Sociální poradna > Rodičovská dovolená > RD a nemocenská
Dobrý den, na začátku dubna mi přijde poslední částka k výplatě z rodičovského příspěvku. Od 15.června pak nastupuji na další mateřskou dovolenou. Vzhledem k zátěži mne paní doktorka chce poslat na nemocenskou na meziobdobí. Je možné na měsíc a půl (období mezi konci RP a nástupem na MD) toto čerpat? děkuji!
Celý příspěvek a Odpověd
Hypoteční úvěr > splacení úvěru
24.1.2021 mám výročí hypotečního úvěru a konec platnosti úrokové sazby. Hypotéku na dům jsem sjednal v roce 2015. Nyní ji chci zaplatit ale peníze na zaplacení mně dojdou až v únoru. Je nějaká zákonná možnost zaplacení bez poplatků potom v únoru.
V bance mně řekli že není. Potřeboval bych radu
Děkuji za Vaši odpověď
Celý příspěvek a Odpověd
Poradna při finanční tísni > Insolvence
Dobrý den, přítelkyně je v insolvenci. jelikož je nemocná byl jí schválen pravidelný měsiční příspěvek od Dobrých Andělů. Musí tyto příspěvky uvést insolvenčnímu správci když je to vlastně příspěvek pro rodinu v hmotné nouzi? A pokud ano, bude se to počítat jako další klasický příjem ze kterého se počítá nezabavitelné minimum, nebo by jí to bylo ins. správcem sebráno navíc jako např dar? Děkuji za odpověď.
Celý příspěvek a Odpověd
Spotřebitelská poradna > Ojeté auto
Dobrý den, nastala mi situace taková, že jsem 24. 11. koupil ojeté auto se závadami a bez platné technické prohlídky. Sepsali jsme s prodávajícím smlouvu, kde je určeno, že vozidlo se přehlásí na mě do 10 prac. dní. Vozidlo jsem na své náklady celé nechal opravit a obnovit technickou prohlídku. To celé mi trvalo týden, do 1. 12. Teď musím vyřešit přepis, ALE jelikož jsou omezené časy na úřadech, tak jsem to ve středu nestihl kvůli oné STK. A prodejce mě týž den, tj. 2. 12., kontaktoval s tím, že jsem to nepřepsal a že chce auto v tomto případě odhlásit z registru. Potřeboval bych poradit, jak mám postupovat, protože automobil budu přihlašovat hned příští týden přes známého, který se tím živí a má u sebe všechny doklady. Prodejce na to neslyší a omýlá stále jen svou verzi, takže se nedá s ním rozumě dohodnout. Dokonce už nepřímo vyhrožoval. Smlouvu máme podepsanou a za auto jsem zaplatil ihned v hotovosti. Může mi vozidlo sebrat? Děkuji za radu.
Celý příspěvek a Odpověd
Spotřebitelská poradna > Zrušení souhlasu z mobilního čísla
Dobrý den, mám k Vám prosbu ohledně postupu, který já sama bohužel neznám. Má maminka (1947), která je nyní nemocná covidem, měla dnes dopoledne hovor z telefonního čísla +4207398400765, kde jí nabízeli nějaké produkty ohledně vitamínů a krmiv pro psa... Vzhledem k tomu, že má navýšenou v tomto období psych. léčbu, netuší, co všechno odsouhlasila, protože ji telefonát vzbudil. Já se nyní intenzivně snažím na uvedené číslo dovolat a bohužel nemám štěstí a po pravdě si myslím, že mi ani nikdo telefon nezvedne. Prosím, jak lze zrušit tuto registraci k odběru produktů?! Velmi Vám děkuji za odpověď a s pozdravem a přáním zdraví Ivana Krýdová
Celý příspěvek a Odpověd
Hypoteční úvěr > Hypo vs Uver stav.spoř. prvních 5 let
Dobrý den,
mám nabídku na klasickou hypoteku od Raifaisen s urokem 2,05% p.a.a fixací na 5 let. Poté mám druhou nabídku na uvěr ze stavebního sporeni od lišky s urokem 1,59% p.a. a fixací na 6 let. Jde mi o to, zda se vyplatí mít na prvních 6 let uver zestav. spoření a pak přejít na hypotéku, či jít rovnou cestou hypotéky i za cenu vyššího úroku a po pěti letech fixace refinancovat. Finanční poradkyně nabízející uver ze stavebního spoření nám spočítala úsporu po 6 letech cca 100 tis. kč. Je poté přecho na hypotéku bezproblémový ?
