Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Byl dosažený maximální počet položených otázek za den. Navštivte prosím naší poradnu zítra. Děkujeme za pochopení.

Nejnovější dotazy

Koupený mobil který po pár dnech přestal

Dobrý den, před pár dny jsem koupil mobil přes inzerát.. Mobil na místě fungoval tak jsem zaplatil dohodnutou částku a mobil si převzal. Ale po pár dnech přestal fungovat displej. Nebyla to zrovna malá částka a pán od kterého jsem to koupil tak nechce jednat o vrácení mobilu a aspoň části peněz. Mám nárok po něm peníze někam vyžadovat?

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vzhledem k tomu, že z Vašeho dotazu není patrné, zda jste smlouvu uzavřel jako spotřebitel, nebo jako podnikatel na IČO, budeme dále vycházet z toho, že jde o spotř…

Zobrazit celou odpověď

Vrácení punčoch z eshopu

Dobrý den, zakoupila jsem na eshopu punčochy. Obal s punčochami je ale přelepen páskou tak, aby nešel otevřít bez jejího porušení. Na pásce je napsáno, že jejím poškozením zaniká právo na vrácení zboží. Zákazníkovi je tak fakticky znemožněno zboží vyzkoušet a následně vrátit v případě nevyhovující velikosti. Je takovéto jednání v souladu se zákonem? Vztahuje se na punčochové zboží nějaká hygienická výjimka znemožňující vrácení po vyzkoušení?

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. U punčoch občanský zákoník stanovuje, že u zboží v hygienickém obalu nelze uplatnit právo na odstoupení od smlouvy. Je však otázkou, zda punčochy pod tento sortimen…

Zobrazit celou odpověď

Špatná kvalita nábytku od stolaře

Dobrý den, více jak před rokem jsme si vybrali stolaře na základě kladných recenzí k realizaci celého bytu (vestavné skříně, komody, kuchyň, patrová postel…). Realizace započala 10.3.2022 s tím, že mělo být za 10dní vše hotovo. Stolař po 10 dnech měl část a musel k realizaci dalšího klienta. Občas přišel na hodinku s tím, že někde dodal dvířka…před měsícem jsme s ním začali řešit pomocí zpráv prosbu o dodělání a prvotní reklamace - nic není rovné, souměrné, všude odlízá mater…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vzhledem k tomu, že z Vašeho dotazu není patrné, zda jste smlouvu uzavřela jako spotřebitelka, nebo jako podnikatelka na IČO, budeme dále vycházet z toho, že jde o …

Zobrazit celou odpověď

Ztracená zásilka z eshopu

Dobrý den. Objednala jsem zboží v eshopu. Kupní cenu i náklady na přepravu jsem zaplatila kartou. Po týdnu, kdy balíček nepřicházel, jsem kontaktovala prodejce. Balíček se prý ztratil při přepravě a prodejce se mnou bude věc dál řešit až po vyřízení reklamace s Českou poštou, na což má údajně 30 dní. Je postup prodejce správný? Neměl by mi vrátit peníze, případně poslat nové zboží a reklamaci ztracené zásilky(pokud k nějaké ztrátě vůbec došlo) řešit odděleně? Děkuji za radu a…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Na základě informací, které jste zaslala můžeme konstatovat, že postup prodejce není zcela správný. Prodávající je povinen vám dodat zboží. Jeho povinností je tedy …

Zobrazit celou odpověď

Chybná statistika

Dobrý den, Tento dotaz bude předpokládám ojedinělý mezi všemi ostatními. Upřímně ihned přiznám, že se jedná o dotaz ohledně chybně vyhodnoceného tiketu u společnosti Chance a jak se proti tomu bránit. Na samotném tiketu jsem vsadil počet faulů v jednom konkrétním zápase. Všechny statistiky ve světě uvádějí celkový počet faulů v zápase 30, nicméně oficiální stránky fortunaligy jich ve statistice zápasu uvádějí pouze 29. V tom by nebyl tak zásadní problém, kdyby v jiné záložce…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Je pravdou, že Váš dotaz je zcela ojedinělý a musíme přiznat, že s takovým problémem se setkáváme poprvé. V první řadě je třeba kvalifikovat, zda předmětný tiket p…

Zobrazit celou odpověď

Kdo by měl nést náklady spojené s výměnou kamenné desky?

