Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

Vracení zboží 14 dnů

Dobrý den, zakoupil jsem zboží 17.června 2018 v kamenné prodejně. Jedná se o powerbanku cca za 450 Kč. Doma po rozbalení a připojení na nabíječku jsem zjistil že daný produkt (powerbanka) se nenabijí. Mohu toto zboží vrátit do 14 dnů a požadovat vrácení peněz, jelikož produkt je vadný, přesto že bylo zboží zakoupeno v kamenné prodejně? Děkuji za odpověd s přáním hezkého dne Filip Kohout.

Dotaz poslal/a: kecep, 20. 06. 2018 09:14

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste zakoupil zboží v kamenné prodejně, není možné jej vrátit bez uvedení důvodu a žádat vrácení kupní ceny zboží, tedy od smlouvy odstoupit. Toto je možné pouze v případě, kdy bylo zboží zakoupeno prostřednictvím prostředku komunikace na dálku nebo v případě, kdy by prodávající měl toto oprávnění zanesené ve svých obchodních podmínkách nad rámec zákona. Ve Vašem případě je však možné zboží reklamovat a v rámci 30denní reklamační lhůty požadovat dodání nového zcela stejného bezvadného zboží. Pokud by prodávající takové zboží v reklamační lhůtě nedodal, byl byste oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 21. 06. 2018 18:41

Reklamace NTB

Dobrý den, u CZC jsem počtvrté reklamoval notebook. Dvakrát jsem ho reklamoval přímo přes CZC, dvakrát jsem využil jejich služby, že je možné poslat notebook přímo výrobci, zkrátí se tím doba reklamace o 5 dní. Uvádějí to i na svých internetových stránkách, že se to posuzuje jako reklamace. Teď, po čtvrté reklamaci, když jsem požadoval odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz z důvodu čtvrté reklamace, mi bylo sděleno, že jedna z těch reklamací, která šla přímo výrobci, tak nebyla vedena jako záruční oprava, ale pouze jako oprava. Osobně mám zato, že jak si to nazvou je věc jejich, pro mě, jakožto spotřebitele, který dává něco reklamovat v záruční době, je to stále záruční oprava a ne jen oprava. Moje otázka tedy zní, má nato prodejce právo? Případně jaký smysl má jít do nějakého sporu s prodejcem. Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: Mizurian, 14. 06. 2018 15:43

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Kupující spotřebitel má právo zvolit odstoupení od kupní smlouvy jako způsob vyřízení reklamace při třetím výskytu téže vady, případně čtvrtém výskytu různé vady po nejméně dvou, respektive třech předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. Pokud prodávající shledá, že za vadu odpovídá, není ji oprávněn odstranit jiným způsobem než odstoupením. Záruční opravou je taková oprava, u které prodávající v záruční době uzná svoji odpovědnost za vadu a bezplatně ji odstraní opravou. Jen pokud by některá z reklamací byla zamítnuta, a Vy jste následně za opravu platil, bylo by možné tuto opravu považovat za nezáruční. Pokud jste při třetí reklamace tytéž vady, respektive při čtvrté reklamaci vady různé uplatnil právo na odstoupení od kupní smlouvy v souladu s výše uvedeným, trvejte na něm. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 16. 06. 2018 22:47

Vrácení peněz za reklamované zboží

Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem, jak mám postupovat. Jsem v koncích. Zakoupila jsem na e-shopu telefon. Ten se cca po roce užívání totálně zhroutil. Jela jsem jej tedy reklamovat na pobočku, kde mi vystavili reklamační protokol (který jsem bohužel pořádně nezkontrolovala) a dnes (14 dní po reklamaci) mi přišel email s tím, že reklamaci mi uznali a je mi zasláno zboží nové na moji starou adresu. Na adresu jsem je upozornila na pobočce, když se mě na to pán ptal, takže jsem musela řešit změnu adresy u dopravce (to ale není podstata věci)... jde mi o to, že jsem se ptala, jak se bude reklamace vyvíjet a zda mám nárok na vrácení peněz. Řekl mi, že mi nikdo beztak nic nevrátí, že mi to akorát opraví, přehrají software atd... A v reklamačním protokolu zaškrtl, že chci zboží vyměnit, nikoli vrátit peníze, jak jsem jej žádala. Je možné se nějak zpětně odvolat a dopravit jim telefon na prodejnu zpět (jakmile mi jej doručí zásilková služba) s tím, že jsem chtěla vrátit peníze a ne dostat nové zboží? Děkuji moc za odpověď. S pozdravem Nikola

