Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

Reklamace - 3x stejná vada

Dobrý den, prosím o Vaši radu. V prosinci 2017 jsem koupila mobil a od té doby se mi stává, že když volám, tak druhá strana mě někdy neslyší. Dvakrát jsem mobil reklamovala s touto vadou. Reklamace mi byla vždy uznána a vyřešena opravou (poprvé výměnou systémové desky, podruhé opět výměnou systémové desky a mikrofonem). Vada se bohužel opět projevuje a chci mobil reklamovat po třetí. Jedná se tedy o reklamaci 3x stejné vady. Mám nárok na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz? Pokud ano, jak mám prosím postupovat? Mám vyplnit nějaký vzor smlouvy o odstoupení od kupní smlouvy nebo stačí trvat na tom, že můj požadovaný způsob řešení je vrácení peněz? Mám totiž obavy, že prodávající na mě bude něco zkoušet, protože příteli také 2x bez problémů uznali reklamaci a když reklamoval po třetí, tak mu reklamaci neuznali, ale mobil od něj za nějakou částku odkoupili. Předem mnohokrát děkuji za Vaši odpověď.

Dotaz poslal/a: Maki69, 14. 08. 2018 18:52

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Právo na odstoupení od kupní smlouvy vzniká při třetím výskytu téže vady po nejméně dvou předchozích uznaných reklamacích, které byly vyřešen opravou, a to podle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. Při uplatnění reklamace je třeba prokazatelně si zvolit odstoupení od smlouvy jako způsob vyřízení této reklamace. Prodávající je následně oprávněn reklamovanou věc posoudit a pokud shledá, že se na ní potřetí vyskytuje stejná vada, je povinen ji odstranit Vámi zvoleným způsobem - odstoupením od kupní smlouvy, tedy vrácením původní kupní ceny zboží. Prodávající je povinen zanést Vámi zvolený způsob vyřízení reklamace do reklamačního protokolu, z toho důvodu není nutné, abyste si k uplatňování odstoupení od smlouvy připravovala vlastní podání. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 17. 08. 2018 21:00

Odstoupení od smlouvy po reklamaci

Dobrý den, můj problém spočívá v tom, že mám telefon, který nejde zapnout když se nabíjí a když je zapnutý, tak počas nabíjení nejde používat (náhodně se vrací na domovskou obrazovku). Reklamaci mi neuznali a tvrdili že telefon tak fungovat má resp. Že nikde není psáno že by neměl. Tak jsem zopakoval reklamaci. Teď už to je měsíc a 5 dní a oni se mi ještě neozvali. Můžu odstoupit od smlouvy? Když budou dále tvrdit něco tak absurdního, můžu jít na soud i bez soudního znalce? (Každý Český soudce by chápal že telefon se má dát používat i počas nabíjení). Moc děkuji

Dotaz poslal/a: peeeto, 15. 08. 2018 16:04

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za to, že věc bude mít deklarované nebo spravedlivě očekávané vlastnosti, podle § 2161 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku. Skutečnost, že mobilní telefon bude fungovat i v době jeho nabíjení, je spravedlivě očekávaná vlastnost. Pokud ji mobilní telefon nemá, byl jste oprávněn jej reklamovat a žádat dodání takového mobilního telefonu, který tuto vlastnost má. Pokud Vám prodávající v rámci procesu reklamace nedodal zboží s touto vlastností, jste na základě výše uvedeného zákonného ustanovení, tedy z důvodu nesplnění jakosti, oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Prodávající je zároveň povinen vyřídit reklamaci do 30 dní. Pokud se tak nestalo, jste oprávněn od kupní smlouvy odstoupit podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Jelikož Vám právo odstoupit od kupní smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas již prokazatelně vzniklo, jedná se o nejefektivnější způsob vyřešení Vámi popsané situace. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 17. 08. 2018 20:57

Reklamace zbozi - prodejce ho neopravil

Dobry den, reklamovala jsem outdoorovou kamerku Niceboy - nelze pripojit pres Wifi k telefonu ani kanelem k pc (vyzkouseno na vice telefonech a pocitacich). Nyni mi byla kamerka zaslana zpet s oduvodnenim, ze oba problemy v servisu otestovali a vse fungovalo, jak ma. Opet jsem se tedy pokusila kamerku obema zpusoby pripojit, ale nejde to. Jak mam dale postupovat? Navic se kamerka po chvilce,kdy je zapnuta hodne prehriva a obcas se zasekne. Vsechno to jsou vady,ktere prekazeji v jejim normalnim pouzivani. Dekuji za radu.

Dotaz poslal/a: Domimo, 15. 08. 2018 23:50

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud věc neprodleně po jejím převzetí z reklamace vykazuje tutéž vadu, pro kterou byla reklamována, můžete tuto skutečnost prokazatelně zaznamenat, například prostřednictvím videonahrávky, a u prodávajícího požadovat nápravu v rámci plynutí původní 30denní lhůty pro vyřízení reklamace podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Nevyřídí-li prodávající reklamaci v této lhůtě nebo uplynula-li již tato lhůta, budete oprávněna od kupní smlouvy odstoupit. Pokud byste věc navíc reklamovala v prvních šesti měsících od jejího převzetí, prodávající by nebyl oprávněn reklamaci zamítnout bez doložení silného důkazu, nejlépe znaleckého posudku o tom, že za vadu neodpovídá, a to podle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Na tuto skutečnost prodávajícího upozorněte. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 17. 08. 2018 20:53

Dodání zboží jinak než bylo ve smlouvě

Koupil jsem zboží na Aukru, zaplatil za něj včetně poštovného, které bylo uvedené pouze jako Cenný balík. Zboží mi bylo doručeno v pořádku, jen bylo zasláno Doporučeně, což vyšlo prodejce levněji. Mám nárok na rozdíl v poštovném? Děkuji.

Dotaz poslal/a: hudepetr, 12. 08. 2018 14:20

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ano, pokud je z Vaší objednávky prokazatelné, že jste objednal službu „Cenný balík“, a tu uhradil, můžete po prodávajícím požadovat vrácení rozdílu částek mezi službou „Cenný balík“ a zasláním zboží doporučeně. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 13. 08. 2018 23:03

Koupě televizoru

Dobrý den v jednom větším obchodním řetězci (elektro), jsem si byl osobně zakoupit televizor. Přišel jsem s tím, že chci určitý model A, ten mi osobně ukázali, ale nabídli mi také model B s akcí, že k tomu je speciální ovladač (v hodnotě cca 1200). Obě televize jsem si prohlížel a prodejce jsem se důrazně zeptal zda je tedy mezi nimi nějaký rozdíl, bylo mi řečeno že není pouze ta A má navíc fotbalový režim, jinak jsou stejné. Tak jsem se dle jejich informace nakonec rozhodl pro tu B když k tomu byla ta akce. Následně jsem doma zjistil, že ta zakoupená televize B dělá na černé barvě dost znatelné "šmouhy" kvůli úplně jinému systému LED podsvícení, to ta původní kterou jsem původně chtěl to měla lépe technicky udělané jen jsem o tom i na moji žádost nebyl informován a víceméně mi prodejce tedy lhal, buď z nevědomosti či úmyslně aby tu horší televizi prodal. S televizí jsem tedy značně nespokojen, bohužel toto se na jejich prezentaci v prodejně nedalo poznat (tam mají puštěný nějaký film a u toho to je v pořádku). Prosím tedy o doporučení jak u tohoto postupovat, nejraději bych jim tam tu televizi přivezl a vyměnil za tu druhou, kterou jsem původně chtěl (stály stejně), děkuji za rady.

Dotaz poslal/a: Ubru, 09. 08. 2018 13:53

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste televizor koupil v kamenné prodejně, bylo Vám umožněno obeznámit se s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností. Zboží byste byl oprávněn reklamovat pouze tehdy, když by některá z deklarovaných vlastností (uvedená například u popisu televizoru či v reklamě) byla v rozporu s těmi skutečnými. V takovém případě byste byl oprávněn žádat dodání televizoru s deklarovanými vlastnostmi, a pokud by to nebylo možné, od kupní smlouvy odstoupit v souladu s § 2161 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 09. 08. 2018 23:11

Předobjednávka - změna ceny

Dobrý den, chci se zeptat, pokud učiním předobjednávku s tím, že zboží zaplatím na prodejně, jakmile dorazí, jedná se tím o uzavření kupní smlouvy a musí tak být dodržena předem daná cena? Řada obchodů má totiž v obchodních podmínkách uvedenu věta, která jim umožňuje s cenou hýbat a zákazník si pak nemůže vyzvednout zboží za uvedenou cenu. Např. obchod xzone.cz má uvedeno u předobjednávek toto: "Cena u předobjednávky Stejně jako u datumu, cena zboží je do vydání orientační. V drtivé většině případů se cena během doby předprodeje/rezervace nemění, ale obchod si vyhrazuje, že pokud ke změně přesto dojde, že včas zákazníka informuje a ten má při změně ceny možnost kdykoliv předobjednávku zrušit, pokud by mu změna ceny nevyhovovala." Můj dotaz tedy zní - musí mi obchod vydat zboží za uvedenou cenu a jaký zákon/paragraf se na to vztahuje, nebo je to tak, že musím dát za pravdu obchodu a pokud se cena změní, nemohu trvat na zaplacení původně udané ceny? Děkuji za reakci.

Dotaz poslal/a: Isil, 08. 08. 2018 19:33

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zákon termín předobjednávka nezná. Pokud prostřednictvím předobjednávky dochází k tomu, že v okamžiku doručení zboží prodávajícímu budete vyzvána k převzetí a zaplacení zboží, byla uzavřena kupní smlouva a prodávající je povinen Vám zboží dodat za smluvenou cenu, s výhradou vyčerpání zásob, v souladu s § 1732 občanského zákoníku. Pokud prostřednictvím předobjednávky dochází k tomu, že v okamžiku doručení zboží prodávajícímu, budete o této skutečnosti pouze vyrozuměna a bude Vám nabídnuto za aktuálních podmínek projevit zájem o koupi zboží, dojde k uzavření smlouvy až tehdy za aktualizovaných podmínek, včetně ceny zboží. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 09. 08. 2018 23:07

Reklamace NB ASUS

Dobrý den. Měl bych dotaz ohledně jedné mé reklmace. Ještě jsem se s podobnou situací nesetkal. Koupil jsem nový Notebook. Nějakou dobu mi trvalo něž jsem jej připravil (byl pro známou). Po pár dnech od předání mi volala že jí nefunguje mikrofon. Nakonec jsem NB reklamoval, kde mi byl po cca 14 dnech vrácen s tím že vyměnili základní desku, že jej přezkoušeli a vše OK. Když jsem si NB vyzvedl, předali mi uzavřený protokol o reklamaci. Za cca 20 min jsem při vytváření a opětovném nastavování NB zjistil že nefunguje spodní část klávesnice. Ihned jsem zapnutý NB přinesl zpět na prodejnu, kde jsem závadu předvedl a požadoval reklamaci, ale aby to byla ta od původního data, že zařízení nebylo vráceno funkční. Dostal jsem odpověď, že reklamace může být pouze nová (nových 30 dnů), do původní mi jej zahrnout nemohou, údajně co když jsem jej třeba polil během těch pár minut co byl pryč. Takže jsem dostal novou reklamaci, přes veškeré žádosti o urgence a to přímo u ASUSU mi nebylo vyhověno a NB byl opraven až po dalších cca 27 dnech. Mezitím ani známá ani já o tento NB již nemáme moc zájem z důvodu poruchovosti a nesolidárnosti servisu. Není tedy uznání reklamace, možno brát jako důkaz, že NB nebyl ničím polit? Neměl by být opraven v rámci 30 dnů od první reklamace? Jaké jsou prosím mé možnosti? Předem děkuji za informaci.

Dotaz poslal/a: juran.marek, 31. 07. 2018 19:51

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci řádně a včas v souladu s § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Ve Vašem případě, kdy prodávající první reklamaci uznal, Vámi reklamovanou vadu odstranil, ale na věci způsobil další vadu, by bylo možné namítat, že reklamace nebyla vyřízena řádně. Prodávajícímu jste mohl poskytnout zbývající čas do uplynutí 30 dní k nápravě. Pokud byl sepsán nový reklamační protokol a vada byla odstraněna, bude nyní obtížné prokazovat, že jste po prodávajícím žádal nápravu za běhu předchozí reklamační lhůty, leda by toto plynulo z Vaší další komunikace s prodávajícím či výrobcem. Ve Váš prospěch byste mohl využít zákonnou domněnku v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, která stanoví, že objeví-li se vada na věci v prvních šesti měsících od jejího převzetí, tedy od koupě, má se za to, že věc byla vadná od počátku, neprokáže-li prodávající opak. Nevyřízení reklamace v zákonné 30denní lhůtě zákon považuje za podstatné porušení smlouvy, na základě kterého je možné od smlouvy odstoupit. Občanský zákoník zároveň umožňuje odstoupit od kupní smlouvy v případě čtvrtého výskytu různé vady na věci, po nejméně třech předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou. Pokud by se tedy reklamace věci zopakovala, byl byste při uplatnění další reklamace oprávněn od kupní smlouvy odstoupit v souladu s § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 01. 08. 2018 17:15

Opakovaná reklamace zájezdu

Dobrý den, řeším reklamaci zájezdu, kdy mi cestovní kancelář vrátila asi 10% z ceny zájezdu. S odškodněním nesouhlasím, protože se hlavně jedná o zkažené jídlo během pobytu a to ne jednou. Dle tabulek, které mi zaslala přímo cestovní kancelář, je odškodnění až 30%. Opakovanou reklamaci jsem podávala před více než mesícem a na dotaz, proč se cestovní kancelář ještě nevyjádřila, mi přišla odpověď, že u opakované reklamace se lhůta 30 dnů neuplatňuje. Je to prosím pravda a cestovní kancelář může opakovanou reklamaci posuzovat třeba rok? Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: Rendysek, 30. 07. 2018 13:24

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pro účely reklamace zájezdu se užije obdobně právní úprava reklamace spotřebního zboží. Pořadatel zájezdu je povinen vyřídit reklamaci do 30 dní od jejího uplatnění. Ve chvíli, kdy ji v této lhůtě nevyřídí, zákazníkovi však pochopitelně nevzniká právo od smlouvy odstoupit, je pouze oprávněn po pořadeteli zájezdu požadovat škodu, která by v důsledku nedodržení lhůty prokazatelně vznikla. Výši slevy je možné určit dle tzv. frankfurtské tabulky, ve které je „zkažené jídlo“ ohodnoceno slevou 20 - 30 % z ceny zájezdu. Pokud máte zájem na dalším řešení reklamace, můžete pořadateli zájezdu zaslat shrnující podání v podobě předžalobní výzvy, případně takovou připravit s advokátem. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 31. 07. 2018 09:01

Reklamace - porušení záručních podmínek

Dobrý den, zboží reklamované z důvodu několika na sobě nezávislých vadách nebylo vůbec opravené (reklamace byla zamítnuta), z důvodu poničení části zboží (porušení záručních podmínek), které mohlo mít vliv na jednu ze závad. Prodejce mi již nechce opravit zbývající závady, protože prý po porušení záručních podmínek nemám právo na žádnou reklamaci. Je to pravda? Ještě bych se chtěl zeptat, od kterého data běží lhůta pro zpracování reklamace, pokud zboží odesílám na reklamaci poštou. Děkuji.

Dotaz poslal/a: HappyJuice, 26. 07. 2018 18:30

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou ve lhůtě nejméně 24 měsíců od jejího převzetí, tedy od koupě. Každou reklamovanou vadu je povinen posoudit a shledá-li, že za ni odpovídá, ji v celém rozsahu zákonným způsobem odstranit. Pokud prodávající svoji odpovědnost za vady neuzná, je povinen řádně odůvodnit, proč reklamaci zamítá. Ve Vašem případě by prodávající měl popsat příčinnou souvislost mezi každou reklamovanou vadou a Vaším porušením záručních podmínek. Paušálně omezovat reklamační práva kupujícího spotřebitele je zakázané. Reklamační lhůta běží ode dne následujícího dni, kdy se prodávající dozvěděl o uplatnění reklamace. Pokud reklamujete prostřednictvím služeb České pošty, jedná se nejpozději o třetí pracovní den po odeslání. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 31. 07. 2018 08:58

Reklamace dioptrickych slunecnich bryli

Dobry den, prosim Vas o radu v moji reklamaci. V zari 2016 jsem si v GrandOptikalu koupila slunecni dioptricke bryle, u kterych mi po necelem roce praskla plastova ocnice nad levym sklem, reklaamce byla uznana a doslo k vymene. Za necely rok se ta sama zavada opakovala znova na tom samem miste. Do reklamacniho protokolu jsem uvedla zadost o vraceni penez. Vysledek byl uznazeni reklamace a opet vymena, reklamaci jsem neprevzala, prtoze kdyz jsem se ptala prodavacky v prodejne jak se bude resit, kdyz se mi to cca za pul roku po 2lete dobe od zakoupeni stane znovu, odpoved znela ze mam smulu. Opravdu to tak je a neni jina sance jak to vyresit? Produktu uz neverim a kdyz to praskne, vypadne sklo a muzu bryle za x tisic vzit a hodit do kose. Dekuji velice za Vasi pomoc a radu. Hezky den. Lucie Dardová

Dotaz poslal/a: lucinkar, 25. 07. 2018 23:04

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající uzná svoji odpovědnost za vadu, je oprávněn reklamaci vyřídit výměnou věci za zcela stejnou novou věc, opravou věci, která nijak nesníží její hodnotu, popřípadě odstoupením od kupní smlouvy podle § 2169 občanského zákoníku. Pokud výměna věci za zcela stejnou novou nevedla k odstranění vady, upozorněte prodávajícího na skutečnost, že není jiný možný způsob vyřízení reklamace než odstoupení od kupní smlouvy. Pokud byste měla důvodné podezření, že prodávající reklamace nevyřizuje řádně, byla byste oprávněna podat podnět dozorovému orgánu, tedy České obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 30. 07. 2018 13:10

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK