Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

Veronika Hejná | rubrika: Co se děje | 3. 2. 2020 | 48 komentářů
Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

3. 2. 2020 10:08, Cenobite

Pokud čtu správně mezi řádky, půjde opravdu o omezení současně uznávané "záruční" doby. V hodně zemích je doba po, kterou je možné zboží reklamovat pouze jednoletá. Tedy touto změnou, chtějí zákonodárci napravit křivdu, která se zde obchodníkům děje. Jelikož, je tedy toto řešení na pořadu dne, je konečně zřejmé, že většina společnosti a segmentu trhu uznala, že kvalita výrobků jde rapidně dolů a během následujících letech bude hůř. Takže jdou opět udržitelnost a práva zákazníků stranou. Gratuluju.

+208
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 2. 2020 10:18, michal

Všechny záruky-zrušit! Když je někdo blbej a koupí si šunt,tak taky záruku na svůj retardovaný mozek nedostane !

-323
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 48 komentářů)

20. 2. 2020 23:02 | Horák

Mám vrtačky ,bateriovku -kladivo HILTI no a držím hubu Walte.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2020 18:03 | MAZAV

Dneska se uz neprodava kvalitni zbozi, takze ono nejde nekoupit sunt :) Na kazdem vyrobku je Made in China, na hovezim mase je Made in Namibia. I ty solidni boty znacky Power uz jsou nekolik let China. Ted na to doplaci celej svet :) a bude huuuuř :)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2020 9:00 | ivan

Zase se projevují jistá loby výrobců, produkty mají sloužit a to pokud možno co nejdéle. Nekvalitní výrobky, které se brzy pokazí, i díky tzv."kurvítkům", pak zanesou zemi, je to odpad se kterým jsou starosti. Záruku bych posunul nejméně na 4 roky, tím by se zamezilo plýtváním ve všech směrech - materiál, energie, atd. a zem by se nezanášela tolik nechtěným odpadem.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2020 22:41 | Horák

Tady zákony vytváří odborníci ? Zeptal se někdo opravářů,kteří denně identifikují závady výrobků ? Každý snad již má televizor s ovladačem. Ten funguje vždy správně ,ale po nějaké době některé tlačítka přestanou spínat.Někdy to vydrží roky,někdy i v záruce se uvolní olej ze silikonové planžety a kontakt se nespojí. Jak má majitel dokazovat prodejci,že závada trvá od koupě,když to šlo cca 5 až 10 měsíců bez problému ? Totální nesmysl odborníků -zákono-pištců. Pištíme odborně. HOWGH ..
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2020 23:15 | Dr.Václav Klein

Výrobci často svůj výrobek vybaví t.zv.virem,který hned po záruční době výrobek vyřadí z provozu.Tím donutí spotřebitele k zakoupení nového výrobku.Tento "vir" je znám u mnoha amerických výrobků.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2020 22:52 | Veronika

Taky by zákonodárci mohli upravit náhradu škod vzniklé závadu a stanovit dobu pro vyplacení. Už 2 měsíce se popotahuji s whirpoolem. V pekla mě ani ne rok používaná lednice a já přišla komplet o o všechno v ní. A oni neustále přitahují, protože nemají ze zákona lhůtu, do kdy musí zaplatit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2020 16:34 | milan

každý, naprosto každý výrobek má v sobě namontované "kurvítko", tím je řečeno vše. Snad o tom nepochybujete.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2020 16:32 | milan

no, tak v tom případě tvůj mozek nemá cenu ani žrádla pro psy
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2020 13:59 | Mirda

michal,když ses narodil tak asi bez záručáku že ?!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2020 12:25 | Martin

To v tom bude zase pěknej chaoz a ve finále nebude ručit nikdo za nic. To si zase nějakej úředník potřeboval dokázat, že je na správném místě. Lidi, jděte k lopatě, tam uděláte méně škody....
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2020 10:23 | H

Na jakém základě umožňuje zákon si po roce měnit zboží? V rámci reklamace to nejde, pokud zboží funguje. Teoreticky to jde v rámci čtrnáctidenní lhůty při online prodeji, kdy zboží vyzkoušíte a vrátíte. Pokud to někdo používá jako půjčovnu, tak je to zoufalec.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2020 10:21 | Honza