Dotaz poslal/a: certiskon, 12. 06. 2018 22:12

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci, pokud shledá, že za vadu odpovídá, jedním ze zákonných způsobů popsaných v § 2169 občanského zákoníku. Mezi tyto způsoby odstranění vady patří oprava věci, která nijak nesníží její hodnotu, výměna za zcela stejný nový bezvadný kus, případně odstoupení od kupní smlouvy, zejména pokud předchozí způsoby odstranění vady nejsou možné. Pokud jste si zvolila určitý způsob vyřízení reklamace a prodávající zvolil jiný, jste oprávněna požadovat odůvodnění této jeho volby. Po převzetí věci z reklamace zkontrolujte, zda-li je věc bezvadná. Pokud by vada na věci stále vězela, mohla byste prodávajícího vyzvat k nápravě do uplynutí původní 30denní lhůty. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 16. 06. 2018 22:42

Vrácení zboží

Dobrý den, poraďte prosím, včera jsme zakoupila v centru Prahy hrnek v obchodě se suvenýry. Za rohem našla lepší a chtěl jsem zakoupený hrnek v obchodě vrátit. Odmítli mi vrátit peníze i když učtenku jsme měla a zboží bylo zabaleno. Jediná možnost kterou nabídli vyměnu zboží za cokoliv jiného ve stejné hodnotě, což jsem nepotřebovala. Máji-li na to právo? Anebo mám li já právo vrátit zboží do obchodu ve lhůtě 14 dnů bez udaní důvodu, a mám li nárok na vracení peněz podle zákona? Děkují.

Dotaz poslal/a: myulka, 11. 06. 2018 17:18

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Kupující spotřebitel nemá právo odstoupit od kupní smlouvy, která byla uzavřena v kamenném obchodě. Takové právo by měl pouze tehdy, kdyby se k této možnosti prodávající zavázal ve svých obchodních podmínkách nebo toto jinde deklaroval. Pokud Vám prodávající nabídl výměnu za jiné zboží téže ceny, i tak postupoval nad rámec zákona. Ve Vámi uváděné 14denní lhůtě je zboží možné vrátit pouze tehdy, bylo-li zakoupeno prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, tedy typicky po telefonu, na internetu či prostřednictvím katalogu, dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 16. 06. 2018 22:40

Vrácené zboží z reklamace poškozené

Dobrý den, manžel si koupil elektrickou koloběžku, jel na ni párkrát a začaly vypadávát šroubky a začala se i viklat hřídel s řidítky. Jelikož už se na koloběžce necítil bezpečně šel ji reklamovat. Reklamaci manželovi "oprávněně zamítli" s tím že koloběžka neodpovídá běžnému opotřebení. Když si přijel koloběžku vyzvednout byla značně poškozená jako by na ni něco těžkého spadlo. Koloběžku si nepřevzal. Má právo na odstoupení od smlouvy? Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: Rennisek, 02. 06. 2018 14:04

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud se změnil stav věci v průběhu reklamace, jste oprávněni požadovat uvedení věci v původní stav nebo finanční kompenzaci dle § 2944 občanského zákoníku. Skutečnost, že jste věc do reklamace předávali pouze běžně opotřebenou, je možné vyčíst z reklamačního protokolu, ve kterém je zanesený stav věci při uplatnění reklamace. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 06. 06. 2018 10:59

Koncesionářské poplatky

Dobrý den, rád bych se zeptal, jak je to s placením poplatků za ČT a ČRozhlas. V místě mého trvalého pobytu platí poplatky rodiče. Já jsem vlastníkem nemovitosti v jiném městě, kde se zdržuji jen nárazově. Televizi v tomto bytě mám, ale není připojená na anténu, používám ji na přehrávání filmů z flash disku nebo DVD. Když už televizi u rodičů zapneme, rozhodně to není ČT. Jsem v tomto případě povinen platit veřejnoprávní poplatky? Přijde mi to hodně absurdní, ale nerad bych později platil nějaké pokuty. Za Vaši odpověď budu velice vděčný. S pozdravem Robert N.

