Odborné poradny

S čím potřebujete poradit?

Na webu Peníze.cz vám kromě aktuálních článků, kalkulaček, formulářů nebo nabídky finančních produktů nabízíme zdarma také širokou škálu odborných finančních poraden. Našich odborníků se můžete zeptat na cokoliv od sociálních dávek, přes investice a hypoteční úvěry až po právní či spotřebitelskou problematiku. Protože jsou pro vás všechny poradny bezplatné, nemůžeme díky velkému množství dotazů v některých poradnách garantovat odpověď dříve než za tři pracovní dny od vložení dotazu. Prosíme proto o trpělivost. Co jiného dnes máte v Česku zadarmo… Před vložením dotazu si vždy pozorně přečtěte Často kladené otázky, máme ověřené, že minimálně v polovině případů se odpověď na vaši otázku nachází právě tam.

Úvěry na bydlení

Nejnovější dotazy

Koupený mobil který po pár dnech přestal

Spotřebitelská poradna > Koupený mobil který po pár dnech přestal

Dobrý den, před pár dny jsem koupil mobil přes inzerát.. Mobil na místě fungoval tak jsem zaplatil dohodnutou částku a mobil si převzal. Ale po pár dnech přestal fungovat displej. Nebyla to zrovna malá částka a pán od kterého jsem to koupil tak nechce jednat o vrácení mobilu a aspoň části peněz. Mám nárok po něm peníze někam vyžadovat?

Celý příspěvek a Odpověd

Vrácení punčoch z eshopu

Spotřebitelská poradna > Vrácení punčoch z eshopu

Dobrý den, zakoupila jsem na eshopu punčochy. Obal s punčochami je ale přelepen páskou tak, aby nešel otevřít bez jejího porušení. Na pásce je napsáno, že jejím poškozením zaniká právo na vrácení zboží. Zákazníkovi je tak fakticky znemožněno zboží vyzkoušet a následně vrátit v případě nevyhovující velikosti. Je takovéto jednání v souladu se zákonem? Vztahuje se na punčochové zboží nějaká hygienická výjimka znemožňující vrácení po vyzkoušení?

Celý příspěvek a Odpověd

Špatná kvalita nábytku od stolaře

Spotřebitelská poradna > Špatná kvalita nábytku od stolaře

Dobrý den, více jak před rokem jsme si vybrali stolaře na základě kladných recenzí k realizaci celého bytu (vestavné skříně, komody, kuchyň, patrová postel…). Realizace započala 10.3.2022 s tím, že mělo být za 10dní vše hotovo. Stolař po 10 dnech měl část a musel k realizaci dalšího klienta. Občas přišel na hodinku s tím, že někde dodal dvířka…před měsícem jsme s ním začali řešit pomocí zpráv prosbu o dodělání a prvotní reklamace - nic není rovné, souměrné, všude odlízá materiál, jsou tam vyvrtané všude díry bez důvodu zalepené nějakými kolečky - i 10 koleček vedle sebe na jednom místě,…stolař dorazil po pár dnech na osobní prohlídku s tím, že není ikea, aby měl vše rovné a že teda něco vymění a zkusí to opravit. Už je to opět téměř měsíc, co se neozval, materiál se rozšklebuje, přicházíme na další nedostatky, bubliny. Máme nárok chtít vrátit část peněz, co jsme zaplatili (zatím 220.000kč) s tím, aby si vše odvezl vzhledem k nedostatečné kvalitě a chybám? Případně na koho se obrátit, neboť je zastáncem toho, že svou práci udělal dobře…děkuji

Celý příspěvek a Odpověd

Ztracená zásilka z eshopu

Spotřebitelská poradna > Ztracená zásilka z eshopu

Dobrý den. Objednala jsem zboží v eshopu. Kupní cenu i náklady na přepravu jsem zaplatila kartou. Po týdnu, kdy balíček nepřicházel, jsem kontaktovala prodejce. Balíček se prý ztratil při přepravě a prodejce se mnou bude věc dál řešit až po vyřízení reklamace s Českou poštou, na což má údajně 30 dní. Je postup prodejce správný? Neměl by mi vrátit peníze, případně poslat nové zboží a reklamaci ztracené zásilky(pokud k nějaké ztrátě vůbec došlo) řešit odděleně? Děkuji za radu a Váš názor. Pavla

Celý příspěvek a Odpověd

Zadlužení díky nelehké situaci

Poradna při finanční tísni > Zadlužení díky nelehké situaci

Dobrý den, chtěla bych se zeptat na to, jak řešit přítelovu nelehkou situaci. Žije na Slovensku, nemá pevný plat (dostává jen provize nebo díky klientům). Bohužel, za poslední dobu se toho naskládalo tolik, že se dostal do těžké krizové situace. Nejdříve nedostal zaplaceno od klientky, poté mu zkolaboval počítač (potřebuje jej k práci), poté měl závažné zdravotní problémy a musel být hospitalizován v nemocnici, což znamená další výdaje a už tak je v mínusu. Zezačátku jsem se mu snažila vypomoct, ovšem jsem student, a nemůžu si dovolit mu nabídnout velkou částku, jakou potřebuje. Chtěla bych se zeptat, jak v dané situaci postupovat a jaké má možnosti. Předem děkuji za odpověď.

Celý příspěvek a Odpověd

Poměrný starobní důchod

Poradna při finanční tísni > Poměrný starobní důchod

Jsem ročník 1955, mám odpracováno 28 let. Tedy 28 let platím minimální důchodové pojištění. Od září 2023 dostanu poměrný starobní důchod. Jakou výši mohu očekávat? Z čeho mám žít teď? Mám nárok na nějakou pomoc v nouzi? Do února 2022 mne živil bývalý manžel, který zemřel. Jako bývalá manželka nejsem dědic. Bydlím v bytě u dcery, které je 19 let a studuje. Děkuji Vám za odpověď. Martina

Celý příspěvek a Odpověd

Dlužím na nájmech

Poradna při finanční tísni > Dlužím na nájmech

Dobrý den dostala jsem se do slepého bodů od minulého roku od května neplatím nájem byla jsem v té době se synem doma , který nastoupil do školky od září roku 2021 bohužel byl však neustále nemocný a museli jsme přerušit docházku do školky protože teď v březnu podstoupil operaci nosních mandlí. Já jsem vedena na úřadu práce, aby se mi krylo zdravotní a já dostávala aspoň nějaké peníze, které ale už minulý měsíc skončili.Rok předtím jsem byla vedena na úřadu jako samozivitelka a pobírala příspěvek na bydlení od ledna roku 2022 jsem byla ve vztahu s partnerem kterého jsem musela uvést do smlouvy bytu a tudíž jsem si myslela , že už nárok na peníze od státu nemám.Partner mi platil tedy nájem od ledna do dubna, pak byl bez práce a to co si po jednorázových brigádách vydělal pokrylo akorát energie a školné ve školce bohužel jsem věřila a doufala, že to dá dohromady protože v prosinci roku 2021 zaplatil nájem a řekl, že ty dluhy zaplatí pak opětně přišel o práci do toho měl nějaký problémy s policií protože to není úplně přiklad zodpovědnosti a dluh narůstal. Přesně v pátek byl sebrán do vazby , kde bude čekat na soud minimálně jeden měsíc a já tudíž zůstala úplně sama i bez toho aby se zaplatili aspoň ty energie do prvního března jsem měla uhradit dluh který činí přesně 100000kč nájem každý měsíc činní 8768korun hrozí mi že skončím se synem na ulici. Prožila jsem tu pět let svého života mám tu celý svůj život svůj nábytek všechno..nedokážu si představit že bych měla zůstat někde v azylaku a tím tak přijít o své věci protoze zvíře a nábytek si do azylaveho domů vzít člověk nemůže. Prosím o radu co mám dělat jelikož nejsem teď zaměstnaná a jsem na úřadu práce. práci si však hledám, proto jsem viděla jako řešení půjčku která mi okamžitě zaplatí dluhy a já pak budu mít cisty štít s majitelkou a budu splácet půjčku bohužel já nemám čím ručit ,nemám výplatní pásky na půjčku narok nemám Absolutně nevím co mám dělat, a tak prosím o radu o jakoukoliv na koho se mám obrátit děkuji Slaninová.

Celý příspěvek a Odpověd

pojisteni bytu na HU

Hypoteční úvěr > pojisteni bytu na HU

Dobry den, zdedil jsem byt, ktery je pojisten, protoze je na nem zastava na Hypotecni uver treti osoby. Pojistku podepsal puvodni majitel. Ja ziji dlouhodobe v zahranici. Pravdepodobne tedy pojistku dal plati treti osoba,ktera ma HU protoze je tato povinost zanesena v zastavni smlouve. Dedicke rizeni jiz probehlo a byt je oficialne muj majetek. Zajimalo by me, jestli je mozne, aby dal pokracovalo pojisteni meho bytu bez meho vedomi. Treti strana se mnou nekomunikuje a ani banka u ktere je HU me nechce podat zadne informace. Muzu tuto pojistku zrusit, pokud bych dohledal u ktere pojistovny je uzavrena? Je mozne, pokud by puvodni pojistka automaticky zanikla s umrtim puvodniho majitele, aby treti strana uzavrela novou pojistku na muj byt bez meho vedomi? Dekuji za odpoved.

Celý příspěvek a Odpověd

Chybná statistika

Spotřebitelská poradna > Chybná statistika

Dobrý den, Tento dotaz bude předpokládám ojedinělý mezi všemi ostatními. Upřímně ihned přiznám, že se jedná o dotaz ohledně chybně vyhodnoceného tiketu u společnosti Chance a jak se proti tomu bránit. Na samotném tiketu jsem vsadil počet faulů v jednom konkrétním zápase. Všechny statistiky ve světě uvádějí celkový počet faulů v zápase 30, nicméně oficiální stránky fortunaligy jich ve statistice zápasu uvádějí pouze 29. V tom by nebyl tak zásadní problém, kdyby v jiné záložce na stejných stránkách a u stejného zápasu nebylo uvedeno také 30. Mimochodem přenos zápasu běžel jako streaming na O2TV a opravdu v zápase bylo 30 faulů. Chance se odkazuje na oficiální stránku ligy - fortunaliga.cz. Tedy samozřejmě ze záložky, kde je ve statistice uvedeno 29 faulů. Vlastníkem stránky je ligová fotbalová asociace, která ovšem v této záležitosti na můj dotaz nereagovala. Napsal jsem na facebook strány Fortunaligy a bylo mi odpovězeno, že situaci prověří a případně opraví. To už před týdnem. Tedy dle mého se nic nedělo a dít nebude. Hodně zarážející je, že oficiálních stránkách Fortuna ligy se statistiky objevily až 24 hodin po skončení zápasu. Navíc chybně. Jeví se to tak jako záměrná manipulace s výsledkem s ohledem na objem přijatých sázek u jednoho konkrétního zápasu. Navíc když jako jasný důkaz slouží přenos onoho zápasu, kde bylo prokazatelně odpískáno 30 nedovolených zákroků sudím. Prosím o radu, zda to řešit přes právníka. Děkuji. S pozdravem, Tomáš Hes

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace

Spotřebitelská poradna > Reklamace

Dobrý den, Rád bych se zeptal jak je to s náklady spojené s výměnou kamenné desky. Reklamoval jsem Kamennou pracovní desku. Výrobce uznal vadu a desku rád vymění, ale nenese na sebe náklady s pojené s demontáží a montáží nové. To se ale nelíbí prodejci od kterého jsem desku koupil. Jelikož to není reklamace na jeho práci. Takže výsledek je patová situace jelikož nikdo to zaplatit nechce. Rád bych věděl za kým by měli jít náklady spojené s montáži a demontáži nove. Od nákupu a montáže uběhlo více jak 2 roky ( přesně 3 ), ale na desku byla záruka 10 let.Děkuji moc

Celý příspěvek a Odpověd

Podomni prodej

Spotřebitelská poradna > Podomni prodej

Dobry den, naletla jsem firme, ktera nabiza revizi oken. Po bezplatne kontrole oken nam byl doporucen 1,5h servis oken. Technik prisel v domluvenem case a provedl servis za 18 minut, inkasoval ale plnou castku. Pry provedl vse, co bylo treba. Pokud by mi firma predem rekla, ze je to oprava na 15-20 minut, s castkou bych nesouhlasila. Je v tuto chvili, kdy je zaplaceno, mozne nejake odvolani? Dekuji. Zdenka

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamované sluchátka - sdílení polohy

Spotřebitelská poradna > Reklamované sluchátka - sdílení polohy

Dobrý den, u nejmenovaného velkého e-shopu jsem reklamoval Airpods Pro. Prodejce mi rozbité sluchátko vyměnil za sluchátko, které již někdo pravděpodobně používal, což nějak akceptuji. Nicméně jej nevyresetovali a na mobilu mi neustále vyskakovala notifikace o tom, že se mnou se pohybuje sluchátko, které může majitel sledovat a sdílení polohy nešlo vypnout, proto jsem je reklamoval znovu. Není toto zásah do soukromí a porušení GDPR?

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace

Spotřebitelská poradna > Reklamace

Dobrý den, chci se zeptat, koupil jsem si robotický vysavač jako dárek na vánoce. Ten jsem reklamoval, pač se objevila závada s pravým kolem. Ze servisu přišlo neuznání, protože nedokázali nasimulovat a doporučili závadu natočit. S tím nemám problém, ale vysavač technik nevyčistil a tudíž se při přepravě poškrábal. Ze strany obchodníka mi bylo sděleno, že jako kompenzaci mi nabízejí 500 KČ, vysavač stál 13 tisíc a nový kryt určitě neseženu za 500,-kč. Mohu odstoupit od smlouvy nebo požadovat výměnu za nový kryt/ přístroj ? Jsem s pozdravem, PH

Celý příspěvek a Odpověd

zadost o prispevek na bydleni

Poradna při finanční tísni > zadost o prispevek na bydleni

Dobry den, prosim o radu pro sestru, pobira prispevek na bydleni, ale po zdrazovani elekrtiny ji nestaci finance, musi si pozadat o zvyseni prispevku ona osobne, anebo to navysuji automaticky.Jde mi o to jestli musi znova pozadat o zvyseni prispevku.Dekuji.

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace

Spotřebitelská poradna > Reklamace

Dobry den. Přišla mi poškozena termoska-zlomené víko. Vsimla jsem si toho až jsem do termosky nalila čaj. Zboží jsem reklamovala ještě stejný den jak bylo pplkem doručeno. Zlomené části v balíku nebyly proto jsem kontaktovala prodejnu ze mi bylo posláno vadné zboží. Prodejna to po týdnu zadala jako reklamaci na pplko ale já vím ze dopravce za to nemůže a přijde mi to nefer. Prodejna mi napsala po odeslání zboží ze je na něm vidět známka užívání a ze mi reklamaci neuznaji a pockame na vyjádření dopravce jestli mi reklamaci uzná. Jak mám postupovat? Dožadovat se záruky? Dekuji

Celý příspěvek a Odpověd

Zamitnuta reklamace

Spotřebitelská poradna > Zamitnuta reklamace

Byla mi zamitnuta reklamace na necele 4mes.nosenou pracovni obuv,ktera se uvnitr za patami rozedrela.Jako duvod odmitnuti uvedl prodejce,ze nebyla pouzivana obouvaci lzice(POUZIVAL JSEM JI) a ze za vadu nelze povazovat zmenu vlastnosti zbozi behem uzivani.Prijde mi to nehorazne.Muzete mi, prosim,poradit,jak se jeste mohu branit? Dekuji predem P.Bunata

Celý příspěvek a Odpověd

Neuznaná reklamace

Spotřebitelská poradna > Neuznaná reklamace

Dobrý den, prosím o radu. Zakoupil jsem přes internetový obchod pilu Einhell. Po několika použití praskl kryt na straně řetězu, který drží lištu. Ihned jsem pilu zaslal k reklamaci. Ze strany zákaznického servisu Mall.cz, mi byla tato reklamace bez problému uznána a částka mi byla za zboží vrácena. Po nějaké době jsem se rozhodl si objednat novou stejnou pilu, jelikož jsem s touto byl jinak spokojen, ale od jiného internetového prodejce. Pilu jsem použil párkrát a opět praskl kryt na straně řetězu, který drží lištu. Pilu jsem zaslal k reklamaci. Bohužel ze strany tohoto prodejce mi byla reklamace zamítnuta. U první reklamace, která mi byla uznána, mi bylo dokonce sděleno pracovníkem reklamačního oddělení Mall.cz, že se jedná o konstrukční vadu a tato reklamace nebyla ojedinělá. Dočetl jsem se, že pokud se vada vyskytne do šesti měsíců od převzetí zboží, platí domněnka, že vada na věci existovala již při převzetí, a prodávající by tak neměl argumentovat zaviněním spotřebitele. V prvních šesti měsících od převzetí by musel prodávající náležitě dokázat, že nejde o vadu existující již při převzetí, nestačí to tedy jen tvrdit, ale i přesto mi reklamaci nechtějí uznat. Jsou nějaké možnosti, jak tuto věc dál řešit? Děkuji za odpověď,

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace po termínu

Spotřebitelská poradna > Reklamace po termínu

Dobrý den, 28.11. jsem reklamovala telefon (sms od Ceske posty o doručení zásilky přišla 1.12.). 29.12 mi přišel email, že reklamace je uznána, ale zboží nebylo dodnes (4.1.) doručeno. Mohu odstoupit od smlouvy z důvodu nedodržení termínu reklamace? Stačí jen oznámení o uznání reklamace do 30 dní, nebo musí být zboží 30.den dáno do přepravy? Děkuji.

Celý příspěvek a Odpověd

Zrušení permanentky a vrácení peněz

Spotřebitelská poradna > Zrušení permanentky a vrácení peněz

Dobrý den, již cca 4 roky pravidelně ráno navstěvuji fitness centrum, kde mám zaplacenou permanentku vždy na rok. Poslední jsem hradil před dvěmi měsíci a má platnost ještě 10 měsíců. Cena je 11 000 Kč. Fitnes centrum navštěvuji ráno, jelikož kvůli práci se do něj jindy nedostanu. Nyní, ze dne na den upravilo fitnes centrum otevírací dobu namísto původních 8 hodin ráno až na 11 hodinu dopolední. Nemám tedy možnost centrum navštěvovat a tedy permanentka je mi k ničemu. Jaká jsou má práva, když budu požadovat zrušení permanentky a vrácení poměrné části peněz? Permanentku jsem kupoval za zcela jiných podmínek a jiné otevírací doby. S novou otevírací dobou nejsem schopen ji využívat, jelikož takto pozdě se do fitnes centra nedostanu. Smlouva žádná mezi mnou a poskytovatelem není, mám jen stvrzenku a provozní řád či podobné věci nemají na webu dostupné. Děkuji

Celý příspěvek a Odpověd

6ti mistna SPZ na moto

Spotřebitelská poradna > 6ti mistna SPZ na moto

Dobry den, mam problem se zadanim spz me moto do jakekoli aplikace ci systemu. Chce to po me jeste jedno cislo. Je zpusob jak to udelat??? Diky

Celý příspěvek a Odpověd

Stránka 1/921

Předchozí

1

Partneři poradny

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  16 332 833 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Interaktivní grafiky

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více

Nejlevnější byty v Česku. Podívejte se, co koupíte za půl milionu

Nejlevnější byty v Česku. Podívejte se, co koupíte za půl milionu

Byty dál prudce zdražují. Přesto se dají najít i za půl milionu korun. Jak vypadají a...více

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Dva roky s covidovými omezeními a uzavírkami znamenaly pohromu jak pro mnoho menších kamenných...více

Nové tipy, kam na výlet. Radši s plnou peněženkou

Nové tipy, kam na výlet. Radši s plnou peněženkou

Pod Králickým Sněžníkem se otevírá Sky Bridge – nejdelší visutý most pro pěší na světě....více

Aktuální články

Žádosti o příspěvek 5000 Kč na dítě startují v pondělí. Přijímá je JENDA

Žádosti o příspěvek 5000 Kč na dítě startují v pondělí. Přijímá je JENDA

Žádosti o jednorázový příspěvek 5000 korun na dítě přijímá ministerstvo práce a sociálních...více

Fabia za půl milionu. Testovaný kus ukazuje, jak nevybírat výbavu

Fabia za půl milionu. Testovaný kus ukazuje, jak nevybírat výbavu

„Jedna Fabia“ se občas používá jako základní jednotka pro přiblížení, jak je něco drahé....více

Inflace je nad 17 %. Ceny rostly méně, než čekala ČNB

Inflace je nad 17 %. Ceny rostly méně, než čekala ČNB

Spotřebitelské ceny v červenci meziročně stouply o 17,5 procenta, což bylo o 0,3 procentního...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.