Odborné poradny

S čím potřebujete poradit?

Na webu Peníze.cz vám kromě aktuálních článků, kalkulaček, formulářů nebo nabídky finančních produktů nabízíme zdarma také širokou škálu odborných finančních poraden. Našich odborníků se můžete zeptat na cokoliv od sociálních dávek, přes investice a hypoteční úvěry až po právní či spotřebitelskou problematiku. Protože jsou pro vás všechny poradny bezplatné, nemůžeme díky velkému množství dotazů v některých poradnách garantovat odpověď dříve než za tři pracovní dny od vložení dotazu. Prosíme proto o trpělivost. Co jiného dnes máte v Česku zadarmo… Před vložením dotazu si vždy pozorně přečtěte Často kladené otázky, máme ověřené, že minimálně v polovině případů se odpověď na vaši otázku nachází právě tam.

Úvěry na bydlení

Nejnovější dotazy

Bazos.cz - klamavá koupě zboží

Spotřebitelská poradna > Bazos.cz - klamavá koupě zboží

Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Na portále Bazos.cz jsem koupil PC komponent. Jednalo se o RAM paměti. Zboží jsem zakoupil od fyzické osoby. Po předání jsem zboží zkoušel doma. Dotyčná osoba tvrdila, že vše při předání funguje, jak má, že je to odzkoušené a že by tedy neměl být problém s funkčností a že je zboží ještě v záruce. Po odzkoušení zboží nefungovalo. Po komunikaci s prodávajícím jsem chtěl odstoupit a zboží mu vrátit z důvodu nefunkčnosti a požadoval jsem po něm peníze zpět. Nicméně komunikace vázne, dotyčná osoba mi sice dokázala poslat fakturu od koupě zboží, nicméně mi stále tvrdí, že zboží předával funkční. Po konzultaci s ajťákem a po zkoušce zboží reklamovat na Alza.cz, mi bylo řečeno, že je zboží nefunkční. Alza.cz mi nebyla schopna reklamaci přijmout, neboť by peníze nebo nové zboží zaslali na adresu, co je uvedená na faktuře, a potřebovali souhlas původního člověka, co to nakupoval. Dotyčná osoba mi není dodnes schopná vrátit peníze a neustále se vymlouvá, že nemá na předání čas, apod. Poraďte mi, jak mám danou věc řešit. Díky. RAM paměti stály 2000 Kč.

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace telefonu

Spotřebitelská poradna > Reklamace telefonu

Dobrý den, dne 22. 7. jsem obdržela mobilní telefon, který jsem si koupila přes e-shop na IČO. Po týdnu řádného užívání se začaly objevovat první problémy s mikrofonem a dotyčný člověk mě neslyšel. Rozhodla jsem se telefon reklamovat (bohužel odstoupit od kupní smlouvy jsem kvůli nákupu na IČO nemohla). Dne 1. 8. jsem telefon poštou poslala na místo určení a dne 3. 8. byl telefon prodávajícímu doručen. Dneska je 2. 9. a já vím jenom to, že servisní středisko neshledalo žádný problém (a to jsme se jím musela ozvat sama, jelikož mě nikdo o ničem neinformoval). Chtěla bych se zeptat, za jakých podmínek budu moci odstoupit od kupní smlouvy a nechat si vrátit peníze, prosím? Děkuji mnohokrát za radu. S pozdravem J.

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace nabíječky na elektrokolo

Spotřebitelská poradna > Reklamace nabíječky na elektrokolo

Dobrý den, chtěla bych se zeptat na reklamaci nabíječky na elektrokolo. Po čtyřech měsících přestala nabíjet, prodávající mi ji vyměnil za novou a dnes mi napsal, že mu nebyla uznaná reklamace, nabíječka že je neopravitelná a chce po mně polovinu ceny nové nabíječky. Jak mám postupovat v této situaci? Předem děkuji za odpověď.

