Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

Neuznaná reklamace výrobní vady bot

Dobrý den, zakoupili jsme v Liberci v OC Nisa v prodejně A3 SPORT 21.9.2017 pánské boty SALOMON FORTALEZA GTX velikost 9 za 1990 Kč. Boty jsme na prodejně 1.12.2017 reklamovali, protože v levé botě pod vnějším švem je uvnitř boty boulička, která manžela tlačí. I při pohledu z vnějšku je vidět, že šev je o jeden prošívající steh kratší a staženější, než je šev na botě pravé. Reklamace nám byla vrácena jako zamítnutá s vyjádřením znalce pana Petra Janaty, že nebyla shledána žádná výrobní ani materiálová vada a že obuv lze používat bez omezení. Ale už nám nebylo sděleno, k čemu lze takovou obuv používat, když ji nelze nosit. Klidně bych boty panu Janatovi poskytla, ať si v nich pochodí. Manžel má nohy normální bez jakýchkoli deformací, nikdy neměl s nákupem bot problém a nikdy jsme žádné boty nereklamovali. Určitě bychom je neposílali k posouzení, kdyby se v nich dalo normálně chodit. Chtěla jsem reklamaci vrátit zpět ke znovuposouzení, ale to mi bylo zamítnuto, protože znalec už jednou rozhodl. Samozřejmě, že v obchodě při nákupu při vyzkoušení se vada neprojevila, ale při už první chůzi po městě šev v botě tlačil. Doufal, že bota povolí, šel v nich ještě dvakrát, ale zřejmě protože to je šev, který uvnitř tvoří hrbol, bota nepovolila. Když se na stejné místo sáhne uvnitř pravé boty, tam hrbol není. Kdyby byla bota normální, určitě bychom je nereklamovali. Jedná se o „Venkovní obuv do přírody s membránou na lehké túry a nordic walking“. To se dá provozovat jedině s těmito botami v batohu na zádech. Na túru se s nimi na nohou určitě vypravit nelze. Na to, abychom je doma strčili jen do botníku nebo rovnou do popelnice zase tak levné nebyly. Nekupujeme boty zase tak často a máme rádi kvalitu, proto jsme nakoupili boty značkové a ve značkové prodejně. Hledala jsem reference na internetu na znalce pana Petra Janatu a při jejich přečtení mi bylo jasné, že reklamace, které posuzuje on, je asi zbytečné vůbec podávat. Je nějaké řešení? Děkuji.

Dotaz poslal/a: JaroslavaB, 19. 01. 2018 22:02

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Je-li věc reklamována v prvních šesti měsících od její koupě, je prodávající oprávněn reklamaci zamítnout pouze s doložením silného důkazu o tom, že věc buď není vadná, nebo že prodávající za vadu neodpovídá. Takovému vyjádření je možné se bránit vlastním vyjádřením, tj. nejspíše znaleckým posudkem. Pokud by prodávající reklamaci následně uznal, byl by povinen vrátit i prostředky vynaložené na jeho pořízení. Pokud je vada zcela zřetelná, a tedy by pořizování znaleckého posudku nepředstavovalo účelně vynaložené náklady, je možné od kupní smlouvy odstoupit, jelikož prodávající odmítl odstranit vadu, ze kterou ze zákona odpovídá, dle § 2107 odst. 3 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 21. 01. 2018 14:32

Nefunkční autodíl z vrakoviště

Dobrý den, rozbilo se mi auto Felicie, a tak jsem ho dala na opravu kamarádovi mechanikovi. Ten nám řekl, že je rozbité čerpadlo, ať si ho někde seženem a on ho namontuje. Proto jsme vyrazili do nejbližšího vrakoviště pro čerpadlo již použité z jiné Felicie. Čerpadlo nám prodali a řekli, že když nebude funkční tak ať přijdem a oni nám vrátí peníze. To bylo vše. Po 20ti dnech jsme zjistili, že čerpadlo je opravdu nefunkční a tak jsme do vrakoviště zavolali. Tam nám majitel pobočky řekl, že jsme se měli ozvat do 14ti dnů a že je to již déle a tak nám peníze nevrátí ani čerpadlo nevymění. O lhůtě 14dnů nám při nákupu vůbec nikdo neřekl.Na internetu mají napsáno že se reklamace řeší podle občanského zákoníku. Máme na tento nákup účtenku, kde žádná informace pro kupujícího není o nějakých pravidlech. Je zde název podnikatele, Dič, provozovna, pořadové číslo, datum, čas, název produktu, cena, BKP, FIK. Jaká máme práva? Moc děkuji

