Pokuta pro Vodafone. Účtoval služby, i když je zákazník zrušil

pk | rubrika: Aktuality | 23. 5. 2019 10:25

Český telekomunikační úřad uložil pokutu 25 tisíc korun společnosti Vodafone kvůli tomu, že chtěla zaplatit za služby i po zániku smlouvy. Operátor se tím dopustil zakázané agresivní obchodní praktiky, uvedl úřad. Rozhodnutí už je pravomocné.

Samotná pokuta je nízká, ze strany operátora šlo zřejmě o nedbalost. Podobného jednání se ale nedopustil poprvé. O tom, jakou důležitost úřad takovým praktikám dává, ukazuje i zařazení tohoto případu na přední místo v takzvané měsíční monitorovací zprávě.

„V řízení bylo prokázáno, že spotřebitel výpověď smlouvy doručil na prodejnu Vodafone 5. prosince 2017. Smlouva následně zanikla uplynutím výpovědní doby ke dni 6. ledna 2018. Vodafone se hájil tím, že do sídla společnosti byla výpověď účastníka doručena ke zpracování se zpožděním, až 10. ledna. Naúčtoval proto klientovi poplatek za další využívání služby,“ napsal Český telekomunikační úřad.

Přestože Vodafone pak všechny neoprávněně účtované poplatky kompenzoval dobropisem, naplnil podle regulátora všechny znaky zakázané agresivní obchodní praktiky. „Jako zásadně přitěžující okolnost ČTÚ hodnotil recidivu Vodafone, který se v souvislosti s ukončením smlouvy ze strany spotřebitele nedopustil užití nedovolené praktiky poprvé,“ upřesňuje mluvčí úřadu Martin Drtina.

Operátor se bránil tím, že vytýkané pochybení není skutečně škodlivé, ale bagatelní, a není proto naplněn materiální znak přestupku. Podle ČTÚ ale jednání vykazuje dostatečnou míru společenské škodlivosti.

Neuznal ani námitku operátora, podle níž za všechno může individuální pochybení jeho zaměstnance. „Jen obtížně si lze představit, jak jinak než chybným jednáním některého zaměstnance (nebo osoby, jejíž jednání je právnické osobě přičitatelné) by se korporace mohla nedovolené obchodní praktiky dopustit,“ uvádí úřad.

„Smyslem zákazu agresivní obchodní praktiky je poskytnout spotřebitelům ochranu před obtěžováním formou nárokování úhrad za neobjednané služby. Že spotřebitel vnímal jednání operátora jako obtěžující, je zřejmé už z toho, že se v této věci obrátil se stížností na ČTÚ,“ dodává úřad.

Regulátor nicméně uložil spíše nižší pokutu, protože operátor se takového jednání dopustil z nedbalosti a nápravu zjednal bezodkladně poté, co ho zákazník na pochybení upozornil.

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

A tohle už jste četli?

Finanční arbitryně má pokračovat. Schillerová jinde nehledala

2. 9. 2021 | Jiří Hovorka | 5 komentářů

Finanční arbitryně má pokračovat. Schillerová jinde nehledala

Ministryně financí nevyslyšela volání expertů na dluhovou problematiku. Ti nominovali současného zástupce finanční arbitryně, která je podle nich neviditelná.

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby

24. 8. 2021 | Tomáš Smolík | 1 komentář

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby

Jak správně reklamovat či vrátit zboží? Na co si dát pozor při nákupu v e-shopu a případných pozdějších problémech? Tady je aktuální návod.

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit

23. 6. 2021 | Petr Kučera | 34 komentářů

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit

Česká pošta odpovídá za prokázanou cenu ztracené zásilky bez ohledu na hodnotu uvedenou v celním prohlášení. Rozhodl o tom Český telekomunikační úřad. Vyjádřil se také k situaci, kdy... celý článek

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

22. 4. 2021 | Petr Kučera | 23 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání... celý článek

Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte

24. 2. 2021 | Veronika Hejná | 3 komentáře

Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte

Od března začínají platit nová pravidla Evropské komise, která zaručují opravitelnost domácích spotřebičů. Praktické dopady poznají spotřebitelé zřejmě až za dva roky. A například u... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.