A proč to má zase řešit nějaký zákon? Proč by zrovna tohle nemohl regulovat trh formou nabídky a poptávky? Vyrobím žehličku, dám na ní 4 roky záruku jakosti a budu chtít X peněz. Konkurence vyrobí žehličku a dá na ní rok záruku a bude chtít Y peněz. Zákazník ať si vybere. Proč má stát diktovat firmám, jak kvalitní zboží mají vyrábět? Když chce někdo vyrábět laciné šunty a najde si svého zákazníka, nevidím důvod, proč by měl stát zasahovat a říkat mu, jak dlouho za ně má ručit, když jeho obchodní strategie je šmejd, ale levný.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2020 9:40 | Kaprar11

Kamarád si s manželkou na vánoce udělal radost a koupili si den před vánoci novou koženou sedačku za 70 000kč.Na štědrý den se jim jeden díl propadl a to ani jeden z nich neváží metrák.Mezi svátky spustili reklamaci,reklamace uznána výměna vadného dílu.Minulý týden jim ho přivezli a odjeli po vybalení zjistil že je jiná barva kůže.Naložil na vozík a odvezl zpět do prodejny dodnes se nikdo neozval a tak zatím mají sedačku bez jednoho dílu.Takhle to asi tak chodí v obchodech.Asko nabytek.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2020 9:26 | Kaprar11

Ty si dobře vypatlanej koupil jsem značkový televizor za 22000 kč před pěti lety.Fungoval pět dní asi jsem ho měl dle tvého názoru který může mít jen blb,odvézt na zběrný dvůr a jít si koupit další.Ale chápu že výrobcům a prodejcům by se to hodilo.Tak ti pěkně přeji aby si své peníze investoval něco koupil a druhý den to nešlo to by si řval jako prase.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2020 8:29 | JúHele

Některé německé e-shopy standardně a bez příplatku dávají tříletou záruku na elektrospotřebiče. Stále máme co dohánět.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2020 7:48 | karel

hlavně aby to mělo cedulku USA.czechoslovakia sice slouží,ale nikoho neohromí.mám mixér po babičce a funguje vždy,když ho potřebuji.již přes 20 let.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2020 7:24 | Alexandr

Blb*j...To jste asi vy,když píšete toto. V dnešní době, není poznat, co je ksunt a co kvalitní výrobek,a je to nezávisle na ceně. Já třeba pořizují dewalt stroje,což má být hodně kvalitní a taky jsou drahý,a reklamace jsou taky.... Dneska to není o značce a ani ceně, a kde hledat,co je kvalitní, když je to vše podplaceny.....měl by jste přemýšlet,než napíšete takovou kravinu
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2020 7:13 | karel

a co třeba zákazníci,kteří si zboží vždy v záruce mění za nové např.po roce používání?ne proto,ze by nebylo funkční,ale ze to zákon umožňuje?
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2020 7:04 | karel

Čecháček žádá hodně muziky za málo peněz.číhá na akce,vyprodeje apod.kupuje to nejlevnější a pak se jako debil diví,když se mu to něco rozsype.koupi rum a nadává,ze to není Whisky.
-14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2020 6:37 | pepek

proto já dávám záruku vždy...100let a jednu zimu...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 737 249 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení ve 14denní lhůtě
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, přišlo mi rozbalené zboží sluchátka dokonce špatně fungují. Je možné vrátit zboží ve 14denní lhůtě? Nekupovala jsem rozbalené zboží. Mám strach že se prodejce bude vymlouvat na to že rozbalené... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Smutek jako diagnóza. Proč ztráta někdy bolí tak dlouho

Smutek jako diagnóza. Proč ztráta někdy bolí tak dlouho

Je smutným faktem, že většina z nás v životě zažije ztrátu milovaného člověka. Každý rok...více

Žena s klíči mezi prsty není hysterka. Má jen jinou zkušenost než muži

Žena s klíči mezi prsty není hysterka. Má jen jinou zkušenost než muži

Na sociálních sítích se nedávno rozvinula bouřlivá debata kolem tweetu muže, který nechtěně...více

Vnímám teď chlapy přes filtr, říká herečka Anežka Pithartová

Vnímám teď chlapy přes filtr, říká herečka Anežka Pithartová

Za dvanáctiletou Týnu se při natáčení dokumentu V síti vydávala jedenadvacetiletá Anežka...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Dana Bérová

exministryně a podnikatelka

Jiří Devát

ředitel Cisco Systems

Dana Bérová
ÚSPĚŠNOST
48,75 %

z 80 duelů
×
Jiří Devát
ÚSPĚŠNOST
46,15 %

z 91 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.