Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

Veronika Hejná | rubrika: Co se děje | 3. 2. 2020 | 50 komentářů
Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

3. 2. 2020 10:08, Cenobite

Pokud čtu správně mezi řádky, půjde opravdu o omezení současně uznávané "záruční" doby. V hodně zemích je doba po, kterou je možné zboží reklamovat pouze jednoletá. Tedy touto změnou, chtějí zákonodárci napravit křivdu, která se zde obchodníkům děje. Jelikož, je tedy toto řešení na pořadu dne, je konečně zřejmé, že většina společnosti a segmentu trhu uznala, že kvalita výrobků jde rapidně dolů a během následujících letech bude hůř. Takže jdou opět udržitelnost a práva zákazníků stranou. Gratuluju.

+220
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 2. 2020 10:18, michal

Všechny záruky-zrušit! Když je někdo blbej a koupí si šunt,tak taky záruku na svůj retardovaný mozek nedostane !

-336
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 50 komentářů)

4. 2. 2020 7:04 | karel

Čecháček žádá hodně muziky za málo peněz.číhá na akce,vyprodeje apod.kupuje to nejlevnější a pak se jako debil diví,když se mu to něco rozsype.koupi rum a nadává,ze to není Whisky.
-15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2020 6:37 | pepek

proto já dávám záruku vždy...100let a jednu zimu...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2020 6:37 | pepek

proto já dávám záruku vždy...100let a jednu zimu...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2020 6:05 | Mirda

Základ je zamotat zákazníkum palici tak aby nevěděli,která bije a nemohli se bránit,natož něco reklamovat.Zaplat a mazej!!!
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2020 6:01 | karel

proto kupuji použité věci s vadou,kterou zvládnu opravit.diky tomu mám to nejlepší za cenu menší než je to nejhorší.Sencor,Beko,ikea apod.mi nesmí přes práh.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2020 23:00 | Pavel

Bohužel dnes je šunt všechno
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2020 22:02 | Karel

Michale, už jste se alespoň objednal u Chocholouška?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2020 21:39 | Vladimír Sýkora

Jsi PABLB. Všechny kamenné obchody se honosí kvalitou svého prodávaného zboží. Nepíšu o tričku od asiata, ale např. o elektronice.No co je to za svinstvo, když si jdeš koupit TV a oni Ti rovnou nabídnou prodlouženou záruku. Samozřejmě za peníze. To nám vlastně rovnou sdělují, že ten výrobek je šunt. A ta TV stojí třeba 15 000,- Kč. S odpuštěním, serou nám sem šunty vyrobené v Asii s označením ,,vyrobeno v EU,, houby. Vyrobeno v Asii a z těch šuntů v EU smontováno. Tak nezesměšňuj zákazníky.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2020 19:51 | Láďa

Ty budeš taky dobrej šunt a už s tím nic dělat nejde
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2020 19:33 | milda

Spotřebitel na tom jednoznačně nevydělá!!! Muj případ rozbil se mi spotřebič BEKO, kde se výrobce kasá 5 letou zárukou. A ejhle ano záruční opravu sice uznali, ale protože se to rozbilo po 2 letech tak nemají žádnou zákonnou povinost to opravit do 30dní. Takže opraveno až po 4 měsících, nejprve to udajně podělal technik, který díl neobjednal, pak to trvalo výrobci, poté dodán jiný díl, pak zase vánoce a dovolené. Napsal jsem stížnost na ČOI, dostal jsem několikastránkovou odpověd plnou paragrafů se závěrem, že nemůžou nic dělat. Takže 5 let od BEKA už nikdy jim nebudu věřit to můžou opravovat klidně 10let, nic je nezavazuje k nějakému termínu.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2020 18:17 | Vladimír

Retardovaný jsi tady tak akorát ty.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2020 17:36 | Petr

Pardon jste normální? Tak,že když si koupím auto za půl milionu a něco se v záruce pokazí,jsem hlupák a měl jsem si koupit auto za 2 miliony?? A když se pokazí i to? Tak auto za 5 milionů?? Kdysi po revoluci jsem si koupil nejdražší věž co byla na trhu SONY. A za 14 dní mi přestala hrát jedna bedna. Co jsem si tedy měl koupit pane chytráku?
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2020 16:48 | Milan

pěkně napsáno ,souhlas
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2020 15:58 | FMach

Stát je lump ? Tak kdo je stát a kdysi platilo, že stát jsme my, takže my jsme lumpové ? Ostatně budou volby a pokud chcete, aby stát jsme byli my a tudíž rozhodovali o osudu nás taky my, pak je nutné změnit tento politický systém, systém Parlamentní demokracie, už z názvu je jasné, že demokracie a její práva jsou jen na úrovni parlamentu a vše co je pod ním je jeho totalita, tudíž diktatura parlamentu a nic na tom nemění skutečnost, že politiky volíme, když nemáme možnost zasahovat přímo do jejich konání. Takže doporučuji ve volbách volit ty co nabízí Přímou demokracii ta více či méně zaručuje přímou volbu a odvolání politiků a navíc tento systém dělá z neomezených pánů politiků sluhy občanů a to ten velký strašák parlamentních politiků a ti se nestydí porušovat to co hlásají , že je tu demokracie, ale ti co s nimi nesouhlasí a mají jiný názor, jsou nacisté.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2020 15:49 | FMach

