Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

Reklamace

Dobrý den, nedávno jsem vyreklamoval nabíjecí kabel po půl roce používání protože prestal fungovat a ani neměl žádný vnější vady třeba z nedbalosti. Na to mi bylo napsáno, ze reklamaci neuznali z důvodu běžného opotřebení a tím mysli například z přenášení ohýbání konektoru atd. Myslíte, že mají pravdu ?

Dotaz poslal/a: Filipgrozdanic, 20. 10. 2017 08:19

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou v prvních 24 měsících od jejího převzetí, dle § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Prodávající ovšem neodpovídá za vady, o kterých kupující spotřebitel v okamžiku uzavírání kupní smlouvy věděl, nebo které sám způsobil, a to dle § 2170 občanského zákoníku. Reklamoval-li jste věc v prvních 6 měsících od jejího převzetí, zákon v této době předpokládá, že věc byla vadná od počátku a prodávající za vadu vždy odpovídá, neprokáže-li silným důkazním prostředkem opak. Na tuto skutečnost prodávajícího případně upozorněte. Pokud jste věc reklamoval po uplynutí 6 měsíců od převzetí věci, budete muset Vy prokázat, že jste vytýkanou vadu nezpůsobil. To je primárně možné uplatněním další reklamace, ve které vyjádříte a odůvodníte nesouhlas s prvotním zamítavým stanoviskem. Prodávajícího zároveň upozorněte na jeho povinnost řádně odůvodnit zamítnutou reklamaci, a to dle § 19 odst.1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, což by pouhým odkazem na „běžné opotřebení“ bez dalšího doložení nemuselo být splněno. Následně můžete k reklamaci doložit i znalecký posudek. Pokud prodávající reklamaci následně uzná, bude Vám povinen uhradit náklady vynaložené na pořízení znaleckého posudku dle § 1924 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 20. 10. 2017 16:48

Reklamace

Dobrý den, již jsem sem psala ohledně reklamace: Reklamace - Dobrý den, 18.9.2017 mi má sestra na me požádání zanesla notebook na reklamaci, kde ho vporadku přijali s tím, že pokud chci zálohovat data musím si zaplatit 700Kc a že stejně budou notebook posílat na reklamaci až další den rano, tak ať se ráno ozvu. Takjsem tedy 19. 9. 2017 v 9:23 volala na firmu, kde mi tel. Nezvedali.. opět jsem volala 9:49 již úspěšně.. že tedy jsem ochotna zaplatit 700Kc když mi veškerá data zanechají. Potvrdil mi žádost a zavěsil... Dnes 17. 10. 2017 jsem volala na firmu, kde by měl již ležet můj notebook na což mi pan řekl, že ten notebook ležel ještě týden u nich na prodejně, protože jsem chtěla zálohovat data. (Nikdo mi neřekl, že se tím protáhne doba opravy) a tvrdil mi, že na to mají ještě týden, že reklamační lhůta počítá ode dne kdy notebook zašlou do servisu Což se mi ovšem nezdá.. co je tedy pravda? Znamená zálohování dat navýšení reklamační lhůty? Na co mám tedy narok...Děkuji Vanderkova Na kterou jste mi odpověděla, byla jsem tedy na prodejně dnes 19.10.2017 kdy jsem se dozvěděla že sestře nevydali reklamační protokol ale předávací protokol, který údajně neznamená že od té doby běží reklamační doba 30ti dnů... Nechala jsem si teda vyjet papír s tím aby mi tam dopsali kdy notebook posílali s tím, že to vystavili k dnešnímu datu, že to zpětně nejde a dopsali mi tam ručně kdy to bylo odesláno.. nejsem si úplně jistá, zda jsem v pravu a odkdy tedy běží reklamační doba? Údajně se ani reklamační protokol nevydával protože první dělali zálohu, ke které reklamační protokol nebyl potřeba... Moc děkuji za pomoc .. Děkuju Vanderkova