Celý příspěvek a Odpověd

Záloha na vrácení starého dílu

Spotřebitelská poradna > Záloha na vrácení starého dílu

Dobrý den. Minulý rok jsem z internetového obchodu objednal náhradní díl na svůj vůz, u kterého byla záloha cca 1500 Kč na vrácení starého dílu. Po výměně dílu jsem tedy ten starý odeslal na uvedenou adresu do Německa. Již je tomu skoro rok, kdy internetový obchod říká, že starý díl odeslali výrobci a čekají na vyjádření, zda-li díl splňuje požadavky pro vyplacení zálohy. Na jejich stránkách píší, že celý proces trvá zhruba 8 týdnů. Je nějaký způsob, jak obchod nuceně popohnat (S tím, že jim o vyjádření píši e-mailem každý měsíc), případně aby obchod vrátil mnou zaslaný díl? Děkuji.

Celý příspěvek a Odpověd

Vada 3 měsíce po reklamaci

Spotřebitelská poradna > Vada 3 měsíce po reklamaci

Dobrý den, je nějaká záruka na reklamaci zboží. Zboží bylo reklamováno 1 měsíc před koncem záruky. Reklamace proběhla opravou. Po 3 měsících (po záruční době) zboží vykazuje opět reklamovanou vadu. Lze to ještě řešit? Děkuji

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace dětského kočárku

Spotřebitelská poradna > Reklamace dětského kočárku

Dobrý den, chtěla bych vás požádat o radu, jak postupovat při reklamaci kočárku. Kočárek jsme zakoupili v polovině června a na začátku srpna jej reklamovali. Důvodem reklamace byly "hrkající" přední kolečka při jízdě i po hladké zámkové dlažbě, celkově je jízda s kočárkem o mnoho horší než na začátku. Reklamaci nám zamítli jako neoprávněnou - vada se v servisu neprojevila, vibrace/hrkání koleček nejsou vada, ale vlastnost. Jaký by měl být další postup? Můžu jim zaslat video, kde je "rozbitý" zvuk slyšet? Komunikovala jsem s jinými maminkami s tímto kočárem a jim takové zvuky nevydává, chválí si ho i v terénu a já si nedovedu ani představit, že bych s ním jela třeba po kočičích hlavách (byť na začátku se s ním i na tomto povrchu jezdilo skvěle). Děkuji.

Celý příspěvek a Odpověd

Neuznaná reklamace mobilního telefonu

Spotřebitelská poradna > Neuznaná reklamace mobilního telefonu

Dobrý den, prosím o zodpovězení dotazu k lehce zapeklitému problému. V lednu 2020 jsem si v internetovém obchodě zakoupila chytrý telefon. Fungoval bez problémů do cca 22. 6. 2020, pak se najednou začal sekat a nakonec nešel ani spustit. Odeslala jsem jej zpět na reklamaci, která mi byla uznána, v telefonu byl dán nový software. Poté jsem jej používala asi 4 dny, když se naprosto stejná závada objevila opět. Bohužel mi během této krátké doby spadl na zem - v obalu na linoleum, a poměrně hodně praskl displej, což mi přijde podivné, a mám podezření na nějaké nekalé praktiky. Nicméně jsem pořídila fotodokumentaci telefonu i s prasklým displejem a zaslala ho zpátky na reklamaci s žádostí o opravu stejné závady jako předtím, ne displeje. Po 14 dnech mi přišla z e-shopu tato odpověď: "Neuznaná reklamace: Reklamace byla neuznána z důvodu mechanického poškození (Prasklý displej)., Vytvořena fotodokumentace. Reklamace může být řešena nezáruční placenou opravou." A moje otázka tedy zní: Má prodejce právo mi opravu zamítnout z tohoto důvodu? Velmi děkuji za odpověď.

Celý příspěvek a Odpověd

MD/RD a hypotéka

Hypoteční úvěr > MD/RD a hypotéka

Dobrý den, jsem těhotná a současně "hrozí", že si za účelem zajištění vlastního bydlení budu muset požádat o hypotéku, bonitní jsem dostatečně, tedy v současné době, kdy ještě pracuji (sdělení mé banky, u které již jednu hypotéku mám). Předpoklad je také dostatečný příjem i během MD/RD, nicméně to je jen předpoklad a nevím, co bude, samozřejmě... Nicméně netuším, jak se postaví k žádosti o hypotéku v době, kdy bude jasně a) vidět, že jsem těhotná, pokud k žádosti dojde před porodem nebo b) již budu na MD nebo RD. Uvažovala jsem o předschválené hypotéce, nicméně stejně bych se chtěla zeptat, jak se k této situaci banky obecně staví - své banky se zatím nechci ptát, nechci jim tuto skutečnost sdělnovat. Děkuji velmi za odpověď. Vendula

Celý příspěvek a Odpověd

Výrobce nedokáže opravit reklamaci

Spotřebitelská poradna > Výrobce nedokáže opravit reklamaci

Dobrý den, rád bych se poradil, než budu situaci eskalovat dále. Notebook české značky byl velmi poruchový, dvě uznané reklamace během záruční doby, jedna vedla k výměně celého kusu. Teď, zhruba 2 měsíce před koncem záruky, šel do servisu znovu. Mechanik pravil, že je to poměrně častá vada, nicméně reklamaci neuznali. Zajímavá informace ovšem byla, že ani mimo-záruční oprava není možná, jelikož výrobce (= jediný autorizovaný servis) nemá náhradní díly. Tímto vzniká zajímavá situace. Jestli reklamace byla oprávněná, je nejspíš irelevantní, nicméně je výrobce povinen nabídnout řešení v průběhu aktivní záruční doby, jiné než "můžete si to zkusit doma opravit sami"? Přijde mi, že v tomto případě bychom se mohli dožadovat více možností, jelikož výrobce nedostál přislíbení starat se o náš zakoupený přístroj po celou dobu záruční lhůty. Budu rád za každou radu.

Celý příspěvek a Odpověd

Vrácení zálohy

Spotřebitelská poradna > Vrácení zálohy

V půjčovně svatebních šatů jsem si zamluvila zapůjčení svatebních šatů na 4. září 2020. Musela jsem zaplatit zálohu 5000 Kč. Nyní moje maminka onemocněla na koronavirus 19 a leží v nemocnici na infekčním oddělení na plicní ventilaci. Z tohoto důvodu jsme svatbu zrušili a chtěli jsme zrušit objednávku na svatební šaty. Objednávku nám zruší, ale zálohu nám nechtějí vrátit. Může nám někdo poradit? Předem děkuji za odpověď. Mirek

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace sekačky

Spotřebitelská poradna > Reklamace sekačky

Dobrý den, před cca 3 týdny jsem si koupil novou sekačku, kterou jsem dnes reklamoval pro závadu (nefukční elektrický startér a špatné sbírání trávy). V prodejně mi uvedli, že na vyřízení reklamace mají 30 dnů. Jenže po tuto dobu nemám čím posekat trávu, čímž trávník značně utrpí. Chtěl bych se zeptat, zda mám či nemám nárok na bezplatné půjčení jiné sekačky po dobu vyřizování záruční opravy? Jinak si budu muset náhradní sekačku půjčovat v půjčovně.

