Logo MONETA Money Bank, a. s.

MONETA Money Bank, a. s.

Moneta Money Bank existuje od jara 2016. Navazuje na Agrobanku působící v Česku už v 90. letech. Po krachu Agrobanky převzala její zdravou část v roce 1998 americká skupina General Electric, spojila ji se splátkovou společností Multiservis a přejmenovala na GE Money Bank. Uvedením akcií na burzu v roce 2016 ji GE prakticky prodala.
Vlastnická struktura je značně roztříštěná, s akciemi se obchoduje na pražské burze a může si je koupit i drobný investor. Největším akcionářem byla (ke konci října 2022) s podílem 29,94 % společnost Tanemo, kterou založila skupina PPF za účelem ovládnutí Monety a jejího faktického spojení s Air Bank. Také třetí pokus o spojení však nevyšel, Moneta dál funguje samostatně.

Kontakty

AdresaVyskočilova 1422/1aPraha 4 - Michle140 00
Telefon224 443 636
Web
Internetové bankovnictvíhttps://ib.moneta.cz/

Další informace

IČO25672720
Kód banky0600
SWIFT kódAGBACZPP

Informace uvedené na této stránce mají pouze orientační charakter. Ačkoliv bychom rádi, bohužel nejsme schopni ručit za jejich 100 % aktuálnost. Pro ověření, prosím, navštivte také domácí stránku daného subjektu. Děkujeme za pochopení.

Související články

Výpis článků s klíčovým slovem ge money bank, moneta, moneta money bank, moneta money bank, a. s.

Pozor při zimní dovolené. Vaše dítě už pojišťovna nemusí počítat

31. 10. 2025 | Petr Kučera

Pozor při zimní dovolené. Vaše dítě už pojišťovna nemusí počítat

Máte od banky kvalitní cestovní pojištění jako bonus k prémiové kartě a víte, že kryje i vaše děti. Nezapomněli jste ale na věkový limit? A co přesně znamená?

Kolik zaplatíte za výběr z bankomatu? Pozor na změny

29. 10. 2025 | Petr Kučera | 3 komentáře

Kolik zaplatíte za výběr z bankomatu? Pozor na změny

Za výběr hotovosti z cizích bankomatů můžete nově zaplatit víc, než jste byli zvyklí. Dvě banky zvyšují poplatek, peníze navíc si strhnou také dvě nebankovní sítě. Tady je aktuální přehled.

Které banky umí založit nejvíc produktů pro podnikatele online? Porovnání

15. 10. 2025 | Petr Kučera

Které banky umí založit nejvíc produktů pro podnikatele online? Porovnání

Za digitálního lídra bankovního trhu v oblasti podnikatelů a malých firem můžeme označit ČSOB. Do trojice nejlepších patří také Moneta a Raiffeisenbank. Vyplývá to z analýzy online distribuce produktů, kterou připravila společnost Market Vision.

Investovat je teď ještě snadnější. Banky přidávají nové možnosti

10. 10. 2025 | Petr Kučera | 2 komentáře

Investovat je teď ještě snadnější. Banky přidávají nové možnosti

Jednodušší už to být nemůže, věří Moneta, která spouští pětici nových fondů. Lidé chtějí přehlednou nabídku, žádné složité rozhodování, zjistila v průzkumu. S novinkami přicházejí i další banky. Jak vylepšují možnosti investování přes internet a na co teď klienty lákají?

Moneta chce vyplatit další mimořádnou dividendu

9. 10. 2025 | Petr Kučera

Moneta chce vyplatit další mimořádnou dividendu

Představenstvo Moneta Money Bank navrhne výplatu mimořádné dividendy ve výši čtyři koruny na akcii před zdaněním.

Nejlepší spořicí účty v říjnu. Porovnání, kde teď dostanete víc

2. 10. 2025 | Petr Kučera

Nejlepší spořicí účty v říjnu. Porovnání, kde teď dostanete víc

Úroky na spořicích účtech přestaly klesat – až na jednu výjimku. Některé banky se už vydaly opačným směrem a lákají na vyšší úrok – aspoň dočasně a s podmínkami. Ukážeme, kam se teď podívat.

Na poště nově můžete vybírat hotovost z účtů všech bank

22. 9. 2025 | Petr Kučera | 1 komentářů

Na poště nově můžete vybírat hotovost z účtů všech bank

Česká pošta nabízí výběr hotovosti u přepážky už nejen klientům ČSOB (Poštovní spořitelny), ale v pilotním provozu nově klientům všech bank. Stačí mít platební kartu a souhlasit s vyšším poplatkem než u bankomatu.

Nejlepší spořicí účty v září. Porovnání má nového krále

2. 9. 2025 | Petr Kučera | 1 komentářů

Nejlepší spořicí účty v září. Porovnání má nového krále

Příjemná zpráva: Úroky na spořicích účtech přestaly klesat – aspoň dočasně. Další banka je dokonce zvyšuje a rozšiřuje tak nabídku spoření se čtyřkou na začátku. Tady je aktuální přehled.

Jak platí a investují mladí lidé? Průzkum zjistil, bez čeho se neobejdou

27. 8. 2025 | Kateřina Hovorková

Jak platí a investují mladí lidé? Průzkum zjistil, bez čeho se neobejdou

Přes 90 % mladých lidí využívá mobilní aplikace k placení, přičemž 61 % z nich několikrát týdně. Zatímco do 17 let platí častěji hotovostí – převážně kvůli kapesnému od rodičů – od dospělosti se mobilní platby stávají samozřejmostí, a to zejména z důvodu rychlosti (77 %) a absence potřeby nosit u sebe hotovost (68 %).

Banky ukážou, kdo všechno má přístup k vaší kartě. A kolik si strhává

26. 8. 2025 | Petr Kučera

Banky ukážou, kdo všechno má přístup k vaší kartě. A kolik si strhává

Předplatné Netflixu, Spotify a podobných služeb se z vaší karty strhává každý měsíc samo, když jste s tím souhlasili. Údaje o kartě – abyste příště mohli zaplatit snadno jedním klikem – jste si možná uložili i u některých internetových prodejců. Máte je všechny pod kontrolou?


MONETA Money Bank, a. s. - Zkušenosti

8. 10. 2025 18:49 | IvetM

Též banku nedoporučuji. Banka udělala chybu na kterou jsem je upozornila.Reakce byla podsouváni výmluv,snaha hodit chybu na klienta a pak i jejich bankéře.pokud jim doložíte důkazy,že chyba vznikla na centrále a tedy podáváte stížnost,tak ji okamžitě zamítnou. Pokud se obrátíte s nesouhlasem na jejich ombudsmana,tak ten si neprojde ani materiály a hájí pouze práva banky. No a jako vrchol všeho Vám ombudsman vyhrožuje zrušením účtu,pokud si dovolíte ještě jednou nesouhlasit (písemně,telefonicky nebo osobně). Takže kliente drž pusu,plat a nebude problém.jestw jednou si dovol nesouhlasit a zrušíme ti účet… Je vidět,že si opravdu váží klientů…
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 12. 2024 18:32 | Veronika121

Nedoporučuji.
Jsem v cizině a bez možnosti dostaveni se na pobočku. Přestože mám veškeré doklady, jen protože jsem používala pro přihlášení aplikaci, odmítají mi po výměně telefonu dat přístup k uctu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 11. 2024 22:49 | Seboš

Dobrý den přeji,
Prosím od víkendu mi nelze načist do přihlášení do Monety, Ostatní banky, když kliknu se načtou okamžitě. nikdy jsem s tímto problémem neměl žádný problém
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 5. 2024 14:24 | *JK*

Tuto banku nedoporučuji, stále mění podmínky, stále se mění také vzhled aplikace. Po nedávné změně se mi povedlo omylem poslat peníze na devizový účet místo spořícího. Částka se okamžitě konvertovala nevýhodným kurzem a při pokusu o vrázení platby byla místo USD (měna účtu) poslána v CZK a znovu konvertována ještě horším kurzem. Tzv. Smartbanka od Monety je zmatečná a riziko, že peníze skončí jinde než chcete je opravdu veliké. Navíc má banka spoustu na první pohled neviditelných poplatků například za platby kartou v zahraničí (pokud Vám platební karta od Monety v zahraničí vůbec funguje). Dalším trikem je stavební spoření na které Vás na pobočce nalákají a pak zjistíte, že Vám strhli poplatky za budoucí vedení účtu (z tohoto důvodu jsem hned druhý den jsem stavebko zase rušil). Další problém jsou dětské účty, kde není možné si účet přidat do aplikace jak u dítěte, zak u zákoného zástupce, nemožnost plateb prostřednictvím mobilu, nepřehledné nastavení limitů pro platbu kartou, takže se Vám často stane, že Vaše dítě na školním výletě kartou nezaplatí atd. Dále se často mění pravidla u hypoték. Je toho zkrátka víc než dost!
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 2. 2023 18:06 | Vs255

Dobrý den, moc bych Vás chtěla poprosit o vyplnění dotazníku k mé bakalářské práci, která se týká právě Monety. Moc Vám děkuji za Váš čas!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScga2NutnwEMzx0fSG4SHRHY4du0fK_8pU-_KpUhp3xSj-_Nw/viewform?usp=sf_link
-18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 12. 2022 19:10 | nikolv

Banku nedoporučuji. Měla u ní účet skoro 2 roky. Absolutně nesouhlasím s výrokem, že banka má silné zabezpečení účtu. Nedávno jsem byla okradena přes Vinted. Ano, zadala jsem číslo karty a přihlásila se k účtu, avšak zahraniční platbu jsem 3x v telefonu zrušila, zablokovala jsem kartu a i přes to platba odešla. Platba byla do zahraniční, takže jsem zaplatila ještě velký poplatek. Důvodem odchodu platby byla ne mnou provedená změna telefonního čísla (a to hned 2x) na který chodí 3D secure ověřovací kód. Podala jsem stížnost, avšak banka reagovala negativně. Dokonce ve vyjádření neuvedla všechny pravdivé informace. U banky nedoporučuji zakládat účet!
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 8. 2022 19:31 | Honza

Stačil mi pokus o založení úč tu elektronicky. Okamžitě chtěli aplikaci banky v mobilu. Jednak to nehodlám z důvodu bezpečnosti mít. Navíc ta aplikace je příšerná.
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 8. 2022 7:17

Ano, píšou konkrétní lidi, jenž s bankou mají konkrétní špatné zkušenosti. Přečtěte si další články recenzí. Uvidíte, že nikdo se záměrně nebaví psaním kritiky. Banka si dělá špatnou pověst sama a je třeba na to upozorňovat. Akceptujte druhé lidi a jejich zkušenosti prosím.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2022 7:09 | Dana

LIDÉ ČTĚTE!
Okamžitě jsem zrušila účet a prevedla peníze jinam. PROČ?!
MONETA JE PROLHANA BANKA !!!
Koncem roku 2020 byla možnost získat 1000 kc při založení účtu.S dcerou jsme splnily všechny podmínky, ale slibenou částku jsme příští měsíc nedostaly.Ani další měsíce. Musela jsem 2 x zajít na pobočku záležitost pourgovat . Ignorace.Stejne tak dcera, která se částky dočkala až víc jako po půl roce. Za nepříjemnosti se banka rozhodně NEOMLOUVÁ. Na přepážce jsem podala stížnost, kterou jsme se zamestnancem napsali, ale bez reakce. Žádná odpověď, žádná sebereflexe, žádná omluva.

DALŠÍ HUSARSKÝ KOUSEK se jim povedl nedávno. Založila jsem si v červnu SPOŘICÍ ÚČET se 4,5% úrokem. Paní mne informovala o podmínkách a já se ptala na všechny podrobnosti, abych se vyvarovala případným oblíbeným kulisarnam. Opakovaně mi bylo potvrzeno, že stačí splnit 2 podmínky: příchozí min.castka 20000 měsíčně + 5 transakcí. Během měsíce jsem se ještě jednou byla v bance ujistit, zda podmínky plním správně. Tentokrát pán za přepážkou mi potvrdil opět tyto dvě podmínky. Na účtu jsem měla vyšší částku, kterou jsem chtěla zúročit. Jenže ejhle! Úroky se pripsaly jako u běžného účtu ( 3,5% ), na u spořícího. V Monete mi paní, která se mnou účet zakládala, zjistila ( vytelefonovala ), že jedna z podminek nebyla splněna. To byl duvod, proč jsem nedosahla na vyšší úrok. Konkrétně vadilo, že příchozí částka 20000 Kč byla na spořicí účet zaslána z běžného účtu, který v Monete mám zřízeny už nějakou dobu.
Takže klient, kterému na běžný účet v bance přijde výplata, odešle částku na spořicí účet stejné banky, se dopouští nežádoucí transakce! Peníze z tohoto účtu nejsou totiž bance DOST !!! Ona chce peníze z jiného účtu. Banka se chová jako rozmazlené děcko. Takže... Musíte si založit účet v cizí bance,tam nechat poslat výplatu, aby jste splnili podmínku o které vás však zamestnanci NEINFORMUJÍ! Na tuto námitku mi paní odpověděla, že nejsou stroje a mohla jsem si podmínky pročíst na jejich stránkách. Uvažte, kdo po osobní schůzce, kde dostane informace z první ruky, přijde domů a čte nepřehledné únavné texty na stránkách bank?!
Takže opět kulišárna na klienty, kteří bance svěří své peníze i důvěru. Druhý pokus, druhé zklamání.
MONETA JE NAPROSTO NEDŮVĚRYHODNÁ A LSTIVÁ BANKA.
NEDOPORUJI!!!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 8. 2022 17:16 | HELENA

