Kdo by měl nést náklady spojené s výměnou kamenné desky?
Otázku poslal/a: Jiří , 22. 2. 2022 16:18

Dobrý den, Rád bych se zeptal jak je to s náklady spojené s výměnou kamenné desky. Reklamoval jsem Kamennou pracovní desku. Výrobce uznal vadu a desku rád vymění, ale nenese na sebe náklady s pojené s demontáží a montáží nové. To se ale nelíbí prodejci od kterého jsem desku koupil. Jelikož to není reklamace na jeho práci. Takže výsledek je patová situace jelikož nikdo to zaplatit nechce. Rád bych věděl za kým by měli jít náklady spojené s montáži a demontáži nove. Od nákupu a montáže uběhlo více jak 2 roky ( přesně 3 ), ale na desku byla záruka 10 let.Děkuji moc

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz.
Ve Vašem případě se jedná o reklamaci v rámci tzv. záruky za jakost. Záruka za jakost je dodatkovou a dobrovolnou zárukou, kterou může prodejce poskytnout kupujícímu. Záruka a uplatňování práv z ní plynoucích se řídí především záruční smlouvou. Záruka a její podmínky mohou být sjednány zcela volně.
Pokud nebylo sjednáno jinak, použije se podpůrně zákon. Pokud tedy nebyla ve smlouvě upravena náhrada účelně vynaložených nákladů, máte na ni právo dle §1924 občanského zákoníku. Náhradu nákladů spojených s montáží a demontáží desky tak můžete požadovat po prodejci.
V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

14. 3. 2022 10:28

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Zdražili vám internet, mobil nebo účet v bance? Soud řekl, co musíte vědět včas

27. 10. 2025 | Petr Kučera

Zdražili vám internet, mobil nebo účet v bance? Soud řekl, co musíte vědět včas

Mobilní operátor, poskytovatel internetu nebo banka mohou zdražit služby tak, že „navrhnou změnu smluvních podmínek“. Když to včas neodmítnete, má se za to, že souhlasíte. Nový rozsudek Nejvyššího správního soudu zdůrazňuje, jak o tom správně informovat spotřebitele.

Balíček v boxu chybí nebo dorazil cizí? Jak postupovat krok za krokem

22. 10. 2025 | Pavla Adamcová | 1 komentářů

Balíček v boxu chybí nebo dorazil cizí? Jak postupovat krok za krokem

Otevřeli jste výdejní box a váš balíček v něm nebyl? Nebo jste uvnitř dokonce našli balíček cizí? S boomem tohoto typu doručování nejde zdaleka o ojedinělou situaci. Poradíme, jak dodržováním jednoduchých pravidel ochráníte sebe i svůj balíček a vyhnete se zbytečným komplikacím.

Komu posíláte peníze? Ověřit jméno příjemce umí druhá banka

13. 10. 2025 | Petr Kučera

Komu posíláte peníze? Ověřit jméno příjemce umí druhá banka

Ověření jména příjemce u SEPA plateb při odesílání z českých účtů už nabízí také Fio banka. Je tak druhou bankou po UniCredit, která službu Verification of Payee v Česku zavedla.

První banka v Česku umí ověřit, komu posíláte peníze

6. 10. 2025 | Petr Kučera | 2 komentáře

První banka v Česku umí ověřit, komu posíláte peníze

Nový nástroj může klienty včas varovat, že odesílají peníze na nesprávný účet. Ověření je od 9. října povinné pro banky v eurozóně při posílání SEPA plateb.

AI píše stížnosti za spotřebitele. Vymýšlí si zákony, varuje úřad

17. 9. 2025 | Gabriel Pleska

AI píše stížnosti za spotřebitele. Vymýšlí si zákony, varuje úřad

Evropské spotřebitelské centrum řeší stížnosti lidí, kteří nakoupili v zahraničních e-shopech nebo měli problém se službou v jiné zemi EU. Víc než polovinu z těch, které k němu dnes dojdou, psala umělá inteligence. Ta si však často vymýšlí a odkazuje i na neexistující zákony. Úřad proto varuje, na co si dát pozor.

Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI

9. 9. 2025 | Petr Kučera

Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během letošního roku.

Konec greenwashingu i delší záruka. Jak vám nová pravidla usnadní nákup

21. 8. 2025 | Pavla Adamcová

Konec greenwashingu i delší záruka. Jak vám nová pravidla usnadní nákup

Vláda schválila dlouho očekávanou novelu zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku, která má spotřebitelům ulehčit nakupování a omezit klamavé praktiky prodejců. Co přesně to znamená a od kdy začnou nová pravidla platit?

Je to pro vaše dobro. Cestovka nutila pojištění, dostala pokutu

21. 8. 2025 | Petr Kučera | 1 komentářů

Je to pro vaše dobro. Cestovka nutila pojištění, dostala pokutu

Soud potvrdil pokutu CK Blue Style za to, že lidem při nákupu zájezdu automaticky přidávala do košíku cestovní pojištění, které zvyšovalo celkovou cenu. Nechtěnou službu si klient nemohl z košíku odkliknout.

