Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli
Jak na to | Petra Dlouhá | 8. 8. 2017
Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.
Seřadit podle: čtenosti | chronologicky | hodnocení
Jak na to | Petra Dlouhá | 8. 8. 2017
Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 6. 9. 2017 | 3 komentáře
Koupíte půl roku starý mobil nebo televizi. „Ještě v záruce, přidám platný záruční list,“ vyzdvihuje člověk, který přístroj prodává. Jenže záruční list u zboží z druhé ruky nemusí být...
Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 6. 2018 | 39 komentářů
Chcete reklamovat? Potřebujete reklamovat? Musíte reklamovat? A víte, na co máte právo?
Jak na to | Lukáš Zelený | 22. 3. 2019 | 2 komentáře
Reklamace patří k nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. Přečtete si,...
Co se děje | Jana Poncarová | 15. 5. 2019 | 4 komentáře
Špatně spočítaná faktura, nesmyslně vysoké sankce nebo komplikace při výpovědi smlouvy. To jsou typické příklady potíží s dodavateli energií. Na rozdíl od předchozích let se lidé nebojí...
Aktuality | Petr Kučera | 23. 5. 2019
Český telekomunikační úřad uložil pokutu 25 tisíc korun společnosti Vodafone kvůli tomu, že chtěla zaplatit za služby i po zániku smlouvy. Operátor se tím dopustil zakázané agresivní...
Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 5. 2019 | 2 komentáře
Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?
Co se děje | Lukáš Zelený | 7. 6. 2019 | 1 komentář
Festivalová sezóna začíná. A s ní přibývají další pokusy pochybných portálů nabízejících nákup vstupenek.
Jak na to | Petr Kučera | 14. 6. 2019 | 1 komentář
Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když...
Aktuality | Petr Kučera | 19. 6. 2019
Obvodní soud pro Prahu 8 rozhodl, že německý koncern Volkswagen musí českým majitelům aut zaplatit celkem 533 milionů korun v emisní aféře zvané Dieselgate. Každý z 2435 lidí, kteří...
Aktuality | Petr Kučera | 17. 7. 2019
Češi si můžou ode dneška rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Oznámilo to Evropské spotřebitelské...
Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 7. 2019
Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 8. 2019 | 2 komentáře
Soudit se s velkou firmou bude pro běžné lidi jednodušší než teď. Pomoc má přinést novinka, známá hlavně z amerických filmů: hromadné žaloby. Ministerstvo dokončilo kompromisní návrh....
Co se děje | Jiří Hovorka | 20. 9. 2019 | 46 komentářů
Ne každá známka má sběratelskou hodnotu. Pošta doplatila na nepřesný výklad svých vlastních podmínek.
Co se děje | Jiří Hovorka | 17. 10. 2019 | 20 komentářů
Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.
Co se děje | Veronika Hejná | 21. 1. 2020 | 16 komentářů
Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů. Na rozsáhlejší vylepšení si ale ještě počkáme.
Co se děje | Veronika Hejná | 3. 2. 2020 | 51 komentářů
Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.
Co se děje | Veronika Hejná | 25. 2. 2020 | 1 komentář
Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.
Jak na to | dTest | 23. 6. 2020
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce...
Když se řekne | Veronika Hejná | 6. 8. 2020
Prodloužená záruka ke zboží – to zní lákavě. Někdy vám ji obchodník dává zadarmo jako součást nákupu, jindy si ji můžete přikoupit jako volitelný nadstandard. Na co si dát pozor, ať...
Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2020 | 19 komentářů
S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.
Co se děje | Veronika Hejná | 24. 2. 2021 | 4 komentáře
Od března začínají platit nová pravidla Evropské komise, která zaručují opravitelnost domácích spotřebičů. Praktické dopady poznají spotřebitelé zřejmě až za dva roky. A například u...
Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2021 | 21 komentářů
Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání...
Aktuality | Petr Kučera | 23. 6. 2021 | 34 komentářů
Česká pošta odpovídá za prokázanou cenu ztracené zásilky bez ohledu na hodnotu uvedenou v celním prohlášení. Rozhodl o tom Český telekomunikační úřad. Vyjádřil se také k situaci, kdy...
Jak na to | Tomáš Smolík | 24. 8. 2021 | 3 komentáře
Jak správně reklamovat či vrátit zboží? Na co si dát pozor při nákupu v e-shopu a případných pozdějších problémech? Tady je aktuální návod.
Co se děje | Jiří Hovorka | 2. 9. 2021 | 5 komentářů
Ministryně financí nevyslyšela volání expertů na dluhovou problematiku. Ti nominovali současného zástupce finanční arbitryně, která je podle nich neviditelná.
Aktuality | Petr Kučera | 19. 10. 2021
Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay přichází s dalším vylepšením své karty. A místo čtyř „tarifů“ nově nabízí jenom dva – oba zdarma.
Když se řekne | Martin Horvát | 6. 5. 2022 | 4 komentáře
Při plnění pracovních úkolů může zaměstnanec způsobit škodu nějaké třetí osobě – typicky zákazníkovi, klientovi nebo dodavateli svého zaměstnavatele. Na koho se má poškozený obrátit...
Jak na to | dTest | 15. 7. 2022
Kvůli velkému zájmu o cestování stále častěji dochází ke zpožděním letů či k jejich rušení. Na vině je nedostatek zaměstnanců na letištích, způsobený masivním propouštěním během pandemie...
Když se řekne | Jana Divinová | 25. 7. 2022
Stavební inspektoři radí, na jaké technické vady si dát pozor při koupi rodinného domu. Než půjdete na prohlídku nemovitosti, prohlédněte si je ve fotogalerii.
Stránka 3/4