Odborné poradny

S čím potřebujete poradit?

Na webu Peníze.cz vám kromě aktuálních článků, kalkulaček, formulářů nebo nabídky finančních produktů nabízíme zdarma také širokou škálu odborných finančních poraden. Našich odborníků se můžete zeptat na cokoliv od sociálních dávek, přes investice a hypoteční úvěry až po právní či spotřebitelskou problematiku. Protože jsou pro vás všechny poradny bezplatné, nemůžeme díky velkému množství dotazů v některých poradnách garantovat odpověď dříve než za tři pracovní dny od vložení dotazu. Prosíme proto o trpělivost. Co jiného dnes máte v Česku zadarmo… Před vložením dotazu si vždy pozorně přečtěte Často kladené otázky, máme ověřené, že minimálně v polovině případů se odpověď na vaši otázku nachází právě tam.

Úvěry na bydlení

Nejnovější dotazy

Hypotéka na ruby - změna zaměstnání

Hypoteční úvěr > Hypotéka na ruby - změna zaměstnání

Dobrý den, mám takový komplexnější dotaz. Nechávám si nyní předschválit tzv. hypotéku na ruby a následně změnit zaměstnání. Bude mít změna zaměstnání vliv na tento typ sjednání hypotečního úvěru? Realita je taková, že budu ze současné pracovní pozice chtít odejít (na HPP půjdu dolů s platem) a nová práce bude kombinací dvou různých prací (HPP) + DPP/postupem času živnost a peníze by v celkovém součtu měli být lepší než nyní (vše oficiální cestou). Jaké jsou tedy mé možnosti v této situaci? Bude banku zajímat ve chvíli kdy budu úvěr skutečně čerpat, jestli jsem ve zkušební lhůtě apod? Předpkládám, že ano. Bude řešit z čeho je složený příjem, když bude již předschválena hypotéka na ruby? Děkuji mnohokrát za odpověď.

Celý příspěvek a Odpověd

zpoplatněný úvěr

Karty, účty, úvěry > Úvěry > Spotřebitelské úvěry > zpoplatněný úvěr

Dobrý den, banka mi zpoplatnila úvěr a prodala ho soukromé firmě ,ta po mě chce dvojnásobnou minimální splátku, kterou nejsem schopen zaplatit. Potřebuji proto půjčku na celkovou dlužnou částku s rozumnou splátkou. Budou se mnou banky ochotny jednat ,úvěr jsem do poslední chvíle splácel, přes dva roky, kromě třech měsíců kdy jsem byl bez práce. Můžete mi poradit nějaké řešení. Děkuji.

Celý příspěvek a Odpověd

Inkasní agentura

Poradna při finanční tísni > Inkasní agentura

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, je možné dojednat s inkasní agenturou nějaký splátkový kalendář? Telefony jsem jim zvedala, snažila jsem se to s nimi řešit, že bych jim dluh splácela po 5000 měsíčne.. řekli mi,ať těch 5000 pošlu. Druhý den volali, kdy pošli zbytek. Zbytek je nějakých 27 000. ( Papír od toho nemám žádný, takže nevím.) Což nejsem schopná dát, ale je žádná domluva prostě nezajímá. Jsou arogantní, uráží mě a volají 6x denně. Poslední 3 dny jsem jim tedy telefon nezvedla, protože volají vždy, když jsem v práci. Prosím, můžete mi nějak poradit? Samozřejmě jim chci svůj dluh zaplatit, ale nejsem schopná dát ho najednou. Děkuji mnohokrát za každou radu.

Celý příspěvek a Odpověd

E-shop poslal zboží, ale nechce peníze

Spotřebitelská poradna > E-shop poslal zboží, ale nechce peníze

Dobrý den, objednala jsem si zboží na dobírku. Teď mi má přijít, ale dle dopravce je zaplaceno a při předání po mě peníze chtít nebude. Do jaké doby bych měla kontaktovat prodejce s tím, že by měl chtít platbu? Tu věc nutně potřebuji, takže ji převzít chci... Děkuji T.K.

