Odborné poradny

S čím potřebujete poradit?

Na webu Peníze.cz vám kromě aktuálních článků, kalkulaček, formulářů nebo nabídky finančních produktů nabízíme zdarma také širokou škálu odborných finančních poraden. Našich odborníků se můžete zeptat na cokoliv od sociálních dávek, přes investice a hypoteční úvěry až po právní či spotřebitelskou problematiku. Protože jsou pro vás všechny poradny bezplatné, nemůžeme díky velkému množství dotazů v některých poradnách garantovat odpověď dříve než za tři pracovní dny od vložení dotazu. Prosíme proto o trpělivost. Co jiného dnes máte v Česku zadarmo… Před vložením dotazu si vždy pozorně přečtěte Často kladené otázky, máme ověřené, že minimálně v polovině případů se odpověď na vaši otázku nachází právě tam.

Úvěry na bydlení

Nejnovější dotazy

Zahradní sekačka

Spotřebitelská poradna > Zahradní sekačka

Dobrý den, koncem prosince 2020 jsme přes e-shop koupili zahradní sekačku. Začala se užívat s první trávou, tudíž v dubnu 2021. Po zhruba 6 sečeních začala vykazovat problém - přetrhlo se lanko pojezdu a při vjetí do trávy ztrácela otáčky a sáním tekl olej. Kontaktovala jsem e-shop s problémem. Ochotně sekačku vyzvedli a zavezli do servisu. Po necelém měsíci mi volali, že reklamace není uznána, neboť lanko je mechanicky poškozené, je vadná svíčka a v karburátoru nečistoty. Zda souhlasíme s opravou či nikoli. S opravou jsme nesouhlasili, neboť vyměnit svíčku i lanko dokážeme sami. Ale nesouhlasíme s postupem. Po 6 sečeních se přetrhne lanko pojezdu, které u jiných vydrží x let? Nečistoty v karburátoru, když ze stejného kanystru nalévám i do ostatních sekaček, a problém není? A navíc, o tom, že sáním teče olej, ani zmínka, podle nás je problém v motoru, nikoli ve svíčce či karburátoru.... Servis kontaktovat nelze, nezvedají telefony.... Čekali jsme tedy na vrácení neopravené sekačky, a mezitím jsem volala na ČOI, kde mi paní radila pozvat znalce v oboru, který posoudí, zda je poškození na lanku mechanického charakteru, či vadou výrobku. To samé u svíčky, zda je skutečně za tak krátkou dobu opotřebovaná, či je vadná z výroby. Včera sekačku dopravce přivezl, avšak v krabici bez poškozeného lanka, se kterým jsme ji posílali. Takže teď nám již ani znalec nepomůže? Samozřejmě jsem e-shop kontaktovala, zda by bylo možné poškozené lanko doposlat (i se dvěma šrouby, které nám také chybí k sestavení kompletní sekačky), zatím však bez odpovědi. Máme nějakou možnost obrany? Nemyslíme si totiž, že travní sekačka je v takové míře opotřebená ještě před tím, než skončí její první sezóna. Omlouvám se, že píši kostrbatě, snad dotaz bude srozumitelný.

Celý příspěvek a Odpověd

Lhůta pro vyřízení reklamace po odvolání

Spotřebitelská poradna > Lhůta pro vyřízení reklamace po odvolání

Dobrý den, reklamovala jsem zájezd u cestovní kanceláře a reklamace byla zprvu zamítnuta. Načež jsem podala odvolání a z kanceláře mi přišla oznamovací sms: “Vaše odvolání k výsledku reklamačního řízení bylo přijato dne 13.9. k přešetření. Na toto odvolání již není zákonem stanovená lhůta, proto prosíme o Vaši trpělivost. Naši reakci s výsledkem přešetření však obdržíte co nejdříve.” Chtěla bych se zeptat, jak je to ze zákonnou lhůtou a časem na vyřešení reklamace po odvolání. Je to 14 dní a předpokládám, ze se jedná o taktiku CK posunout výsledek na neurčito. Mohu se prosím termínu domáhat a nějak se bránit dalším postupem, případně jaký další postup byste mi doporučili? Děkuji předem.

Celý příspěvek a Odpověd

Zakoupená tiskárna nefunguje

Spotřebitelská poradna > Zakoupená tiskárna nefunguje

Dobrý den, zakoupila jsem tiskárnu s tzv. tankovým systémem. Dle návodu jsem tiskárnu zprovoznila - nalila barvy, vložila tiskové hlavy apod. Při dokončení instalace mě to vyzvalo k tisku zkušební stránky. Při tomto tisku se vždy zasekne papír v podavači a já musím postupovat dle manuálu, jak ho vytáhnout, co udělat atd. Vždy je úspěšně závada odstraněna, ale při dalším pokusu o tisk se znovu objeví. Zakoupila jsem ji 4. 9. 2021 a hned jsem tuto vadu objevila, nakoupeno v kamenné prodejně. Jaké mám právo na další postup? Jelikož jsem ji již zprovoznila, spotřební materiál, který byl v balení, jsem již použila, budu muset reklamovat a čekat 30 dní, nebo můžu požadovat jiný postup? Děkuji za odpověď

Celý příspěvek a Odpověd

Výměna, popřípadě vrácení zboží

Spotřebitelská poradna > Výměna, popřípadě vrácení zboží

Dne 3. 8. 2021 jsem zakoupil v Loveckém obchodě nový termovizní monokulár za 13990 Kč. Zdaleka nesplnil mé očekávání, tak jsem asi po třech týdnech navrhl prodejci výměnu za lepší a dražší (21400 Kč) variantu termovize. Za tři dny mi sdělil, že toto nejde, jeho dodavatel s tím prý nesouhlasí. Zboží je netknuté, bylo pouze 20 minut v provozu, jen jsem jej nabil. O tom jsem prodejce informoval. Jak tedy dále postupovat? Mohu požadovat popřípadě i vrácení peněz? S pozdravem R. Trykar

Celý příspěvek a Odpověd

Ztráta zboží

Spotřebitelská poradna > Ztráta zboží

Dobrý den, z Německa jsme si objednali zboží v hodnotě 76 tisíc. Česká pošta toto "ztratila". Obvolali jsme spoustu dep a všude odpověď stejná: to vám neporadím, nevím, kde balík je, zkuste zavolat jinam. Na pobočce nám bylo sděleno, že reklamaci podat nemůžeme, protože nejsme odesílatelem. Zásilka se prokazatelně ztratila po vypravení z vyměňovací pošty Praha, dle sledování na webu pošty. Mohu se nějak někde bránit a požadovat náhradu škody? Děkuji.

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace skla

Spotřebitelská poradna > Reklamace skla

Dobrý den. Již podruhé jsem dávala reklamovat telefon Apple iPhone 11 u mobilpohotovost. Telefon byl nepoškozený, bez škrábance, "jen" zamrzal, nefungoval zvuk a kamera v předchozí reklamaci neodpovídala. Reklamace byla vyřešena tak, že jsem dostala nový kus. Telefon jsem zkontrolovala, měl nalepenou původní fólii, a odešla, nevykazoval žádné viditelné vady. Šla jsem se najíst a cca po hodině jsem sedla do auta, folii sundala, že si nalepím své sklo a mobil byl ve spodní části prasklý/odřený. Šla jsem na pobočku s tím, co se stalo, kde mi bylo řečeno, že tohle asi neuznají. Prosím, jak se bránit, jak to řešit a na co mám nárok? Děkuji.

Celý příspěvek a Odpověd

Insolvence - půjčka manžela

Poradna při finanční tísni > Insolvence - půjčka manžela

Dobrý den. Jsem vdaná a už dva roky jsem v oddlužení ( jen já) kvůli dluhům vzniklým dávno před manželstvím. Je možné, aby si vzal můj manžel teď půjčku? Neohrozí to moje oddlužení? Nemyslím nějakou závratnou částku, ale bohužel máme nečekané výdaje. Může si zažádat třeba o kontokorent?

Celý příspěvek a Odpověd

Exekuce na duchod

Poradna při finanční tísni > Exekuce na duchod

Dobrej den,mam invalidni duchod 1,stu.nezadbavitelnou částku 7833,CSSZ, MI PORAD PSALI ZE NEMUZOU STRHAVAT Z DUCHODU EXEKUCI ,NAJEDNOU ZE MUZOU,1200,mi chteji sebrat.všude sem cetl ze nesmí od 1.1,2021,nesmí strhávat.Ti bych musel mít hodně ,ale paní ředitelka CSSZ,trvá ze MUZOU.Ja říkám ze nesmí dle usnesení.mam podat soudní odvolání?dekuji

Celý příspěvek a Odpověd

OSVČ

Karty, účty, úvěry > Úvěry > Spotřebitelské úvěry > OSVČ

Dobrý den, jsem OSVČ a potřebuji v lednu 2022 půjčit 600 000,-, mám čistý příjem po daňovém přiznání 21 000,-, dosáhnu na půjčku? Případně, u které banky mám větší šanci. Mám i ručitele. který by mohl za mě ručit.

Celý příspěvek a Odpověd

Záloha

Spotřebitelská poradna > Záloha

Dobrý den, před rokem a půl jsem prodával štípačku, ozval se mi pán, že ji bere, poslal mě zálohu, že nestíhá ji odvést, že má zdravotní problémy, vyšel jsem mu vstříc a čekal, několikrát slíbil, že za týden ji odveze, a byl varován, že pokud ne, tak ji nabídnou znova, pán se dlouho neozýval, tak jsem se štípačky zbavil, má nárok na vracení zálohy?

Celý příspěvek a Odpověd

Úrok z kauce

Karty, účty, úvěry > Úvěry > Spotřebitelské úvěry > Úrok z kauce

Dobrý den, ráda bych se s Vámi poradila ohledně úroků. A to konkrétně v případě, kdy mi momentálně končí nájemní smlouva a jak jsem se dočetla, mám jako nájemnice právo požadovat při vrácení kauce i na úroky z celé její výše. A ráda bych se zeptala, zda mi můžete poradit, jakou % výši mám v tomto případě zvolit? Zda je možné tuto částku spočítat pomocí kalkulačky na výpočet úroků z prodlení? Moje kauce činí 27200,- a doba pronájmu byla od 5.7.2017 do 5.7.2021. Děkuji předem za odpověď.

Celý příspěvek a Odpověd

Sedací souprava

Spotřebitelská poradna > Sedací souprava

Před rokem a půl jsme si koupili novou sedací soupravu. Sedačka se ale za rok proseděla tak, že při sezení se kácíte k jedné straně. Poté se ze sedačky ani nemůžete zvednout, jak z ní bolí záda. Dále se proseděl kryt pružin, ty již nyní tlačí. Při reklamaci nám bylo řečeno, že jde o běžné opotřebení, že jsme sedačku nerovnoměrně zatěžovali, a reklamaci neuznali. Jsme doma dva, sedací souprava by snad měla vydržet minimálně 2 roky?????? Děkuji.

Celý příspěvek a Odpověd

Exeair

Poradna při finanční tísni > Exeair

Dobrý den, synovi(15)let,přišla SMS od společnosti Exeair: ,,nyní vymáháme Váš dluh ID...ve výši 11502,-,, s odkazem na telefon a email. Nevím, kde by synovi dluh mohl vzniknout. Chtěla jsem se zeptat, zda máme na SMS reagovat. Domů žádný dopis nepřišel. Předem děkuji za odpověď. Markéta

Celý příspěvek a Odpověd

Občasná závada na notebooku - reklamace

Spotřebitelská poradna > Občasná závada na notebooku - reklamace

Dobrý den, zakoupil jsem u firmy R-pass repasovaný notebook, na který firma poskytuje záruku 2 roky včetně údajně nové baterie. Již několik dnů po dodání se začalo objevovat občasné hlášení, že baterie je zcela vybitá. Toto hlášení vždy po několika desítkách vteřin samo zmizí a vše vypadá opět normálně. Nejprve se hlášení objevovalo sporadicky cca 2x za týden a po telefonické konzultaci mi bylo doporučeno počkat, jak se bude závada dále vyvíjet. Po cca 6 měsících se hlášení vyskytuje několikrát denně. K tomu se začal objevovat stav, kdy SSD disk se na cca 2 minuty zablokuje a systém po tu dobu zcela ztuhne. Opět se závada projevuje sporadicky cca 1-2x za den. Následná reklamace nebyla uznána s tím, že při testu se žádná závada neprojevila. Zajímalo by mě, jaký mám zvolit nejvhodnější další postup.