Dotaz poslal/a: Sintro, 27. 05. 2018 14:24

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Poplatníkem televizního poplatku je fyzická osoba nebo právnická osoba, která vlastní televizní přijímač, dle § 3 odst. 2 zákona č. 348/2005 Sb. o rozhlasových a televizních poplatcích. Poplatník platí televizní poplatek z jednoho televizního přijímače, a to i v případě, že jich vlastní, drží nebo z jiného právního důvodu užívá více. Televizní poplatek neplatí fyzická osoba žijící ve společné domácnosti s poplatníkem televizního poplatku dle § 5 odst. 1 a 2 zákona o televizních a rozhlasových poplatcích. Pokud v místě Vašeho trvalého bydliště vlastní televizor rodiče, poplatek platí oni. Za televizor ve Vašem bytě jste povinen televizní poplatek platit Vy. Tuto skutečnost jste navíc provozovateli vysílání povinen ohlásit dle § 8 odst. 2 zákona o televizních a rozhlasových poplatcích. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 30. 05. 2018 13:54

reklamace hodinek

Dobrý den, dne 26.1.2018 jsem si zakoupila hodinky za 1600 Kč. Po krátké době užívání se mi odlepil kovový kroužek, který zdobí ciferník hodinek. V obchodě mi řekli, že ze zákona se reklamace na toto nevztahuje, pouze na strojek hodinek. Ale v rámci dobrých vztahů mi to přilepí, stalo se mi to ještě dvakrát po té, po třetí hned na cestě z obchodu. Paní prodavačka odmítá dát jakýkoli papír, jakýkoli posudek, prý jsem koupila špatný kus. Jak můžu prosím postupovat nebo se smířit s tím, že jsem koupila opravdu špatně? Děkuji

Dotaz poslal/a: Verzac, 28. 05. 2018 18:53

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou v prvních 24 měsících od převzetí, tedy od koupě věci. Prodávající je povinen věc do reklamace přijmout, vytýkanou vadu posoudit a o všem sepsat reklamační protokol se zákonnými náležitostmi. Pokud prodávající shledá, že za vadu odpovídá, je povinen ji v celém rozsahu odstranit zákonným způsobem, tj. opravou, výměnou za nový stejný kus nebo odstoupením od kupní smlouvy, tedy vrácením peněz. Pokud reklamaci zamítne, není oprávněn do věci nijak zasahovat. Pokud kroužek přilepil, má se za to, že reklamaci uznal. Upozorněte prodávajícího na jeho povinnost dodat reklamační protokoly dle § 19 odst. 1 zákon o ochraně spotřebitele. Pokud je nedodá, je možné podat stížnost České obchodní inspekci, která mu může udělit pokutu. Pokud se vada na věci projevuje opakovaně, jste oprávněna při třetí reklamaci téže vady po nejméně dvou předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou od kupní smlouvy odstoupit. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 29. 05. 2018 18:00

Reklamace do 6 měsíců od zakoupení

Dobrý den, rád bych se Vás dotázal na reklamaci telefonu, který do půl roku od zakoupení přestal fungovat. V občanském zákoníku § 2161 se píše, že v případě vady, která vznikla do 6 měsíců od zakoupení se považuje výrobek za vadný již při předání. A v § 2169, že lze požadovat výměnu věci za novou za předpokladu, že nesplňuje požadavky v § 2161 pokuď to není nepřiměřené. Lze tedy požadovat nový výrobek v případě, že telefon vůbec nefunguje? Což je závada, která není odstranitelná na místě bez prodlení. V obchodě toto odmítali. Sepsali jsme tedy reklamační formulář, kde jsem výslovně zmínil tyto okolnosti. Rád bych se tedy zeptal, zda-li jsem situaci porozuměl správně a mam opravdu nárok na telefon nový (nikoliv opravený) a případně v jaké lhůtě? S pozdravem Lukáš Poncar

Dotaz poslal/a: L.poncar, 17. 05. 2018 22:31

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zákonná domněnka v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku zamezuje prodávajícímu zamítnout reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, pokud sám neprokáže, že je věc bezvadná, popřípadě že věc byla bezvadná při jejím převzetí. Dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku lze žádat výměnu za zcela stejnou novou bezvadnou věc vždy, pokud vadu nelze odstranit opravou bez zbytečného odkladu. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, maximálně v 30 dnech. Pokud by reklamaci v této lhůtě nevyřídil zákonným způsobem, tedy řádně, mohl byste uplatnit odstoupení od kupní smlouvy dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Vedle povinnosti řádně vyřídit reklamaci je prodávající zároveň povinen nahradit Vám škodu, která prokazatelně vznikla v důsledku nemožnosti užívat věc. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 28. 05. 2018 12:25

