Musíte na pobočku. Banky dál komplikují rušení účtu

Skoro každá chce být digitálním lídrem. Když ale přijde na rušení účtu, najednou je elektronické bankovnictví k ničemu. Nezměnily to ani dva roky s covidem.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 5. 2022 10:22, Maxík

Dobré téma, o kterém se bohužel moc nemluví. Je potřeba to bankám připomínat pokaždé, když plácají o digitalizaci, klientské vstřícnosti a podobně. Nejabsurdnější je ta změna účtu v rámci stejné banky: Nechceš už zbytečně platit za něco, co novým klientům nabízíme zdarma? Musíš na pobočku a tam strávit půl hodiny - to by tak hrálo, aby sis to jednoduše změnil online. (Osobně vyzkoušeno, bohužel.)

+35
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 5. 2022 7:11, berta

banky nesmi delat potize pri ruseni uctu proste nesmi musi se chovat ke klientovi dlusne odborne

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 34 komentářů)

6. 5. 2022 12:33 | Martin

Zase keca... "dosud jsme požadavky na jeho zrušení online cestou neregistrovali,“ dodává mluvčí Lukáš Kropík" Učet jsem rusil a i kdyz jsem mel oveřeny hlas, banovni identitu a volal jsem pres george klíč stejně to zrušit nešlo. Musel jsem na pobočku. Co jde k nim to není problem z toho jsou penize ale kdyz se odchazi tak tam uz nic nekapne tak si dojdi... udělame mu to trochu slozitejsi, on si to snad rozmysli nebo se tim aspon trochu dosune ukonceni a kazdy mesic dobry.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 5. 2022 13:46 | Karel

Citace - Maty / 05.05.2022 11:11

Raiffka a spol. vám umožnili zrušit účet v jiné bance online bez toho, abyste si musel založil účet u nich? Vážně? :)
Tohle jsem nikde nepsal a ani jsem to tak nemyslel. Samozřejmě že zakládat někde účet, který nechci a nepotřebuji, abych kodexem mobility mohl zrušit jiný, je zbytečně komplikované. Máte pravdu, že kodex mobility se nedá použít v případě, že člověk chce, aby mu nikde žádný účet nezůstal. S výjimkou těch případů, kdy jako poslední účet člověku zbyde takový, který přes internet zrušit jde. Takových lidí je ale naprosté minimum, takže úvaha, že si člověk jednu banku nechá a z ní rozešle zrušení kodexem mobility všem ostatním bankám, je zcela legitimní.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2022 11:11 | Maty

Citace - Karel / 04.05.2022 19:27

Já jsem si článek samozřejmě přečetl a vím, že je v něm kodex mobility zmíněný. Jen jsem doplnil pana Pavla v tom, které banky ho umožňují online. A výpověď kodexem mobility vyplněný v jedné z těchto bank mi už zrušil mnoho účtů v mnoha bankách, kde jediná alternativa byla návštěva pobočky.

Raiffka a spol. vám umožnili zrušit účet v jiné bance online bez toho, abyste si musel založil účet u nich? Vážně? :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2022 11:09 | Maty

Citace - Michal / 05.05.2022 08:00

Samozřejmě, že mobilitu lze použít i na účty, které už nevyužívám a jsou "mrtvé", minimálně v Air Bank je to naprosto bez problému.
Zkuste se na ten text ještě podívat, píšete, že mobilita tuhle situaci neřeší.

Ano, mobilita nevyřeší situaci, kdy chcete zrušit nějaký účet bez náhrady (nebo si třeba změnit typ účtu v rámci Unicredit nebo České spořitelny). Běžný člověk nebude volit komplikované řešení, že si přes mobilitu založí účet v Airbank nebo v jiné bance, která pak umožní jeho snadné zrušení jedním klikem online. Obě možnosti v článku vidím...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2022 8:27 | Mirek

Nejhorší KB nejen že na pobočku jsme musel ale na pobočku kde jsem účet zakládal
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 5. 2022 8:00 | Michal

Samozřejmě, že mobilitu lze použít i na účty, které už nevyužívám a jsou "mrtvé", minimálně v Air Bank je to naprosto bez problému.
Zkuste se na ten text ještě podívat, píšete, že mobilita tuhle situaci neřeší.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 5. 2022 23:07 | AI

Z Expobank lze přes mobilitu účty v ostatních bankách i pouze rušit.
V Trinity lze účty zrušit vyplněním formuláře, naskenováním a jeho vložením do IB.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 5. 2022 22:05 | Pavel

Citace - Fil / 04.05.2022 19:02


Nezkusíte si nejdřív přečíst další dva odstavce? Vždyť přesně takhle to v článku je :)
však jsem to četl ale jsou tam nějaké nesmysly o zakládání nových účtů, to vážně není třeba.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2022 19:27 | Karel

Citace - Fil / 04.05.2022 19:05


Nezkusíte si to nejdřív přečíst pořádně? :) Ne - Moneta, Fio ani Raiffka vám opravdu nepomůžou.
Já jsem si článek samozřejmě přečetl a vím, že je v něm kodex mobility zmíněný. Jen jsem doplnil pana Pavla v tom, které banky ho umožňují online. A výpověď kodexem mobility vyplněný v jedné z těchto bank mi už zrušil mnoho účtů v mnoha bankách, kde jediná alternativa byla návštěva pobočky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2022 19:05 | Fil

Citace - Karel / 04.05.2022 12:16

Kodex mobility přes IB nebo SB má kromě Air Bank ještě minimálně Moneta, Fio a Raiffka, tak v tomto Air Bank rozhodně monopol nemá.

Nezkusíte si to nejdřív přečíst pořádně? :) Ne - Moneta, Fio ani Raiffka vám opravdu nepomůžou.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2022 19:02 | Fil

Citace - Pavel / 04.05.2022 10:52

lzete: "Takzvaná mobilita však neřeší situaci, kdy se chce klient zbavit běžného či spořicího účtu, který už nepotřebuje." U nektery bank jde mobilita pouzit i na tento priklad, sam jsem pomoci Air bank zrusil dve banky. A slo to prekvapive snadno, v bankovnictvi jen zadate cisla uctu potvrdite a je to.

Nezkusíte si nejdřív přečíst další dva odstavce? Vždyť přesně takhle to v článku je :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2022 17:31 | Romis

Mbank umožňuje zrušení účtu v internetovém bankovnictví. To ano. Pokud, ovšem, změníte třeba jen telefonní číslo nebo cokoliv jiného, musíte na pobočku. Takže tahle pravda má velké ALE
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 5. 2022 17:26 | Karel

Citace - ARNY / 04.05.2022 15:46

Za další, když je účet zdarma, tak nějak neřeším zrušení.
Jenže pak se může stát, že Vám banka ten spící nezrušený účet nějak zpoplatní, jako to před lety udělala mBank poplatkem za málo využívanou kartu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2022 15:46 | ARNY

ČS jsem zrovna řešil přechod z plus účtu (skončil produkt navíc) na standart. Na chat jsem se ptal na zrušení účtu, když se začal u to ať poplatek, tak mi nabídla paní, že mi někdo zavolá se změnou. Změna účtu z plus na standart šla bez problémů po telefonu. Druhý účet jsem rušil a to už jsme museli na pobočku, kde se nás na nic neptali, nepremlouvali a účet zrušen během pár vteřin. Za další, když je účet zdarma, tak nějak neřeším zrušení.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 5. 2022 12:20 | Karel

Citace - Maxík / 04.05.2022 10:22

Dobré téma, o kterém se bohužel moc nemluví. Je potřeba to bankám připomínat pokaždé, když plácají o digitalizaci, klientské vstřícnosti a podobně. Nejabsurdnější je ta změna účtu v rámci stejné banky: Nechceš už zbytečně platit za něco, co novým klientům nabízíme zdarma? Musíš na pobočku a tam strávit půl hodiny - to by tak hrálo, aby sis to jednoduše změnil online. (Osobně vyzkoušeno, bohužel.)
To mám ale štěstí, že u Monety taková změna z účtu Tom na Tom Plus šla přes SB.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2022 12:17 | Karel

