Diskuze: Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

Petr Kučera | rubrika: Co se děje | 22. 4. 2021 | 21 komentářů
Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání zásilky do zahraničí nemají aspoň základní znalost angličtiny. 

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 4. 2021 13:50, Klara

Zásilka "se ztratila"? Jasně.. Někdo ji ukradl. Nakonec by asi bylo lepší to tam nepsat, že se jedná o tak cenné zboží...

+55
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 4. 2021 19:31

Zameťte si před svým prahem, a klid

Zobrazit celé vlákno

-15
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

24. 4. 2021 9:43

Jsou zákazníci, kteří ignorují doporučení a podmínky jednotlivých služeb. Když se pak se zásilkou něco stane, jsou schopni tvrdit, že jim to nikdo neřekl apod. Zaměstnanci pošty jsou málo ochráněni vůči nepravdivým tvrzením. Odesílatel by musel podepsat prohlášení o poučení a seznámení se s parametry a možnostmi konkrétní služby. Zákazník mohl být poučen (česky asi uměl, když psal česky), že drahý šperk není přípustným obsahem , dokonce je vyloučen, tedy vlastně zakázán v EMS, a napsal na celní prohlášku pouze "Wedding Ring" a "snubní prsten" bez udání vyšší hodnoty , než 200,-Kč, pracovnice nic neporušila, protože do 200,- nebo bez hodnoty není ani prsten považován za šperk a poslat lze. Těžko mohla dopředu předpokládat, že zásilka nedojde, jen se snažila vyhovět zákazníkovu požadavku na co nejrychlejší přepravu. Že z ní potom pomalu dělají negramota, mi přijde nefér. Článek je napsán tak, že zapadá do klišé o špatné poště, špatných zaměstnancích apod. Že si zákazníci svojí ignorací předpisů mohou za některé problémy sami, jaksi není zmíněno.

Ještě pozn. : zásilky EMS podobně jako např. Cenná psaní a Cenné balíky jsou trasovány po území ČR na každém překladišti, pokud chybí, zjistí a řeší se to hned, nechce se mi věřit, že by se zásilka ztratila na území ČR, jak tvrdí článek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2021 9:42 | Q

Pracovala jsem na poště za přepážkou asi tři roky. Zaučovala mě brigádnice, která toho sama moc nevěděla. Zaškolení trvalo asi hodinu, pak jsem jela naostro. Pořádné a odborné zaškolení co jak kdy a proč přišlo po dvou letech. Tím neomlouvám co se stalo. Jen, že pokud chce zaměstnavatel aby jeho zaměstnanci odváděli skutečně kvalitní práci, je i jeho povinností se postarat o to, aby se mu dostalo řádného vzdělání. Po lidech na ČP se toho chce hodně. Kvůli chamtivosti vedení a tisíců manažerů musi být pojišťovákem, bankovním poradcem, specialistou na stavební spoření, prodavačem všeličeho, ale na to základní se zapomnělo. Naučit je posílat dobře zásilky. Nejspíš v době kdy něco prodáváte a paní vám nabízí kdeco, stojí někde vzadu schovaný člověk co jí poslouchá hodnotí a většinou pak kritizuje za to že nic neudala. Dýchá ji na záda a pak ji v soukromí kanceláře vylíčí jak je neschopná blbka a strhnou ji za to peníze na svou výplatní pásku. A ještě jedna věc je, že se mi nesčetněkrát stalo jak na mě zákazník řve, jak je možné že jeho zásilka nemůže být doručena na druhý konec republiky do 24 hodin (takoví lidé posílají většinou závěrem)protože to co posílá tam musí být, místo toho aby to poslal o týden dřív a v klidu. Lidi na přepážkách jsou ti poslední šmudlové vzadu, co můžou něco ovlivnit nebo změnit. A už vůbec nemohou za to, kam to ČP dopracovala, tím myslím i ceny.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 4. 2021 8:12 | Jaroslav

Tak to je docela užitečné rozhodnutí. Stejné se asi dá aplikovat na úředníky finančního úřadu, kteří v minulosti radili lidem různé nesmysly.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 4. 2021 3:26 | Kiboko

EMS musí býti doručena do druhého dne do 12:00. New Zaeland je pro zásilku EMS krapánek irrelevantní díky časovým pásmům a rychlosti přepravy. Jak řeší Quantas poštu typu EMS do Welingtonu?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2021 3:16 | Kiboko

Co jsou to nepovolené znaky v komentáři? Rád se nechám poučit. Váš komentář obsahuje nepovolené znaky, proto nemůže být publikován.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2021 21:03 | Marcel

Tak ještě si dovolím reagovat sám na sebe. Ověřoval jsem to a na Nový Zéland lze poslat cenný balík, mělo se to tedy každopádně poslat takto. Ale záleží jaká byla komunikace na přepážce a co ten přijímací pracovník vlastně věděl a zda-li klient nežádal hlavně rychlost. Jinak dále v diskuzi jsem si přečetl něco o nucení EMS, no jo možná jste se s tím setkali, ale jenom u zásilek po ČR, do ciziny určitě ne, to tady někdo psal blbosti...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2021 20:53 | Marcel

Dobrý večer, ano píšete správně že na přepravu cenností je určena služba cenné psaní nebo ještě doplním služba cenný balík. Potíž je v tom že spousta poštovních správ tyto zásilky jednoduše neumožňuje. Z hlavy takhle neumím říct jak je to s Novým Zélandem, pokud tam jedna z těchto dvou možností byla tak se měla každopádně využít. Pokud nikoliv tak do dané země není žádná vhodná služba. Buď pak tedy zásilku nepošlete, anebo ji pošlete jinak, ale pak nastane problém při ztrátě. Věc se má tak že klienti si vynucují zaslání i když jsou upozorněni a je jim problematika vyvětlena. Takže věřte není to úplně jednoduché a už vůbec ne černobílé...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2021 20:37 | Bára

Tak ta vaše konkurence sama využívá služby pošty když sama nestíhá. Chtělo by si to zjistit informace, než napíšete totální hovadinu. ??
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2021 19:31

Zameťte si před svým prahem, a klid
-15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2021 19:17 | Xxx

Pošta muže za zaměstnance (neschopné,zákeřné)a pokud tam sedí paní nasraná na svět tak ať to zaplatí..Nabiízí 50 služeb,ale paní za překážkou ochota sama..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2021 18:19 | Karel

Tendenční článek, neúplné informace . To není o tom , kolik umí zaměstnanci anglicky, ale o ochotě zákazníků respektovat možnosti a podmínky jednotlivých druhů služeb. Špatná novinářská práce.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2021 18:15 | Martin

O České poště je zbytečné diskutovat.Tento měsíc Okay,běžně jsem tam nakupoval,vozila PPL,nyní jen ČP.E shop Lidl,zaškrtl jsem PPL a dovezla to Česká pošta.Mně to připadá jako cílená taktika ničit konkurenci PPL,Zásilkovna atd.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2021 18:05 | Lukas

Ano, pošta za to ručí... Jenže zaměstnanci mají podepsanou hmotnou odpovědnost. Takže to nakonec strhnou někomu z výplaty.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2021 18:02 | Tomáš

K přepravě cenných zásilek se používá služba cenné psaní. Podléhá jinému režimu přepravy a manipulace. Ovšem je chybou té paní na poště, že to nesprávně doporučila.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2021 17:05

ceska posta je velmi draha ve vsem az o 50 procent naproti v eu jeto ostuda zemne
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2021 17:02 | honza

posta by mnela hlavne prestat zdrazovat a prejit ke zlevnovani jako celek to je prosperita jeto bezne v eu
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2021 14:14 | Rosťa

Na cenné předměty jedině cenné psaní. Bohužel tento zaměstnavatel své zaměstnance tlačí k prosazování 'novějších'a 'vymakanějších' (čti dražších) typů zásilek za každou cenu a toto je výsledek. Pošta dostala víc za EMS (balík do ruky) a musí platit náhradu, místo aby méně vydělala a měla vše v pořádku.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2021 13:56 | Tomáš Marný

"Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců." České úřady jsou boží. Kdysi jsem se zeptal na klientské lince ČEZu, zda mám pro plyn platný ceník A nebo B (když jsem smlouvu uzavíral, existoval pouze 1 ceník). Dostalo se mně odpovědi, že A. Přišla faktura, samozřejmě podle ceníku B, rozdíl 15 stovek v můj neprospěch.
Fakturu jsem reklamoval, reklamace zamítnuta a k tomu vysvětlení, že se pracovnice klientského centra spletla. Poslal jsem stížnost na ERÚ, ERÚ opsal vyjádření ČEZu a doporučil mně, že se můžu s ČEZem soudit...
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2021 13:50 | Klara

Zásilka "se ztratila"? Jasně.. Někdo ji ukradl. Nakonec by asi bylo lepší to tam nepsat, že se jedná o tak cenné zboží...
+55
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2021 13:15

vyborne soudruzi, jen tak dal..!!!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Rittig

lobbista a podnikatel

Michael Rostock

podnikatel a investor, Venture Investors

Ivo Rittig
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Michael Rostock
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services