Reklamace dětského kočárku Jedo trim

Dobrý den, koupili jsme nový kočárek jedo trim a po 3týdnech užívání jsme začali mít s kočárkem problémy, zasekávají se přední kola a s kočárkem se nedá jezdit. Reklamovali jsme jej, ale reklamace nám nebyla uznána. Reklamaci dovozce zamítl, ale vyměnil bez našeho vědomí celou přední nápravu, chtěli jsme však od kupní smlovy odstoupit a vrátit zboží. Tím že byla vyměněna přední náprava a nebyla reklamace uznána nám bylo znemožněno nechat udělat znalecký posudek na vadu a s reklamací nesouhlasit. Máme nyní nějaké možnosti jak toto řešit? Od prodejkyně jsme požadovali kočárek vhodný na nezpevněnou komunikaci a od dovozce nám bylo řečeno, že tento kočárek je vhodný pouze do nákupního centra a do města, nikoliv na nezpevněnou komunikaci. Prosím o co nejrychlejší odpověď, v pátek máme převzít reklamační protokol, tak ať víme jaké máme možnosti. Moc děkuji

Dotaz poslal/a: roof, 16. 05. 2018 15:27

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou v prvních 24 měsících od jejího převzetí. Pokud se vada na věci projeví v prvních šesti měsících od jejího převzetí, má se za to, že věc byla vadná od počátku a prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout, dokud sám nedoloží silný důkaz o tom, že věc byla bezvadná v okamžiku převzetí. Na tuto povinnost prodávajícího upozorněte. Prodávající, popřípadě jeho smluvní partner, kterého k vyřizování reklamací určil, je povinen věc do reklamace přijmout, vytýkanou vadu posoudit a shledá-li, že za ni odpovídá, ji zákonným způsobem odstranit. Pokud shledá, že za vadu neodpovídá, není oprávněn do věci jakkoli zasahovat. Zasáhl-li prodávající do věci přesto, že reklamaci zamítl, obchází zákon a reklamace se bude považovat za uznanou v souladu s faktickým stavem. Pokud i po převzetí věci z reklamace věc vykazuje tutéž vadu, můžete prodávajícího vyzvat k její nápravě do uběhnutí původní 30denní lhůty, případně od kupní smlouvy odstoupit pro nevyřízení reklamace včas dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud věc vykazuje jinou než reklamovanou vadu – ve Vašem případě se jedná o vadu spočívají v tom, že kočárek nemá smluvené vlastnosti dle § 2161 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku - jste oprávněni od kupní smlouvy odstoupit pro nesplnění jakosti při převzetí, jelikož prodávající s největší pravděpodobností nebude schopný v 30denní reklamační lhůtě dodat stejný nový kočárek, který však bude mít smluvené vlastnosti, tj. bude vhodný i pro nezpevněné komunikace. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 17. 05. 2018 11:00

Protržený obal kočičích granulí

Dobrý den, od prodejce Greenpets.cz jsem si online objednala 7,5 kg pytel granulí Applaws. Zboží dodal dopravce DPD. Při následném odstranění vrchní průsvitné fólie , kterou byl pytel přebalen a která byla neporušená, se ukázalo, že vzadu na pytli s granulemi je otvor cca 5x5 cm ve tvaru L a granule se sypou ven. Tato díra nebyla při přebírání zboží pod fólií vidět. Prodejce pak na mou stížnost reagoval tím, že se to stává, že oni za to nemůžou, že je to vina dopravce. Navíc prý "poškozením obalu při přepravě nedošlo k žádnému snížení kvality obsahu". Bezprostředně asi ne, ale při následném skladování budou granule zvětrávat a kazit se. Mají se uchovávat v uzavřeném obalu. Mám nárok požadovat výměnu za nový neporušený pytel granulí na náklady prodejce? Děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: Fiskus, 15. 05. 2018 20:23

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ano, pokud věc neodpovídá deklarovaným nebo spravedlivě očekávaným vlastnostem, popřípadě není v souladu s právními předpisy, jste oprávněna ji reklamovat a v reklamační lhůtě po prodávajícím požadovat dodání stejné nové bezvadné věci dle § 2161 občanského zákoníku. Pokud Vám prodávající takovou věc do 30 dní nedodá, budete oprávněna od kupní smlouvy odstoupit. Náklady účelně vynaložené na uplatnění reklamace hradí prodávající dle § 1924 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 17. 05. 2018 10:56

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK