2018: Jak reklamovat a nepohořet

Petra Dlouhá | rubrika: Jak na to | 21. 6. 2018 | 34 komentářů
Chcete reklamovat? Potřebujete reklamovat? Musíte reklamovat? A víte, na co máte právo?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 10. 2018 23:44, Klacan

Vážení,co je to za zákon... koupím si koupímsi třeba telefon... potřebuji telefonovat,sice asi divné ale k čemu jinýmu,no a on se posere...reklamace...a nemám jak komunikovat... kolik telefonů musím koupit abych byl dostupný???jinak koupím si novou věc, přestane fungovat...opakuji,novou věc...tak proč bych měl akceptovat nějakou opravu v záruce...? nefunguje-buď vyměnit zboží a nebo vrátit peníze...jak to funguje jinde v Evropě...

+23
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 34 komentářů)

11. 10. 2019 12:24 | Jan

Pokud prodávající nevyřídí reklamaci do 30 dnů a požaduji vrácení peněz, je prodávající povinen zaplatit plnou cenu zboží nebo může vrátit jen část? Zboží bylo používáno rok a po roce se projevila závada. Cena zboží byla 20 000 Kč a obchodník chce vrátit jen 15 000 Kč. Je to v pořádku?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 7. 2019 16:41 | c4mel

Dobrý den chci se zeptat na notebooku jsem měl už 4 reklamace a teď už po 3 byla vada na hard disku ale pokaždé nějaká jiná ale vždycky měnili hard disk za nový mám tedy nárok na vrácení peněz? Předem děkuji za odpověď
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 6. 2019 15:49 | hanna olejnik

reklamovala jsem tel.aoni vymysleji ze jsem zrejme spusobila to ja,-tel nebyl polity vodou,nespadla nejsem si niceho vedoma,-vypinal se az se vypl..delaji ze neco delaji a nechteji vratit penize,smejdi..ja to klidne poslu odbornikovi at jsem klidna ,co se vlastne stalo s tim tel..jenomze kdyz oni ho maji uz 2 mesice to muzou ho pokazit shvalne aby se na to neprislo ze hteji bse mnou vydyrbat,ale stejne to poslu
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 6. 2019 14:55 | Pavel

Dobrý den, pokud máte problémy s reklamací, obraťte se na http://www.reklamovat.cz/ - bezplatně Vás zastoupí jejich advokát a můj problém se jim podařilo vyřešit celkem rychle.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 6. 2019 19:19 | Tomas

Dobry den.koupil jsem el.kolobezku a shorel u ni po par kilometrech(cca 10km)motor.pri reklamaci mi bez problemu dali jinou ale stalo se po stejne dobe to same.mam uz ted pravo na vraceni penez z neduvery k vyrobku?dekuji za odpoved.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 6. 2019 19:19 | Tomas

Dobry den.koupil jsem el.kolobezku a shorel u ni po par kilometrech(cca 10km)motor.pri reklamaci mi bez problemu dali jinou ale stalo se po stejne dobe to same.mam uz ted pravo na vraceni penez z neduvery k vyrobku?dekuji za odpoved.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 4. 2019 22:09 | Zlata

Dobrý den, dnes jsem koupila gps hodinky a po zapnutí jsem zjistila, že byli použity. Byli v nich uložená čísla předchozího majitele. Chci vrátit, ale nedostanu se do Brna. Jak tohle můžu řešit? Diky
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 3. 2019 20:56 | M

Dobrý den, prodávající může odmítnout přijmout výrobek na reklamaci je-li znečištěn. Tím se ale obvykle myslí - velice znečištěn. Např. holící strojek od chlupů, fritovací hrnec od oleje, atd.. Co se bundy týče, tak pokud jste jí nepřinesla celou od bahna a opravdu silně znečištěnou, tak je alespoň můj názor, že prodávající musí na reklamaci přijmout.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2019 20:53 | M

Dobrý den, posudek na vadu musí zařídit koncový zákazník. Respektive - prodávající zašle do servisu a ten vyhotoví servisní zprávu. Za předpokladu, že Vy s ní nebudete souhlasit a budete si "jistý" tím, že servis pochybil, můžete si sehnat vlastní znalecký posudek. To už ale bohužel pouze ve Vaší režii.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2019 14:54 | M

Dobrý den, nový výrobek vždy přebírá záruku původního. Čili jsou-li na účtence již 2 roky, pak reklamovat nelze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2019 9:36 | Pavel

Kdo ma nechat udělat posudek na vadu na mobilu když je v zaruce prodavajicí nebo kupujicí
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 3. 2019 21:18 | Dajina

Dobrý den, dnes jsem reklamovala po třetí zastřihovač vlasů rowenta, při druhé reklamaci mi strojek vymenili za nový. Problém je v tom, že datum na uctence je už po záruce dva roky, ale datum výměny strojku je ještě v záruce, jak je to prosím se zárukou při nekolikate reklamaci? Děkuji za odpověď
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 2. 2019 11:43 | Martina

Dobry den, dnes jsem byla pri reklamaci otocena na pate, prej musi byt bunda ze zakona vycistena? Bundu mam 2mesice a je vysoupana barva na rukavech. Bunda stala 9tisic. takze by mela neco vydrzet. Muzu poprosit o radu? Dekuji
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 1. 2019 9:57 | Lenka MAckowska

Dne 22.10.2018 jsme si vybrali a zaplatili postel na zakazku do 30 dnu. Za jiny material jsme si priplatili 725kc.postel nam nejenze nedodali v terminu ale i v jinem materialu.reklamovái jsme opet jsme cekali na vymenu a opet nam dodali stejny material s tim ze dany odstin,se jiz dva roky nevyrabi.mam narok na slevu pokud si postel necham nebo jen na doplatek za mateial,ktery jsem si vybrala?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2019 0:33 | Adamková Soňa

Dobrý den. Chtěla bych se zeptat. Přítel si koupil telefon do prace a je nárazuvzdorný a voděodolný. Dnes mu v práci spadl cca z 20cm na dřevěnou zem a kompletně mu praskl. Dá se s tím něco dělat na reklamaci. Když je to telefon do prace a je nárazuvzdorný??? Má ho cca půl roku. A poprvé mu spadl. Před tím nikdy. Předem děkuji. Adamková
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 1. 2019 11:26 | Marek Stančák

Dobrý den, chci se zeptat jak pohlíží občanský zákoník na nákupy např. jízdenek (či e-jízdenek). Mezi mnou a dopravcem je na základě jím poskytnutého jízdního řádu uzavřena kupní smlouva. Už samotné zpoždění daného spoje je porušení kupní smlouvy, ale je jasné, že není možné zákon vymáhat tak doslovně, jelikož zpoždění např. vlaku vznikne vlivem přírodních neduhů apod. Ale co v případě např. reklamace elektronického lístku Českých drah? Na přepážce ČD mi je řečeno, že reklamovat můžu pouze v eshopu, ale dle OZ je reklamace možná vždy v jakékoliv prodejně poskytovatele služeb. Další věc: ČD při reklamaci píšou, že na vyřízení reklamace mají až 3 měsíce. Jak je to možné, když každý obchodník má lhůtu max. 30 dní.
Děkuji za odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2019 19:26 | Petr

Již když jdete reklamovat po 3 tu stejnou vadu tak máte ihned nárok odstoupit od smlouvy pokud vám nechtějí vyhovět tak na obchodní inspekci pro odborné posouzení
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2019 19:25 | Petr

Pokud mám na telefonu víc než 3 různé vady které mi brání v normálním užívání (6vad) a je to reklamace do 6 měsíců mám prâvo ihned odstoupit od smlouvy?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 1. 2019 23:35 | Zdenka

Dobrý den, reklamovala jsem po třetí vadu ventilu u tlakového hrnce, chtěla jsem vrácení peněz, ale bylo mě řečeno, že až při čtvrté reklamaci. Nejspíš zase jen ventil vyčistí a vrátí mě hrnec a za chvíli zas nepojede, ale to už bude po záruce. Na co mám nárok? Mohu nesouhlasit s vyřízením reklamace, když jej vyčistí? Děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 1. 2019 15:25 | Lukas

Dobrý den prosím vás reklamoval jsem LCD televizor protože se udělal u prostřed Obrazovky vlek.Reklamoval jsem jí a pak mi volaly ze servisu že tomu nic není. Byl jsem jí vyzvednout doma zapnul a furt tam je ten flek Chci ji vrátit zpět a vrátit peníze. Mám nárok na vrácení peněz? Děkuji Lukas
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 234 607 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Rozpor při reklamaci
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, reklamovala jsem po dvou letech používání dne 21.9.2019 žehličku koupenou v Lidlu v září 2017 s tříletou zárukou. 19.10. mi zaslali sms, že je reklamace vyřízena, ať se dostavím na prodejnu,... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Druhá ukázka z prvního tištěného čísla časopisu se týká bolestného a přitom tak častého...více

Návody pro krkavčí matku: strčit dítě do jeslí?

Návody pro krkavčí matku: strčit dítě do jeslí?

Tak se znovu dočkáme jeslí, krkavčí matky budou mít pré! Ve skutečnosti to s návratem...více

30 let od revoluce. Společnost se odráží i v očích menšin

30 let od revoluce. Společnost se odráží i v očích menšin

Třicet let, které uběhly od revoluce, nezvou jen k ohlédnutí za událostmi Listopadu, ale...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Lukačovič

podnikatel, Seznam.cz

Jan Fischer

politik

Ivo Lukačovič
ÚSPĚŠNOST
67,57 %

z 37 duelů
×
Jan Fischer
ÚSPĚŠNOST
16,00 %

z 50 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.