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace

Spotřebitelská poradna > Reklamace

Dobrý den, potřebuji poradit se svou reklamací kuchyně. 17. 11. 2020 jsme reklamovali myčku, která tekla, a zároveň dvířka kuchyně, která byla právě myčkou poškozená. Reklamace byla po návštěvě technika přijata 8. 12. 2020 = objednaná nová myčka i dveře. Myčka došla 17. 12. - do této doby tedy vše v pořádku. Jde však o reklamovaná dvířka - 19. 2. 2021, tj. po 2 měsících jsem se opět zeptal, dle informace se zapomnělo objednávku nových dvířek objednat. Akceptoval jsem prodloužení, bylo mi sděleno, ze dvířka budou v terminu 15. 3. - 19. 3. Do dnešní doby však stále nový díl nemáme. Dohromady to trvá téměř 4 měsíce. Jak se, prosím, můžeme účinně bránit? Mohu na tomto základě odstoupit od kupní smlouvy a požadovat navrácení kupní ceny kuchyně z důvodu porušení lhůty na vyřízení reklamace? Už jinou cestu nevidím. Díky za radu. Radim Valcha

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace v autoservisu

Spotřebitelská poradna > Reklamace v autoservisu

Dobrý den, na začátku prosince 2019 jsem dával auto do servisu na repas automatické převodovky. Repas byl proveden a v lednu 2020 mi auto bylo předáno jako opravené s 12 měsíční zárukou. Po měsíci užívání, kdy jsem servis několikrát kontaktoval, že s převodovkou není něco v pořádku, mi bylo vždy řečeno, že se adaptuje. Nicméně převodovka se opět pokazila a v polovině února 2020 šla na další opravu v rámci reklamace. Délka této reklamace trvala až do poloviny června 2020 s tím, že se servis neustále vymlouval na covid a s tím spojené problémy s dodáváním dílů. Pak mi bylo auto zase vráceno jako opravené, ale převodovka vydávala zvuky při přeřazovaní na 3tí rychlostní stupeň. Opět s odpovědí, že se adaptuje. S přicházející zimou zvuky v převodovce a jejich četnost zesilovala. Kontaktoval jsem tedy na podzim servis, že mi to už nepřijde normální. Po předchozí domluvě se servisem jsem auto vezl na další reklamaci v prosinci 2020, kde po cca 14 dnech, co sem je kontaktoval, mi bylo řečeno, ať si auto vyzvednu, že mají problémy s dodáním dílu a že po novém roce by měl díl přijít. Na začátku ledna 2021 jsem servis opět kontaktoval, jestli tedy díly přišly a kdy mám auto dovézt, odpověď byla "zavolejte příští týden". Takto mé telefonáty probíhaly každý týden až do 2.2.2021, kdy sem auto mohl konečně dovézt k opravě, že už díly přišly. Při předání vozidla k opravě mi bylo řečeno, že to asi bude synchronizátor a mají na něho opravenou sadu. Že závada je v podstatě jen v ozívajícím se zvuku z převodovky a na funkčnost to nemá vliv. Nyní tam je auto již 14 dní a servis se zatím neozývá, zda je oprava hotová. Chci se tedy zeptat, jestli i servis musí dodržovat nějaké záruční opravné termíny, jestli se mohu nějak bránit a argumentovat, aby byla spravedlnost na mé straně, jestli se mohu nějak bránit v případě, že oprava nebude opět v pořádku. Jinak oprava (repas) automatické převodovky mě vyšla na 58600 Kč. Předem děkuji za odpověď. Obluk, spotřebitel

Celý příspěvek a Odpověd

Mobilní telefon

Spotřebitelská poradna > Mobilní telefon

Dobrý den, po půl roce jsem poslala na opravu mobilní telefon s tím, že nefunguje reproduktor. Je to Dogge odolný telefon, do prachu, dílny, nepříznivých podmínek. Vyloženě píšou, že je odolný proti kamenům, dřevěným pilinám, železným pilinám, je vodotěsný a mnoho dalšího. Dnes mi přišel finanční návrh na opravu tohoto telefonu, že jsou uvnitř železné piliny. Na dotaz ohledně záruky a klamavé reklamy mi bylo odpovězeno, že na tohle se záruka nevztahuje, a že kdybych telefon zalila betonem, tak ho taky reklamovat nemohu a odolnost mu nepomůže. Což mi je jasný. Ale teď mi řeknete, co můžu dělat? Když na reprák se dostanou piliny, kam by se teda ani dostat neměly, když se tam nemá dostat ani voda, a přímo Dogge servis mi odpoví, že záruka se na to nevztahuje, tak k čemu ta záruka potom je? A co mohu dělat? Děkuji :-) a přeji hezký zbytek dne :-)

Celý příspěvek a Odpověd

Cena náhradního dílu

Spotřebitelská poradna > Cena náhradního dílu

Dobrý den, rád bych se informoval na možnost bránit se ceně, kterou mi autoservis naúčtoval za náhradní díl vyměněný při opravě. Fakturovaná cena se mi nezdála, a tak jsem se na přibližnou cenu informoval u autorizovaného prodejce originálních náhradních dílů přímo na značku mého vozu. K mému překvapení je naúčtovaná cena trojnásobná, což mi připadá minimálně v rozporu s dobrými mravy. Mám nějakou možnost se proti ceně dílu ohradit, nebo si prostě autoservis může naúčtovat cenu i tolikrát vyšší? Nejde teď samozřejmě o naúčtovanou práci, pouze o cenu náhradního dílu, která o tisíce převažuje cenu nákupní. Mohu požadovat doložení dodacího listu jako důkazu o skutečně vynaložených nákladech? Děkuji za odpověď. Záleský

Celý příspěvek a Odpověd

Použité zboží

Spotřebitelská poradna > Použité zboží

Dobrý den, prosím o radu. Dne 5.2.2021 jsem prodala použité akvárium na Sbazaru jako soukromá osoba. Akvárium bylo zcela v pořádku. Bylo prodáváno z důvodu stěhování a nákupu nového akvária. Před prodejem bylo vypuštěno a vyčištěno. Pán si pro akvárium přijel, akceptoval jeho stav i cenu. Zaplatil stanovenou cenu a akvárium si spokojeně odvezl. Byl upozorněn, že akvárium bylo měsíc vypuštěné a vodu ať nalévá pomalu. Po 3 týdnech se mi pán ozval, že akvárium teče a že jsem ho podvedla, že jej chce vrátit. V momentě, co jsem mu řekla, že zboží bylo v pořádku, a nevím, zda si jej nepoškodil sám, začal mi vyhrožovat, že takto se bavit nebudeme a že jej chce vrátit. Má na toto právo či jakým způsobem postupovat?

Celý příspěvek a Odpověd

Máme na něco nárok?

Poradna při finanční tísni > Máme na něco nárok?

Dobrý den, prosím, ráda bych nějakou radu jestli máme na něco nárok. Já jsem na rodičovské dovolené, máme dvě dcery mladší 3let, manžela před měsícem vyhodili z práce na paragraf. Já beru 10 000 Kč měsíčně, manželovi přišlo v únoru nějakých 11 000 Kč, jinak bral 17-18 v čistém. Nájem platíme 14350 Kč, máme na něco nárok? Na UP se přihlásit nemůže, kvůli tomu vyhazovu na paragraf, řešíme teď abychom si tu udělali trvalý pobyt a mohli si zažádat o příspěvek na bydlení. Ale můžeme něco zažádat teď? Manžel hledá práci, ale není to snadné. Než ho pravděpodobně vezmou, tak si musí vyřídit doktory - plicní, krev, orl.. Je to zkrátka na delší dobu. Teď má přijít mě jen ten rodičovský příspěvek a nic víc mít nebudeme..

Celý příspěvek a Odpověd

Stránka 1/919

Předchozí

1

Partneři poradny

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 824 907 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Aktuální články

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay...více

Paušální daň se blíží. Spočítejte si, jestli se vám vyplatí

Paušální daň se blíží. Spočítejte si, jestli se vám vyplatí

Noví zájemci se mohou k paušální dani hlásit do 10. ledna. Kolik za rok 2022 zaplatí a...více

Síť kaváren vzdoruje pandemii. Promění krizi v příležitost?

Síť kaváren vzdoruje pandemii. Promění krizi v příležitost?

Až do příchodu koronaviru vedli manželé Kolští prosperující síť kaváren. Ze dne na den...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.