. Jelikož mobil potřebuji používat, tak jsem si koupil novou. Obchod vyřídil mou reklamaci výměnou za nový kus. (Preferoval jsem vrácení peněz, 2 nabíječky mi budou k ničemu). Můžu odmítnout novou nabíječku? Můžu požadovat po obchodníkovi, ať si nový kus nechá (buď prodá dál, nebo vydobropisuje u dodavatele), a mě dá za ní peníze?

Dotaz poslal/a: Akira90, 01. 10. 2021 08:39

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Kupující spotřebitel je oprávněn si v rámci reklamace zvolit preferovaný způsob jejího vyřízení, tj. opravu, výměnu na nový bezvadný kus nebo odstoupení od smlouvy, tedy vrácení kupní ceny zboží. Konečná volba způsobu vyřízení reklamace je ale na posouzení prodávajícího, jelikož on odpovídá za řádné vyřízení reklamace. Přesto by prodávající měl náležitě zdůvodnit volbu odlišného než preferovaného způsobu vyřízení reklamace. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 15. 11. 2021 13:14

Bezdůvodné vymáhání dobírky

Dobrý den, před dvěma měsíci jsem objednal na internetu nůž, který mi měl být přivezen kurýrem a placen dobírkou. Nůž jsem nepřevzal a dnes se mi ozvala paní, že je nutné nůž uhradit. Mohu se nějak bránit, když jsem v situaci slovo proti slovu? Musí mít kurýr nějaké potvrzení, aby bylo možné cokoliv vymáhat? Děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: Pecolt, 19. 10. 2021 17:18

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Jako kupující jste na základě uzavřené kupní smlouvy povinen věc převzít a zaplatit. Pokud jste nůž objednal takzvaně na dálku (v e-shopu), můžete od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí věcí bez uvedení důvodu. Nejedná-li se o některou z výjimek, kdy od smlouvy odstoupit nelze, například v případě zboží upraveného na míru. Správný postup je tedy takový, že zboží převezmete a uhradíte, a následně prokazatelně odstoupíte od kupní smlouvy a budete po prodávajícím požadovat vrácení kupní ceny věci, včetně poštovného ve směru k Vám. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 27. 10. 2021 14:37

Reklamace

Dobrý den, zaslal jsem zboží na reklamaci. Během 30 dnů se mi nikdo neozval a zboží nedošlo ani v zákonné lhůtě. Po 30 dnech jsem psal, že reklamace nebyla vyřízena a požaduji vrácení peněz. Odpověď byla: Zboží odesláno poštou. Jak mám postupovat a mám zboží přijmout? Když ho příjmu, co by se stalo, když reklamace nebyla vyřízena? Děkuji Sibir

Dotaz poslal/a: Sibir, 17. 10. 2021 21:42

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud bylo zboží předáno poště nejpozději 30. den reklamační lhůty, prodávající reklamaci vyřídil včas a vy jste povinen věc převzít. V opačném případě, tj. pokud prodávající věc poště předal až po uplynutí 30denní reklamační lhůty, můžete trvat na odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace včas. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 26. 10. 2021 20:08

Stránka 1/88

Předchozí

1

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Fio vydává dluhopisy s pětiprocentním výnosem

Fio vydává dluhopisy s pětiprocentním výnosem

Fio banka začne zhruba od poloviny prosince nabízet své dluhopisy s pětiprocentním ročním...více

Raiffeisenbank má novou finanční ředitelku

Raiffeisenbank má novou finanční ředitelku

Novou finanční ředitelkou a členkou představenstva Raiffeisenbank je od 1. prosince Kamila...více

Důchodci dostanou doplatek k valorizaci. Mění se pravidla

Důchodci dostanou doplatek k valorizaci. Mění se pravidla

Všechny důchody se od roku 2022 nově valorizují hned od 1. ledna. Penzisté tak v lednu...více

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Partners Financial Services
Nadílka

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.