Odborné poradny

S čím potřebujete poradit?

Na webu Peníze.cz vám kromě aktuálních článků, kalkulaček, formulářů nebo nabídky finančních produktů nabízíme zdarma také širokou škálu odborných finančních poraden. Našich odborníků se můžete zeptat na cokoliv od sociálních dávek, přes investice a hypoteční úvěry až po právní či spotřebitelskou problematiku. Protože jsou pro vás všechny poradny bezplatné, nemůžeme díky velkému množství dotazů v některých poradnách garantovat odpověď dříve než za tři pracovní dny od vložení dotazu. Prosíme proto o trpělivost. Co jiného dnes máte v Česku zadarmo… Před vložením dotazu si vždy pozorně přečtěte Často kladené otázky, máme ověřené, že minimálně v polovině případů se odpověď na vaši otázku nachází právě tam.

Úvěry na bydlení

Nejnovější dotazy

Insolvence - půjčka manžela

Poradna při finanční tísni > Insolvence - půjčka manžela

Dobrý den. Jsem vdaná a už dva roky jsem v oddlužení ( jen já) kvůli dluhům vzniklým dávno před manželstvím. Je možné, aby si vzal můj manžel teď půjčku? Neohrozí to moje oddlužení? Nemyslím nějakou závratnou částku, ale bohužel máme nečekané výdaje. Může si zažádat třeba o kontokorent?

Celý příspěvek a Odpověd

Exekuce na duchod

Poradna při finanční tísni > Exekuce na duchod

Dobrej den,mam invalidni duchod 1,stu.nezadbavitelnou částku 7833,CSSZ, MI PORAD PSALI ZE NEMUZOU STRHAVAT Z DUCHODU EXEKUCI ,NAJEDNOU ZE MUZOU,1200,mi chteji sebrat.všude sem cetl ze nesmí od 1.1,2021,nesmí strhávat.Ti bych musel mít hodně ,ale paní ředitelka CSSZ,trvá ze MUZOU.Ja říkám ze nesmí dle usnesení.mam podat soudní odvolání?dekuji

Celý příspěvek a Odpověd

OSVČ

Karty, účty, úvěry > Úvěry > Spotřebitelské úvěry > OSVČ

Dobrý den, jsem OSVČ a potřebuji v lednu 2022 půjčit 600 000,-, mám čistý příjem po daňovém přiznání 21 000,-, dosáhnu na půjčku? Případně, u které banky mám větší šanci. Mám i ručitele. který by mohl za mě ručit.

Celý příspěvek a Odpověd

Záloha

Spotřebitelská poradna > Záloha

Dobrý den, před rokem a půl jsem prodával štípačku, ozval se mi pán, že ji bere, poslal mě zálohu, že nestíhá ji odvést, že má zdravotní problémy, vyšel jsem mu vstříc a čekal, několikrát slíbil, že za týden ji odveze, a byl varován, že pokud ne, tak ji nabídnou znova, pán se dlouho neozýval, tak jsem se štípačky zbavil, má nárok na vracení zálohy?

Celý příspěvek a Odpověd

Úrok z kauce

Karty, účty, úvěry > Úvěry > Spotřebitelské úvěry > Úrok z kauce

Dobrý den, ráda bych se s Vámi poradila ohledně úroků. A to konkrétně v případě, kdy mi momentálně končí nájemní smlouva a jak jsem se dočetla, mám jako nájemnice právo požadovat při vrácení kauce i na úroky z celé její výše. A ráda bych se zeptala, zda mi můžete poradit, jakou % výši mám v tomto případě zvolit? Zda je možné tuto částku spočítat pomocí kalkulačky na výpočet úroků z prodlení? Moje kauce činí 27200,- a doba pronájmu byla od 5.7.2017 do 5.7.2021. Děkuji předem za odpověď.

Celý příspěvek a Odpověd

Sedací souprava

Spotřebitelská poradna > Sedací souprava

Před rokem a půl jsme si koupili novou sedací soupravu. Sedačka se ale za rok proseděla tak, že při sezení se kácíte k jedné straně. Poté se ze sedačky ani nemůžete zvednout, jak z ní bolí záda. Dále se proseděl kryt pružin, ty již nyní tlačí. Při reklamaci nám bylo řečeno, že jde o běžné opotřebení, že jsme sedačku nerovnoměrně zatěžovali, a reklamaci neuznali. Jsme doma dva, sedací souprava by snad měla vydržet minimálně 2 roky?????? Děkuji.