Tak jsem to asi moc nepochopil, jak zákazník prokáže, že závada byla na výrobku již při zakoupení ( pokud by byla, tak proč by to zákazník kupoval ), když o ní nevěděl či vznikla v době 6 ti měsíců po zakoupení . Technicky vzato se to prokázat bez expertních laboratoří nedá a ty jsou drahé a nikde se nepíše kdo to bude platit v případě, že se tímto prokáže, že závada byla už od počátku či vznikla v době 6 ti měsíců po zakoupení, nehledě na skutečnost, pokud závad už byla při koupi a zákazník si toho všiml či nebyl na ní upozorněn, pak je tu opět další problém. Připadá mi to, že toto stvořili advokáti pro to , aby vydělávali a zákazník platil. Dvouletá záruka na kvalitu zboží včetně na právo na odstranění závady v době dvou let či odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz je mnohem lepší než ten nový návrh a tak vlastně se dostávám k tomu co jsem napsal na počátku, nevidím v čem by na tom byl zákazník lépe, naopak vidím jen negativa. Připadá mi to jako oklamání zákazníka a ten to vzhledem k nejasnosti raději vzdá. A o to tu zřejmě jde.
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2020 15:43 | Luboš

Neustále čtu o ochraně spotřebitele a co tak ochrana prodavače , servisního technika , ti na kvalitu zboží nemají vliv a jsou často útokem slovního i fyzického napadení . Čím víc se budou vyrábět spotřebiče na základě ceny a ne kvality tím se situace víc hrotit . Je málo servisních techniků a další nebudou protože mladí nechtějí pracovat a když už se jeden najde tak ten všemi chráněný zákazník ho z oboru svou arogancí vyžene . Za kvalitu a servis dřív ručil výrobce a jeho smluvní servis a ne prodejce !!! Dejte zpět zavedené povinnosti výrobce na kvalitu a hlavně dejte do povědomí lidí zpět , že prodejce ani servis nemohou za kvalitu . Ať ručí ten co vyrábí a ne prodejce který na výrobu nemá vliv a dejte jasné pravidla , že náklady z reklamací jdou za dovozcem a ne za tím posledním to jest prodejcem . Snad nebudou zase rozhodovat ti kteří vše vidí od grafů a počítačů a nikdy nebyli na prodejně a neví jak náročný je servis .
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2020 14:31 | Zdeněk V.

Ale vždyť je to už teď jedno a zákazník je proti prodejci slabší. Osobní zkušenost - koupil jsem levný tlačítkový telefon tzv.seniorský, vím že mi nespadl,nezmokl a přesto po 6 týdnech odešel displej. Při reklamaci mi prodejce tvrdil že displej je poškozený po pádu a nabízel výměnu za cca 400,-Kč tedy polovinu ceny telefonu. Když jsem nesouhlasil tak mi odpověděl že on má odborný posudek a jestli se mi to nelíbí můžu se soudit. Mimochodemm ten tzv.odborný posudek byl od jediného servisu který provádí záruční opravy té značky.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2020 14:21

Stát je lump a stále kope do občanů a ignoruje je a neplní svoji kontrolní povinnost nad dodržováním předpisů o bezpečnosti výrobků. A vše hází na občana a napomáhá prodejcům a výrobců i dovozcům. Ministerstvo obchodu a ředitele ČOI, kteří nesou zodpovědnost řeší stížnosti napsáním dopisu a s odkazem na soud.Díky nečinnosti těchto institucím kupujeme šmejd a zmetky-tedy rovnou odpad.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2020 14:10 | Michal

Spotřebitelé si vůbec nepolepší, je to lež. A nebo pisálek je blb.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2020 13:59 | Kutas

Kde budu mit zaruku ze ta vec je kvalitni? I bez zaruky se tu yvvali smelinari s nekvalitnimi vyrobky. Zase dalsi tunel na obcany..Uz nevedi jak by meli lidem vybrat penezenky. Protoze se vic naboptna prodej zaruk za nehorazne prachy a lide to budou kupovat...Tak ze zase svinstvo. Obchodnik ma rucit za zboozi co vyrobi aby fakt bylo plne funkcni a kvalitni.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  13 855 526 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Občasná závada na notebooku - reklamace
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, zakoupil jsem u firmy R-pass repasovaný notebook, na který firma poskytuje záruku 2 roky včetně údajně nové baterie. Již několik dnů po dodání se začalo objevovat občasné hlášení, že baterie... více

Spotřebitelská poradna

Doporučujeme

Když odcházejí „nepostradatelní“. Kellnerova chobotnice kořist nepustí

Když odcházejí „nepostradatelní“. Kellnerova chobotnice kořist nepustí

Některé firmy jsou až myticky spojeny se svými zakladateli. Jejich odchody proto bývají...více

Kdo za pět let nejvíc vydělá. Akcioví držáci očima expertů

Kdo za pět let nejvíc vydělá. Akcioví držáci očima expertů

Burzovní technologické hvězdy, covidem pošramocení titáni, nebo přehlížená ošklivá káčátka?...více

Vagina Quest aneb na samý konec a už nikdy zpátky v hledání vaginálního zdraví

Vagina Quest aneb na samý konec a už nikdy zpátky v hledání vaginálního zdraví

Toto je příběh pátrání po mé vlastní vagíně respektive po její funkční a prospívající...více

Všichni bychom si pro jistotu měli sepsat závěť. Rozhovor s Barborou Antonovou

Všichni bychom si pro jistotu měli sepsat závěť. Rozhovor s Barborou Antonovou

Barbora Antonová je až notoricky oblíbenou brněnskou veřejnou osobností, za hranicemi...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Matějček

podnikatel, Miton

Pavel Kysilka

ředitel České spořitelny

Tomáš Matějček
ÚSPĚŠNOST
50,45 %

z 111 duelů
×
Pavel Kysilka
ÚSPĚŠNOST
51,40 %

z 107 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.