Citace - Milan Hrazdira / 04.05.2022 07:35

Když jsem chtěl zrušit účet u ČSOB, musel jsem si sjednat schůzku na pobočce. Přestože banka schůzku 2x potvrdila, pracovník o ní nevěděl a věci se musel ujmout jeho kolega. Po sepsání dokumentů ke zrušení účtů je banka nezadala do systému, takže tento dokument banka nevzala na vědomí a zrušený účet běžel dál. Musel jsem ho rušit přes reklamační oddělení. Jako výsměch mi 3 měsíce po skutečném zrušení přišla aktualizace smlouvy. Toto není pouze zanedbaná digitalizace, to je buď bordel, nebo zlí úmysl. Já takovému správci již své peníze nikdy nesvěřím.
Já při rušení účtu na pobočce ČSOB na bordel nenarazil. Podepsal jsem smlouvu a účet byl za měsíc zrušený.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2022 12:16 | Karel

Citace - Pavel / 04.05.2022 07:12

Ůčet v Air Bank mám jen proto, abych přes jejich on line bankovní mobilitu mohl rušit účty v ostatních bankách. Přes on line bankovní mobilitu lze zrušit i spořící úcty (zrušil jsem ČSOB, Hello Bank). Bankovní mobilita Air Bank je skvělá, nechápu proč ji nepoužívá víc lidí.
Kodex mobility přes IB nebo SB má kromě Air Bank ještě minimálně Moneta, Fio a Raiffka, tak v tomto Air Bank rozhodně monopol nemá.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2022 11:33 | Jiří Koleda

Banky vždy dělaly obstrukce a budou je dělat i nadále, to je rétorika papalasu v dnešních bankách. Musí přece dát jasně najevo kdo je pán a kdo kman. V ničem se neliší od bolševických špiček, jsou stejně arogantní a nabubřeli.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 5. 2022 11:33 | Jiří Koleda

Banky vždy dělaly obstrukce a budou je dělat i nadále, to je rétorika papalasu v dnešních bankách. Musí přece dát jasně najevo kdo je pán a kdo kman. V ničem se neliší od bolševických špiček, jsou stejně arogantní a nabubřeli.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 5. 2022 11:24 | qwertz

Při rušení běžného účtu na pobočku fakt nemusíte. Stačí využít mobilitu klienta, a požádat jinou banku (již jste také klientem), aby za vás nechtěný účet zrušila. Minimálně v AirBank, ČS nebo Moneta je tato možnost k dispozici v IB nebo SB.
U ostatních produktů už to ale problém být může, tam se různým obstrukcím vyhnout nedá.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  15 937 900 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Kopejte kryty, nebo jeďte na Zéland. Hrozba atomové války je zpět

Kopejte kryty, nebo jeďte na Zéland. Hrozba atomové války je zpět

S pokračující válkou na Ukrajině se stále více mluví o možném použití jaderných zbraní....více

Jak normální je, aby pětatřicetiletí chlapi spali s patnáctiletými holkami?

Jak normální je, aby pětatřicetiletí chlapi spali s patnáctiletými holkami?

Kauza z minulého týdne, kdy dva muži ve středním věku odvedli do hotelu dvě dívky, kterým...více

Polepšený Benzema válcuje Evropu. Dřív dělal problémy, teď zázraky

Má za sebou úžasnou sezonu, kterou může pozlatit. Karim Benzema chce dotáhnout Real Madrid...více

Dokedy musí dieťa sedieť v autosedačke? Definícia zákona je pomerne prekvapujúca

Dokedy musí dieťa sedieť v autosedačke? Definícia zákona je pomerne prekvapujúca

Každý rodič pozná problémy s prepravou svojich malých ratolestí. Dokedy musia mať deti...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jitka Hurábová

podnikatelka, LD Seating

Jiří Devát

manažer

Jitka Hurábová
ÚSPĚŠNOST
69,77 %

z 43 duelů
×
Jiří Devát
ÚSPĚŠNOST
38,24 %

z 34 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.