Celý příspěvek a Odpověd

Exeair

Poradna při finanční tísni > Exeair

Dobrý den, synovi(15)let,přišla SMS od společnosti Exeair: ,,nyní vymáháme Váš dluh ID...ve výši 11502,-,, s odkazem na telefon a email. Nevím, kde by synovi dluh mohl vzniknout. Chtěla jsem se zeptat, zda máme na SMS reagovat. Domů žádný dopis nepřišel. Předem děkuji za odpověď. Markéta

Celý příspěvek a Odpověd

Občasná závada na notebooku - reklamace

Spotřebitelská poradna > Občasná závada na notebooku - reklamace

Dobrý den, zakoupil jsem u firmy R-pass repasovaný notebook, na který firma poskytuje záruku 2 roky včetně údajně nové baterie. Již několik dnů po dodání se začalo objevovat občasné hlášení, že baterie je zcela vybitá. Toto hlášení vždy po několika desítkách vteřin samo zmizí a vše vypadá opět normálně. Nejprve se hlášení objevovalo sporadicky cca 2x za týden a po telefonické konzultaci mi bylo doporučeno počkat, jak se bude závada dále vyvíjet. Po cca 6 měsících se hlášení vyskytuje několikrát denně. K tomu se začal objevovat stav, kdy SSD disk se na cca 2 minuty zablokuje a systém po tu dobu zcela ztuhne. Opět se závada projevuje sporadicky cca 1-2x za den. Následná reklamace nebyla uznána s tím, že při testu se žádná závada neprojevila. Zajímalo by mě, jaký mám zvolit nejvhodnější další postup.

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace

Spotřebitelská poradna > Reklamace

Dobrý den, potřebuji poradit se svou reklamací kuchyně. 17. 11. 2020 jsme reklamovali myčku, která tekla, a zároveň dvířka kuchyně, která byla právě myčkou poškozená. Reklamace byla po návštěvě technika přijata 8. 12. 2020 = objednaná nová myčka i dveře. Myčka došla 17. 12. - do této doby tedy vše v pořádku. Jde však o reklamovaná dvířka - 19. 2. 2021, tj. po 2 měsících jsem se opět zeptal, dle informace se zapomnělo objednávku nových dvířek objednat. Akceptoval jsem prodloužení, bylo mi sděleno, ze dvířka budou v terminu 15. 3. - 19. 3. Do dnešní doby však stále nový díl nemáme. Dohromady to trvá téměř 4 měsíce. Jak se, prosím, můžeme účinně bránit? Mohu na tomto základě odstoupit od kupní smlouvy a požadovat navrácení kupní ceny kuchyně z důvodu porušení lhůty na vyřízení reklamace? Už jinou cestu nevidím. Díky za radu. Radim Valcha

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace v autoservisu

Spotřebitelská poradna > Reklamace v autoservisu

Dobrý den, na začátku prosince 2019 jsem dával auto do servisu na repas automatické převodovky. Repas byl proveden a v lednu 2020 mi auto bylo předáno jako opravené s 12 měsíční zárukou. Po měsíci užívání, kdy jsem servis několikrát kontaktoval, že s převodovkou není něco v pořádku, mi bylo vždy řečeno, že se adaptuje. Nicméně převodovka se opět pokazila a v polovině února 2020 šla na další opravu v rámci reklamace. Délka této reklamace trvala až do poloviny června 2020 s tím, že se servis neustále vymlouval na covid a s tím spojené problémy s dodáváním dílů. Pak mi bylo auto zase vráceno jako opravené, ale převodovka vydávala zvuky při přeřazovaní na 3tí rychlostní stupeň. Opět s odpovědí, že se adaptuje. S přicházející zimou zvuky v převodovce a jejich četnost zesilovala. Kontaktoval jsem tedy na podzim servis, že mi to už nepřijde normální. Po předchozí domluvě se servisem jsem auto vezl na další reklamaci v prosinci 2020, kde po cca 14 dnech, co sem je kontaktoval, mi bylo řečeno, ať si auto vyzvednu, že mají problémy s dodáním dílu a že po novém roce by měl díl přijít. Na začátku ledna 2021 jsem servis opět kontaktoval, jestli tedy díly přišly a kdy mám auto dovézt, odpověď byla "zavolejte příští týden". Takto mé telefonáty probíhaly každý týden až do 2.2.2021, kdy sem auto mohl konečně dovézt k opravě, že už díly přišly. Při předání vozidla k opravě mi bylo řečeno, že to asi bude synchronizátor a mají na něho opravenou sadu. Že závada je v podstatě jen v ozívajícím se zvuku z převodovky a na funkčnost to nemá vliv. Nyní tam je auto již 14 dní a servis se zatím neozývá, zda je oprava hotová. Chci se tedy zeptat, jestli i servis musí dodržovat nějaké záruční opravné termíny, jestli se mohu nějak bránit a argumentovat, aby byla spravedlnost na mé straně, jestli se mohu nějak bránit v případě, že oprava nebude opět v pořádku. Jinak oprava (repas) automatické převodovky mě vyšla na 58600 Kč. Předem děkuji za odpověď. Obluk, spotřebitel

Celý příspěvek a Odpověd

Mobilní telefon

Spotřebitelská poradna > Mobilní telefon

Dobrý den, po půl roce jsem poslala na opravu mobilní telefon s tím, že nefunguje reproduktor. Je to Dogge odolný telefon, do prachu, dílny, nepříznivých podmínek. Vyloženě píšou, že je odolný proti kamenům, dřevěným pilinám, železným pilinám, je vodotěsný a mnoho dalšího. Dnes mi přišel finanční návrh na opravu tohoto telefonu, že jsou uvnitř železné piliny. Na dotaz ohledně záruky a klamavé reklamy mi bylo odpovězeno, že na tohle se záruka nevztahuje, a že kdybych telefon zalila betonem, tak ho taky reklamovat nemohu a odolnost mu nepomůže. Což mi je jasný. Ale teď mi řeknete, co můžu dělat? Když na reprák se dostanou piliny, kam by se teda ani dostat neměly, když se tam nemá dostat ani voda, a přímo Dogge servis mi odpoví, že záruka se na to nevztahuje, tak k čemu ta záruka potom je? A co mohu dělat? Děkuji :-) a přeji hezký zbytek dne :-)

Celý příspěvek a Odpověd

Cena náhradního dílu

Spotřebitelská poradna > Cena náhradního dílu

Dobrý den, rád bych se informoval na možnost bránit se ceně, kterou mi autoservis naúčtoval za náhradní díl vyměněný při opravě. Fakturovaná cena se mi nezdála, a tak jsem se na přibližnou cenu informoval u autorizovaného prodejce originálních náhradních dílů přímo na značku mého vozu. K mému překvapení je naúčtovaná cena trojnásobná, což mi připadá minimálně v rozporu s dobrými mravy. Mám nějakou možnost se proti ceně dílu ohradit, nebo si prostě autoservis může naúčtovat cenu i tolikrát vyšší? Nejde teď samozřejmě o naúčtovanou práci, pouze o cenu náhradního dílu, která o tisíce převažuje cenu nákupní. Mohu požadovat doložení dodacího listu jako důkazu o skutečně vynaložených nákladech? Děkuji za odpověď. Záleský

Celý příspěvek a Odpověd

Použité zboží

Spotřebitelská poradna > Použité zboží

Dobrý den, prosím o radu. Dne 5.2.2021 jsem prodala použité akvárium na Sbazaru jako soukromá osoba. Akvárium bylo zcela v pořádku. Bylo prodáváno z důvodu stěhování a nákupu nového akvária. Před prodejem bylo vypuštěno a vyčištěno. Pán si pro akvárium přijel, akceptoval jeho stav i cenu. Zaplatil stanovenou cenu a akvárium si spokojeně odvezl. Byl upozorněn, že akvárium bylo měsíc vypuštěné a vodu ať nalévá pomalu. Po 3 týdnech se mi pán ozval, že akvárium teče a že jsem ho podvedla, že jej chce vrátit. V momentě, co jsem mu řekla, že zboží bylo v pořádku, a nevím, zda si jej nepoškodil sám, začal mi vyhrožovat, že takto se bavit nebudeme a že jej chce vrátit. Má na toto právo či jakým způsobem postupovat?

