Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj

pk | rubrika: Aktuality | 17. 7. 2019

Češi si můžou ode dneška rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Oznámilo to Evropské spotřebitelské centrum, které na svém webu spustilo Letecký kalkulátor vašich práv.

„Po zadání místa odletu a příletu okamžitě sdělí, co mohou cestující v konkrétní situaci dělat a požadovat, respektive jaké povinnosti vůči nim má dopravce,“ říká Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra ČR.

„V případě zrušení nebo významného zpoždění letu má dopravce povinnost se o cestující postarat, poskytnout jim občerstvení a v případě potřeby i ubytování po dobu čekání na zpožděný nebo náhradní let. Pokud je mimořádnost způsobena vinou na straně dopravce, může vzniknout právo na náhradu škody ve výši 250 až 600 eur v závislosti na vzdálenosti letu. Když je při přepravě zpožděno, ztraceno nebo poškozeno zavazadlo, lze požadovat náhradu škody až ve výši zhruba 35 000 Kč,“ shrnuje Tichota základní pravidla.

Online kalkulátor je dostupný v češtině, je na něm ale poznat, že jde o převzatou mezinárodní aplikaci – vyvinula ji norská spotřebitelská organizace Forbrukerrådet. Například jako místo odletu nelze zadat Praha, ale pouze Prague. Také další města či letiště je nutné zadat v angličtině (například Mnichov nebo Lisabon neprojdou, při pokusu napsat München nebo Lisboa se automaticky nabídnou Munich či Lisbon).

Přečtěte si i náš podrobný návod: Zpožděný nebo zrušený let? Můžete na něm vydělat

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+3
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

30. 7. 2024 | Kateřina Hovorková

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

Spory mezi spotřebiteli a pojišťovnami řeší už pět let právníci v kanceláři ombudsmanky Aleny Mackové. V rozhovoru říká, co nejčastěji lidem vadí, jaké problémy řeší, jaké šance na... celý článek

Zpoždění vlaku nebo autobusu? Zrušený spoj? Na tohle odškodnění máte nárok

15. 7. 2024 | Pavla Adamcová

Zpoždění vlaku nebo autobusu? Zrušený spoj? Na tohle odškodnění máte nárok

Cesta na dovolenou se může zkomplikovat nejen na letišti. Zpoždění nebo dokonce zrušení spoje postihne během léta i spoustu lidí, kteří chtějí cestovat vlakem nebo autobusem. Tady je... celý článek

Problémy na letišti. Jak na odškodné za ztracené zavazadlo nebo zrušený let

9. 7. 2024 | Pavla Adamcová

Problémy na letišti. Jak na odškodné za ztracené zavazadlo nebo zrušený let

Sezóna dovolených je v plném proudu. Co dělat, když vám cestování znepříjemní problémy se zavazadly nebo rovnou s celým letem?

Právo na opravu se blíží. Projděte si, jak má fungovat

24. 6. 2024 | Pavla Adamcová | 4 komentáře

Právo na opravu se blíží. Projděte si, jak má fungovat

Nová evropská směrnice, která upravuje takzvané právo na opravu, má prodloužit životnost spotřebních výrobků. Zavádí řadu povinností pro výrobce i práva pro spotřebitele. Máme odpovědi... celý článek

Zkazili vám radost z dovolené? Kdy máte nárok na odškodnění

18. 6. 2024 | Pavla Adamcová

Zkazili vám radost z dovolené? Kdy máte nárok na odškodnění

Některé problémy během zájezdu mohou být natolik zásadní, že vám zkazí zážitek z celé dovolené. Pak můžete požadovat slevu a k tomu ještě částku odpovídající způsobené újmě. Poradíme,... celý článek

Zjistěte zdarma cenu fotovoltaiky pro váš dům

Nezávislý srovnavač fotovoltaik Řešímto.cz

Partners Financial Services