Dotaz poslal/a: VerPok, 19. 01. 2018 19:02

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V případě zakoupené již použité věci je možné zkrátit zákonnou záruku na jeden rok, ne však kratší dobu. V této době prodávající odpovídá za to, že věc bude mít deklarované nebo spravedlivě očekávané vlastnosti, a Vy jste oprávněn věc reklamovat. V současné chvíli jste tedy oprávněni reklamovat čerpadlo a žádat takové, jehož vlastnosti byly deklarovány nebo které jste očekávali. Takového stavu může prodávající docílit opravou, slevou nebo odstoupením od kupní smlouvy v rámci 30denní reklamační lhůty. Právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené v kamenné prodejně bez uvedení důvodu zákon nestanoví. Pokud Vám jej prodávající slíbil ve 14 dnech a ty již uplynuly, nelze se ho nyní dovolávat. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 21. 01. 2018 14:29

Reklamace zboží

Dobrý den, 8.1.2018 sem reklamovala zimní boty, zakoupené 2.2.2017 v prodejně GALEX (KARA Trutnov, a.s.). za 2 499 Kč. U bot praskla podrážka, zřejmě je to neopravitelná vada. Předpokládala jsem, že v rámci vyřízení reklamace mi nabídnou stejný kus nebo vrátí peníze. Dnes jsem obdržela sms-kou vyjádření prodejce, že „reklamace je vyřízená výměnou za jiné zboží nebo dárkové šeky“ (cituji sms, co mi poslal prodejce)! Mají na to vůbec právo? Přitom obchod již boty vůbec nevede, v nabídce mají jen oblečení a kabelky, takže vybrat si v prodejně jiné boty nemůžu! Podle mě je to nepoctivé a protizákonné jednání prodejce, dle zákonu o ochraně spotřebitele musí mi nabídnout stejný kus, což nemají, nebo mám právo na odstoupení od smlouvy. Je to tak? Předem děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: Irinap, 19. 01. 2018 12:40

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen odstranit vytýkanou vadu v rámci reklamace, u které uzná svoji odpovědnost, v celém rozsahu a zákonným způsobem. Způsoby vyřízení reklamace jsou obsaženy § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a jedná se o opravu, která nijak nesníží hodnotu věci, výměnu za zcela stejný nový kus, a nejsou-li tyto způsoby možné – odstoupení od kupní smlouvy. S prodávajícím se můžete domluvit na jiném způsobu vyřešení reklamace, prodávající však není oprávněn Vám jej jednostranně určit. Pokud není možné věc vyměnit za zcela stejnou bezvadnou novou, máte právo na vrácení celé původní kupní ceny věci, tj. odstoupení od kupní smlouvy. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 21. 01. 2018 14:27