Celý příspěvek a Odpověd

Máme na něco nárok?

Poradna při finanční tísni > Máme na něco nárok?

Dobrý den, prosím, ráda bych nějakou radu jestli máme na něco nárok. Já jsem na rodičovské dovolené, máme dvě dcery mladší 3let, manžela před měsícem vyhodili z práce na paragraf. Já beru 10 000 Kč měsíčně, manželovi přišlo v únoru nějakých 11 000 Kč, jinak bral 17-18 v čistém. Nájem platíme 14350 Kč, máme na něco nárok? Na UP se přihlásit nemůže, kvůli tomu vyhazovu na paragraf, řešíme teď abychom si tu udělali trvalý pobyt a mohli si zažádat o příspěvek na bydlení. Ale můžeme něco zažádat teď? Manžel hledá práci, ale není to snadné. Než ho pravděpodobně vezmou, tak si musí vyřídit doktory - plicní, krev, orl.. Je to zkrátka na delší dobu. Teď má přijít mě jen ten rodičovský příspěvek a nic víc mít nebudeme..

Celý příspěvek a Odpověd

Vrácení zboží

Spotřebitelská poradna > Vrácení zboží

Dobrý den, dcera mi koupila jako dárek v Alze novou žehličku. Žehlička byla příliš těžká, a tak jsme ji chtěly vrátit ve lhůtě 14 dnů. Dle instrukcí jsme se k navrácení zboží zaevidovaly a žehličku jsem donesla do prodejny. Tam mě vyzvali, ať na počítači napíši kontaktní údaje a ev. číslo vrácení. Pokoušela jsem se oslovit zaměstnance a vysvětlit, že vracím zboží osobně, ale odkázal mě na box, na který jsem měla nalepit štítek, který vyjel z tiskárny u počítače. Vložila jsem žehličku, která byla v původním nepoškozeném obalu do boxu. Přišly mi 4 e-maily o přijetí, o vyřizování, o vyřízení a o zaslání dobropisu. Původní cena žehličky byla 2399 Kč a dobropis zněl na 1971 Kč. Byla stržena položka 427,91 Kč za částečné spotřebování / poškození / ušlá záruka. Po telefonickém dotazu mi bylo sděleno, že žehlička byla na zadní straně poškrábána. Chtěla jsem zaslat fotky poškrábání, pracovnice to přislíbila, ale zatím nic nepřišlo. Pokud tam nějaké škrábance byly, tak nebyly ode mě. Co mám dělat, když s tímto verdiktem nesouhlasím? Jak mám vědět, že jejich tvrzení je pravdivé? Děkuji za odpověď a přeji hezký den

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace set-top box

Spotřebitelská poradna > Reklamace set-top box

Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o pomoc s reklamací. V červnu roku 2020 jsme si zakoupili v elektru Set-top box. Po vyzkoušení přístroje se nám nepodařilo programy ČT naladit, ostatní programy fungovaly. Přístroj jsme reklamovali a byl nám vyměněn za zcela nový s tím, že se na náš přístroj nikdo ani nepodíval. Přístroj opět nefungoval, znovu jsme ho reklamovali a dostali nový, který opět nefungoval. Až teď po třetí reklamaci se na přístroj někdo podíval a bylo nám sděleno, že přístroj funguje. Znovu jsme ho tedy doma vyzkoušeli, chvíli přístroj opravdu fungoval, naladili jsme programy ČT a pak už zase nešel. Hned při první reklamaci nám vzali účtenku s tím, že nám bude k reklamaci stačit pouze reklamační protokol. Při poslední reklamaci nám do krabičky od přístroje vložili cizí účtenku. Nyní chceme přístroj znovu reklamovat a požadujeme vrácení peněz, ale bylo nám sděleno, že nemáme účtenku a máme pouze reklamační protokol. Každá reklamace trvá minimálně jeden měsíc. Děkuji za odpověď

Celý příspěvek a Odpověd

Vrácení peněz místo výměny za nový kus

Spotřebitelská poradna > Vrácení peněz místo výměny za nový kus

Dobrý den, u czc.cz jsem si koupil sluchátka. Asi po roce přestaly fungovat, jak mají, tak jsem je dal na reklamaci, která byla uznána. V reklamačním protokolu bylo požadované řešení - oprava. Sluchátka však opravit nešla a od czc jsem dostal dobropis, i když jsem chtěl výměnu za nový kus. Po mé žádosti o výměnu za nový kus mi paní na infolince řekla, že mi byl vystaven dobropis, protože zboží nemají na skladu (Na e-shopu mají napsáno, že mají více jak 5 kusů skladem). Když jsem sluchátka kupoval, stály 6990 Kč, nyní je nabízí za 8490 Kč. Paní na telefonu jako řešení navrhla, že si můžu koupit sluchátka za aktuální cenu s tím, že můžu použít dobropis na tento nákup. Nepřijde mi normální, abych po schválené reklamaci musel doplácet, abych dostal zpět produkt, za který jsem již zaplatil. Děkuji.

Celý příspěvek a Odpověd

Indukční deska

Spotřebitelská poradna > Indukční deska

Dobrý den, reklamovala jsem indukční desku, část hrnců s označením loga vhodné na indukci na této desce nefunguje, část hrnců funguje normálně. Servis mi sdělil, že pokud jejich hrnec na desce funguje, nemají co reklamovat a reklamaci zamítli. Je možné to s nimi ještě řešit? Děkuji

Celý příspěvek a Odpověd

dávky v hmotné nouzi

Poradna při finanční tísni > dávky v hmotné nouzi

dobrý den. Budu se ptát za sestru. Žádá si o dávky v hmotné nouzi. Měla již vše doložené, co po ní paní požadovala a poslední den po ní ještě paní chtěla doložit, nájemní smlouvu od syna, který u ní nebydlí. Ten ji však nemá, protože bydlí jen na dobré slovo u kamaráda a ten mu ji nechce napsat. Dočetla jsem se, že by mělo stačit jím vypsané čestné prohlášení. Sestra má navíc doklad o vyúčtování z bytu každé čtvrtletí, tedy i toto poslední čtvrtletí a v něm je napsaná jako uživatelka bytu jen ona a dcera, která tam s ní bydlí. Syn už tam od té doby, co se odstěhoval, uveden není. Mělo by toto tedy paní úřednici stačit, když má vlastně dva doklady o tom, že tam syn nebydlí? To čestné prohlášení a vyúčtování o nákladech na bydlení? Děkuji R.Böhmová

Celý příspěvek a Odpověd

NTB ztracený v servisu

Spotřebitelská poradna > NTB ztracený v servisu

Dobrý den, nechal jsem si v servisu opravit NTB. Spravený měl dorazit na prodejnu, kam bych si pro něj došel. Ovšem při přepravě byl NTB ztracen. Po výměně e-mailů mi byla nabídnuta náhrada, která po amortizaci činí 2/3 původní ceny (stáří NTB 41 měsíců). K náhradě nebyly vzaty v potaz některé licence, například MS Office, antivir - roční licence, které budu u nového zařízení potřebovat. Lze po servisu žádat nahrazení celé (původní) ceny NTB spolu s náhradou za licence programů? Děkuji

Celý příspěvek a Odpověd

Stránka 1/918

Předchozí

1

Partneři poradny

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 681 295 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Aktuální články

Nová Zelená úsporám je dostupnější. Na co a jak žádat

Nová Zelená úsporám je dostupnější. Na co a jak žádat

Startuje nová etapa programu Nová zelená úsporám. O dotace mohou žádat i ti, kdo na ně...více

Investice pro začátečníky. Na jaké poplatky narazíte

Investice pro začátečníky. Na jaké poplatky narazíte

Co jsou to správcovské, obhospodařovací nebo manažerské poplatky u fondů a jak se liší...více

Podnikatelé živly podceňují, říká expertka pojišťovny

Podnikatelé živly podceňují, říká expertka pojišťovny

„Setkali jsme se s tím, že podnikatelé riziko vichřice – a tedy i tornáda – sice pojištěné...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.