Zásadně se stavím proti falešným a pomluvným komentářům, že banka diskriminuje někoho kdo je z Evropské Unie či původem ze Slovenska. Dnes jsem osobně byla na pobočce v Prahe a založila jsem si osobní účet. Obsluhující personál velice milý, příjemný, žádný náznak, že bych byla cizinka nebo nějaká osoba II. kategorie z EU. Podotýkám, že v ČR mám pouze trvalý pobyt a jsem vdaná za Čecha, pokud to tak už někteří škatulkujete. Asi hodně záleží jak se chováte, zda nejste v dluzích, v exekucích a pod. na sociálních dávkách.

Banka nemá podmínku Vás jako nové klienty vzít, je to jejich dobré gesto a jako soukromý subjekt - podnikatel si může vybírat.

Proto tyhle komentáře píše někdo záměrně aby poškodil dobré jméno banky.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 7. 2022 23:29 | Klára

Mám obdobnou špatnou zkušenost z Prahy s panem Filipem Dobešem. Volal mi ohledně investice do dluhopisů a protože jsem byla v pracovní neschopnosti, navrhl mi, že přijde za mnou domů a osobně mi mi problematiku vysvětlí. Nevysvětlil nic nového, jen použil orientační pomůcku na webu banky. Investice provedl do dluhopisů. Sledovala jsem pak pohyb ceny a po 3 měsících už jsem nechtěla peníze ve fondech mít. Ztráta byla, ale s tím se asi musí u investic počítat. Co považuji za větší problém, že si budu muset dát tyto transakce do daňového přiznání. Nesplnila jsem test držet cenné papíry 3 roky ani objem v Kč, protože jsem prodala za víc než 100 tis. Kč. Bylo to se ztrátou a daň tedy neplatím ovšem musím příjem do přílohy daňového přiznání uvést. Na moji stížnost o nekvalifikovanosti poradců jsem dostala z Monety odpověď, že jsou pravidelně školení. Moneta mě převzala jako bývalou klientku Wustenrot. Účet v Monetě držím ve výši 10 Kč, abych měla přístup k těm dokladům o pohybu na účtě coby přílohy k daňovému přiznání.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 7. 2022 23:07 | Luke

Odejít od stabilní a kvalitní Uni, která neotravuje klienty kvůli každé kravině, respektuje své klienty a jejich přání k bance pro kterou budeš jen číslo, kterému se snaží prodat všechny produkty co mají kvůli pár korunám za založení účtu... přesně na takové cílí.. počítej že přecházíš od klidu do neustálé manipulace, navolávání, nabízení a nátlaku přijít na pobočku něco zakoupit.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2022 22:44 | Oleh

Dnes banka po 4 letech bezdůvodné mi zrušila účet. Pocházím z Uzbekistánu. Banka dlouhodobé známa svou diskriminaci vůči cizincům a lidem s pleti jinou než bílou.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 6. 2022 8:02 | Ladislav

V Uherském Hradišti v Monetě nabízí nesmyslné fondy, které jdou pořád dole, takže mě za 14 dní připravili o 8 tisic. Přímo pan Vágner O. Takže co mužů doporučit nedávejte teď peníze do žádných dluhopisů.Vzdy jsem byl s monetou spokojený až do doby kdy tam vzali tohoto člověka.!
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 6. 2022 13:47 | Petr

Nechápu k čemu je u Monety pojíštění schopnosti splácet.
Platím si to a už asi 3 měsíc po sobě mi splátku neodložili.Hlavně ,že si to platim kvůli tomu abych si mol splátku odložit když potřebuju.
Jednou se třeba opozdíte se splátkou a už na vás serou že si něco platíte.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit všech 294 komentářů

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Nejnovější články

Raiffeisenbank vypne bankovnictví. Limity na víkend si nastavte včas

Raiffeisenbank vypne bankovnictví. Limity na víkend si nastavte včas

Klienti Raiffeisenbank zůstanou další víkendovou noc a dopoledne bez elektronického bankovnictví....více

Pojištění vkladů v bankách čekají změny. Kdy a komu pomohou?

Pojištění vkladů v bankách čekají změny. Kdy a komu pomohou?

O výplatu pojištěných vkladů můžete nově požádat přes internet. Další vylepšení se pak...více

Privatbanka ze skupiny Penta mění vedení. Přichází bývalý šéf Equa

Privatbanka ze skupiny Penta mění vedení. Přichází bývalý šéf Equa

Novým generálním ředitelem a předsedou představenstva Privatbanky je Petr Řehák. Nahradí...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services