Dotaz poslal/a: Denisa33, 19. 10. 2017 15:56

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud by prodávající věc převzal pouze za účelem zálohování dat (dle názvu „předávacího protokol“) a pokyn k reklamaci by nedostal ani prostřednictvím Vámi uskutečněného telefonního hovoru, nebyl by vůbec oprávněn s převzatou věcí zahájit proces reklamace, tj. posuzovat vadu a případně ji odstraňovat. Pokud však sestra v okamžiku předávání věci prodávajícímu projevila vůli věc reklamovat, tj. vytkla vadu a zažádala o její bezplatné odstranění, reklamace byla uplatněna bez ohledu na to, jak je nadepsaný formulář, jelikož právní jednání se vždy posuzuje podle svého skutečného obsahu (dle § 555 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). V tom případě by lhůta k vyřízení reklamace plynula od okamžiku, který byl popsán v předchozí odpovědi, tj. ode dne následujícího po dni předání věci. Prodávající je při přijetí věci do reklamace vždy povinen vyhotovit reklamační protokol se všemi zákonnými náležitostmi (dle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele). V opačném případě by bylo možné se se stížností obrátit na dozorový orgán, tj. Českou obchodní inspekci, která by prodávajícího mohla pokutovat. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 20. 10. 2017 16:43

Reklamace

Dobrý den, 18.9.2017 mi má sestra na me požádání zanesla notebook na reklamaci, kde ho vporadku přijali s tím, že pokud chci zálohovat data musím si zaplatit 700Kc a že stejně budou notebook posílat na reklamaci až další den rano, tak ať se ráno ozvu. Takjsem tedy 19. 9. 2017 v 9:23 volala na firmu, kde mi tel. Nezvedali.. opět jsem volala 9:49 již úspěšně.. že tedy jsem ochotna zaplatit 700Kc když mi veškerá data zanechají. Potvrdil mi žádost a zavěsil... Dnes 17. 10. 2017 jsem volala na firmu, kde by měl již ležet můj notebook na což mi pan řekl, že ten notebook ležel ještě týden u nich na prodejně, protože jsem chtěla zálohovat data. (Nikdo mi neřekl, že se tím protáhne doba opravy) a tvrdil mi, že na to mají ještě týden, že reklamační lhůta počítá ode dne kdy notebook zašlou do servisu Což se mi ovšem nezdá.. co je tedy pravda? Znamená zálohování dat navýšení reklamační lhůty? Na co mám tedy narok...Děkuji Vanderkova

Dotaz poslal/a: Denisa33, 17. 10. 2017 12:25

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Reklamační lhůta počíná běžet ode dne následujícího po dni, kdy byla reklamace uplatněna u prodávajícího, tedy ve Vašem případě počala běžet 19. 9. 2017. Pokud prodávající se zálohováním dat spojuje dobu, po kterou se reklamační lhůta staví, měl Vás s touto dobou seznámit v okamžiku, kdy Vám zálohování dat nabízel. Nestalo-li se tak, reklamační lhůta běží od 19. 9. 2017 a skončí 18. 10. 2017. V případě, že Vás prodávající k 18. 10. 2017 nevyrozumí o vyřízení reklamace a nebude připraven Vám věc z reklamace předat, nevyřídil reklamaci včas a Vám vznikne právo od kupní smlouvy z tohoto důvodu odstoupit v souladu s § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 17. 10. 2017 19:30

reklamace nábytku

Dobrý den,cca před měsícem jsem si koupila v Asku postel. Ta byla řádně zabalena,obaly nepoškozené. Doma jsme postel chtěli složit dohromady,ale zjistili jsme,že čelo postele je prasklé. Vše jsem nafotili a odeslali na Asko. Reklamace byla uznána a dva dny před uplynutím měsíční lhůty na vyřízení jsme si přímo na prodejně vyzvedli nové čelo. nechali jsme si ho při přebírání rozbalit a zkontrolovat. Naštěstí...čelo bylo sice v pořádku,ale úplně jiné! takže opět reklamace,ovšem tento problém bude vyřízen až 4.11. Spím na zemi jen na matraci,což je docela nepříjemné. Nelíbí se mi tento postup,nejraději bych odstoupila od smlouvy.Čekat dva měsíce jen pro neschopnost vyřídit včas a v pořádku reklamaci. Mohu se nějak bránit? Děkuji Votočková

Dotaz poslal/a: votranda, 13. 10. 2017 22:00

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou v prvních 24 měsících od převzetí věci. Za vadu se považuje i situace, kdy skutečné vlastnosti věci neodpovídají vlastnostem deklarovaným nebo spravedlivě očekávaným. Prodávající je v záruční době povinen věc do reklamace přijmout, vystavit o ní reklamační protokol a vadu, u které shledá, že za ni odpovídá, v celém rozsahu zákonným způsobem odstranit, a to ve lhůtě maximálně 30 dní, nedohodne-li se prokazatelně se spotřebitelem na prodloužení této lhůty. Pokud se tak ve Vašem případě nestalo a prodávající Vám v reklamační lhůtě nedodal bezvadnou věc s deklarovanými vlastnostmi, uplynutím této lhůty Vám vzniklo právo od kupní smlouvy odstoupit. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 16. 10. 2017 14:48

Odstoupení od smlouvy u nábytku na míru

Dobrý den, měl bych dotaz ohledně odstoupení od smlouvy u zakázkového nábytku. Níže popisuji hlavní problémy s výrobkem. Dotaz se týká toho, zdali mám právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů i u výrobku, který byl dělán na míru (barevná kombinace, specifikace rozměrů je standardní) a to z důvodu hrubých nedostatků. Objednal jsem si sedací soupravu s možností rozložení spací plochy, což byla pro mne podstatná funkce při rozhodování. Sedací soupravu doručili asi po 3 měsících, potíž je v tom, že má několik, z mého pohledu vad, které se týkají především rozkládací spací plochy. První věc je, že dodatečná plocha je čalouněná jiným typem látky a především v jiné barvě. Sedačka je černá, plocha béžová. Na dotaz, proč tomu tak je, když na stránkách mají vždy vyobrazeny ložné plochy ve stejné barvě, mi bylo odpovězeno, že spací plocha je dodatečná funkce a nemusí být čalouněná ve stejném odstínu či typu látky. Čalouní podle barvy, kterou mají skladem, černá zrovna nebyla, za příplatek 500 Kč mi nabídli přečalounění. Zde bych chtěl připomenout, že jsem čekal 3 měsíce na vyrobení. Další věc je, že spací dodatečná část má naprosto jinou tvrdost matrace oproti zbytku sedací soupravy. Jelikož po rozložení se spí zároveň na části sedací soupravy, tak na dodatečné rozložené ploše, není spaní příliš pohodlné, když půlkou zad ležíte na tvrdém a druhou půli na měkkém. Posledním problémem je, že mezi dodatečnou spací plochou po rozložení a části sedací soupravy je min. 8 cm mezera. Opět stejný problém jako o odstavec výše, nedá se na tom spát, zespodu táhne na záda. Odpověď na toto byla, že je to z důvodu pohodlného vytahování dodatečné ložné části. Mám podobnou pohovku v jiném bytě a zde žádná mezera není a ničemu to při manipulaci nevadí. Na stránkách výrobce ani v kupní smlouvě o výše uvedených problémech není vůbec zmínka. Nezmiňují se, že potah ložné části může být v jiné barvě, na stránkách mají vždy barvu potahu této části v barvě sedací soupravy. Na obrázcích s výměry pohovky není zmínka o mezeře, mezi ložnou částí a pohovkou, na obrázcích jim pěkně vše lícuje. Výrobce mé problémy řešit nechce, za přečalounění látky mám zaplatit navíc, a to jen proto, že oni zrovna neměli černou. Důležitá funkce, kvůli které jsem si vybral tento typ pohovky má vážné nedostatky, které kvalitní využití této funkce nedovolují. Děkuji za Váš čas a odpověď. S pozdravem Filip Peterek

Dotaz poslal/a: Fellipe, 11. 10. 2017 11:52

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste si při objednávání pohovky na internetu vybíral rozměry i barvu z nabídky prodávajícího a nezadával vlastní rozměry či odstín barvy, nejedná se o zboží upravené na přání, a tedy o výjimku z možnosti odstoupení od kupní smlouvy uzavřené na dálku do 14 dní bez uvedení důvodu dle § 1829 odst. 1 a § 1837 odst. 1 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Alternativně by zboží bylo možné reklamovat z toho důvodu, že jeho skutečné vlastnosti neodpovídají těm deklarovaným nebo spravedlivě očekávaným (tj. barvě ložné části na obrázku, standardnímu lůžku u rozkládací postele). Pokud by prodávající v rámci 30denní reklamační lhůty nezajistil, aby zboží mělo deklarované nebo spravedlivě očekávané vlastnosti, mohl byste z téhož důvodu, tj. pro nesplnění jakosti, dle § 2161 občanského zákoníku od kupní smlouvy odstoupit. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 12. 10. 2017 15:28

Reklamace produktu apple

Dobrý den, reklamuji u prodejce telefon Iphone 5c, nejedná se o originální, nový telefon, je to používaný repasovaný, na který nabízí prodejce záruku 12 měsíců. Telefon mi nenabíjí, proto jsem jej v rámci záruky reklamoval. Ozvali se mi a nabídli mi vrácení peněz nebo nový na výměnu. Chtějí však po mě, abych svůj iphone odhlásil z icloudu, apple store a findmyphone. Já si ale heslo nepamatuji, nepoužíval jsem to, jen jsem se tam zaregistroval. Prodejce mi teď tvrdí, že mi nemůžou vyřídit a uznat reklamaci protože je jim takové zařízení k ničemu, že to nepustí do továrního nastaví a nechtějí mi vystavit dobropis dokud se nedohlásím z těchto služeb. Když jsem jim řekl, že tady tyhle účty nepoužívám a nesouvisí nijak s reklamovanou závadou, tak mi řekli, že je pro nich takto zařízení znehodnocené, nemohou si jej opravit a zařadit do prodeje, právě protože je to nepustí do továrního nastavení. Má na tohle prodejce právo ? Může mi neuznat reklamaci, protože si nepamatuju heslo do služeb, které jim blokují dát mobil do továrního nastavení ? Je nějaký zákon o který se opírají, nebo si to jen tak splácali podle sebe?

Dotaz poslal/a: Jespik, 10. 10. 2017 12:56

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste zboží zakoupil u českého prodejce, ten je povinen se řídit českým právním řádem. Ten stanoví, že prodávající odpovídá za vady zboží po dobu 24 měsíců. V případě použitého zboží se mohou prodávající s kupujícím domluvit, že za vady prodávající odpovídá nejméně po dobu 12 měsíců od převzetí věci. V té době je povinen věc do reklamace přijmout, vystavit reklamační protokol se všemi zákonnými náležitostmi a reklamaci buď uznat a vadu odstranit zákonným způsobem (tj. opravou, výměnou za nový stejný kus nebo odstoupením od kupní smlouvy), či ji zamítnout a toto zamítnutí řádně odůvodnit. Prodávající je oprávněn reklamaci zamítnout zejména v případech, kdy kupující o vadě věci věděl při její koupi nebo ji sám způsobil. Okolnost, kterou pro zamítnutí reklamace uvádí prodávající, by byla považována za tzv. zakázaná ujednání dle § 1814 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník („dále jen občanský zákoník“). K takovému by se vůbec nepřihlíželo a na prodávajícího by mohl být zároveň podán podnět dozorovému orgánu, tj. České obchodní inspekci. Prodávající je povinen v zákonné 30denní lhůtě vyřídit reklamaci jedním z výše uvedených zákonných způsobů. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 11. 10. 2017 07:44

Reklamace telefonu

Zdravím, chtěl bych se Vás zeptat na podmínky ohledně reklamace. Mám v plánu reklamovat telefon, konkrétně iPhone SE 64GB, který už ale není v nabídce alzy(pouze 32 a 128GB). Pokud reklamace nebude řešena formou opravy, mají právo mi dát “použité” zboží, nebo mi mohou dát vyšší verzi popř. bych měl nárok na odstoupení od smlouvy, pokud nepřijmu vyšší verzi? Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: mmss, 11. 10. 2017 02:29

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající v případě, kdy shledá, že za vadu odpovídá, je povinen ji odstranit zákonným způsobem, tedy opravou, výměnou za zcela stejný nový kus nebo odstoupením od kupní smlouvy, dle § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud by prodávající nebyl schopný věc opravit nebo dodat zcela stejný nový kus, jedinou možností, dle zákona, by bylo odstoupení od kupní smlouvy. Na výměně za jiný kus se můžete s prodávajícím prokazatelně smluvit, toto plnění Vám však prodávající nemůže jednostranně určit. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 11. 10. 2017 07:37

Dodání nevhodného zboží

Dobrý den, mám problém s dodávkou střešních tašek. U obchodníka jsem poptal střešní tašky Tondach v barvě TMAVĚ HNĚDÁ (skoro černé). Mail s poptávkou obchodníkovi dorazil. Obchodník mi vrátil zpět cenovou nabídku, kde však uvedl chybně barvu hnědou namísto tmavě hnědé (je to opravdu velký rozdíl). Bohužel jsem tuto záměnu nezaregistroval, CN potvrdil a uhradil zálohovu fakturu. Dnes při dodávce zboží bylo zjištěna chybná barevnost. Navíc jsou některé prvky dodány v požadované tmavohnědé barvě. Většina materiálu je však v barvě hnědě. Vše bohužel souhlasí s nabídkou i fakturou. Obchodník nám tvrdí, že vinu nenese, neboť jsme mu cenovou nabídku potvrdili. Ve finále máme tedy materiál na střechu v jiné barvě, který navíc není požitelný, neboť nekteré doplňky jsou v barvě původní. Chci se doatázat, zda mám v tomto případě právo na odsotupení od smlouvy a vrácení zboží.

Dotaz poslal/a: JHLADOVEC, 09. 10. 2017 15:38

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste si zboží, jako spotřebitel, objednal prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, tedy přes e-shop, jste od kupní smlouvy oprávněn odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí věci, a to zcela bez uvedení důvodu dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku. Pokud již tato doba uběhla nebo jste zboží objednal osobně v kamenné prodejně, bylo by možné jednání prodávajícího považovat za novou nabídku, kterou jste však Vy svým postupem akceptoval. U prodávajícího můžete případně reklamovat pouze dodání střešních tašek v různých barvách a žádat bezplatné dodání střešních tašek v barvě, která odpovídá nabídce, tedy hnědé. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 10. 10. 2017 10:18

Zkrácení reklamační doby na 6 měsíců

Dobrý den, 6.1.2017 jsem zakoupil v int. obchodě domovní zvonek s kamerou. Bohužel se na něm nyní vyskytla závada, která brání jeho používání. Odeslal jsem zvonek prodejci s žádostí o opravu v rámci záruční doby. Prodejce se brání, že zvonek byl prodáván s omezenou zárukou (6. měsíců) a tedy se bude jednat o opravu zpoplatněnou. Na internetu jsem našel, že obchodník sice může zkrátit záruku, ale ne více, než na 12 měsíců. Jak to tedy prosím je? Mám právo na bezplatnou opravu v rámci záruky, nebo může obchodík zkrátit záruku o 18 měsíců, na pouhého půl roku? Záruka 6. měsíců je vyznačena i v záručním listě, který mi prodejce poslal. To ale podle mě není důvod pro obejití obč. zákoníku. Navíc, když prodejce trvá stále na tom, že věc je po záruce a oprava by byla zpoplatněna, není povinen mi sdělit přibližnou částku? Děkuji

Dotaz poslal/a: petrVeetek, 09. 10. 2017 16:52

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Smluvně zkrátit kupujícímu spotřebiteli zákonnou 24 měsíční záruční dobu je možné pouze u použitého zboží, ovšem pouze na polovinu, tedy 12 měsíců. Jedná-li se o výrobek nový, plyne vždy 24 měsíční záruční doba. Ujednání, které by tuto záruční dobu zkracovalo, by bylo tzv. zakázaným ujednáním. Prodávajícího na tyto skutečnosti upozorněte a rovněž i na to, že Vámi uplatněná reklamace byla v souladu s právem a již plyne zákonná lhůta pro její vyřízení prodávajícím. V případě placené opravy by byl prodávající povinen stanovit cenu, její odhad nebo způsob jejího určení, v opačném případ by se hradila cena placená za totéž dílo v též době za obdobných smluvních podmínek. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 10. 10. 2017 10:13

Reklamace sluzby

Dobry den, jako OSVC jsem vyuzila internet.sluzby zprostredkovani zakazek B2M. Nabizeli rocni zkusebni dobu s moznosti vratit uhrazene penize za ni, kdyz pres sluzbu neziskam zadnou zakazku. Sluzba se mi neosvedcila, zakazky spise poptavali nejnizsi ceny trhu, event.byly ryze informacni... Sluzbu jsem tedy reklamovala, poslali mi odpoved, ze ale pozde, ze ve smlouve uvadi pouze tydenni lhutu na moznost reklamace od doby ukonceni smlouvy. Je toto mozne? Pouze tyden na zareagovani??? Nedava zakon povinnost delsi lhuty? Dekuji za radu,ing.arch. E.Doskocilova

Dotaz poslal/a: EvaDoskocilova, 06. 10. 2017 09:30

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zákon stanoví povinnost kupujícího oznámit vadu, tj. uplatnit reklamaci, v době dvou let dle § 2112 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ve Vašem případě by se jednalo o smluvený jeden rok. Následně se toto právo uplatnit reklamaci promlčuje, tedy prodávající stále může plnit, ale toto plnění není kupujícím vymahatelné za předpokladu, že prodávající vznese námitku promlčení. Nebylo-li ve smlouvě nebo obchodních podmínkách ujednáno jinak, můžete postupovat výše popsaným způsobem. Ovšem byla-li ujednána lhůta k uplatnění reklamace s následkem zániku tohoto práva, není možné, abyste ji, jako podnikatelka, rozporovala. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 09. 10. 2017 10:40

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK