Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj

pk | rubrika: Aktuality | 17. 7. 2019 10:20

Češi si můžou ode dneška rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Oznámilo to Evropské spotřebitelské centrum, které na svém webu spustilo Letecký kalkulátor vašich práv.

„Po zadání místa odletu a příletu okamžitě sdělí, co mohou cestující v konkrétní situaci dělat a požadovat, respektive jaké povinnosti vůči nim má dopravce,“ říká Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra ČR.

„V případě zrušení nebo významného zpoždění letu má dopravce povinnost se o cestující postarat, poskytnout jim občerstvení a v případě potřeby i ubytování po dobu čekání na zpožděný nebo náhradní let. Pokud je mimořádnost způsobena vinou na straně dopravce, může vzniknout právo na náhradu škody ve výši 250 až 600 eur v závislosti na vzdálenosti letu. Když je při přepravě zpožděno, ztraceno nebo poškozeno zavazadlo, lze požadovat náhradu škody až ve výši zhruba 35 000 Kč,“ shrnuje Tichota základní pravidla.

Online kalkulátor je dostupný v češtině, je na něm ale poznat, že jde o převzatou mezinárodní aplikaci – vyvinula ji norská spotřebitelská organizace Forbrukerrådet. Například jako místo odletu nelze zadat Praha, ale pouze Prague. Také další města či letiště je nutné zadat v angličtině (například Mnichov nebo Lisabon neprojdou, při pokusu napsat München nebo Lisboa se automaticky nabídnou Munich či Lisbon).

Přečtěte si i náš podrobný návod: Zpožděný nebo zrušený let? Můžete na něm vydělat

Líbil se vám článek?

+1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Kdo jezdí často, přijde o odškodné za zpoždění. Odměna za věrnost podle ČD

14. 9. 2020 | Petr Kučera | 18 komentářů

Kdo jezdí často, přijde o odškodné za zpoždění. Odměna za věrnost podle ČD

S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete

6. 8. 2020 | Veronika Hejná

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete

Prodloužená záruka ke zboží – to zní lákavě. Někdy vám ji obchodník dává zadarmo jako součást nákupu, jindy si ji můžete přikoupit jako volitelný nadstandard. Na co si dát pozor, ať... celý článek

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

23. 6. 2020 | dTest

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce... celý článek

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

25. 2. 2020 | Veronika Hejná | 1 komentář

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

3. 2. 2020 | Veronika Hejná | 50 komentářů

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží. celý článek

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.