Celý příspěvek a Odpověd

Odeslání stornované objednávky

Spotřebitelská poradna > Odeslání stornované objednávky

Dobrý den, objednala jsem potisk trička s mnou vyrobeným nápisem, který měl být svatebním darem. Firma má na stránkách uvedeno, že zboží bude odesláno do 10 dnů od objednání. Po 10 dnech, kdy zboží nepřišlo, jsem se snažila firmu kontaktovat e-maily, na které nikdo nereagoval. Telefonovala jsem tam celkem 11x, nejdříve hovory nepřijímali a pak si vypli telefon. Pobočku jsem navštívila osobně, kde jsem jim vysvětlila, že objednávku potřebuji nejpozději do pátku, protože svatba je v sobotu - ujistili mě, že do pátku vše bude. V pátek jsem se opět vypravila na pobočku, kde mě ujistili, že zboží je na cestě a přijde později. Odpoledne mi pak volali, že mají rozbitou tiskárnu, a tak není možné mnou zadaný motiv vytisknout. Navrhli mi upravený motiv s tím, že mám obratem zavolat, jestli s ním souhlasím. Když jsem volala, abych jim řekla, že s motivem v žádném případě nesouhlasím, telefon nikdo nezvedal, objednávku jsem tedy přes e-mail, kterým se mnou v této záležitosti komunikovali, stornovala a požádala o vrácení peněz. Včera večer (2 týdny po garantovaném doručení a 2 dny po deadlinu, na kterém jsme se domluvili) mi přišel e-mail, že objednávka byla odeslána. Telefony opět nikdo nezvedá a na e-mail nikdo nereaguje. Na pobočce je jen asistentka, která se neustále vymlouvá, že s tím nemůže nic dělat. Objednávka byla odeslána později, než jsme se domluvili. Na svých stránkách mají napsáno, že pokud bude třeba kvůli tisku návrh pozměnit a my s tím nebudeme souhlasit, můžeme objednávku zrušit, což jsme udělali. Nyní nám i tak objednávku zaslali, zřejmě tedy s původním potiskem. Ráda bych se tedy zeptala, zda mám v tomto případě nárok na reklamaci a vrácení peněz? Předem Vám děkuji za odpověď. S pozdravem Bára

Celý příspěvek a Odpověd

Hypotéka a záznam v registru

Hypoteční úvěr > Hypotéka a záznam v registru

Dobrý den, rada bych se zeptala jaká je šance získat hypotéku. Bohužel jsem se záznamem v registru a v solusu za nevcasne splacení kreditní karty a zamítnutí žádosti o půjčku u airbank. Karta je již doplacena, aktuálně řeším vypovězeni smlouvy s bankou od které mám kreditku (hellobank). Jsem domluvena s moji poradkyní, ze půl roku pockame aby nikde nebyli žádné resty a pak zazadame o výmaz ze solusu. Jaká je následně šance získat hypotéku s manželem, pokud bych byla spoluzadatel a rucila bych bytem, který mám ve vlastnictví a pozemek by byl zaplaceny ze svého? Nebo je v tomto případě lepší zúžit společně jmění manželů?

Celý příspěvek a Odpověd

Energie

Spotřebitelská poradna > Energie

dobrý den, vážení, prosím o radu, aktuálně řeším přepis energií (plyn, elektřina) a dovolala se mi pracovnice z energie bohemia direct a nabízí možnost nemít fix, ale cena se bude odvíjet dle aktuální ceny na fin.trzích. a aktuálně se to tváří snad o polovinu ještě levněji. Hledala sem nějaké informace k této problematice, můžete mi napsat něco tady k tomuto. děkuji

Celý příspěvek a Odpověd

Vrácení zboží ve 14denní lhůtě

Spotřebitelská poradna > Vrácení zboží ve 14denní lhůtě

Dobrý den, objednali jsme si postel u spol. Aldo. Nerozbalenou postel chceme vrátit zpět, ale Aldo naše vrácení neakceptuje z důvodu, že v kupní smlouvě byla kromě jména manžela uvedena i firma. Napsali nám, že nejsme spotřebitel, tedy nemáme nárok na vrácení zboží. Jak se prosím můžeme bránit?

Celý příspěvek a Odpověd

Vymáhání po roce a půl neužívání služeb

Spotřebitelská poradna > Vymáhání po roce a půl neužívání služeb

Dobrý den, od srpna 2018, kdy jsem měla autonehodu, nepoužívám služby firmy T-Mobile. Plně chápu, že mi poté přišlo vymáhání na cca 4500 Kč, které jsem uhradila a v dopise bylo uvedeno, ze tímto vymáháním smlouva mezi poskytovatelem a spotřebitelem zaniká. Od té doby mi přišlo dalších asi 8 vymáhání od firmy b4b a mba finance na cca 20 000 Kč a všechny byly řádně zaplaceny. Od firmy T-Mobile mi žádné vyúčtování služeb či faktura nepřišla a nevím, jak tento kolotoč ukončit. Žiji v zahraničí, ale TP mám v Čechách a vymahačské firmy dokola zasílají listy. S přáním hezkého dne Bačová Lucie