Moc děkuji za informace
Celý příspěvek a Odpověd
Poradna při finanční tísni > Půjčka - Zákon o spotřebitelském úvěru
Dobrý den, můj syn si vzal u jedný nebankovní společnosti půjčku celkově mu půjčili 30 073,00 Kč můžete mi říct jak mu muzou pujcit když měl do nedávna jen brigádu žádnou smlouvu nic.. Je to měsíc zpátky a zítra má poslední den do splatnosti.. Jedná se o nebankovní společnost Zaplo.cz která je v registrech v CNB a má licenci.. můžete mi prosimvás říct jak se tohle jako může stát vždyt takhle by si mohl půjčit uplně kdokoliv bez jakýhokoli doložení příjmu. Děkuji za opdověd..
Celý příspěvek a Odpověd
Spotřebitelská poradna > Reklamace
Dobrý den. Koupil jsem po internetu hydraulicko pneumatický lis, který přestal zhruba po 1 měsíci částečně fungovat. Po oslovení prodejce mi bylo sděleno, abych demontoval vadnou část a zaslal ji na své náklady výrobci lisu na Slovensko. Myslím si, že já nemůžu z lisu nic demontovat protože je v záruce a nelíbí se mi ani posílat něco na Slovensko, když jsem lis koupil v České republice.
Děkuji Vám za vyjádření.
Celý příspěvek a Odpověd
Poradna při finanční tísni > Podpora
Dobry den,
K 30.9. jsem ukoncila, z me strany? zkraceny uvazek (3h tydne) - vydelek cca 8 000,- cista. Zaroven mi k 30.9. skoncilo pobirani rodicovskeho prispevku. Momentalne mam aktivni 2 DPP smlouvy (jedno cca 6000,/mesic, druhe 0,- - pohostinstvi).
Zaroven jsem vsak stale zamestnana u zamestnavatele, u ktereho jsem do roku 2014 pracovala na HPP a nasledne u nej absolvovala 3x MD a RD. Tam mam nahlasenou MD do 3let veku ditete, coz bude v 7/2021, momentalne zamestnavatel nema zajem o to, abych nastoupila drive (pohostinstvi).
Je z teto situace nejake vychodisko? Nejaka podpora? Jiz od cervna hledam praci na HPP, zatim se stale nedari nic najit, pouze jedno DPP a to je pro nas financne zcela nedostatecne.
Dekuji za jakykoliv tip, radu, vychodisko...
Celý příspěvek a Odpověd
Spotřebitelská poradna > Nákup na Slevomatu
Dobrý den, nakoupil jsem na Slevomatu 2x pobyty v hotelu. Potřebovali jsme je na určitý konkrétní termín. První vlna covidu nám to zhatila. Prodloužili jsme to, na další konkrétní termín. Druhá vlna covidu nám to zhatila. Ze dvou voucherů nám jeden odmítly proplatit, že jsme měli v létě to vybrat, takže nám pár tisícovek "propadlo". A druhý nám refundovali, ale z částky můžeme u nich použít jenom 20 procent na jeden nákup, takže jsem nucen u nich 5x nakoupit. Mají na to právo? Děkuji za odpověď. Kirri
Celý příspěvek a Odpověd
Spotřebitelská poradna > Zamítnutá reklamace u dopravce
Dobrý den. Posílal jsem počítač na reklamaci prostřednictvím DPD, ale z reklamačního oddělení daného obchodu mi oznámili, že je počítač poškozený. Z přiložených fotek je patrné, že reklamační oddělení přijalo balík poškozený, ale argumentují tím, že přebírají balíky hromadně, a proto nebyl sepsán s dopravcem žádný protokol o škodě. Z toho důvodu mi dopravce reklamaci zamítl. Dopravce odpověděl, že reklamační oddělení nesepsalo zápis o poškození, a proto jsem musel počítač špatně zabalit. Vše jsem posílal v originálním baleni. Jak dále postupovat?