„Posíláme peníze a hotovo.“ Jak se nenechat odbýt při reklamaci zájezdu

12. 8. 2025 | Pavla Adamcová

„Posíláme peníze a hotovo.“ Jak se nenechat odbýt při reklamaci zájezdu

Reklamujete nevydařenou dovolenou a myslíte si, že cestovní kancelář se s vámi musí dohodnout na kompenzaci? Nemusí. Ale stejně tak vy nemusíte kývnout na částku, kterou vám jednostranně pošle na účet s dovětkem, že tím je reklamace vyřízená.

Dejte pokutu dodavateli. Jak novela energetického zákona chrání spotřebitele

1. 8. 2025 | Gabriel Pleska

Dejte pokutu dodavateli. Jak novela energetického zákona chrání spotřebitele

Začíná platit několik ustanovení novelizovaného energetického zákona. Postavení spotřebitele vůči dodavateli je ode dneška o něco silnější.

Nákup z internetu vrátíte ještě snadněji. E-shopy čeká nová povinnost

31. 7. 2025 | Pavla Adamcová | 1 komentářů

Nákup z internetu vrátíte ještě snadněji. E-shopy čeká nová povinnost

E-shopy budou muset povinně zřídit „tlačítko pro zrušení smlouvy“. Cílem je, aby pro spotřebitele bylo odstoupení od kupní smlouvy stejně snadné jako její uzavření, tedy na jeden klik. Jak to funguje a kdy budete moct tlačítko využít?

Banka zakazuje nadávat virtuální asistentce. Ale radši jí nevěřte, varuje

29. 7. 2025 | Petr Kučera | 2 komentáře

Banka zakazuje nadávat virtuální asistentce. Ale radši jí nevěřte, varuje

Když vám chatbot nerozumí a neodpoví, je to ještě ta lepší varianta. Banky se však musí připravit i na situace, kdy umělá inteligence dokáže skutečně odpovídat – a někdy odpoví chybně.

Banky budou muset ověřit číslo účtu a jméno příjemce

23. 7. 2025 | Petr Kučera | 2 komentáře

Banky budou muset ověřit číslo účtu a jméno příjemce

Nový nástroj proti chybným platbám a podvodům vás může včas varovat, že posíláte peníze na nesprávný účet. Ověření musí banky povinně zprovoznit do dvou let, ale zatím jen u některých převodů v eurech.

Letadlo přistálo, kufr nikde. Jak postupovat a na co máte nárok?

17. 7. 2025 | Pavla Adamcová | 1 komentářů

Letadlo přistálo, kufr nikde. Jak postupovat a na co máte nárok?

Zatoulané zavazadlo je stres, nemusí ale zkazit celou dovolenou. Jak postupovat, aby vám dopravce proplatil nezbytné výdaje? A jak se pro příště pojistit, abyste riziko ztráty co nejvíce omezili? Poradíme.

Jak reklamovat platbu kartou? Jen dvě banky vám to maximálně usnadní

7. 7. 2025 | Petr Kučera

Jak reklamovat platbu kartou? Jen dvě banky vám to maximálně usnadní

Banky se předhánějí, co všechno už lze snadno zařídit přímo v elektronickém bankovnictví „na jeden klik“. Když ale potřebujete reklamovat konkrétní platbu kartou, zjistíte, že většina bank má ještě co vylepšovat.

Stránka 1/27

Předchozí

1

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Na palubu nově bez papíru. Ryanair dovolí vstup do letadla už jen s aplikací

Na palubu nově bez papíru. Ryanair dovolí vstup do letadla už jen s aplikací

Nízkonákladová letecká společnost Ryanair ode dneška ruší papírové palubní lístky. Pasažéři...více

Obchodní centrum Černý Most má novou tvář. Podívejte se, jak se změnilo

Obchodní centrum Černý Most má novou tvář. Podívejte se, jak se změnilo

Nákupní komplex, který teď nese nový název Westfield Černý Most, prošel modernizací. Jeho...více

O čem sní klienti bank? Hlavně nechtějí čekat, ukázal průzkum

O čem sní klienti bank? Hlavně nechtějí čekat, ukázal průzkum

Většina Čechů má pozitivní vztah k novým technologiím, přesto nechtějí rušit klasické...více

Interaktivní grafiky

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Vejtřaska, embéčko, Avia, Tatra. Jak se vyznáte v historii českých aut?

Vejtřaska, embéčko, Avia, Tatra. Jak se vyznáte v historii českých aut?

Vyzkoušejte si, jak znáte auta, která bychom dneska mohli označit označit za ikonická....více

Dvacet nejprodávanějších léků v Česku. Projděte si letošní žebříček

Dvacet nejprodávanějších léků v Česku. Projděte si letošní žebříček

Které léky Češi nejčastěji kupovali v prvním čtvrtletí roku 2025? Přinášíme přehled 20...více

Nové dálnice v Česku. Podívejte se, kde teď přibývají

Nové dálnice v Česku. Podívejte se, kde teď přibývají

Na konci září se otevírá téměř 15 kilometrů dálnice D6. Kde přibydou další úseky dálnic...více

Retro galerie: Čtvrt století s Peníze.cz. Byli jsme u revolučních novinek i slepých uliček

Retro galerie: Čtvrt století s Peníze.cz. Byli jsme u revolučních novinek i slepých uliček

Největší web o osobních financích v Česku je tu s vámi už 25 let. Zveme vás na výlet zpátky...více

Partners Financial Services