Moneta spustí nový věrnostní program, nahradí bene+
22. 4. 2025 | Petr Kučera | 1 komentář

Moneta Money Bank v červnu spustí nový věrnostní program nazvaný Odměny. Vyplývá to z oznámení klientům a zveřejněných smluvních podmínek.
Zdroj: BankID
Ověření totožnosti na internetu prostřednictvím bankovní identity si v prvním roce fungování alespoň jednou vyzkoušelo 700 tisíc lidí. Ukazují to data České bankovní asociace. Před zavedením bankovní identity mělo podle ní nějakou formu elektronické identity kolem 400 tisíc lidí.
V naprosté většině se uživatelé prostřednictvím této novinky přihlásili ke službám státu. Každý sedmý, který používá „digitální občanku“ ke komunikaci se státními institucemi, ji využil i jako BankID pro přístup k firemním službám.
Bankovní identita funguje od začátku loňského roku pro komunikaci se státem – typicky při přihlašování do Portálu občana, na portál Moje daně, k eReceptu, k ePortálu České správy sociálního zabezpečení, při vyplnění elektronického dotazníku při sčítání lidu, při žádosti o výměnu řidičského průkazu, pro stažení očkovacích certifikátů nebo využití důchodové kalkulačky ČSSZ.
Jako první ji v lednu spustily Česká spořitelna a ČSOB, postupně se přidaly Moneta Money Bank, Air Bank, Komerční banka a Raiffeisenbank. Službu má nyní aktivovanou zhruba čtyři a půl milionu klientů bank. „Pokud se podaří napojit další banky, které na tom pracují, vzroste letos toto číslo až na pět a půl až šest milionů klientů,“ říká Pavel Kolář, gestor digitalizace České bankovní asociace, který stál při zrodu bankovní identity.
Během prvního pololetí roku 2022 se podle asociace chystají bankovní identitu pro své klienty spustit Fio banka, mBank a UniCredit Bank. Později letos by se měly přidat i Banka Creditas a Sberbank.
Od loňského jara rozšiřují banky využití identity (pod názvem BankID) i pro online komunikaci s některými soukromými společnostmi. Aktuálně jde o 70 společností, třeba o ČEZ, Pražskou plynárenskou, Generali Českou pojišťovnu, Sazku, MallPay nebo některé banky. V současné době tuto službu svým klientům umožňuje pět bank: Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka a Moneta. V blízké době se přidá i Raiffeisenbank.
Chcete mít hotovo za pět minut, bez nervů a sprostých slov?
Podle společnosti Bankovní identita, která využití pro firmy zajišťuje, je jejich zájem o BankID velký a letos očekávají zdvojnásobení počtu zapojených společností. „Potenciál v Česku je ale mnohem vyšší, řádově mohou mít BankID tisíce firem,“ říká Jan Blažek, předseda představenstva Bankovní identity. Podle Marka Růžičky, výkonného ředitele Bankovní identity, se o Bank ID teď zajímají hlavně firmy z oblasti zdravotnictví a e-commerce. Zájem ale mají třeba i některé školy.
Od loňského října lze bankovní identitu využívat i k další novince zvané BankID Sign. S ní lze smlouvu nebo dokument ve formátu PDF podepsat online stejně jednoduše a rychle, jako když se přihlašujete do elektronického bankovnictví. Tento zaručený digitální podpis jako první v polovině listopadu spustily Česká spořitelna, ČSOB a Komerční banka. Nyní ho mohou využívat i klienti Monety a v únoru se má zpřístupnit i pro klienty Air Bank. Následovat by měla Raiffeisenbank, která chce BankID Signzačít nasazovat společné se službou Bank ID pro firemní sektor.
„Cílem letošního roku je rozšířit BankID Sign i na možnost podpisu více dokumentů při jednom přihlášení, tedy o takzvaný hromadný podpis. V plánu máme i možnost vydávání kvalifikovaných certifikátů,“ řekl Růžička.
Sdílejte článek, než ho smažem