Aktuality | Petr Kučera | 21. 10. 2022 | 2 komentáře
Česká spořitelna úspěšně dokončila testování služby, díky které si klienti mohou snadno ověřit, že mluví se skutečným bankéřem nebo s jiným oficiálním zástupcem banky.
Co se děje | Olga Skalková | 21. 10. 2022
„Digitální občanku“ klientům brzy nabídnou také UniCredit, mBank a Creditas. Za několik měsíců by ji lidé mohli využít i při ověřování totožnosti vůči státní VZP, která se zatím do projektu nezapojila.
Co se děje | Jana Divinová | 20. 10. 2022 | 2 komentáře
Přihlašovací údaje dostanete automaticky do března, upřesnilo ministerstvo vnitra. Bude to poslední klasický dopis od státu. Nezapomeňte si pak nastavit notifikace, radí úřad.
Co se děje | Jana Divinová | 18. 10. 2022 | 1 komentář
Projekt Kompas z dílny ministerstva práce odhaduje, jakých profesí bude v příštích letech nedostatek. Může pomoct při výběru školy, ale i rekvalifikace. Kvůli stárnutí Česka bude například už brzy ještě větší nedostatek pečovatelů a ošetřovatelů.
Aktuality | Petr Kučera | 14. 10. 2022
Papírová podoba velkého technického průkazu od roku 2024 skončí. Zůstane jen jeden doklad s technickými údaji o vozidle – dosavadní „malý techničák“, na němž bude víc údajů než doteď.
Aktuality | Petr Kučera | 1. 9. 2022 | 1 komentář
O přídavek na dítě lze od začátku září žádat online. Jde o dobrovolnou alternativu, ne jedinou formu. Kdo chce, může dál zajít osobně na úřad – nutné to však bude pouze v některých specifických případech.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 24. 8. 2022 | 9 komentářů
Pojišťovna Simplea jako první na českém trhu vytvořila možnost vyřídit si životní pojištění zcela online – bez operátora call centra a dalších omezení. Nabízí všechny důležité druhy pojištění a umožňuje individuální nastavení jak rozsahu, tak výše pojistných částek.
Rozhovor | Olga Skalková | 23. 8. 2022
Dostupnější bankomaty, platby na číslo mobilu, nové mobilní a internetové bankovnictví, ale i méně poboček s pokladnou. O chystaných novinkách jsme mluvili s Miroslavem Hiršlem, členem představenstva Komerční banky a vrchním ředitelem retailového bankovnictví. Řeč přišla i na úrokové sazby u spoření a hypoték.
Aktuality | Petr Kučera | 2. 8. 2022 | 2 komentáře
Od srpna je možné žádat o rodičovský příspěvek přes internet, tedy bez osobní návštěvy úřadu práce. Nově online lze také každé tři měsíce měnit výši čerpání podle potřeb rodičů.
Aktuality | Jiří Hovorka | 1. 7. 2022 | 10 komentářů
O příspěvek na bydlení mohou nově žádat přes zjednodušený online formulář, který je dostupný na webu ministerstva práce a sociálních věcí. Dosud lidé o příspěvek většinou žádají na pobočkách úřadu práce.
Co se děje | Olga Skalková | 27. 6. 2022 | 38 komentářů
Česká spořitelna jako první v Česku nabízí QR výběry z bankomatů. Kdo má v chytrém telefonu aplikaci George, nemusí už vůbec vytahovat kartu ani nic zadávat na obrazovce bankomatu. Sáhne si jenom na peníze.
Co se děje | Jana Divinová | 21. 6. 2022 | 1 komentář
Zveřejňování rozhodnutí má zvýšit předvídatelnost soudů. Kromě laiků potěší novinka i právníky. Ušetří jim peníze a usnadní orientaci v soudní praxi.
Co se děje | Petr Kučera, Olga Skalková | 30. 5. 2022 | 10 komentářů
Posílání peněz mezi klienty tuzemských bank se zjednoduší. Místo čísla účtu příjemce má stačit, když zadáte číslo mobilu. A to bez stahování nějaké speciální aplikace.
Aktuality | Olga Skalková | 25. 5. 2022 | 3 komentáře
Službu BankID, tedy digitální prokazování totožnosti přes bankovní identitu, využilo v Česku alespoň jednou 1,1 milionu lidí pro vstup na portály veřejné správy. Vedle toho ji přes 220 tisíc lidí použilo v komunikaci se soukromými firmami.
Co se děje | Olga Skalková | 16. 5. 2022 | 10 komentářů
Od roku 2013 ubyla v Česku víc než čtvrtina bankovních poboček. A čeká se další pokles – přinejmenším kvůli spojení dosavadních konkurentů.
Když se řekne | Olga Skalková | 4. 5. 2022 | 34 komentářů
Skoro každá chce být digitálním lídrem. Když ale přijde na rušení účtu, najednou je elektronické bankovnictví k ničemu. Nezměnily to ani dva roky s covidem.
Co se děje | Jana Divinová | 4. 4. 2022 | 68 komentářů
Podnikatelé si od roku 2023 budou muset zvyknout na to, že s nimi úřady začnou komunikovat výhradně elektronicky. Datovou schránku ale dostanete, i když nepodnikáte: stačí, abyste třeba podali daňové přiznání online nebo požádali o řidičák přes bankovní identitu.
Co se děje | Olga Skalková | 22. 3. 2022 | 6 komentářů
Klienti ČSOB nebudou moct od července zadávat platební příkazy přes telefonního bankéře. Už dříve tuto službu zrušila UniCredit Bank.
Aktuality | Petr Kučera | 16. 3. 2022
Fio banka získala od ministerstva vnitra akreditaci pro poskytování služeb bankovní identity. „Klientům ji budeme postupně zpřístupňovat v průběhu března, zájemci se mohou hlásit o přednostní aktivaci,“ oznámila na webu.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 3. 2022 | 1 komentář
Jaké novinky chystá Česká spořitelna na pobočkách a v digitální obsluze klientů? Kolik jich loni získala? To jsou hlavní témata rozhovoru s Petrem Ropickým, který je od října novým ředitelem distribuce ČS a zodpovídá tak za celou její retailovou síť včetně klientského centra.
Co se děje | Jiří Hovorka | 16. 2. 2022 | 9 komentářů
Xixoio podle Radovana Vávry přináší na trh revoluční technologii. Tokeny jsou něco na způsob virtuální akcie, se kterou se ale zdaleka nepojí tolik regulatorních omezení.
Aktuality | Petr Kučera | 9. 2. 2022 | 1 komentář
ČSOB od února umožňuje firmám otevřít si účet zcela online. Na rozdíl od konkurence už nevyžaduje podpis dokumentů přes kurýra nebo dokonce osobně na pobočce. Podmínkou je, že zájemce má účet u jiné banky v Česku nebo v zemích Evropského hospodářského prostoru.
Co se děje | Jana Divinová | 6. 2. 2022 | 17 komentářů
Že jste to vy, prokážete nově přes aplikaci v mobilu nebo chytrých hodinkách. Možná už od roku 2023.
Aktuality | Jiří Hovorka | 2. 2. 2022 | 22 komentářů
Výpis zaplaceného sociální pojištění za loňský rok už osobám samostatně výdělečně činným (OSVČ) letos na začátku února nedorazí. Česká správa sociálního pojištění změnila přístup a inventuru, kterou dlouhé roky posílala poštou, nahrazuje online přehledem.
Co se děje | Olga Skalková | 27. 1. 2022
Revoluce v digitalizaci odstartovala před rokem. Které banky se přidají letos a jaké najde další využití?
Dokument | Petr Kučera | 8. 1. 2022 | 117 komentářů
Co chystá koalice ohledně daní, důchodů, sociálních dávek, podnikání, podpory bydlení nebo lepšího fungování úřadů? Prošli jsme čerstvě podepsané programové prohlášení.
Co se děje | Jana Divinová | 4. 1. 2022 | 5 komentářů
Ministerstvo: Ze zákona nevyplývá, že by řidič při silniční kontrole musel předložit doklad o povinném ručení na papíře. Může být i v elektronické podobě – pokud ji má u sebe.
Co se děje | Olga Skalková | 3. 1. 2022 | 23 komentářů
Šestnáct bank odpovídá na dvě otázky. Každá se mohla pochlubit i tím, co konkrétně pro své klienty chystá. Podívejte se, jak tuto možnost využily.
BrandInsight | Petra Martínková | 28. 12. 2021 | 3 komentáře
Pomáhal připravovat rámec bankovní identity. V budoucnu by s ní mělo jít na dálku podepisovat i nájemní nebo pracovní smlouvy, říká František Korbel, partner advokátní kanceláře Havel & Partners. Rozhovor pro časopis Finmag vznikl už na podzim.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 12. 2021 | 13 komentářů
Nejabsurdnější bankovní poplatek roku 2021 je za výběr z bankomatu vlastní banky. Rozhodla o tom anketa webu BankovniPoplatky.com. Letos poprvé hledala také nejabsurdnější bankovní postup – tím se stala výpověď či omezení služeb při neaktualizaci osobních údajů klienta.