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace telefonu

Spotřebitelská poradna > Reklamace telefonu

Dobrý den, reklamoval jsem mobilní telefon a reklamace mi byla zamítnuta. Telefon jsem reklamoval z důvodu, že při telefonování není slyšet volajícího a že při provozu se vypíná a je vadný kontakt při nabíjení, občas nenabíjí. Telefon dle mého názoru není v nějakém poničeném stavu, byl nošen v obalu. Doslovné vyjádření servisu: reklamace se zamítá z důvodu ucpané mřížky sluchátka nečistotami, ucpaného konektoru nečistotami, mechanického poškození zařízení,zařízení nadměrně otlučené, nese známky pádů. Takové poškození může mít za následek nestandardní chování telefonu, jako např. restarty, vypínání. Není v souladu se záručními podmínkami. Vracíme zpět bez opravy. Chtěl bych se zeptat, je-li možnost nějaké obrany nebo je-li případně možnost domáhat se záruční opravy. Nevím... Třeba má servis pravdu a já nemám možnost reklamovat telefon a tím pádem ho na své náklady asi budu muset nechat opravit. Děkuji za odpověď

Celý příspěvek a Odpověd

Srážky z platu na exekuce

Spotřebitelská poradna > Srážky z platu na exekuce

Dobrý den, při strhávání peněz z výplaty exekutorem dochází v dnešní době (k datu 28. 11. 2021) k automatickému plnění napřed jistiny a až potom exekutorských výmyslů? (dluh 1500, výmysly exekutora Homoly + 25 000 k dluhu). Ptám se z důvodu snahy zaplatit dluhy v rámci mil. léta. Respektive mají exekutoři povinnost napřed dávat peníze na jistinu nebo nemají?

Celý příspěvek a Odpověd

Špíčky milostivého léta

Spotřebitelská poradna > Špíčky milostivého léta

Dobrý den, v rámci pokoušení se vyřešit svoji dluhovou situaci jsem zjistil, že moje dluhy za pokutu DPMB (Dopravní Podnik Města Brna) byly odprodány společnostem jako CP Inkaso či Argemon Invest. Táži se, zda se dá nějak postupovat dále v rámci mil. léta, jelikož dluh byl původně státní instituce nebo je zde díra v zákoně? Děkuji za odpověď.

Celý příspěvek a Odpověd

Překlenovací úvěr

Karty, účty, úvěry > Úvěry > Spotřebitelské úvěry > Překlenovací úvěr

Dobrý den. Chtěla jsem se zeptat ohledně vrácení daní z překlenovacího úvěru. A sice jestli se vrací celá částka která je napsána v potvrzení o zaplacených úrocích například částka 38 000kc nebo zda se vrací jen nějaká procenta z této částky. Na nějakém fóru jsem našla že se vrací jen 15% z částky. Nic méně nikde jsem si tuto informaci nedokázala ověřit. Předem moc děkuji za odpověď. Zuza

Celý příspěvek a Odpověd

Kiwi.com zadržuje mé peníze

Spotřebitelská poradna > Kiwi.com zadržuje mé peníze

Dobrý den, už několik měsíců se dohaduji se zákaznickým servisem Kiwi.com. Automaticky mi poslali refundaci na již neexistující kartu, načež moje bývalá banka tyto peníze poslala zpět jim. Kiwi.com mi neustále tvrdí, že to mám řešit s bankou. Banka mi potvrdila, že oni s tím už nemohou nic dělat, protože obchodník peníze přijal zpět. Kiwi.com jsem přeposílala konverzace s bankéřem, přesto mě nadále odbývají automatickými odpověďmi. Je to velká částka a táhne se to už několik měsíců, proto bych prosila o radu, jestli se dá podat stížnost na nějaký úřad v ČR, třeba by je to přimělo se případu opravdu věnovat. Děkuji předem za odpověď!