Celý příspěvek a Odpověd
Spotřebitelská poradna > Reklamace hodinek
Dobrý den, podal jsem reklamaci svých hodinek a byly mi zaslány hodinky nové. V reklamačním protokolu bylo uvedeno opraveno výměnou sériového čísla. Jelikož jsem se dočetl, že tento způsob řešení je obvyklý z důvodu často se opakujících vad, tak moje důvěra ve výrobek značně klesla. Je nějaká šance na odstoupení od kupní smlouvy, když vlastně moje původní hodinky byly neopravitelné? Nebo neměl bych minimálně mít novou dvouletou záruku? Děkuji za reakci
Celý příspěvek a Odpověd
Hypoteční úvěr > Pokuta za předčasné úplně splacení
Dobrý den,
Banka vycislila UVN na základě žádosti o předčasné úplně splacení úvěru na 159000 Kč. Smlouva byla podepsána únor 2019 s fixaci na 10 let. Úvěr je docerpan.
Je možné sankci nějak snížit? Přijde mi účelně vynaloženy náklad 159000 Kč zcela neadekvátní.
Děkuji
Celý příspěvek a Odpověd
Spotřebitelská poradna > Po roce nemá akumulátor ani 50 % kapacity
Dobrý den, bojuji teď s e-shopem, u kterého jsem zakoupil akumulátor VARTA 12V 60Ah do svého automobilu, který mě po necelém roce zklamal, když jsem ráno nedokázal automobil nastartovat. Mám zařízení na měření kapacity akumulátorů, a tak jsem zjistil, že akumulátor 60Ah má po necelém roce provozu pouhých 27,3Ah. Odeslal jsem akumulátor na reklamaci, ale prodejce mi sdělil, že po jeho testech (asi krátkodobé testy startovacím proudem...) nezjistili žádnou vadu, a i kdyby byla hodnota, kterou jsem jim zaslal pravdivá, tak se nejedná o výrobní vadu, ale o stav opotřebení v důsledku používání! To snad ani možné, aby toto mohla být pravda! Před tím tam byl originál akumulátor z výroby, který vydržel fungovat skoro 12 let. Děkuji za odpověď a radu, kam bych se mohl obrátit o pomoc.
Celý příspěvek a Odpověd
Spotřebitelská poradna > Zboží po opravě je stále rozbité
Dobrý den, na začátku září jsem reklamovala svůj notebook, při každém zapnutí na pár minut vydával zvuk jako drtička na dřevo. Po 27 dnech, kdy už jsem spíš doufala, aby překročili záruční lhůtu a vrátili mi peníze, mi notebook vrátili s tím, že vada byla opravena. Jen co jsem notebook doma zapnula, počítač opět vydával ten příšerný zvuk, ba dokonce ještě horší a tentokrát už nepřestal. Okamžitě jsem tedy jela zpět do prodejny, kde mi slečna řekla, že nejde udělat nic jiného, než založit novou reklamaci, to se mi samozřejmě nelíbilo, a když pak zavolala manažera, ten mi slíbil jak se vše pokusí vyřídit ještě dneska a že mi na 95 % vrátí peníze a ať už se koukám na nové počítače (protože můj už není v prodeji) a další bláboly. Bohužel nic z toho nemám písemně. Každopádně jsem zase čekala, nutno dodat, že je doba koronaviru a já jsem na VŠ, takže být bez počítače je opravdu tragédie. A teď jsem tu, po třech týdnech mi přišla zpráva, že je notebook opravený. Já ho ale nechci, od začátku s ním byly problémy, první reklamace neuznaná a teď tohle. Moje otázka zní, dá se proti tomu nějak postavit? Můžu se nějak odvolat a chtít vrátit peníze, nebo musím počkat, až se závada objeví potřetí. Hledala jsem, ale nikde jsem nenašla, co se stane, když vám prodejce vrátí zboží z reklamace 'opravené', ale zároveň stále rozbité. Záruka mi měla končit někdy v půli listopadu, prodlužuje se teď o těch 50 dní, co bylo zboží v reklamaci?
Celý příspěvek a Odpověd
Spotřebitelská poradna > Automatické prodloužení reklamace
Dobrý den, píši z pozice pracovnice na reklamačním oddělení. Lhůty pro reklamaci / odstoupení, výměnu vždy splňujeme, jak nám je ukládá zákon. Bohužel stále tápeme nad tím, jak vyřešit reklamaci, když nám zákazník o reklamaci napíše na e-mail (posíláme zdarma štítek na Zásilkovnu nebo svoz PPL) a zákazník nám zboží na reklamaci / výměnu posílá až po uplynutí doby na vyřízení reklamace (30 dní). Prodlužuje se nám automaticky lhůta na vyřízení reklamace na nezbytně nutnou dobu (3 dny)? Nebo má zákazník právo žádat vrácení peněz, i když jsme zboží od něho neobdrželi? (Jedná se o erotické zboží, které pro reklamaci a uznání vady potřebujeme nejdříve fyzicky zkontrolovat). Děkuji za odpověď.
Celý příspěvek a Odpověd
Spotřebitelská poradna > Vrácení zboží v rámci 14 dní
Dobrý den, u společnosti Koupelny Ptáček jsme si prostřednictvím e-mailové komunikace s jejich prodejkyní objednali sprchový kout (zástěna + dveře + úchyty). Bohužel jsme po dodání zboží zjistili, že nesedí rozměrově a nepůjde bez problémů namontovat. Oznámili jsme toto prodejkyni s tím, že bychom rádi zboží vrátili v rámci zákonných 14 dní. Bylo nám řečeno, že s tím bude velký problém a možná nám zboží vezmou nazpět, pokud si zaplatíme nové obalové materiály, do nichž pak sprchový kout zabalíme. Jinak nám bylo doporučeno kout nafotit a nabídnout na Aukru. Nepovažuji toto za solidní jednání, proto bych se jen rád ujistil, zda má prodejce v tomto případě právo na zaplacení obalových materiálů? Děkuji.
Celý příspěvek a Odpověd
Spotřebitelská poradna > Bazos.cz - klamavá koupě zboží
Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Na portále Bazos.cz jsem koupil PC komponent. Jednalo se o RAM paměti. Zboží jsem zakoupil od fyzické osoby. Po předání jsem zboží zkoušel doma. Dotyčná osoba tvrdila, že vše při předání funguje, jak má, že je to odzkoušené a že by tedy neměl být problém s funkčností a že je zboží ještě v záruce. Po odzkoušení zboží nefungovalo. Po komunikaci s prodávajícím jsem chtěl odstoupit a zboží mu vrátit z důvodu nefunkčnosti a požadoval jsem po něm peníze zpět. Nicméně komunikace vázne, dotyčná osoba mi sice dokázala poslat fakturu od koupě zboží, nicméně mi stále tvrdí, že zboží předával funkční. Po konzultaci s ajťákem a po zkoušce zboží reklamovat na Alza.cz, mi bylo řečeno, že je zboží nefunkční. Alza.cz mi nebyla schopna reklamaci přijmout, neboť by peníze nebo nové zboží zaslali na adresu, co je uvedená na faktuře, a potřebovali souhlas původního člověka, co to nakupoval. Dotyčná osoba mi není dodnes schopná vrátit peníze a neustále se vymlouvá, že nemá na předání čas, apod. Poraďte mi, jak mám danou věc řešit. Díky. RAM paměti stály 2000 Kč.
Celý příspěvek a Odpověd
Spotřebitelská poradna > Reklamace telefonu
Dobrý den, dne 22. 7. jsem obdržela mobilní telefon, který jsem si koupila přes e-shop na IČO. Po týdnu řádného užívání se začaly objevovat první problémy s mikrofonem a dotyčný člověk mě neslyšel. Rozhodla jsem se telefon reklamovat (bohužel odstoupit od kupní smlouvy jsem kvůli nákupu na IČO nemohla). Dne 1. 8. jsem telefon poštou poslala na místo určení a dne 3. 8. byl telefon prodávajícímu doručen. Dneska je 2. 9. a já vím jenom to, že servisní středisko neshledalo žádný problém (a to jsme se jím musela ozvat sama, jelikož mě nikdo o ničem neinformoval). Chtěla bych se zeptat, za jakých podmínek budu moci odstoupit od kupní smlouvy a nechat si vrátit peníze, prosím? Děkuji mnohokrát za radu. S pozdravem J.
Celý příspěvek a Odpověd
Spotřebitelská poradna > Reklamace nabíječky na elektrokolo
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na reklamaci nabíječky na elektrokolo. Po čtyřech měsících přestala nabíjet, prodávající mi ji vyměnil za novou a dnes mi napsal, že mu nebyla uznaná reklamace, nabíječka že je neopravitelná a chce po mně polovinu ceny nové nabíječky. Jak mám postupovat v této situaci? Předem děkuji za odpověď.
Celý příspěvek a Odpověd