Problémy s reklamacemi

Dobrý den, opět se na Vás obracím s dotazem ohledně opakovaných reklamací notebooku. Jak jsem již dříve psal, notebook (zakoupen v dubnu 2017) jsme již několikrát reklamovali z důvodu vrčícího ventilátoru. Vada se bohužel projevuje v dosti náhodných intervalech. 1. reklamace - reklamován displej pro vadný pixel, špatně reagující touchpad a vrčící ventilátor řešení - částečně uznáno -> výměna displeje, tovární nastavení a ventilátor se u nich neprojevil takže bez opravy 2. reklamace - ihned po návratu z předchozí začal ventilátor opět vrčet -> pořízeno video závady a s ním poslán zpět řešení - uznáno -> výměna ventilátoru 3. reklamace - opětovné vrčení ventilátoru, tentokrát bohužel ne tak hlasitě -> opět pořízeno video (bohužel z důvodu aktuálních podmínek horší kvalita a hodně okolního šumu) řešení - neuznáno -> závada se neprojevila, notebook servisu nepřijde nadměrně hlučný v porovnání s jinými 4. reklamace - problém se opět projevil prakticky ihned po vrácení z reklamace -> pořízeno video (tentokrát v lepší kvalitě a problém slyšet byl) + požadováno zpětné uznání předchozích neuznaných reklamací závady a odstoupení od kupní smlouvy řešení - neuznáno -> notebook zkoušeli, porovnávali a závada se opět neprojevila; zpětné uznání reklamací zůstalo bez odezvy Je možné aby prodejce byl s reklamací takto "rychle" hotov i když má k dispozici nahrávku, která vadu prokazuje? A od 3/4 roku starého a prakticky nepoužívaného notebooku bych očekával 100% stav bez jakýchkoli vad. Celá záležitost následně konzultována s místním prodejcem výpočetní techniky, který nám doporučil zkusit notebook poslat do jiného autorizovaného servisu, nebo se obrátit na ČOI. Po pravdě, již nevíme jak jinak na prodejce, protože pokud nám reklamace 3x resp. 4x neuzná tak nemáme nárok na odstoupení od smlouvy. Předem velice děkuji za reakci. Tomáš Sklenička

Dotaz poslal/a: sklena, 19. 01. 2018 11:50

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Odstoupit od kupní smlouvy je možné při třetí reklamaci téže vady po nejméně dvou předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou, případně při čtvrté reklamaci různé vady po třech předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou. Tohoto stavu bohužel nedosahujete. Prodávající je povinen v 30 denní reklamační lhůtě posoudit vytýkanou vadu, a uzná-li, že za ni odpovídá, ji zákonným způsobem v celém rozsahu odstranit. V případech, kdy se vada na věci projevila hned po jejím převzetí z reklamace, jste po prodávajícím mohl žádat nápravu ve lhůtě zbývajících dní do konce lhůty 30 dní, kdy by Vám při nevyřízení vzniklo právo odstoupit od kupní smlouvy pro její nevyřízení včas. Jelikož po šesti měsících od zakoupení věci přechází důkazní břemeno na kupujícího, prodávající nebyl povinen zpětně uznat reklamace, pokud jste silným důkazním prostředkem neprokázal, že věc byla vadná již v okamžiku předchozí reklamace. Máte-li podezření, že prodávající nevyřizuje reklamace řádně, můžete se s podnětem obrátit na dozorový orgán, tj. Českou obchodní inspekci. Pro další postup Vám doporučujeme pořídit si znalecký posudek ve Váš prospěch a s tímto opětovně věc reklamovat. Uzná-li prodávající následně reklamaci, bude povinen vadu nejen odstranit, ale zároveň Vám i uhradit náklady na pořízení znaleckého posudku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 21. 01. 2018 14:25

narok na odstoupeni od smlouvy

Dobry den, objednala jsem si v kuchynske studiu novou linku. K jeji montazi doslo pred tydnem, bohuzel to dopadlo tak, ze linka dorazila vyrobena tak, ze nesla smontovat. Doslo k posunu skrinek, takze linka stoji, ale samozrejme je na ni mnoho zavad, ktere jsou odstranitelne pouze vyrobou novych dilu. Zavady pocinaji nekolika chybejicimi komponenty, dale komponenty vyrobenymi ve spatne velikosti, varna deska je na pracovni desku namontovana v rozporu s navodem k montazi od vyrobce, celkem je tech zavad asi 20. Kuchynskemu studiu jsem podepsala v smluvnim ujednani, ze na montaz maji 14 dni. Uz ted je mi jasne, ze to nestihnou, pet dni od montaze tady byl jejich technik, ktery mel vse domerit, ale zjistili jsme s nim dalsi zavady u nerozbalenych komponentu, tak odjel s tim, at se nejdriv domluvim s kuchynskym studiem, ze tam zavady predlozi. Do studia jsem tentyz den volala, bylo mi receno, ze to predali do Prahy na centralu, odkud se mi ozvou. Nikdo se mi zatim neozval a ja nevim, jestli mam reklamaci podat hned nebo mam pockat do konce terminu na montaz. Protoze je na kuchyni hodne zavad, mam duvodne obavy, ze nebudou odstraneny do 30 dnu a kdybych tusila, v jakem stavu kuchynska linka dorazi, tak bych ji nekupovala. Mam narok na odstup od smlouvy a vraceni penez? Dekuji za radu.

Dotaz poslal/a: pili, 17. 01. 2018 22:17

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Reklamace je uplatněna v okamžiku, kdy jsou vytknuty vady věci a vyslovena vůle tyto vady odstranit. Doporučovali bychom Vám písemně sepsat reklamaci, kde se ale budete zpětně odkazovat na toto datum, tj. datum prvního vytknutí vad prodávajícímu. Od této doby má prodávající 30 dní na vyřízení reklamace a pokud se tak nestane, budete následující den oprávněna uplatnit odstoupení od kupní smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 18. 01. 2018 10:37

Lhůta 30 dní na reklamaci

Dobrý den, mám dotaz k 30 denní lhůtě pro reklamaci? Co se touto lhůtou ve skutečnosti rozumí? Resp. kterým krokem ze strany prodejce se z hlediska zákona považuje reklamace za vyřízenou? 15. 12. 2017 jsem na prodejně u prodejce reklamoval elektroniku. Dnes je 17. 1. 2017 a produkt ještě není na této prodejně k vyzvednutí. Jaké mám šance to uhrát v tomto případě na přešláplou 30 denní lhůtu pro vrácení peněz? A je prodejce povinen vrátit produkt stejným způsobem, jako byl reklamovaný. To znamená nechat mi jej poslat na prodejnu. Nebo může zvolit i alternativní způsoby (pošta, kurýr)? Neoznamoval jsem prodejci žádnou doručovací adresu a v reklamačním protokolu mám výslovně napsáno "Vyřízená reklamace bude vrácena zpět na pobočku". Děkuji.

Dotaz poslal/a: janelznic, 17. 01. 2018 03:02

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. 30denní reklamační lhůta začíná běžet dnem, který následuje po dni uplatnění reklamace, ve Vašem případě tedy začala běžet 16. 12. 2017 a uběhla 14. 1. 2018. Jelikož 14. 1. 2018 byla neděle, reklamační lhůta se protáhla o následující pracovní den, tj. skončila 15. 1. 2018. Pokud Vás do této doby prodávající (za předpokladu, že na Vás měl správný kontaktní údaj) nevyrozuměl o tom, že je reklamace vyřízena, nevyřídil reklamaci včas a Vy jste u něj nyní oprávněn uplatnit odstoupení od kupní smlouvy dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud není prokazatelně sjednáno jinak, zboží se zasílá/předává stejným způsobem, jako byla reklamace uplatněna. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 18. 01. 2018 10:29

Postup při opakované reklamaci mobilu

zdravím vás. mám dotaz ohledně reklamace mobilu. bude to delší, abychom se správně pochopili, tak snad to nevadí. v roce 2016 jsem zakoupila přes Alza e-shop sekundární mobilní telefon, hrazeno el.platbou. nejsem si jista od kdy se počítá záruční lhůta, zda od objednání či doručení, ale ten jeden den nehraje zas tak velkou roli. ● 11.3.2016 Vaše objednávka bude vyřízena ihned po zaplacení. Platba bohužel zatím nedorazila na náš účet. ● 11.3.2016 Vaše objednávka se odesílá do AlzaBoxu. ● 12.3.2016 Vaše zboží právě přistálo do AlzaBoxu. jde o toto: hned po zprovoznění tel.bylo jasné, že nesplňuje udávané parametry = baterie byla pokaždé ihned vybitá. napsala jsem jim tedy dotaz 16.3.2016 : objednala jsem si od vás mobilní telefon Cube1 CardPhone. v parametrech je udána jistá výdrž baterie. já ho mám první týden nový, nabíjím od začátku zcela správně, tzn.zcela vybít a zcela nabít, tzn.baterii nenamáhám, a přesto mi bez jakékoli manipulace vydrží pouze cca 20 hodin a při poslání 3 sms a jednoho krátkého dvouminutového hovoru dokonce jen 12 hodin. to předpokládám není normální, když má v hovoru vydržet 3.5-4 hodiny a v pohotovostním režimu x dní. když mi nevydrží nabitý ani půl dne, tak mi je k ničemu. otázka je, zda je to šmejd z výroby a stačí vyreklamovat za jiný, nebo zda mají v manuálu mystifikaci a mám chtít odstoupit od smlouvy a tento výrobek již nebrat. přizvali si mě na reklamaci (v té době jsem se v těchto zákonech vůbec neorientovala). 17.3.2016 byla uznána reklamace a zprostředkovatel napsal do protokolu že požaduji výměnu (vyšvihl to tam automaticky bez ptaní) s udáním důvodů že baterie nevydrží tak, jak by měla. hned druhý den mi poslali mobil nový. ale závada byla stále stejná - baterie nevydržela vůbec nic. 14.4.2016 jsem tedy šla na druhou reklamaci. zprostředkovatel byl tentokrát vstřícnější a já už chytřejší a do protokolu uvedl že požaduji odstoupení od kupní smlouvy do 6 měsíců od koupi z důvodů reklamace krátce po koupi. ovšem 3.5.2016 mi telefon výrobce zaslal zpět s tím, že to vyřídil opravou. v protokolu uvedl že se jedná o nepodstatné porušení smlouvy a ježto bylo možno věc opravit, nevzniká mi nárok na odstoupení od kupní smlouvy. teď po delší době, kdy jsem chtěla mobil opět použít (jelikož je to mobil pouze sekundární) a naivně zjistit, zda-li se nevzpamatoval, tak jsem zjistila, že je naprosto nefunkční, nelze zapnout a vybitou baterií to není - napájí. nemohl se rozbít, jelikož byl dobře uskladněn a nebylo s ním delší dobu manipulováno, pád či oxidace apod. je vyloučena. zajímá mě jak postupovat, jelikož mám ještě čas k vyřízení. 3x stejná vada ani 4x různá vada to není, navíc první reklamaci provedli výměnou, takže se mi počítá vlastně jen ta druhá reklamace provedená opravou. jenže jsem se dočetla, že ● k podstatnému porušení smlouvy dojde, když bude jasné, že pokud byste o něm věděli předem, zboží nekoupíte. Takže se ukáže, že nemá vlastnosti, pro které jste ho kupovali nebo které jsou u tohoto druhu zboží zásadní. Nebo vlastnosti, které prodejce sliboval. Jiná porušení smlouvy se považují za nepodstatná. ● Když bude vadná vyměnitelná baterka v mobilu, bude to jen nepodstatné porušení smlouvy. ● Při podstatném porušení smlouvy si můžete vybrat, jestli chcete věc opravit, vyměnit, dostat slevu nebo odstoupit od smlouvy a nechat si vrátit peníze. tak mě tedy zajímá ● pokud baterie nesplňuje kritéria uvedená v parametrech a je integrovaná, tedy vyměnitelná pouze v servisu, tzn.jde o mobil jako o celek? jedná se o podstatné porušení smlouvy? ● a dále když se ukázalo že výrobce parametry s největší pravděpodobností mystifikuje, jelikož ani výměna ani oprava nepomohla a událo se to do 14ti dnů od internet.koupě, přestože vyřizovatel napsal do protokolu výměna, vzhledem k paragrafu že zboží nemá vlastnosti pro které jsem ho kupovala, neměla bych mít nárok na odstoupení od smlouvy už tenkrát hned, a pokud ano, nelze to uplatnit zpětně? budu vděčná za každou cennou radu, děkuji.

Dotaz poslal/a: TerkaKerka, 13. 01. 2018 22:20

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zcela nefunkční baterii (nebo baterii s velmi nízkou kapacitou) by bylo možné chápat jako Vámi uváděné podstatné porušení smlouvy ve smyslu § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“), jelikož kvůli ní není možné mobilní telefon užívat ani k jeho základním funkcím. Baterie je součástí věci dle § 505 občanského zákoníku. Je-li tedy vadná baterie, je vadný celý telefon. Ve Vašem případě však záleží na míře, v jaké skutečná kapacita baterie neodpovídá kapacitě deklarované. Takový nesoulad deklarovaných a skutečných vlastností věci, je možné reklamovat a pokud prodávající v zákonné 30denní reklamační lhůtě nedodá mobilní telefon, jehož baterie kapacitou odpovídá té deklarované, od kupní smlouvy bude možné z téhož důvodu odstoupit. Postupujte tedy popsaným způsobem - mobilní telefon z důvodu nesplnění jakosti reklamujte, a nedodá-li prodávající v 30 dnech nový bezvadný telefon s baterií s deklarovanou kapacitou, od kupní smlouvy odstupte. Co se týče klamavého konání prodávajícího, můžete na něj upozornit Českou obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 17. 01. 2018 10:47

Originální balení

Dobrý den, koupila jsem si ve společnosti Alza mobilní telefon iPhone 7, který se mi po 13ti dnech rozbil. Mám dva dotazy: 1/ k telefonu jsem si koupila ochrannou folii. Alza dává zákazníkovi podepsat formulář, kde se folie vzdává. Má na to Alza právo? Mám šanci se domoci vrácení peněz za folii i přesto, že jsem toto podepsala? 2/ Telefon byl rozbitý a Alza mi náhradou dala nový. Dali mi ho ale bez originálního balení jen v igelitu, což jsem hend reklamovala, ale neumožnili mi reklamaci sepsat. Napsala jsem ji tedy písemně a stále se originálního obalu dožaduji. Je jednání Alzy v pořádku? ...Jen doplním, že nyní, po cca měsíci se i tento (údajně) nový telefon opět rozbil a já ho opět reklamovala. Předem děkuji za Vaše odpovědi a přeji hezký den, Lucie Sehnalová

Dotaz poslal/a: LucieSehnalova, 14. 01. 2018 20:36

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste samostatně zakoupila ochranou folii včetně její aplikace, tak na folii a její aplikaci plyne samostatně 24měsíční záruční doba, a té se nelze vzdát ani podpisem, jelikož se od práva chránícího spotřebitele nelze odchýlit v neprospěch spotřebitele. Částku za folii a její aplikaci můžete po prodávajícím požadovat prostřednictvím institutu náhrady škody. Pokud Vám Alza dodala telefon, u kterého není pochyb, že je zcela nový a bezvadný, a dodala Vám ho v takové formě, která umožňovala např. jeho bezpečný přenos, není možné se domáhat nového originálního obalu, tj. krabice, jelikož obal není součástí ani příslušenstvím věci, jestliže tedy prodávající nebo výrobce ve svých podmínkách nedeklaruje úpravu nad rámec zákona. Prodávající je však v záruční době vždy povinen přijmout věc do reklamace a sepsat o ní reklamační protokol dle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud by se tak nestalo, mohla byste podat podnět dozorovému orgánu, tj. České obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 16. 01. 2018 10:37

Mobil, v servisu nepožadovaná výměna

Dobrý den, před 8 měsíci jsem si koupil Honor 7 Lité (NEM-21). V kamenné prodejně prodejce audio video mobil techniky. Před třemi týdny jsem dal telefon na reklamaci z důvodu nefunkčního usb micro portu. Přestal nabíjet, a když, tak často jen pokud byl nejdřív úplně vybitý. Pan při příjmu mě upozorňoval, že to na 90% na reklamaci neuznají, že jsem si to udělal pravděpodobně sám. Trval jsem na odeslání a posouzení. Byl jsem slušný. 4. i 5.ledna mi přišla sms (na kterou se nedá odpovědět), s tím, že výměna předního i zadního panelu stojí tolik a tolik plus kontaktní email. (dvě třetiny ceny nového telefonu). 7.ledna jsem jim zaslal na uvedený email vyjádření, že NEpožaduji výměnu žádného z panelů, že mi nejde o krásu, všechno jinak fungovalo, displej nepoškrabaný (byl chráněn coverem). Jen rohy a zadek byly lehce odřené, vidno že se telefon potkával v kapse bund s jinými věcmi. Psal jsem, že mi jde jen o nefunkční nabíjení. 10.ledna mi přišla krátká sms, že si mohu telefon vyzvednout. 11.ledna jsem se dostavil na kamennou prodejnu a koukám jako vyjevený. telefon jako nový. V servisu proběhla výměna předního i zadního panelu, což jsem nepožadoval. (plus nový kabel, ten originální starý se totiž po víc jak půl roce na obouch koncích úplně totálně rozpadl) Co mohu dělat? Nehodlám to platit, za ty peníze už si můžu koupit vyšší model, chci to co bylo předtím, beztak to zase ošoupu v kapsách. Jak mam postupovat, co nejlépe dělat? Mohu neco delat?

Dotaz poslal/a: viklan, 11. 01. 2018 17:01

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste věc reklamoval, prodávající byl povinen vytýkanou vadu pouze posoudit a seznal-li by, že za ni odpovídá, ji v zákonné době zákonným způsobem zdarma odstranit. Pokud Vám prodávající v rámci procesu reklamace nabídl placenou opravu věci, nebyl oprávněn ji realizovat, pokud jste s ní výslovně nesouhlasil, tj. neuzavřel smlouvu. Prodávajícího vyrozumějte o tom, že zde není žádný právní titul pro vznik smlouvy o opravě. V případě, že byste částku uhradil, jednalo by se ze strany prodávajícího o tzv. bezdůvodné obohacení. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 15. 01. 2018 22:37

Reklamace kavovaru Nespresso

Dobrý den, mám na Vás dotaz. Dne 8.12.2017 jsem byla reklamovat kavovar Nespresso v jejich kamenné prodejně Nespresso. Kavovar jsem sice koupila v Elektroworldu, ale vše ostatní řešíme v této prodejně. Nicméně dnes (tj. 10.1.2018) jsem jejich prodejnu navštívila s tím, že se mi ještě nikdo neozval a zjistila jsem, že tam kavovar není. Stále je na servisu v Praze, kde leží od 18.12.2017 opravený s poznámkou nebere telefon. Do reklamačního protokolu jsem jasně uvedla své telefonní číslo, ale oni tam napsali telefonní číslo z registrace, tj. Na mého přítele. Navíc mi bylo řečeno, že vrátit peníze mi nemohou, protože za prvé jsem koupila kavovar v Elektroworldu a za druhé jsme ho zakoupili v březnu 2016, což už budou dva roky. Nicméně můj dotaz zní: Jsou k tomuto oprávněni, i když je to jejich kavovar a oni mi ho nevrátili v zákonné reklamační lhůtě?? Chci odstoupit od kupní smlouvy, ale údajně nemohu. Děkuji za rychlou odpověď

Dotaz poslal/a: Pavculinka, 10. 01. 2018 22:27

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Za vady, které se na věci ve lhůtě 24 měsíců od jejího převzetí, tedy od koupě, vyskytnou, odpovídá vždy prodávající. Ve Vašem případě záleží na tom, jestli prodávající ve svých obchodních podmínkách stanovil Vámi uváděnou prodejnu jako subjekt určený k přijímání a vyřizování reklamací. Pokud ano, můžete se nyní na prodávajícího obrátit s tím, že reklamace nebyla vyřízena řádně a včas (nebyla jste ve lhůtě 30 dní vyrozuměna o jejím vyřízení na čísle uvedeném na reklamačním protokolu) a žádat vrácení celé původní kupní ceny. Pokud Vámi uváděná prodejna nebyla určená k vyřizování reklamací, reklamujte věc opětovně u prodávajícího, případně u toho subjektu, který takto určeným subjektem je. U prodejny byste pak případně mohla požadovat náhradu škody, pokud by Vám jejím přijetím věci do reklamace bez zákonného titulu prokazatelně nějaká vznikla. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 12. 01. 2018 09:52

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2018 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK