Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

Vrácení peněz za neodpovídající zboží

Dobrý den, paní mi poslala zboží, které mělo být nové, ale evidentně tomu tak není. Poslala jsem jí zboží zpět i s vysvětlením, proč ho nechci. Paní mi odmítá poslat peníze zpět, chtěla mi zboží zaslat znovu,což jsem odmítla. Její odpovědí bylo, že to mám tedy smůlu. Nyní nemám ani zboží, ani peníze. Jak se bránit? Děkuji.

Dotaz poslal/a: damasek, 17. 04. 2018 17:03

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vašem případě záleží na tom, jestli prodávající byla podnikatelkou, či nikoliv. Pokud ano, je povinna akceptovat Vaše odstoupení od kupní smlouvy do 14 dní od převzetí věci a vrátit Vám celou původní kupní cenu věci, a to dle § 1832 občanského zákoníku. Pokud tato doba již uběhla, bude Vám v rámci reklamace povinna dodat zboží s deklarovanými vlastnostmi, v opačném případě budete rovněž oprávněna od kupní smlouvy odstoupit pro nesplnění jakosti dle § 2161 odst. 1 občanského zákoníku. Pokud by paní nebyla podnikatelkou, jste stále oprávněna zboží reklamovat. Nad tímto procesem však nedozoruje žádný orgán. Dalším postupem by tedy bylo zaslání předžalobní výzvy a následně řešení prostřednictvím soudní cesty. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 18. 04. 2018 18:34

Neuznává reklamace

Dobrý den, bohužel mi dnes 16.4.18.nebyla uznána reklamace bot.Bity jsem na prodejně vyzkoušela a boty seděli.Kdyz jsem v botech ven,tak jsem pri chůzi začala cítit tlak konců jazyku a udělali se mi modřiny. Vše jsem uvedla a prodavačka mi řekla že jsem nejdříve měla aspoň týden chodit v botech doma a že mi bohužel nemůže vyhovět vrácením nebo výměnou zboží,protože je již nemůže vystavit opět k prodeji.Potom když jsem se rozčílil mi řekla že mají ve Zlíně pana který mi možná ty jazyky opraví že to umí a vyzná se.Ja však uvedla že chci odstoupit od kupní smlouvy. Dnes jsem šla na prodejnu,že mi byla vyřízena reklamace.Tam mi bylo řečeno reklamace zamítnuta špatně zvolena obuv.Jedna se o prodejnu CCC což při přečtení recenzí teprve nyní jsem zjistila že neschvaluji vůbec reklamace což jsem i dnes byla svědkem slečny která již po třetí řekla.ovala stejnou závadu a boty ji vrátili a neuznali ani jiz po treti boty neopravli.Myslim si ze by nebylo poslat nějakou kontrolu jak a kdo posuzuje reklamace a zda nás nedávají za nos. Já se tedy ptám kde se mám obrátit nebo jak postupovat dále.Vedouci mi řekla že pro prodejce je celá věc uzavřená.Na to abych hradila soudního znalce peníze nemám,tak že opravdu nevím co delat. Dekuji předem za radu Bogdanova Aleyandra

Dotaz poslal/a: Alexandra2210, 17. 04. 2018 21:35

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou v prvních nejméně dvou letech od jejího převzetí. Prodávající odpovídá za to, že věc bude mít deklarované nebo spravedlivě očekávané vlastnosti, dle § 2161 odst. 1 občanského zákoníku. Pokud boty takové vlastnosti nemají, jste oprávněna požadovat bezplatnou nápravu v rámci reklamace. Prodávající je povinen v záruční době věc do reklamace přijmout a vystavit reklamační protokol. Pokud shledá, že za vadu odpovídá, je povinen vadu odstranit opravou, výměnou za nový zcela stejný bezvadný kus, a pokud by tyto způsoby nebyly možné, odstoupením od kupní smlouvy, tj. vrácením peněz. Pokud se vada na věci projevila v prvních šesti měsících od jejího převzetí, zákon předpokládá, že věc byla vadná od počátku, a prodávající za vadu odpovídá, dokud sám neprokáže silným důkazním prostředkem, že věc byla při jejím převzetí bezvadná, dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Na tuto povinnost prodávajícího upozorněte. Pokud by reklamaci zamítl bez doložení silného důkazu o tom, že je věc bezvadná, byla byste oprávněna odstoupit od kupní smlouvy, jelikož prodávající odmítl odstranit vadu, za kterou ze zákona odpovídá. Pokud máte důvodné podezření, že prodávající nevyřizuje reklamace řádně, můžete zároveň podat podnět dozorovému orgánu, tj. České obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 18. 04. 2018 18:31

Reklamace notebooku

Dobry den, chtela bych se zeptat jak je to s vracenim penez u treti reklamace v pripade, ze druha reklamace nebyla uznana. Na zacatku prosince 2017 jsem si koupila notebook. V pulce unora se samovolne zacal prevadet do rezimu spanku, s touto vadou jsem jej take poprve reklamovala, pracovnik na prodejne problem videl nazivo. Reklamace byla uznana, ja si notebook donesla domu a do dvou dnu se objevila zase stejna vada. Pri reklamaci mi notebook pridali, do zapisu uvedli pouze "jiz jednou se stejnou zavadou reklamovano". Vcera jsem notebook znovu vyzvedla po reklamaci, ktera mi nebyla uznana. Na prodejne se zavada pri zapnuti notebooku neprojevila, chovani notebooku mam ale natoceno na videu, bylo mi ale receno, ze jsem to mela ukazat uz pri reklamaci, ze 'ted je mi to k nicemu a pokud se to zase ukaze, mam to natocit'. Notebook jsem dnes zapla a po chvilce pouzivani se zacala projevovat stejna zavada. Zase jsem ji tedy natocila a chystam se notebook reklamovat znovu - potreti. Chtela bych se proto zeptat - mam pravo pozadovat vraceni penez, kdyz jej reklamuji potreti se stejnou vadou, ale druha reklamace mi nebyla uznana? Dekuji za odpoved, Mosova

Dotaz poslal/a: Mosovam, 13. 04. 2018 21:39

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou ve lhůtě nejméně 24 měsíců od jejího převzetí. Vyskytne-li se vada na věci v prvních šesti měsících od jejího převzetí, zákon předpokládá, že věc byla vadná od počátku a prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout, dokud sám neprokáže silným důkazním prostředkem, že věc byla při jejím předání bezvadná, a to dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Na tuto povinnost prodávajícího upozorněte. Pokud byste měla důvodné podezření, že prodávající nevyřizuje reklamace řádně, mohla byste podat podnět dozorovému orgánu, tj. České obchodní inspekci. Pokud by prodávající odmítl doložit silný důkaz o tom, že je věc bezvadná, byla byste oprávněna od kupní smlouvy odstoupit, jelikož prodávající odmítl odstranit vadu, za kterou ze zákona odpovídá. Odstoupit od kupní smlouvy z důvodu opakovaného výskytu vady je možné při třetí reklamaci tytéž vady a čtvrté reklamaci vady různé za předpokladu, že předchozí dvě, respektive tři reklamace byly uznány a vyřízeny opravou dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 16. 04. 2018 13:43

Platba zboží poukazem

Dobrý den, rád bych se zeptal na následující situaci. K Vánocům jsem dostal poukaz na i-net obchod, na něm jsem objednal zboží, které jsem platil poukazem a ještě nějakou částku doplácel. Nicméně zboží mi nevyhovovalo a rozhodl jsem se ho vrátil. Prodejce mi nicméně vrátil peníze, které jsem doplácel, ale již mi nechce vrátit peníze za poukaz. Proto se chci zeptat, jestli mi ze zákona zase může vrátit poukaz, nebo mám nárok na vrácení i peněz za poukaz, prosím Vás? Děkuji za zodpovězení mého dotazu. Přeji hezký den. Tomáš

Dotaz poslal/a: Tomas10, 12. 04. 2018 13:57

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud bylo možné poukaz uplatnit na více druhů zboží v určité hodnotě, je Vám prodávající povinen vrátit pouze tento poukaz a doplácenou částku. Pokud bylo poukaz možné uplatnit pouze na jeden druh zboží a toto zboží není prodávající schopný bezvadné dodat, pouze tehdy Vám bude povinen vrátit i částku za poukaz. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 13. 04. 2018 14:47

Neuznaná reklamace

Dobrý den, mám problém se společnosti 1-2umobil, u které jsem 8.2.2018 reklamoval mobilní telefon LG G Flex (telefon byl zakoupen 3.3.2016). Mobil jsem reklamoval s tím, že u něj naběhlo pouze logo LG a poté se restartoval (pořád do kola). Telefon byl poškrábaný a měl prasklý rámeček. Při odevzdání telefonu jsem podepsal reklamační list, ve kterém se malým písmem píše, že souhlasím s prodloužením reklamační lhůty na 60 dní (toho jsem si všiml až když jsem chtěl jít pro telefon po 30 dnech a tedy si vyzvednout peníze). Čekal jsem tedy pokud se firma ozve do 60 dnů. To udělala a ja si dnes 10.4. jel pro výsledek reklamace. Zde mi bylo zděleno, že reklamace se neuznává z důvodu vizuálního stavu přístroje (viz. výše). Tento důvod však nekoresponduje s problémem se kterým jsem telefon reklamoval. Trval jsem tedy na tom aby jej znovu odeslali do servisu. Což udělali ale pouze pod podmínkou nezáruční reklamace. Nevím jestli jsem neudělal chybu a rád bych se zeptal na řešení situace. Děkuji

Dotaz poslal/a: uzivatel22, 10. 04. 2018 13:16

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci do 30 dní, nedohodne-li se s kupujícím na delší lhůtě. Předtištěnou informaci psanou menším fontem by za tuto dohodu s největší pravděpodobností nebylo možné považovat mimo jiné proto, že ujednání ve vztahu ke spotřebiteli musí být vždy přesné, jasné a srozumitelné. Tak jako tak je prodávající povinen vytýkanou vadu posoudit a shledá-li, že za vadu neodpovídá, toto zamítnutí řádně odůvodnit. Pokud se tak ve Vašem případě nestalo, jelikož vada, pro kterou prodávající zamítl reklamaci, nebyla v přímé souvislosti s vytýkanou vadou, mohl byste jej vyzvat k nápravě do uplynutí reklamační lhůty. Jelikož tato již uběhla a pochybení prodávajícího není možné napravit, opravňuje Vás to k odstoupení od kupní smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 11. 04. 2018 20:09

Reklamace zimní bundy

Dobrý den, reklamovala jsem zimní bundu, protože látka pod zipem se v jednom místě zadrhává do zipu a trhá se a dále prošití bundy do kostek se na několika místech vypáralo-vypadá to, že se uvolňuje spodní niť, která je pod podšívkou, horní niť tedy potrhaná není, ale ve velkých kusech se uvolňuje. Reklamace mi byla zamítnuta s vyjádřením, že zip je plně funkční a na mechanické poškození, přetrhání nitě, se záruka nevztahuje. Výrobek prý nemá žádné výrobní vady, ani vady materiálu. Bunda byla celkem drahá a nerada bych si toto nechala líbit. Poradíte prosím, jak postupovat? Předem děkuji Jana K.

Dotaz poslal/a: JanaKuz, 06. 04. 2018 13:19

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou ve lhůtě nejméně 24 měsíců od převzetí věci, dle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku. Pokud se vada na věci projevila v prvních šesti měsících od převzetí, má se za to, že byla vadná od počátku a prodávající za vadu odpovídá, pokud on sám neprokáže silným důkazním prostředkem, že věc je bezvadná. V opačném případě není oprávněn reklamaci zamítnout. Na tuto povinnost prodávajícího upozorněte. Pokud již prvních šest měsíců od převzetí věci uplynulo, budete skutečnost, že věc je vadná, povinna prokázat sama. Nejprve můžete rozporovat zamítavé stanovisko reklamace a přinést další důkazy o vadě, např. detailní fotografie nebo uvedení skutečnosti, že se nejedná o očekávatelnou vlastnost věci, protože na jiných bundách tohoto typu, materiálu a ceny se tato vada nevyskytuje. Pokud prodávající reklamaci ani tehdy neuzná, můžete věc reklamovat opětovně s doložením znaleckého posudku ve Váš prospěch. Uzná-li prodávající reklamaci s doložením znaleckého posudku, bude Vám povinen uhradit i náklady vynaložené na pořízení znaleckého posudku. Na tuto skutečnost ho rovněž můžete dopředu upozornit. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 11. 04. 2018 20:06

Reklamace

Dobrý den, již jsem sem psala svůj problém. Tentokrát by mě zajímaly přímo paragrafy nebo jina odvolání. Jde o případ reklamace notebooku, kde mi, po dlouhe a raznejsi komunikaci, řekli, že mam možnost vrácení peněz. Jedná se o ztrátu důvěry? A jaký je to padagraf? Druhá věc je hra, která byla v počítači nainstalována. Mam u sebe fakturu a rovněž potřebuji pomoct s padagrafy a odvoláním. Př. Požaduji finanční kompenzaci za licencovanou hru, kterou nemohu preinstalovat na jiný přístroj, a to podle ( padagrafu toho a toho). Jednali vážně neseriózně a neprofesionálně, poučení pro mě, ale ráda bych měla všechno v pořádku a nedala jim záminku k tomu dělat mi potíže. Předem moc děkuji a přeji krásný zbytek dne, Greissingerová

Dotaz poslal/a: JessicaMelanie, 06. 04. 2018 09:16

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zákon uvádí možnost vrácení peněz v případě podstatného porušení smlouvy (§ 2107 odst. 1 písm. d) občanského zákoníku) nebo v případě, kdy se vada na věci vyskytuje opakovaně po předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou (§ 2169 odst. 2 občanského zákoníku). Prodávající zároveň může odstoupení od kupní smlouvy sám zvolit jako způsob vyřízení reklamace nad rámec zákona. Odstoupením se závazek zrušuje od počátku dle § 2004 odst. 1 občanského zákoníku, tedy jako by vůbec nevznikl. Prodávající je Vám povinen vrátit i kupní cenu za hru, kterou jste nainstalovala na vadný počítač a kterou tím nelze využívat ani nainstalovat na další počítač. Částku požadujte z titulu náhrady škody dle § 2910 občanského zákoníku. Kdyby počítač byl totiž bezvadný, mohla byste na něm hru využívat a tato škoda by Vám nevznikla. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 11. 04. 2018 20:03

Reklamace řetízku

Dobrý den, koupila jsem příteli loni k Vánocům zlatý řetízek, po nějaké době se jedno oko řetízku povolilo, tak jsem ho šla reklamovat. V obchodě mi dali kartičku a ať přijdu za týden, že se na to zlatník podívá. Žádný zápis o reklamaci mi nedali. Po pár měsících se mu to stalo znova, oko se povolilo. Šla jsem opět reklamovat, řekla jsem, že to již druhá reklamace a že chci nějaký zápis o reklamaci, řekli že se na to nejdříve zlatník podívá. Dostala jsem opět jen kartičku s číslem a ať si přijdu za týden. Jak postupovat, když mi žádný protokol nedají a znovu se řetízek rozbije ( povolení oka jsme si naštěstí všimli, jinak by se řetízek ztratil ). Mám právo žádat vrácení peněz? Děkuji za odpověď Bártová

Dotaz poslal/a: 22Jana, 05. 04. 2018 13:21

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat reklamační protokol, vždy když v zákonné záruční době přijímá věc do reklamace. Reklamační protokol musí mít zákonem požadované náležitosti, mezi něž patří: informace o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Reklamační protokol však nemusí být vydán například na předtištěném formuláři s označením „reklamační protokol“. Jakékoli písemné potvrzení splňující zákonné náležitosti bude reklamačním protokolem. Pokud Vám však prodávající nevydal ani toto, vyzvěte jej k nápravě. V opačném případě by bylo možné se se stížností obrátit na dozorový orgán, tedy Českou obchodní inspekci, jež by mu mohla udělit pokutu. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 11. 04. 2018 19:59

Reklamace

Dobrý den, prosím o radu, reklamovala jsem žehličku /v záruční době/ jelikož přestala nahřívat. Po cca 2 týdnech byla reklamace vyřízena a když jsem si ji přivezla domu a zapla, vubec nenahřívala. Šla jsem ji tedy opět reklamovat pro tu samou vadu. Po 2 týdnech byla reklamace vyřízena, když jsem si přišla na prodejnu pro žehličku, chtěla jsem at ji přede mnou vyzkouší, na to jsme zjistili že opět nenahřívá. Ve zprávě bylo napsáno že nenašli vadu. Obchodník mi vzdělil že ji pošle zpět na servis s tím že reklamace pořád trvá, ale nevypsal novou reklamaci.Je to běžné? bude se to brát jako pořád ta druhá reklamace nebo třetí? a mohu žádat poté o odstoupení od smlouvy? Myslím si že měli se mnou sepsat novou reklamaci tedy 3tí...Děkuji za odpověď. Románková

Dotaz poslal/a: Adela2210, 30. 03. 2018 19:37

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající má na vyřízení reklamace maximálně 30 dní dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. V rámci uplatněné reklamace je povinen posoudit, zda-li se vytýkaná vada na věci vyskytuje a zda-li za ni odpovídá. Pokud Vám prodávající věc z reklamace vrátil s tím, že je bezvadná, ale vada na věci prokazatelně vězela neprodleně po jejím přebrání z reklamace, byla jste oprávněna věc prodávajícímu do reklamace vrátit s tím, že mu poskytnete dodatečnou dobu z 30denní zákonné lhůty na nápravu. Pokud prodávající reklamaci do uplynutí původní 30denní lhůty nevyřídí, budete oprávněna od kupní smlouvy odstoupit. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 03. 04. 2018 13:16

Reklamace

Dobrý den, koupil jsem synovi autíčko na dálk. ovládání. Během 2 měsícú se vyskytla 2x závada motoru (2x vyměněn v rámci reklamace) a 2x nefunční baterie (1x vyměněna reklamací, ale nově dodaná byla stejně nefunkční, tedy opět podruhé reklamována, nyní v obchdoě čeká na naše vyzvednutí). Chtěl bych kvůli 4 závadám vrátit peníze. Mohu o to nyní žádat? Žel jsem při objevení 4.závady toto nevěděl, a dal ji tedy k reklamaci, místo toto abych rovnou požadoval peníze zpět. Mohu toto ještě žádat nyní, když už je 4 závada prý opravená a čeká na vyzvednutí? Děkuji Zbyněk Navrátil zbynekmc@centrum.cz

Dotaz poslal/a: zbynekmc, 01. 04. 2018 12:10

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Právo na odstoupení od kupní smlouvy vzniká při třetím výskytu tytéž vady nebo čtvrtém výskytu vady různé dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. Zároveň je třeba, aby předchozí reklamace byly uznány a vyřešeny opravou (výměnu komponentu je možné považovat za opravu). Pokud jste nezvolil odstoupení od kupní smlouvy jako způsob vyřízení reklamace při jejím uplatnění, nyní je toto možné změnit pouze se souhlasem prodávajícího. V opačném případě budete povinen věc z reklamace převzít a odstoupení od kupní smlouvy zvolit až při případné další uplatňované reklamaci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 03. 04. 2018 13:15

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2018 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK