Spotřebitelská poradna
Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.
Byl dosažený maximální počet položených otázek za den. Navštivte prosím naší poradnu zítra. Děkujeme za pochopení.
Nejnovější dotazy
Nevrácení peněz za obj. z e-shopu
Dobrý den, mám takový problém. Na e-shopu jsem si objednala zboží, které mi nebylo dodáno, já ho zaplatila, ale nikdy mi nebylo dodáno. Stále se vymlouvají, že nemohou platbu dohledat, ale při posílání Potvrzení o platbě mi lžou, že jim již 4x nedošlo. Nevím jak dále postupovat. Děkuji. Simona
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste zboží objednala online, ze zákona jste oprávněna od smlouvy odstoupit nejpozději do 14 dnů od převzetí zboží. Dovozuje se, že kupující spotřebitel je opr…
Neuznaná reklamace
Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu, jak postupovat se zamítnutou reklamací zboží. U obchodníka basket-obchod.cz jsem si zakoupila basketbalové boty. Hned na 1. tréninku jsem zjistila, že neskutečně kloužou. Na základě toho jsem šla na více tréninků do různých hal, tu hlavní jsem dokonce vytřela (to kdyby vadil prach), ale i přesto na všech površích klouzaly. Po 14 dnech tréninku se dokonce začala drolit podrážka. Do obchodu jsem poslala e-mail s popisem problému a i s…
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud se vada na věci projeví v prvních šesti měsících od koupě, má se za to, že věc byla vadná od počátku a prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout, pokud sá…
Reklamace měsíc nové židle
Ke konci září jsem obdržela zásilku židlí a ke konci listopadu jsem zjistila, že jedna z židlí má pod sedákem ze přední strany prasklou desku. Na židlích se normálně sedělo, jsou to židle dřevěné, proto to nechápu, přijde mi to jako chyba materiálu. Proto jsem se na obchod obrátila s reklamací. Ale obchod mi reklamaci zamítl s odůvodněním, že je to mechanické poškození a reklamace se na toto nevztahuje. No, nevím, aby židle po měsíčním normálním užíváním praskla jen tak, děku…
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud dojde k výskytu vady na věci v prvních šesti měsících od jejího zakoupení, zákon výslovně předpokládá, že věc byla vadná od počátku a prodávající není oprávně…
Reklamace - uznání dalších nákladů
Dobrý den, v červenci jsem zakoupil chytré hodinky Garmin, které jsem musel po cca 2 měsících reklamovat, vadné GPS. E-shop zboží přijal 22. 9. 2021 a reklamaci vyřídil 25. 10. 2021. Požadoval jsem opravu hodinek, nakonec mi byl vystaven dobropis a částka za hodinky mně přišla zpět na účet (samozřejmě hodinky jsou nyní o 1000 Kč dražší). Společně s hodinkami jsem platil poštovné a zakoupil jsem službu aplikace ochranné folie. Na dotaz, proč mně nebylo toto poštovné a ochranná…
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající uznal reklamaci a vyřídil ji odstoupením od smlouvy, tedy vrácením peněz, postupoval správně, když Vám vrátil pouze původní kupní cenu hodinek a p…
Reklamace vystaveného zboží
Dobrý den, zakoupili jsme vystavenou vestavnou myčku. V den montáže naší kuchyně nás technik informoval, že chybí kabel a nožka. O chybějící nožce nás informovali telefonicky, před jejím vyzvednutím ze skladu (což už bylo po jejím zakoupení), nicméně nikdo nás neupozornil, že je podstatná pro výškové nastavení, o kabelu se nikdo nezmínil. Byli jsme kontaktováni s tím, že obchod zkusí díly objednat, ale že si je zaplatíme. Nebo že nám můžou dát kontakt na dodavatele, že bychom…
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. I v případě, že si koupíte použitou, respektive vystavenou věc, je prodávající povinen Vám ji dodat bezvadnou a se vším příslušenstvím, pokud jste prokazatelně neso…
Bezdůvodné vymáhání dobírky
Dobrý den, před dvěma měsíci jsem objednal na internetu nůž, který mi měl být přivezen kurýrem a placen dobírkou. Nůž jsem nepřevzal a dnes se mi ozvala paní, že je nutné nůž uhradit. Mohu se nějak bránit, když jsem v situaci slovo proti slovu? Musí mít kurýr nějaké potvrzení, aby bylo možné cokoliv vymáhat? Děkuji za odpověď.
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Jako kupující jste na základě uzavřené kupní smlouvy povinen věc převzít a zaplatit. Pokud jste nůž objednal takzvaně na dálku (v e-shopu), můžete od smlouvy odstou…
Jak postupovat při nereagující reklamaci a vrácení peněz za zboží
Dobrý den, zaslal jsem zboží na reklamaci. Během 30 dnů se mi nikdo neozval a zboží nedošlo ani v zákonné lhůtě. Po 30 dnech jsem psal, že reklamace nebyla vyřízena a požaduji vrácení peněz. Odpověď byla: Zboží odesláno poštou. Jak mám postupovat a mám zboží přijmout? Když ho příjmu, co by se stalo, když reklamace nebyla vyřízena? Děkuji Sibir
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud bylo zboží předáno poště nejpozději 30. den reklamační lhůty, prodávající reklamaci vyřídil včas a vy jste povinen věc převzít. V opačném případě, tj. pokud p…
Česká srovnávací - pokuta za odstoupení
V roce 2019 mi volala Česká srovnávací a tvrdili, že mi nezávazně najdou nejlevnějšího dodavatele na základě nějaké objednávky. Později přijel kurýr s tím, že nemá čas, abych vše pročetla a ať to podepíšu k předání. Papíry podle seznamu nebyly kompletní, tedy hlavně chyběla "objednávka". O tu jsem Č. srovnávací e-mailem žádala, ať mi ji pošlou a e-mail ještě mám uschovaný. Společnost, ke které jsem měla přejít, mi neposlala ani výše záloh ani účet, kam posílat peníze za platb…
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Podle energetického zákona jste oprávněna odstoupit od smlouvy o dodávce energií uzavřené mimo obchodní prostory do 14 dnů od jejího uzavření, případně ji do 15 dnů…
Kiwi.com zadržuje mé peníze
Dobrý den, už několik měsíců se dohaduji se zákaznickým servisem Kiwi.com. Automaticky mi poslali refundaci na již neexistující kartu, načež moje bývalá banka tyto peníze poslala zpět jim. Kiwi.com mi neustále tvrdí, že to mám řešit s bankou. Banka mi potvrdila, že oni s tím už nemohou nic dělat, protože obchodník peníze přijal zpět. Kiwi.com jsem přeposílala konverzace s bankéřem, přesto mě nadále odbývají automatickými odpověďmi. Je to velká částka a táhne se to už několik …
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste společnost prokazatelně informovala o změně Vašich platebních údajů, jsme toho názoru, že Vám měla uhradit částku neprodleně po doručení této informace. …
Odmítnutí výměny zboží
Dobrý den, reklamoval jsem nabíječku od telefonu. Jelikož mobil potřebuji používat, tak jsem si koupil novou. Obchod vyřídil mou reklamaci výměnou za nový kus. (Preferoval jsem vrácení peněz, 2 nabíječky mi budou k ničemu). Můžu odmítnout novou nabíječku? Můžu požadovat po obchodníkovi, ať si nový kus nechá (buď prodá dál, nebo vydobropisuje u dodavatele), a mě dá za ní peníze?
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Kupující spotřebitel je oprávněn si v rámci reklamace zvolit preferovaný způsob jejího vyřízení, tj. opravu, výměnu na nový bezvadný kus nebo odstoupení od smlouvy,…
Lhůta pro vyřízení reklamace po odvolání
Dobrý den, reklamovala jsem zájezd u cestovní kanceláře a reklamace byla zprvu zamítnuta. Načež jsem podala odvolání a z kanceláře mi přišla oznamovací sms: “Vaše odvolání k výsledku reklamačního řízení bylo přijato dne 13.9. k přešetření. Na toto odvolání již není zákonem stanovená lhůta, proto prosíme o Vaši trpělivost. Naši reakci s výsledkem přešetření však obdržíte co nejdříve.” Chtěla bych se zeptat, jak je to ze zákonnou lhůtou a časem na vyřešení reklamace po odvolání…
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zákon upravuje pouze lhůtu pro vyřízení reklamace - jedná se o 30 kalendářních dní od jejího uplatnění, a to podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Nic j…
Ztráta zboží
Dobrý den, z Německa jsme si objednali zboží v hodnotě 76 tisíc. Česká pošta toto "ztratila". Obvolali jsme spoustu dep a všude odpověď stejná: to vám neporadím, nevím, kde balík je, zkuste zavolat jinam. Na pobočce nám bylo sděleno, že reklamaci podat nemůžeme, protože nejsme odesílatelem. Zásilka se prokazatelně ztratila po vypravení z vyměňovací pošty Praha, dle sledování na webu pošty. Mohu se nějak někde bránit a požadovat náhradu škody? Děkuji.
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Bylo-li zboží objednáno v e-shopu a prodávající zajistil i přepravu, odpovídá za stav zakoupeného výrobku až do okamžiku, kdy jej převezmete. Pokud Vám zboží nebylo…
Zahradní sekačka
Dobrý den, koncem prosince 2020 jsme přes e-shop koupili zahradní sekačku. Začala se užívat s první trávou, tudíž v dubnu 2021. Po zhruba 6 sečeních začala vykazovat problém - přetrhlo se lanko pojezdu a při vjetí do trávy ztrácela otáčky a sáním tekl olej. Kontaktovala jsem e-shop s problémem. Ochotně sekačku vyzvedli a zavezli do servisu. Po necelém měsíci mi volali, že reklamace není uznána, neboť lanko je mechanicky poškozené, je vadná svíčka a v karburátoru nečistoty. Zd…
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající zamítl reklamaci uplatněnou po více než šesti měsících od zakoupení (převzetí) věci, je nyní na Vás, abyste prokázali, že za vadu odpovídá. Takový…
Zakoupená tiskárna nefunguje
Dobrý den, zakoupila jsem tiskárnu s tzv. tankovým systémem. Dle návodu jsem tiskárnu zprovoznila - nalila barvy, vložila tiskové hlavy apod. Při dokončení instalace mě to vyzvalo k tisku zkušební stránky. Při tomto tisku se vždy zasekne papír v podavači a já musím postupovat dle manuálu, jak ho vytáhnout, co udělat atd. Vždy je úspěšně závada odstraněna, ale při dalším pokusu o tisk se znovu objeví. Zakoupila jsem ji 4. 9. 2021 a hned jsem tuto vadu objevila, nakoupeno v ka…
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. I v případě nákupu v kamenné prodejně jste oprávněna reklamovat vadu věci a požadovat její odstranění v záruce dvou let. Pokud tiskárna nemá očekávané vlastnosti, p…
Reklamace skla
Dobrý den. Již podruhé jsem dávala reklamovat telefon Apple iPhone 11 u mobilpohotovost. Telefon byl nepoškozený, bez škrábance, "jen" zamrzal, nefungoval zvuk a kamera v předchozí reklamaci neodpovídala. Reklamace byla vyřešena tak, že jsem dostala nový kus. Telefon jsem zkontrolovala, měl nalepenou původní fólii, a odešla, nevykazoval žádné viditelné vady. Šla jsem se najíst a cca po hodině jsem sedla do auta, folii sundala, že si nalepím své sklo a mobil byl ve spodní část…
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud servis způsobil škodu na telefonu v průběhu reklamačního řízení, je povinen ji nahradit, a to v souladu s § 2944 občanského zákoníku. Ve Vašem případě bude ne…
Výměna, popřípadě vrácení zboží
Dne 3. 8. 2021 jsem zakoupil v Loveckém obchodě nový termovizní monokulár za 13990 Kč. Zdaleka nesplnil mé očekávání, tak jsem asi po třech týdnech navrhl prodejci výměnu za lepší a dražší (21400 Kč) variantu termovize. Za tři dny mi sdělil, že toto nejde, jeho dodavatel s tím prý nesouhlasí. Zboží je netknuté, bylo pouze 20 minut v provozu, jen jsem jej nabil. O tom jsem prodejce informoval. Jak tedy dále postupovat? Mohu požadovat popřípadě i vrácení peněz? S pozdravem R. T…
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Podle zákona je kupující spotřebitel oprávněn odstoupit mimo jiné od smlouvy uzavřené na dálku (tedy nejčastěji na internetu nebo po telefonu), a to pouze do 14 dní…
Záloha
Dobrý den, před rokem a půl jsem prodával štípačku, ozval se mi pán, že ji bere, poslal mě zálohu, že nestíhá ji odvést, že má zdravotní problémy, vyšel jsem mu vstříc a čekal, několikrát slíbil, že za týden ji odveze, a byl varován, že pokud ne, tak ji nabídnou znova, pán se dlouho neozýval, tak jsem se štípačky zbavil, má nárok na vracení zálohy?
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Jelikož kupující uhradil částku až po uzavření smlouvy (dohoda o koupi štípačky), jedná se v právním smyslu o takzvaný závdavek, nikoliv zálohu. Pokud ten, kdo dal …
Sedací souprava
Před rokem a půl jsme si koupili novou sedací soupravu. Sedačka se ale za rok proseděla tak, že při sezení se kácíte k jedné straně. Poté se ze sedačky ani nemůžete zvednout, jak z ní bolí záda. Dále se proseděl kryt pružin, ty již nyní tlačí. Při reklamaci nám bylo řečeno, že jde o běžné opotřebení, že jsme sedačku nerovnoměrně zatěžovali, a reklamaci neuznali. Jsme doma dva, sedací souprava by snad měla vydržet minimálně 2 roky?????? Děkuji.
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající skutečně odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou po dobu nejméně dvou let od koupě, a to podle ustanovení § 2165 odst. 1 občanského zákoníku. Po tu…
Občasná závada na notebooku - reklamace
Dobrý den, zakoupil jsem u firmy R-pass repasovaný notebook, na který firma poskytuje záruku 2 roky včetně údajně nové baterie. Již několik dnů po dodání se začalo objevovat občasné hlášení, že baterie je zcela vybitá. Toto hlášení vždy po několika desítkách vteřin samo zmizí a vše vypadá opět normálně. Nejprve se hlášení objevovalo sporadicky cca 2x za týden a po telefonické konzultaci mi bylo doporučeno počkat, jak se bude závada dále vyvíjet. Po cca 6 měsících se hlášení v…
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřídit Vaši reklamaci řádně, tj. včas a důkladně posoudit výskyt vytýkané vady. V současné chvíli jste oprávněn zamítnutou reklamaci rozporo…
Problémy s reklamací kuchyně - Jak se bránit a odstoupit od kupní smlouvy?
Dobrý den, potřebuji poradit se svou reklamací kuchyně. 17. 11. 2020 jsme reklamovali myčku, která tekla, a zároveň dvířka kuchyně, která byla právě myčkou poškozená. Reklamace byla po návštěvě technika přijata 8. 12. 2020 = objednaná nová myčka i dveře. Myčka došla 17. 12. - do této doby tedy vše v pořádku. Jde však o reklamovaná dvířka - 19. 2. 2021, tj. po 2 měsících jsem se opět zeptal, dle informace se zapomnělo objednávku nových dvířek objednat. Akceptoval jsem prodlouž…
Zodpovídá: Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vámi popsaném případě je nezbytné rozlišovat mezi reklamací vadné věci (myčky) a uplatněním nároku na náhradu škody. Reklamace myčky byla vyřízena v zákonné 30de…
Stránka 2/59
Aktuální články
Kde dovolená v cizině nejvíc zlevnila a kde zaplatíte víc? Porovnání
Dovolená pro Čechy vychází ve srovnání s loňskem nejlépe v Brazílii, kde zlevnila o téměř...více
Konečně rohlíky v sámošce za bitcoiny! A chytřejší peněženky na Ethereu
Zbrusu nová firma – a hned má třetí největší balík bitcoinů na světě. Jediná mince, kterou...více
Daňové přiznání a přehledy OSVČ podrobně: Termíny, odpočty i změny
Termín pro podání přiznání k dani z příjmů je za dveřmi. V našem přehledu najdete všechno:...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Které řetězce vás dál matou? Prozkoumali jsme slevy
Po roce jsme znovu prošli největší obchodní řetězce. Zajímalo nás, jak vypadají jejich...více