Poradna - Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

Neuznaná reklamace

Dobrý den, z internetového obchodu jsem si objednala DVD přehrávač, u kterého bylo uvedeno “použito”. Vzhledově vypadal přehrávač dobře, nebyl poškrábaný nic, ale při přehrávání filmu jsme zjistili, že nefunguje. Přehrávač měl byt i na Flesh disk, ale bohužel nepřehrál film v žádném formátu... proto jsem ho tedy reklamovala, jenže mi reklamaci neuznali s tím, že se závada neprojevila. Když jsem obchodu mail, doporučili mi provést reklamaci znovu tak jsem tak udělala, ale i na podruhé mi reklamace uznána nebyla. Prosím o radu jak mám dále postupovat? Mám vůbec nějakou šanci získat peníze zpět? Sice nebyl nijak drahý, ale proč bych měla platit za něco co nefunguje tak jak má? To jsem mohla peníze vyhodit z okna... předem děkuji za radu.

Dotaz poslal/a: Tess123, 27. 12. 2019 13:51

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud se vada na věci projevila v prvních šesti měsících od jejího převzetí, má se za to, že věc byla vadná od počátku a prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout, pokud sám silným důkazním prostředkem, nejlépe znaleckým posudkem, neprokáže, že vada byla způsobena kupujícím, a to podle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Na této povinnosti prodávajícího nic nemění ani fakt, že se jedná o věc použitou. Na tuto povinnost prodávajícího upozorněte. Jeho postup rovněž můžete oznámit dozorovému orgánu, v tomto případě České obchodní inspekci. Dalším možným postupem je opětovná reklamace výrobku se znaleckým posudkem, který bude znít ve Váš prospěch. Pokud prodávající reklamaci následně uzná, bude Vám povinen uhradit náklady vynaložené na pořízení znaleckého posudku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 05. 01. 2020 13:51

Odstoupení od KS, vyřešeno opravou

Dobrý den, reklamoval jsem notebook, a protože se na mém vyskytly více jak čtyři vady, požadoval jsem odstoupení od kupní smlouvy. Dnes mi byl notebook vrácen z reklamace, na reklamačním protokolu bylo uvedeno pouze to, že se závadu nepodařilo navodit a že to bylo zamítnuto. Protokol jsem tedy podepsal a odešel s notebookem domů. Doma jsem balení s notebookem otevřel a dole byl protokol ze servisu. Bylo na něm napsané, že se závadu nepodařilo navodit, ale že byl vyměněn jeden elektronický díl. Navíc bylo v protokolu (ze servisu) uvedeno, že zákazník požaduje opravu. Co mám dělat, chtěl jsem odstoupit od KS a servis (acer.cz) my zřejmé záměrně (bez mého vědomí) notebook částečně opravil.

Dotaz poslal/a: Polo123, 18. 11. 2019 20:57

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Právo na odstoupení od kupní smlouvy vzniká při výskytu většího počtu vad ve smyslu § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. Soudní praxe dovodila, že se jedná o tři a víc vad, z nichž každá samostatně brání řádnému užití věci. Pokud prodávající závažnost jednotlivě vytýkaných vad při reklamaci uzná, měl by ji vyřídit odstoupením od kupní smlouvy, tedy vrácením peněz. Pokud prodávající reklamaci zamítl, nebyl oprávněn do věci jakkoliv zasahovat. Pokud věc přesto opravil, má se za to, že reklamaci uznal. Prodávajícího nejprve upozorněte, že neplní reklamaci řádně dle zákona o ochraně spotřebitele a že v takovém případě jste oprávněn podat podnět dozorovému orgánu, v tomto případě České obchodní inspekci. Prodávajícího dále upozorněte, že nevyřídil reklamaci řádně, pokud se nevyjádřil ke všem vytýkaným vadám a zda představují důvod pro odstoupení od smlouvy, s tím, že trváte na Vámi již uplatněné reklamaci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 29. 12. 2019 20:24

Nákup na e-shopu

Dobrý den, zakoupila jsem si hodinky přes e-shop a zvolila jsem si způsob doručení na výdejním místě Uloženka. Před objednáním zboží, jsem si zjišťovala, jak dlouho-kolik dní bude zásilka připravena k výdeji. Uloženka deklaruje standardně 5 dní. Tato doba mi vyhovovala, jelikož jsem věděla, že budu pár dní mimo ČR a do 5 dní si stihnu zásilku vyzvednout. Uloženka mi však napsala, že mám na vyzvednutí pouze 4 dny (26.11. zboží připraveno k výdeji, možnost vyzvednutí do 29.11.2019). Snažila jsem se tedy udělat maximum pro vyzvednutí zboží ještě 4.den, bohužel se mi to nepovedlo, tak jsem ještě v poslední den během pracovní doby Uloženky i výdejního místa kontaktovala oba subjekty a prosila jsem o prodloužení doby o 1-2 dny. Pán ze zákaznického servisu v Uložence mi však striktně zamítl možnost prodloužení doby pro vyzvednutí. Na výdejním místě by mi rádi vyšli vstříc, ale bez souhlasu Uloženky bohužel nemohli konat. Zkusila jsem ještě následující pracovní den (2.12.2019) doběhnout na výdejní místo, ale vratka již byla zprocesovaná a balíček byl již na cestě zpět. Kontaktovala jsem i prodejce Vivantis a.s. o celé situaci, nijak mi však prý nemohou pomoci a nyní musím čekat na vrácení balíku zpět prodejci. Ale je tomu již týden a zásilka se stále nevrátila zpět k prodejci a je ve stavu “vrácení-na cestě“. Prodejce mi sdělil, že požádali přepravce o urgentní vrácení zboží. Což mi bohužel moc urgentní nepřipadá. Jelikož jedna položka z objednaného zboží již není skladem a měla bych zájem o opětovné zaslání, prodejce mi sdělil, že nemůže garantovat vyřízení celé věci do Vánoc. Chci se zeptat, jaká mám v této situaci práva? Jelikož zboží jsem zaplatila hned při vytvoření objednávky, doposud nemám ani zboží, ani peníze a ani žádné informace. Děkuji mockrát za radu. S pozdravem L.S.

Dotaz poslal/a: Timonca, 09. 12. 2019 11:53

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Uzavřením kupní smlouvy se prodávající zavazuje předat předmět koupě a kupující se zavazuje jej převzít. Detailní podmínky doručování věci jsou stanoveny v doručovacích podmínkách prodávajícího, popřípadě v podmínkách jeho smluvního partnera, tedy Uloženky. Pokud Vám porušením povinnosti prodávajícího nebo jeho smluvního partnera, prokazatelně vznikla škoda, jste oprávněna tuto škodu prokázat, vyčíslit a požadovat její náhradu. Prodávající není oprávněn ponechat si kupní cenu za zboží a zboží zároveň. V jeho doručovacích podmínkách bude upravený buď postup vymáhání převzetí věci, nebo postup vrácení kupní ceny za zboží v případě, že nedojde k jeho převzetí. Jelikož se zároveň jedná o distanční prodej, jste případně oprávněna od kupní smlouvy odstoupit v souladu s § 1829 občanského zákoníku. Na základě takového odstoupení Vám bude prodávající povinen vrátit kupní cenu zboží do 14 dní. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 27. 12. 2019 14:16

Reklamace

Dobrý den. Prosím o radu. Dostala jsem vysavač. V záruční době byl už dvakrát na reklamaci se stejnou vadou. Vždy po půl roce. Teď je opět rozbitý. Mám už nárok na vrácení peněz? Už ho nechci. Potřebuji věc, která není každého půl roku rozbitá, nehledě na to, že vždy čekám měsíc na opravu. Děkuji za odpověď. Iva S.

Dotaz poslal/a: ivasei, 29. 11. 2019 12:50

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Právo na odstoupení od kupní smlouvy, tedy na vrácení věci oproti vrácení kupní ceny, vzniká původnímu kupujícímu (dárci), případně Vám (při postoupení práv z vadného plnění) při třetím výskytu téže vady po nejméně dvou předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou, a to podle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. Při další reklamaci zvolte odstoupení od smlouvy, jako způsob jejího vyřízení, s odkazem na uvedené ustanovení zákona. Pokud prodávající reklamaci uzná, bude povinen ji vyřídit právě odstoupením. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 27. 12. 2019 14:12

Úvěrová smlouvy na IČO

Dobrý den, popisoval jsem Vám moje problémy se společností Moneta auto. Zajímalo by mě když už jsem úvěrovou smlouvu doplatil, jestli mám nějakou šanci získat moje peníze zpět? Díky za zprávu Martin Ziegner

Dotaz poslal/a: Zmarfy77, 18. 12. 2019 09:55

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pro detailnější právní posouzení této věci, navazující na předchozí poskytnutou radu, kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. Právní poradci a poradkyně jsou připraveni Vám pomoci každý všední den od 9 do 17 hodin. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 23. 12. 2019 18:57

Reklamace mobilu Xiaomi Redmi Note7

Dobrý den, prosím o pomoc. Synovi jsem zakoupila mobilní telefon na konci června 2019 (za vysvědčení). Takřka celé prázdniny jej nepoužíval (tábory atd., kde platil zákaz mobilních telefonů, tabletů…), začal jej více používat od září, a to zejména, aby se nám - rodičům nahlásil po návratu ze školy (mobil do školy nenosil - také zde platí zákaz), dále na hraní hry (příležitostně) a na komunikace s kamarády. Telefon vesměs ležel na stole, při používání jej syn držel v ruce. Již v půlce září jsem si všimla, že je telefon prohnutý. Po cca 2 měsících nikoli častého používání. Reklamace dle pokynu internetového obchodu - mobil zaslán autorizovanému servisu. Ten mi zaslal stanovisko, že nejde o záruční vadu. že jsme mobil prohnuli tlakem, pravděpodobně nošením v zadní kapse kalhot. ZDŮRAZŇUJI, že tento mobil nebyl vůbec nošen mimo domov, natož v zadní kapse kalhot. Nikdy. Syn jej opatroval jako oko v hlavě, jak si ho vážil (to má svůj důvod - musel si na něj přispět 4000Kč ze své pokladničky. Shrnu-li to: servis neuznal vadu jako záruční konstatoval, že jsme si mobil prohnuli sami tlakem (pravděpodobně zadní kapsa u kalhot) učinil mi cenovou nabídku na opravu za cca 2000 Kč požadují po mne uhradit náklady za zaslání mobilu do servisu a za vrácení ze servisu (cca 350 Kč) požadují po mne uhradit náklady za diagnostiku cca 200 Kč Jelikož jsem si 100% jista, že jsme mobil nemohli prohnout sami, nesouhlasím s jejich závěrem. Prosím o radu, zda má servis nárok požadovat náklady za zaslání věci k reklamaci a za její zaslání zpět a za diagnostiku vady. Dále prosím o radu, jak postupovat nejefektivněji. Mám kontaktovat internetového prodejce, jelikož ten je můj partner v rámci reklamace a nikoli servis? Jsem matka samoživitelka na rodičovské dovolené, tedy pro mne cena mobilu (stál přes 6000 Kč) není zanedbatelná položka, abych nad tím mávla rukou. Moc děkuji za radu.

Dotaz poslal/a: BBaruska, 11. 12. 2019 22:34

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud se vada na věci projeví v prvních šesti měsících od převzetí věci, tedy od koupě, zákon předpokládá, že věc byla vadná již od počátku a prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout, pokud silným důkazním prostředkem, nejlépe znaleckým posudkem, neprokáže, že za vadu neodpovídá, a to podle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Na tuto povinnost prodávajícího upozorněte, jelikož za vady odpovídá právě on. V rámci záruční doby je prodávající vždy povinen přijmout reklamaci, posoudit vytýkanou vadu a o tomto sepsat reklamační protokol. Přijetí platby by představovalo plnění bez zákonného titulu, tedy šlo by o bezdůvodné obohacení servisu. Takový postup vyřizování reklamací, který je v rozporu se zákonem,můžete oznámit České obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 16. 12. 2019 12:23

Rozpor při reklamaci

Dobrý den, reklamovala jsem po dvou letech používání dne 21.9.2019 žehličku koupenou v Lidlu v září 2017 s tříletou zárukou. 19.10. mi zaslali sms, že je reklamace vyřízena, ať se dostavím na prodejnu, kde jsem reklamaci uplatnila s tím, že mi zboží vymění. Vyzvedla jsem si tedy žehličku a když jsem otevřela krabici, na první pohled bylo zřejmé, že jde o jiný typ. To mi prodavačka poznamenala na doklad. Až doma jsem zjistila, že jiný typ žehličky s bohužel jinými - horšími parametry, která se aktuálně prodává za nižší cenu, než jakou jsem zaplatila. Dopředu mě nikdo neinformoval, že zboží není stejné, a ani neřešili rozdíl kupní ceny. Na email obchodník nereaguje. Jak můžu postupovat? Děkuji Helena

Dotaz poslal/a: Allekto, 22. 10. 2019 21:45

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud v rámci reklamačního řízení využijete možnosti výměny zboží za jiné, nedochází při uplatnění tohoto práva ani při jeho realizaci k zániku smlouvy o prodeji v obchodě. Z toho vyplývá, že jako kupující máte právo na výměnu vadné věci pouze za takovou věc, která bude značkou, typem, provedením shodná s původně odevzdanou věcí. Toto pravidlo plyne také z judikatury, konkrétně z rozhodnutí Nejvyššího soudu, sp. zn. R 22/1983. Trvejte tedy na dodání zboží stejných parametrů. Při nesplnění této povinnosti ze strany prodejce, máte nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz v souladu s § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele ve spojení s § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Pokud se s prodejcem do budoucna nebudete moci smírně dohodnout, můžete se obrátit na Českou obchodní inspekci. Ta provozuje bezplatné mimosoudní řešení sporů, tzv. ADR. Více informací naleznete na stránce adr.coi.cz. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 05. 11. 2019 16:02

Vrácení platby za vadné boty

Dobrý den, ráda bych se zeptala zda je možné odstoupení od smlouvy ve 14denni lhůtě, když bylo zboží použito? V případě bot, 2x noseno? Vada se totiž objevila hned druhy den ve 14denni lhůtě. Prodávající vadu řešil reklamací, i přes to, že jsem chtěla hned odstoupit od smlouvy. Přišla mi to velice krátká doba... Samozřejmě boty přišly opraveny, 14dni od opravy ležely v botníku, jelikož syn onemocněl. Tedy od opravy nepoužívany. Po uzdravení je obul do školky - cesta tam a zpět - odpoledne jsem zjistila stejnou vadu na druhé botě. Prodávajíci opět navrhuje reklamaci opravou u nich na prodejně či proplacení opravy bot u mého opravce. Jelikož máme boty měsíc i s cestou a používané jsou minimálně. Vada se objevila velice krátce, nejsem ochotna řešit další reklamací. Mám právo požadovat vrácení platby hned nebo musím cekat, až se vada objeví po třetí? Děkuji

Dotaz poslal/a: JanaStohrova, 25. 10. 2019 22:08

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Obecně je ze zákona možné odstoupit od smlouvy do čtrnácti dnů i v případě již použitého zboží, pokud byla kupní smlouva uzavřena za použití prostředku komunikace na dálku. Z Vašeho dotazu však plyne, že tato lhůta Vám již uplynula. V takovém případě doporučujeme zahájit u prodejce další reklamaci. Prodejce může vadu vyřešit opravou, výměnou věci či vrácením peněz. Na odstoupení od smlouvy máte podle soudní judikatury nárok až v případě, že reklamovaná (totožná) vada se na zboží vyskytne třikrát po sobě. V této věci se dále můžete obrátit na Českou obchodní inspekci. Ta provozuje bezplatné mimosoudní řešení sporů, tzv. ADR. Více informací naleznete na stránce adr.coi.cz. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 05. 11. 2019 15:59

Nakládání s majetkem

Dobrý den, dělením majetku po rozvodu se stanu vlastníkem vozidla, které ale nevyužiji a ráda bych ho prodala, jelikož budu peníze potřebovat. Ex-manžel schválně uvedl do smlouvy o dělení majetku podmínku, že si auto musím minimálně 4 roky ponechat a neprodat jej. Je možné, abych si se svým majetkem nakládala tak, jak budu chtít já nebo tuto podmínku musím splnit? Děkuji Kamila.

Dotaz poslal/a: Kamila228, 23. 09. 2019 18:23

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vypořádání společného jmění upravuje ustanovení § 736 a následující občanského zákoníku. Jelikož se nejedná o spotřebitelský dotaz, obraťte se na některou z občanských poraden. Jejich přehled je dostupný zde - www.obcanskeporadny.cz., popřípadě na specializovaného odborníka, tedy advokáta pro oblast občanského nebo rodinného práva. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 05. 11. 2019 15:43

Nefunkční kávovar

Dobrý den, prosím o radu. Koupila jsem si nový kávovar. Při prvním spuštění jsem zjistila, že kávovar je nefunkční. Stále hlásil nedostatek vody. Kávovar jsem nechala reklamovat a v reklamaci jsem žádala buď o vrácení peněz nebo výměnu. Na tomto kávovaru jsem si neudělala ani jednu kávu a opravovat novou věc, která má fungovat mi připadá nesprávné. Reklamace byla vyřízena opravou trysek, na výměnu za jiný kus nepřistoupili. Po opravě kávovar udělal max. 10 káv a už zase hlásí stejnou poruchu. Mám právo na výměnu za jiný kus, když prakticky kávovar od začátku nefunguje tak jak má? A nebo musím počkat na tři stejné vady? Děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: e-tech, 01. 09. 2019 16:07

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Právo na odstoupení od smlouvy vzniká při třetím výskytu tytéž vady po nejméně dvou předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou, a to podle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. Pokud se po následující reklamaci vada opětovně vyskytne, budete oprávněna žádat jako vyřízení třetí reklamace odstoupení od kupní smlouvy a prodávající bude povinen tento Vámi zvolený způsob vyřízení reklamace dodržet. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 05. 11. 2019 15:42

Stránka 1/81

Předchozí

1

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů....více

Do J&T Banky přišel Rampula ze Swiss Life Select

Do J&T Banky přišel Rampula ze Swiss Life Select

Do funkce ředitele externího prodeje v J&T Bance nastoupil od ledna Tomáš Rampula....více

Předčasný důchod 2020. Kdy můžu jít a o kolik sníží penzi

Předčasný důchod 2020. Kdy můžu jít a o kolik sníží penzi

Kdo chce do předčasného důchodu, musí počítat s trvalým krácením penze. Přesnou částku...více

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.