Dobrý den, Rád bych se zeptal jak je to s náklady spojené s výměnou kamenné desky. Reklamoval jsem Kamennou pracovní desku. Výrobce uznal vadu a desku rád vymění, ale nenese na sebe náklady s pojené s demontáží a montáží nové. To se ale nelíbí prodejci od kterého jsem desku koupil. Jelikož to není reklamace na jeho práci. Takže výsledek je patová situace jelikož nikdo to zaplatit nechce. Rád bych věděl za kým by měli jít náklady spojené s montáži a demontáži nove. Od nákupu a…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vašem případě se jedná o reklamaci v rámci tzv. záruky za jakost. Záruka za jakost je dodatkovou a dobrovolnou zárukou, kterou může prodejce poskytnout kupující…

Zobrazit celou odpověď

Podomni prodej

Dobrý den, naletla jsem firmě, která nabízí revizi oken. Po bezplatné kontrole oken nám byl doporučen 1,5hodinový servis oken. Technik přišel v domluveném čase a provedl servis za 18 minut, inkasoval ale plnou částku. Přímo provedl vše, co bylo třeba. Pokud by mi firma předem řekla, že je to oprava na 15-20 minut, s částkou bych nesouhlasila. Je v tuto chvíli, kdy je zaplaceno, možné nějaké odvolání? Děkuji. Zdenka

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud byla smlouva uzavřena u vás doma tj. mimo obchodní prostory, je jednou možností odstoupení od smlouvy do 14 dnů po provedení servisu. Takové odstoupení ale v…

Zobrazit celou odpověď

Reklamované sluchátka - sdílení polohy

Dobrý den, u nejmenovaného velkého e-shopu jsem reklamoval Airpods Pro. Prodejce mi rozbité sluchátko vyměnil za sluchátko, které již někdo pravděpodobně používal, což nějak akceptuji. Nicméně jej nevyresetovali a na mobilu mi neustále vyskakovala notifikace o tom, že se mnou se pohybuje sluchátko, které může majitel sledovat a sdílení polohy nešlo vypnout, proto jsem je reklamoval znovu. Není toto zásah do soukromí a porušení GDPR?

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Předně musíme upozornit, že by v tomto případě s ohledem na hygienické aspekty nemělo docházet k řešení reklamace výměnou za již používané sluchátko. Nařízení ozna…

Zobrazit celou odpověď

Problémy s reklamací robotického vysavače: Můžu odstoupit od smlouvy nebo požadovat výměnu za nový kryt/přístroj?

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, koupil jsem si robotický vysavač jako dárek na Vánoce. Ten jsem reklamoval, protože se objevila závada s pravým kolem. Ze servisu přišlo neuznání, protože nedokázali závadu nasimulovat, a doporučili závadu natočit. S tím nemám problém, ale technik vysavač nevyčistil a při přepravě se poškrábal. Ze strany obchodníka mi bylo sděleno, že jako kompenzaci mi nabízejí 500 Kč. Vysavač stál 13 tisíc a nový kryt za 500 Kč určitě neseženu. Mohu odstoupi…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V daném případě dochází k tzv. konkurenci práva na náhradu škody na převzaté věci a práva z vad řešených v rámci klasické záruky dle občanského zákoníku. V případě…

Zobrazit celou odpověď

Reklamace termosky: Jak postupovat při poškozeném zboží a odmítnuté reklamaci?

Dobry den. Přišla mi poškozena termoska-zlomené víko. Vsimla jsem si toho až jsem do termosky nalila čaj. Zboží jsem reklamovala ještě stejný den jak bylo pplkem doručeno. Zlomené části v balíku nebyly proto jsem kontaktovala prodejnu ze mi bylo posláno vadné zboží. Prodejna to po týdnu zadala jako reklamaci na pplko ale já vím ze dopravce za to nemůže a přijde mi to nefer. Prodejna mi napsala po odeslání zboží ze je na něm vidět známka užívání a ze mi reklamaci neuznaji a po…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vzhledem k tomu, že se vada projevila v prvních 6 měsících od převzetí zboží, uplatní se tzv. domněnka vadnosti dle § 2161 občanského zákoníku. To znamená, že důka…

Zobrazit celou odpověď

Zamitnuta reklamace

Byla mi zamítnuta reklamace na necelé 4měsíce nošenou pracovní obuv, která se uvnitř za patami rozedřela. Jako důvod odmítnutí uvedl prodejce, že nebyla používána obouvací lžíce (POUŽÍVAL JSEM JI) a že za vadu nelze považovat změnu vlastností zboží během užívání. Přijde mi to nehorázné. Můžete mi, prosím, poradit, jak se ještě mohu bránit? Děkuji předem P. Buňata.

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vzhledem k tomu, že se vada projevila v prvních 6 měsících od převzetí zboží, uplatní se tzv. domněnka vadnosti dle § 2161 občanského zákoníku. K zamítnutí reklama…

Zobrazit celou odpověď

Neuznaná reklamace

Dobrý den, prosím o radu. Zakoupil jsem přes internetový obchod pilu Einhell. Po několika použití praskl kryt na straně řetězu, který drží lištu. Ihned jsem pilu zaslal k reklamaci. Ze strany zákaznického servisu Mall.cz, mi byla tato reklamace bez problému uznána a částka mi byla za zboží vrácena. Po nějaké době jsem se rozhodl si objednat novou stejnou pilu, jelikož jsem s touto byl jinak spokojen, ale od jiného internetového prodejce. Pilu jsem použil párkrát a opět praskl…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Přesně jak uvádíte, v případě koupě zboží v obchodě se uplatní domněnka vadnosti zboží dle § 2161 občanského zákoníku. K zamítnutí reklamace je třeba odborného vyj…

Zobrazit celou odpověď

Reklamace po termínu

Dobrý den, 28.11. jsem reklamovala telefon (sms od Ceske posty o doručení zásilky přišla 1.12.). 29.12 mi přišel email, že reklamace je uznána, ale zboží nebylo dodnes (4.1.) doručeno. Mohu odstoupit od smlouvy z důvodu nedodržení termínu reklamace? Stačí jen oznámení o uznání reklamace do 30 dní, nebo musí být zboží 30.den dáno do přepravy? Děkuji.

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ano můžete odstoupit od smlouvy. Dle zákona o ochraně spotřebitele musí být reklamace včetně odstranění vady vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů o…

Zobrazit celou odpověď

Zrušení permanentky a vrácení peněz

Dobrý den, již cca 4 roky pravidelně ráno navstěvuji fitness centrum, kde mám zaplacenou permanentku vždy na rok. Poslední jsem hradil před dvěmi měsíci a má platnost ještě 10 měsíců. Cena je 11 000 Kč. Fitnes centrum navštěvuji ráno, jelikož kvůli práci se do něj jindy nedostanu. Nyní, ze dne na den upravilo fitnes centrum otevírací dobu namísto původních 8 hodin ráno až na 11 hodinu dopolední. Nemám tedy možnost centrum navštěvovat a tedy permanentka je mi k ničemu. Jaká j…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vaše práva a povinnosti se primárně odvíjejí od smlouvy uzavřené mezi Vámi a fitness centrem. Součástí takové smlouvy zpravidla bývají také obchodní podmínky, ve k…

Zobrazit celou odpověď

6ti mistna SPZ na moto

Dobrý den, mám problém se zadáním SPZ mého motocyklu do jakékoli aplikace či systému. Chce to ode mě ještě jedno číslo. Je způsob, jak to udělat??? Díky.

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pro řešení tohoto problému doporučujeme kontaktovat přímo provozovatele systému či aplikace a požadovat řešení tohoto problému. Více informací a kontakty můžete na…

Zobrazit celou odpověď

Reklamace telefonu

Dobrý den, reklamoval jsem mobilní telefon a reklamace mi byla zamítnuta. Telefon jsem reklamoval z důvodu, že při telefonování není slyšet volajícího a že při provozu se vypíná a je vadný kontakt při nabíjení, občas nenabíjí. Telefon dle mého názoru není v nějakém poničeném stavu, byl nošen v obalu. Doslovné vyjádření servisu: reklamace se zamítá z důvodu ucpané mřížky sluchátka nečistotami, ucpaného konektoru nečistotami, mechanického poškození zařízení,zařízení nadměrně ot…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste telefon reklamoval déle než půlroku od jeho koupě, nezbývá Vám nic jiného než při zamítnuté reklamaci prokázat, že jste vadu nezpůsobil. Zamítnutou rekla…

Zobrazit celou odpověď

E-shop poslal zboží, ale nechce peníze

Dobrý den, objednala jsem si zboží na dobírku. Teď mi má přijít, ale dle dopravce je zaplaceno a při předání po mě peníze chtít nebude. Do jaké doby bych měla kontaktovat prodejce s tím, že by měl chtít platbu? Tu věc nutně potřebuji, takže ji převzít chci... Děkuji T.K.

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Základní povinností kupujícího, plynoucí z kupní smlouvy, je převzít věc a uhradit její kupní cenu. Pokud neuhradíte kupní cenu věci nyní, prodávající ji po Vás můž…

Zobrazit celou odpověď

Srážky z platu na exekuce

Dobrý den, při strhávání peněz z výplaty exekutorem dochází v dnešní době (k datu 28. 11. 2021) k automatickému plnění napřed jistiny a až potom exekutorských výmyslů? (dluh 1500, výmysly exekutora Homoly + 25 000 k dluhu). Ptám se z důvodu snahy zaplatit dluhy v rámci mil. léta. Respektive mají exekutoři povinnost napřed dávat peníze na jistinu nebo nemají?

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Dotazy týkající se takzvaného milostivého léta nepatří do agendy naší poradny pro spotřebitele. Pro informace ohledně milostivého léta se obraťte přímo na webové st…

Zobrazit celou odpověď

Špíčky milostivého léta

Dobrý den, v rámci pokoušení se vyřešit svoji dluhovou situaci jsem zjistil, že moje dluhy za pokutu DPMB (Dopravní Podnik Města Brna) byly odprodány společnostem jako CP Inkaso či Argemon Invest. Táži se, zda se dá nějak postupovat dále v rámci mil. léta, jelikož dluh byl původně státní instituce nebo je zde díra v zákoně? Děkuji za odpověď.

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Dotazy týkající se takzvaného milostivého léta nepatří do agendy naší poradny pro spotřebitele. Pro informace ohledně milostivého léta se obraťte přímo na webové st…

Zobrazit celou odpověď

Vrácení peněz

Dobrý den, dne 21. 10. jsem si objednala z e-shopu zboží a hned zaplatila online kartou, zboží nedorazilo, a tak jsem tu samou objednávku zaplatila dne 4. 11. přímo převodem z účtu na účet e-shopu, nebyla jsem si jistá, zda první platba online kartou byla úspěšná. Po kontrole účtu byly peníze strženy dvakrát. Obrátila jsem se na e-shop a ten mi tvrdil, že platba dorazila pouze jedna, a to převodem, ať se obrátím na platební bránu Comgate, což jsem udělala, a ti mi potvrdili, …

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající přijal dvojí plnění za totéž zboží, jedná se z jeho strany o tzv. bezdůvodné obohacení, jelikož pro přijetí druhé částky neexistoval žádný právní …

Zobrazit celou odpověď

Stránka 1/59

Předchozí

1

Aktuální články

Nejčastější chyby v daňovém přiznání. Neděláte je taky?

Nejčastější chyby v daňovém přiznání. Neděláte je taky?

Jaké chyby v přiznání k dani z příjmů fyzických osob jsou nejčastější? Připravili jsme...více

Jak neztratit státní příspěvky na penzijní spoření? Stačí trochu kouzlit

Jak neztratit státní příspěvky na penzijní spoření? Stačí trochu kouzlit

Zhruba 800 tisíc lidí si v současné době posílá na penzijní spoření 300 korun měsíčně....více

Bitcoin koupíte i u Tipsportu. Musk ale věří dogecoinu. Týden v kryptu

Bitcoin koupíte i u Tipsportu. Musk ale věří dogecoinu. Týden v kryptu

Bitcoin má větší kapitalizaci než stříbro, Craig Wright není Satoshi, bitcoin koupíte...více

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services