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace kupce

Spotřebitelská poradna > Reklamace kupce

Dobrý den, před měsícem jsem prodal konzoli ps4, hry a ovladač. Kupující si pro to přijel, vše proběhlo v pohodě, zaplatil částku 5000 a odjel. Doma konzoli zapnul a fungovala, jenom lehce hučela, ale na to jsem ho informoval. Dnes po měsíci mi napsal, že ps4 přestal fungovat a že to chce řešit, ale moje vina není, že ps4 přestala fungovat. Po předání mu vše fungovalo. Má nárok na vrácení peněz nebo ne? Věřím že ne, protože to v době koupi fungovalo. Děkuji za odpověď a hezký den:)

Celý příspěvek a Odpověd

Dotaz

Hypoteční úvěr > Dotaz

Dobrý den. Chci se zeptat na 2 věci, které nemohu nikde dohledat. Chceme si s přítelem brát hypotéku ( nejsme manželé). Hypotéku chceme od mojí banky. Bude moje banka požadovat aby k ní přítel přestoupil a je možné vůbec hypotéku dostat společně, když nejsme manželé? Hypotéka by byla na nástavbu (2. patra) rodinného domu rodičů.je lepší nechat dům připsat mě i příteli, nebo stačí jen mě? Budu muset platit daň z nabytí nemovitosti? *Oba 27 let *Nikdy jsme neměli žádné dluhy *Řádně bez prodlevy splacen spotřebitelský úvěr mojí bance *Čistý měsíční příjem dohromady 36000 - 39000 (dle odměn) *Oba pracovní smlouva na dobu neurčitou Děkuji Vám za odpověď.

Celý příspěvek a Odpověd

Výpověď v době Coronaviru

Koronavirus a peníze > Výpověď v době Coronaviru

Majitel hotelu nás tlačí do výpovědi dohodou bez odstupného.Mám právo na klasickou výpověď s 3 odstupnými platy,když jsem zaměstnancem víc než 5 let.Na co si ještě dát pozor a co má být vše uvedeno ve výpovědi.Děkuji Karolka

Celý příspěvek a Odpověd

RD, DPP a ošetřovné

Koronavirus a peníze > RD, DPP a ošetřovné

Dobrý den, prosím o radu v konkrétní situaci: Jsem ještě na rodičovské dovolené (do 12/2020 - mladší dceři budou 4 roky). Chodím si přivydělat, mám DPP a vydělám si 10 tis. měsíčně. Máme 2 děti, obě chodí do školky. 17.3.2020 byla školka uzavřena a já musím být s dětmi doma. Manžel je OSVČ. Mohu já nebo manžel požádat o ošetřovné? Momentálně jsem bez příjmu (tedy kromě rodičáku, který pobírám na mladší dceru). Děkuji za odpověď. Daniela P.

Celý příspěvek a Odpověd

Stránka 1/916

Předchozí

1

Partneři poradny

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  12 850 242 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Aktuální články

Snížíme daně jenom na dva roky, couvá Babiš

Snížíme daně jenom na dva roky, couvá Babiš

S dočasným snížením daní jako krizovým opatřením souhlasí i ČSSD. Zrušení superhrubé mzdy...více

Kdy jsou zavřené obchody. Otevírací doba o svátcích

Kdy jsou zavřené obchody. Otevírací doba o svátcích

Zákaz prodeje se týká osmi dnů v roce. Které to jsou a jaké obchody mají výjimku? Tady...více

Do Německa loni vycestoval rekordní počet Čechů. Jak to bude dál?

Do Německa loni vycestoval rekordní počet Čechů. Jak to bude dál?

Jan Pohaněl stojí třetím rokem v čele tuzemského zastoupení Německé turistické centrály....více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.