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace - uznání dalších nákladů

Spotřebitelská poradna > Reklamace - uznání dalších nákladů

Dobrý den, v červenci jsem zakoupil chytré hodinky Garmin, které jsem musel po cca 2 měsících reklamovat, vadné GPS. E-shop zboží přijal 22. 9. 2021 a reklamaci vyřídil 25. 10. 2021. Požadoval jsem opravu hodinek, nakonec mi byl vystaven dobropis a částka za hodinky mně přišla zpět na účet (samozřejmě hodinky jsou nyní o 1000 Kč dražší). Společně s hodinkami jsem platil poštovné a zakoupil jsem službu aplikace ochranné folie. Na dotaz, proč mně nebylo toto poštovné a ochranná folie proplacena, byla odpověď, že na to nemám nárok. Dožadoval jsem se i poštovného při odesílání k reklamaci, toto mně bylo proplaceno. Prosím tedy o radu, zda mám nárok na proplacení prvotního poštovného a ochranné folie. Přijde mně zvláštní, abych toto zaplatil, ale hodinky se ke mně nevrátily. Děkuji.

Celý příspěvek a Odpověd

Neuznaná reklamace

Spotřebitelská poradna > Neuznaná reklamace

Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu, jak postupovat se zamítnutou reklamací zboží. U obchodníka basket-obchod.cz jsem si zakoupila basketbalové boty. Hned na 1. tréninku jsem zjistila, že neskutečně kloužou. Na základě toho jsem šla na více tréninků do různých hal, tu hlavní jsem dokonce vytřela (to kdyby vadil prach), ale i přesto na všech površích klouzaly. Po 14 dnech tréninku se dokonce začala drolit podrážka. Do obchodu jsem poslala e-mail s popisem problému a i s fotografiemi bot. Bylo mi napsáno, ať zboží pošlu k reklamaci. To jsem provedla. Dnes (po měsíci) mi přišel e-mail, že mojí žádost zamítají s tím, že takovýto problém u tohoto typu bot neregistrují jak oni, tak ani výrobce, tedy konkrétně Under Armour. Proto jsem zadala do google vyhledávače ten typ bot a hledala recenze. Hned vyběhlo několik stránek s recenzemi, kde lidé popisovali stejný problém, jako jsem měla já. Dokonce jim tam výrobce Under Armour i odpovídal (v aj), takže o těchto problémech ví a obchodník mi v odpovědi lhal. Nebo se mu reklamace nechtěla řešit nebo už opravdu nevím. Boty nebyly nejlevnější, zaplatila jsem za ně něco okolo 2600 korun, což mi přijde za boty, co nesplňují základní sportovní, funkční a bezpečnostní parametry, dost. Pro mě to nejsou malé peníze, proto by mě zajímalo, jestli mám šanci s reklamací uspět. Předem moc děkuji. LK

Celý příspěvek a Odpověd

Česká srovnávací - pokuta za odstoupení

Spotřebitelská poradna > Česká srovnávací - pokuta za odstoupení

V roce 2019 mi volala Česká srovnávací a tvrdili, že mi nezávazně najdou nejlevnějšího dodavatele na základě nějaké objednávky. Později přijel kurýr s tím, že nemá čas, abych vše pročetla a ať to podepíšu k předání. Papíry podle seznamu nebyly kompletní, tedy hlavně chyběla "objednávka". O tu jsem Č. srovnávací e-mailem žádala, ať mi ji pošlou a e-mail ještě mám uschovaný. Společnost, ke které jsem měla přejít, mi neposlala ani výše záloh ani účet, kam posílat peníze za platby. To jsem také uvedla v e-mailu jako nedodržení z jejich strany. Později jsem si dovolila přejít s plynem k jiné společnosti v době do 14 dní od odběru plynu. Teprve asi za rok po odchodu k jiné společnosti s plynem si na mě vzpomněli s pokutou 5000 Kč za nedodržení smlouvy a poslali mi už tu smlouvu. Nezaplatila jsem jim. Myslím, že jejich jednání taky nebylo podle smlouvy v pořádku, zvláště když chyběla ta "smlouva". Prosím o radu, jestli jsem v právu a mohu něco s tím udělat. Vím, že mě budou chtít dále uhánět s vymáháním přes jejich právníky. Děkuji za odpověď

Celý příspěvek a Odpověd

Vrácení peněz

Spotřebitelská poradna > Vrácení peněz

Dobrý den, dne 21. 10. jsem si objednala z e-shopu zboží a hned zaplatila online kartou, zboží nedorazilo, a tak jsem tu samou objednávku zaplatila dne 4. 11. přímo převodem z účtu na účet e-shopu, nebyla jsem si jistá, zda první platba online kartou byla úspěšná. Po kontrole účtu byly peníze strženy dvakrát. Obrátila jsem se na e-shop a ten mi tvrdil, že platba dorazila pouze jedna, a to převodem, ať se obrátím na platební bránu Comgate, což jsem udělala, a ti mi potvrdili, že platba v pořádku odešla na účet e-shopu, dostala jsem potvrzení. Potvrzení jsem odeslala do e-shopu a on přestal komunikovat. Co mám tedy dělat, abych peníze dostala zpět? Děkuji za odpověď

Celý příspěvek a Odpověd

Nevrácení peněz za obj. z e-shopu

Spotřebitelská poradna > Nevrácení peněz za obj. z e-shopu

Dobrý den, mám takový problém. Na e-shopu jsem si objednala zboží, které mi nebylo dodáno, já ho zaplatila, ale nikdy mi nebylo dodáno. Stále se vymlouvají, že nemohou platbu dohledat, ale při posílání Potvrzení o platbě mi lžou, že jim již 4x nedošlo. Nevím jak dále postupovat. Děkuji. Simona

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace měsíc nové židle

Spotřebitelská poradna > Reklamace měsíc nové židle

Ke konci září jsem obdržela zásilku židlí a ke konci listopadu jsem zjistila, že jedna z židlí má pod sedákem ze přední strany prasklou desku. Na židlích se normálně sedělo, jsou to židle dřevěné, proto to nechápu, přijde mi to jako chyba materiálu. Proto jsem se na obchod obrátila s reklamací. Ale obchod mi reklamaci zamítl s odůvodněním, že je to mechanické poškození a reklamace se na toto nevztahuje. No, nevím, aby židle po měsíčním normálním užíváním praskla jen tak, děkuji za odpověď.

Celý příspěvek a Odpověd

Odmítnutí výměny zboží

Spotřebitelská poradna > Odmítnutí výměny zboží

Dobrý den, reklamoval jsem nabíječku od telefonu. Jelikož mobil potřebuji používat, tak jsem si koupil novou. Obchod vyřídil mou reklamaci výměnou za nový kus. (Preferoval jsem vrácení peněz, 2 nabíječky mi budou k ničemu). Můžu odmítnout novou nabíječku? Můžu požadovat po obchodníkovi, ať si nový kus nechá (buď prodá dál, nebo vydobropisuje u dodavatele), a mě dá za ní peníze?

Celý příspěvek a Odpověd

Bezdůvodné vymáhání dobírky

Spotřebitelská poradna > Bezdůvodné vymáhání dobírky

Dobrý den, před dvěma měsíci jsem objednal na internetu nůž, který mi měl být přivezen kurýrem a placen dobírkou. Nůž jsem nepřevzal a dnes se mi ozvala paní, že je nutné nůž uhradit. Mohu se nějak bránit, když jsem v situaci slovo proti slovu? Musí mít kurýr nějaké potvrzení, aby bylo možné cokoliv vymáhat? Děkuji za odpověď.

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace

Spotřebitelská poradna > Reklamace

Dobrý den, zaslal jsem zboží na reklamaci. Během 30 dnů se mi nikdo neozval a zboží nedošlo ani v zákonné lhůtě. Po 30 dnech jsem psal, že reklamace nebyla vyřízena a požaduji vrácení peněz. Odpověď byla: Zboží odesláno poštou. Jak mám postupovat a mám zboží přijmout? Když ho příjmu, co by se stalo, když reklamace nebyla vyřízena? Děkuji Sibir

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace vystaveného zboží

Spotřebitelská poradna > Reklamace vystaveného zboží

Dobrý den, zakoupili jsme vystavenou vestavnou myčku. V den montáže naší kuchyně nás technik informoval, že chybí kabel a nožka. O chybějící nožce nás informovali telefonicky, před jejím vyzvednutím ze skladu (což už bylo po jejím zakoupení), nicméně nikdo nás neupozornil, že je podstatná pro výškové nastavení, o kabelu se nikdo nezmínil. Byli jsme kontaktováni s tím, že obchod zkusí díly objednat, ale že si je zaplatíme. Nebo že nám můžou dát kontakt na dodavatele, že bychom si chybějící části objednali sami, protože přes jejich obchod by to bylo dražší. Zarazilo nás, že i když se jedná o vystavené zboží, tak máme platit chybějící díly. Při vyzvednutí ze skladu bylo zboží zabaleno. Na chybějící části se přišlo v den montáže. Děkuji za odpověď.

Celý příspěvek a Odpověd

Zahradní sekačka

Spotřebitelská poradna > Zahradní sekačka

Dobrý den, koncem prosince 2020 jsme přes e-shop koupili zahradní sekačku. Začala se užívat s první trávou, tudíž v dubnu 2021. Po zhruba 6 sečeních začala vykazovat problém - přetrhlo se lanko pojezdu a při vjetí do trávy ztrácela otáčky a sáním tekl olej. Kontaktovala jsem e-shop s problémem. Ochotně sekačku vyzvedli a zavezli do servisu. Po necelém měsíci mi volali, že reklamace není uznána, neboť lanko je mechanicky poškozené, je vadná svíčka a v karburátoru nečistoty. Zda souhlasíme s opravou či nikoli. S opravou jsme nesouhlasili, neboť vyměnit svíčku i lanko dokážeme sami. Ale nesouhlasíme s postupem. Po 6 sečeních se přetrhne lanko pojezdu, které u jiných vydrží x let? Nečistoty v karburátoru, když ze stejného kanystru nalévám i do ostatních sekaček, a problém není? A navíc, o tom, že sáním teče olej, ani zmínka, podle nás je problém v motoru, nikoli ve svíčce či karburátoru.... Servis kontaktovat nelze, nezvedají telefony.... Čekali jsme tedy na vrácení neopravené sekačky, a mezitím jsem volala na ČOI, kde mi paní radila pozvat znalce v oboru, který posoudí, zda je poškození na lanku mechanického charakteru, či vadou výrobku. To samé u svíčky, zda je skutečně za tak krátkou dobu opotřebovaná, či je vadná z výroby. Včera sekačku dopravce přivezl, avšak v krabici bez poškozeného lanka, se kterým jsme ji posílali. Takže teď nám již ani znalec nepomůže? Samozřejmě jsem e-shop kontaktovala, zda by bylo možné poškozené lanko doposlat (i se dvěma šrouby, které nám také chybí k sestavení kompletní sekačky), zatím však bez odpovědi. Máme nějakou možnost obrany? Nemyslíme si totiž, že travní sekačka je v takové míře opotřebená ještě před tím, než skončí její první sezóna. Omlouvám se, že píši kostrbatě, snad dotaz bude srozumitelný.

Celý příspěvek a Odpověd

Partneři poradny

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  16 117 415 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Aktuální články

Na bankomat vůbec nesáhnete. Spořitelna spouští nové výběry

Na bankomat vůbec nesáhnete. Spořitelna spouští nové výběry

Česká spořitelna jako první v Česku nabízí QR výběry z bankomatů. Kdo má v chytrém telefonu...více

Nejlepší spořicí účty už začínají pětkou. Velké porovnání

Nejlepší spořicí účty už začínají pětkou. Velké porovnání

ČNB v minulém týdnu znovu výrazně zvýšila základní sazbu, od které se nepřímo odvíjejí...více

Nová šance pro dlužníky. Milostivé léto čeká pokračování

Nová šance pro dlužníky. Milostivé léto čeká pokračování

Druhé milostivé léto začne 1. září a skončí 30. listopadu 2022. Původní pravidla této...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.