Odborné poradny

S čím potřebujete poradit?

Na webu Peníze.cz vám kromě aktuálních článků, kalkulaček, formulářů nebo nabídky finančních produktů nabízíme zdarma také širokou škálu odborných finančních poraden. Našich odborníků se můžete zeptat na cokoliv od sociálních dávek, přes investice a hypoteční úvěry až po právní či spotřebitelskou problematiku. Protože jsou pro vás všechny poradny bezplatné, nemůžeme díky velkému množství dotazů v některých poradnách garantovat odpověď dříve než za tři pracovní dny od vložení dotazu. Prosíme proto o trpělivost. Co jiného dnes máte v Česku zadarmo… Před vložením dotazu si vždy pozorně přečtěte Často kladené otázky, máme ověřené, že minimálně v polovině případů se odpověď na vaši otázku nachází právě tam.

Úvěry na bydlení

Nejnovější dotazy

RD a nemocenská

Sociální poradna > Rodičovská dovolená > RD a nemocenská

Dobrý den, na začátku dubna mi přijde poslední částka k výplatě z rodičovského příspěvku. Od 15.června pak nastupuji na další mateřskou dovolenou. Vzhledem k zátěži mne paní doktorka chce poslat na nemocenskou na meziobdobí. Je možné na měsíc a půl (období mezi konci RP a nástupem na MD) toto čerpat? děkuji!

Celý příspěvek a Odpověd

splacení úvěru

Hypoteční úvěr > splacení úvěru

24.1.2021 mám výročí hypotečního úvěru a konec platnosti úrokové sazby. Hypotéku na dům jsem sjednal v roce 2015. Nyní ji chci zaplatit ale peníze na zaplacení mně dojdou až v únoru. Je nějaká zákonná možnost zaplacení bez poplatků potom v únoru. V bance mně řekli že není. Potřeboval bych radu Děkuji za Vaši odpověď

Celý příspěvek a Odpověd

Insolvence

Poradna při finanční tísni > Insolvence

Dobrý den, přítelkyně je v insolvenci. jelikož je nemocná byl jí schválen pravidelný měsiční příspěvek od Dobrých Andělů. Musí tyto příspěvky uvést insolvenčnímu správci když je to vlastně příspěvek pro rodinu v hmotné nouzi? A pokud ano, bude se to počítat jako další klasický příjem ze kterého se počítá nezabavitelné minimum, nebo by jí to bylo ins. správcem sebráno navíc jako např dar? Děkuji za odpověď.

Celý příspěvek a Odpověd

Ojeté auto

Spotřebitelská poradna > Ojeté auto

Dobrý den, nastala mi situace taková, že jsem 24. 11. koupil ojeté auto se závadami a bez platné technické prohlídky. Sepsali jsme s prodávajícím smlouvu, kde je určeno, že vozidlo se přehlásí na mě do 10 prac. dní. Vozidlo jsem na své náklady celé nechal opravit a obnovit technickou prohlídku. To celé mi trvalo týden, do 1. 12. Teď musím vyřešit přepis, ALE jelikož jsou omezené časy na úřadech, tak jsem to ve středu nestihl kvůli oné STK. A prodejce mě týž den, tj. 2. 12., kontaktoval s tím, že jsem to nepřepsal a že chce auto v tomto případě odhlásit z registru. Potřeboval bych poradit, jak mám postupovat, protože automobil budu přihlašovat hned příští týden přes známého, který se tím živí a má u sebe všechny doklady. Prodejce na to neslyší a omýlá stále jen svou verzi, takže se nedá s ním rozumě dohodnout. Dokonce už nepřímo vyhrožoval. Smlouvu máme podepsanou a za auto jsem zaplatil ihned v hotovosti. Může mi vozidlo sebrat? Děkuji za radu.

Celý příspěvek a Odpověd

Zrušení souhlasu z mobilního čísla

Spotřebitelská poradna > Zrušení souhlasu z mobilního čísla

Dobrý den, mám k Vám prosbu ohledně postupu, který já sama bohužel neznám. Má maminka (1947), která je nyní nemocná covidem, měla dnes dopoledne hovor z telefonního čísla +4207398400765, kde jí nabízeli nějaké produkty ohledně vitamínů a krmiv pro psa... Vzhledem k tomu, že má navýšenou v tomto období psych. léčbu, netuší, co všechno odsouhlasila, protože ji telefonát vzbudil. Já se nyní intenzivně snažím na uvedené číslo dovolat a bohužel nemám štěstí a po pravdě si myslím, že mi ani nikdo telefon nezvedne. Prosím, jak lze zrušit tuto registraci k odběru produktů?! Velmi Vám děkuji za odpověď a s pozdravem a přáním zdraví Ivana Krýdová

Celý příspěvek a Odpověd

Hypo vs Uver stav.spoř. prvních 5 let

Hypoteční úvěr > Hypo vs Uver stav.spoř. prvních 5 let

Dobrý den, mám nabídku na klasickou hypoteku od Raifaisen s urokem 2,05% p.a.a fixací na 5 let. Poté mám druhou nabídku na uvěr ze stavebního sporeni od lišky s urokem 1,59% p.a. a fixací na 6 let. Jde mi o to, zda se vyplatí mít na prvních 6 let uver zestav. spoření a pak přejít na hypotéku, či jít rovnou cestou hypotéky i za cenu vyššího úroku a po pěti letech fixace refinancovat. Finanční poradkyně nabízející uver ze stavebního spoření nám spočítala úsporu po 6 letech cca 100 tis. kč. Je poté přecho na hypotéku bezproblémový ? Moc děkuji za informace

Celý příspěvek a Odpověd

Půjčka - Zákon o spotřebitelském úvěru

Poradna při finanční tísni > Půjčka - Zákon o spotřebitelském úvěru

Dobrý den, můj syn si vzal u jedný nebankovní společnosti půjčku celkově mu půjčili 30 073,00 Kč můžete mi říct jak mu muzou pujcit když měl do nedávna jen brigádu žádnou smlouvu nic.. Je to měsíc zpátky a zítra má poslední den do splatnosti.. Jedná se o nebankovní společnost Zaplo.cz která je v registrech v CNB a má licenci.. můžete mi prosimvás říct jak se tohle jako může stát vždyt takhle by si mohl půjčit uplně kdokoliv bez jakýhokoli doložení příjmu. Děkuji za opdověd..

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace

Spotřebitelská poradna > Reklamace

Dobrý den. Koupil jsem po internetu hydraulicko pneumatický lis, který přestal zhruba po 1 měsíci částečně fungovat. Po oslovení prodejce mi bylo sděleno, abych demontoval vadnou část a zaslal ji na své náklady výrobci lisu na Slovensko. Myslím si, že já nemůžu z lisu nic demontovat protože je v záruce a nelíbí se mi ani posílat něco na Slovensko, když jsem lis koupil v České republice. Děkuji Vám za vyjádření.

Celý příspěvek a Odpověd

Podpora

Poradna při finanční tísni > Podpora

Dobry den, K 30.9. jsem ukoncila, z me strany? zkraceny uvazek (3h tydne) - vydelek cca 8 000,- cista. Zaroven mi k 30.9. skoncilo pobirani rodicovskeho prispevku. Momentalne mam aktivni 2 DPP smlouvy (jedno cca 6000,/mesic, druhe 0,- - pohostinstvi). Zaroven jsem vsak stale zamestnana u zamestnavatele, u ktereho jsem do roku 2014 pracovala na HPP a nasledne u nej absolvovala 3x MD a RD. Tam mam nahlasenou MD do 3let veku ditete, coz bude v 7/2021, momentalne zamestnavatel nema zajem o to, abych nastoupila drive (pohostinstvi). Je z teto situace nejake vychodisko? Nejaka podpora? Jiz od cervna hledam praci na HPP, zatim se stale nedari nic najit, pouze jedno DPP a to je pro nas financne zcela nedostatecne. Dekuji za jakykoliv tip, radu, vychodisko...

Celý příspěvek a Odpověd

Nákup na Slevomatu

Spotřebitelská poradna > Nákup na Slevomatu

Dobrý den, nakoupil jsem na Slevomatu 2x pobyty v hotelu. Potřebovali jsme je na určitý konkrétní termín. První vlna covidu nám to zhatila. Prodloužili jsme to, na další konkrétní termín. Druhá vlna covidu nám to zhatila. Ze dvou voucherů nám jeden odmítly proplatit, že jsme měli v létě to vybrat, takže nám pár tisícovek "propadlo". A druhý nám refundovali, ale z částky můžeme u nich použít jenom 20 procent na jeden nákup, takže jsem nucen u nich 5x nakoupit. Mají na to právo? Děkuji za odpověď. Kirri

Celý příspěvek a Odpověd

Zamítnutá reklamace u dopravce

Spotřebitelská poradna > Zamítnutá reklamace u dopravce

Dobrý den. Posílal jsem počítač na reklamaci prostřednictvím DPD, ale z reklamačního oddělení daného obchodu mi oznámili, že je počítač poškozený. Z přiložených fotek je patrné, že reklamační oddělení přijalo balík poškozený, ale argumentují tím, že přebírají balíky hromadně, a proto nebyl sepsán s dopravcem žádný protokol o škodě. Z toho důvodu mi dopravce reklamaci zamítl. Dopravce odpověděl, že reklamační oddělení nesepsalo zápis o poškození, a proto jsem musel počítač špatně zabalit. Vše jsem posílal v originálním baleni. Jak dále postupovat?

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace hodinek

Spotřebitelská poradna > Reklamace hodinek

Dobrý den, podal jsem reklamaci svých hodinek a byly mi zaslány hodinky nové. V reklamačním protokolu bylo uvedeno opraveno výměnou sériového čísla. Jelikož jsem se dočetl, že tento způsob řešení je obvyklý z důvodu často se opakujících vad, tak moje důvěra ve výrobek značně klesla. Je nějaká šance na odstoupení od kupní smlouvy, když vlastně moje původní hodinky byly neopravitelné? Nebo neměl bych minimálně mít novou dvouletou záruku? Děkuji za reakci

Celý příspěvek a Odpověd

Pokuta za předčasné úplně splacení

Hypoteční úvěr > Pokuta za předčasné úplně splacení

Dobrý den, Banka vycislila UVN na základě žádosti o předčasné úplně splacení úvěru na 159000 Kč. Smlouva byla podepsána únor 2019 s fixaci na 10 let. Úvěr je docerpan. Je možné sankci nějak snížit? Přijde mi účelně vynaloženy náklad 159000 Kč zcela neadekvátní. Děkuji

Celý příspěvek a Odpověd

Po roce nemá akumulátor ani 50 % kapacity

Spotřebitelská poradna > Po roce nemá akumulátor ani 50 % kapacity

Dobrý den, bojuji teď s e-shopem, u kterého jsem zakoupil akumulátor VARTA 12V 60Ah do svého automobilu, který mě po necelém roce zklamal, když jsem ráno nedokázal automobil nastartovat. Mám zařízení na měření kapacity akumulátorů, a tak jsem zjistil, že akumulátor 60Ah má po necelém roce provozu pouhých 27,3Ah. Odeslal jsem akumulátor na reklamaci, ale prodejce mi sdělil, že po jeho testech (asi krátkodobé testy startovacím proudem...) nezjistili žádnou vadu, a i kdyby byla hodnota, kterou jsem jim zaslal pravdivá, tak se nejedná o výrobní vadu, ale o stav opotřebení v důsledku používání! To snad ani možné, aby toto mohla být pravda! Před tím tam byl originál akumulátor z výroby, který vydržel fungovat skoro 12 let. Děkuji za odpověď a radu, kam bych se mohl obrátit o pomoc.

Celý příspěvek a Odpověd

Zboží po opravě je stále rozbité

Spotřebitelská poradna > Zboží po opravě je stále rozbité

Dobrý den, na začátku září jsem reklamovala svůj notebook, při každém zapnutí na pár minut vydával zvuk jako drtička na dřevo. Po 27 dnech, kdy už jsem spíš doufala, aby překročili záruční lhůtu a vrátili mi peníze, mi notebook vrátili s tím, že vada byla opravena. Jen co jsem notebook doma zapnula, počítač opět vydával ten příšerný zvuk, ba dokonce ještě horší a tentokrát už nepřestal. Okamžitě jsem tedy jela zpět do prodejny, kde mi slečna řekla, že nejde udělat nic jiného, než založit novou reklamaci, to se mi samozřejmě nelíbilo, a když pak zavolala manažera, ten mi slíbil jak se vše pokusí vyřídit ještě dneska a že mi na 95 % vrátí peníze a ať už se koukám na nové počítače (protože můj už není v prodeji) a další bláboly. Bohužel nic z toho nemám písemně. Každopádně jsem zase čekala, nutno dodat, že je doba koronaviru a já jsem na VŠ, takže být bez počítače je opravdu tragédie. A teď jsem tu, po třech týdnech mi přišla zpráva, že je notebook opravený. Já ho ale nechci, od začátku s ním byly problémy, první reklamace neuznaná a teď tohle. Moje otázka zní, dá se proti tomu nějak postavit? Můžu se nějak odvolat a chtít vrátit peníze, nebo musím počkat, až se závada objeví potřetí. Hledala jsem, ale nikde jsem nenašla, co se stane, když vám prodejce vrátí zboží z reklamace 'opravené', ale zároveň stále rozbité. Záruka mi měla končit někdy v půli listopadu, prodlužuje se teď o těch 50 dní, co bylo zboží v reklamaci?

Celý příspěvek a Odpověd

Automatické prodloužení reklamace

Spotřebitelská poradna > Automatické prodloužení reklamace

Dobrý den, píši z pozice pracovnice na reklamačním oddělení. Lhůty pro reklamaci / odstoupení, výměnu vždy splňujeme, jak nám je ukládá zákon. Bohužel stále tápeme nad tím, jak vyřešit reklamaci, když nám zákazník o reklamaci napíše na e-mail (posíláme zdarma štítek na Zásilkovnu nebo svoz PPL) a zákazník nám zboží na reklamaci / výměnu posílá až po uplynutí doby na vyřízení reklamace (30 dní). Prodlužuje se nám automaticky lhůta na vyřízení reklamace na nezbytně nutnou dobu (3 dny)? Nebo má zákazník právo žádat vrácení peněz, i když jsme zboží od něho neobdrželi? (Jedná se o erotické zboží, které pro reklamaci a uznání vady potřebujeme nejdříve fyzicky zkontrolovat). Děkuji za odpověď.

Celý příspěvek a Odpověd

Vrácení zboží v rámci 14 dní

Spotřebitelská poradna > Vrácení zboží v rámci 14 dní

Dobrý den, u společnosti Koupelny Ptáček jsme si prostřednictvím e-mailové komunikace s jejich prodejkyní objednali sprchový kout (zástěna + dveře + úchyty). Bohužel jsme po dodání zboží zjistili, že nesedí rozměrově a nepůjde bez problémů namontovat. Oznámili jsme toto prodejkyni s tím, že bychom rádi zboží vrátili v rámci zákonných 14 dní. Bylo nám řečeno, že s tím bude velký problém a možná nám zboží vezmou nazpět, pokud si zaplatíme nové obalové materiály, do nichž pak sprchový kout zabalíme. Jinak nám bylo doporučeno kout nafotit a nabídnout na Aukru. Nepovažuji toto za solidní jednání, proto bych se jen rád ujistil, zda má prodejce v tomto případě právo na zaplacení obalových materiálů? Děkuji.

Celý příspěvek a Odpověd

Bazos.cz - klamavá koupě zboží

Spotřebitelská poradna > Bazos.cz - klamavá koupě zboží

Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Na portále Bazos.cz jsem koupil PC komponent. Jednalo se o RAM paměti. Zboží jsem zakoupil od fyzické osoby. Po předání jsem zboží zkoušel doma. Dotyčná osoba tvrdila, že vše při předání funguje, jak má, že je to odzkoušené a že by tedy neměl být problém s funkčností a že je zboží ještě v záruce. Po odzkoušení zboží nefungovalo. Po komunikaci s prodávajícím jsem chtěl odstoupit a zboží mu vrátit z důvodu nefunkčnosti a požadoval jsem po něm peníze zpět. Nicméně komunikace vázne, dotyčná osoba mi sice dokázala poslat fakturu od koupě zboží, nicméně mi stále tvrdí, že zboží předával funkční. Po konzultaci s ajťákem a po zkoušce zboží reklamovat na Alza.cz, mi bylo řečeno, že je zboží nefunkční. Alza.cz mi nebyla schopna reklamaci přijmout, neboť by peníze nebo nové zboží zaslali na adresu, co je uvedená na faktuře, a potřebovali souhlas původního člověka, co to nakupoval. Dotyčná osoba mi není dodnes schopná vrátit peníze a neustále se vymlouvá, že nemá na předání čas, apod. Poraďte mi, jak mám danou věc řešit. Díky. RAM paměti stály 2000 Kč.

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace telefonu

Spotřebitelská poradna > Reklamace telefonu

Dobrý den, dne 22. 7. jsem obdržela mobilní telefon, který jsem si koupila přes e-shop na IČO. Po týdnu řádného užívání se začaly objevovat první problémy s mikrofonem a dotyčný člověk mě neslyšel. Rozhodla jsem se telefon reklamovat (bohužel odstoupit od kupní smlouvy jsem kvůli nákupu na IČO nemohla). Dne 1. 8. jsem telefon poštou poslala na místo určení a dne 3. 8. byl telefon prodávajícímu doručen. Dneska je 2. 9. a já vím jenom to, že servisní středisko neshledalo žádný problém (a to jsme se jím musela ozvat sama, jelikož mě nikdo o ničem neinformoval). Chtěla bych se zeptat, za jakých podmínek budu moci odstoupit od kupní smlouvy a nechat si vrátit peníze, prosím? Děkuji mnohokrát za radu. S pozdravem J.

Celý příspěvek a Odpověd

Reklamace nabíječky na elektrokolo

Spotřebitelská poradna > Reklamace nabíječky na elektrokolo

Dobrý den, chtěla bych se zeptat na reklamaci nabíječky na elektrokolo. Po čtyřech měsících přestala nabíjet, prodávající mi ji vyměnil za novou a dnes mi napsal, že mu nebyla uznaná reklamace, nabíječka že je neopravitelná a chce po mně polovinu ceny nové nabíječky. Jak mám postupovat v této situaci? Předem děkuji za odpověď.

Celý příspěvek a Odpověd

Partneři poradny

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  13 640 108 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Aktuální články

Soud jako byznys. Pojďme vyhrát spor

Soud jako byznys. Pojďme vyhrát spor

Odměna až z toho, co dokážeme vysoudit. Ve sporech, které za své klienty vede společnost...více

V přímém bankovnictví RB uvidíte i stavební spoření

V přímém bankovnictví RB uvidíte i stavební spoření

Klienti Raiffeisenbank si mohou od začátku března ve svém internetovém bankovnictví zobrazit...více

Bankovní identitu spustí i Air Bank a Moneta, už mají akreditaci

Bankovní identitu spustí i Air Bank a Moneta, už mají akreditaci

Air Bank a Moneta Money Bank získaly od ministerstva vnitra akreditaci pro správu kvalifikovaného...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.