Co se děje | Jana Divinová | 4. 4. 2022 | 68 komentářů
Podnikatelé si od roku 2023 budou muset zvyknout na to, že s nimi úřady začnou komunikovat výhradně elektronicky. Datovou schránku ale dostanete, i když nepodnikáte: stačí, abyste třeba podali daňové přiznání online nebo požádali o řidičák přes bankovní identitu.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 10. 2022 | 2 komentáře
Česká spořitelna úspěšně dokončila testování služby, díky které si klienti mohou snadno ověřit, že mluví se skutečným bankéřem nebo s jiným oficiálním zástupcem banky.
Aktuality | Petr Kučera | 31. 3. 2023 | 8 komentářů
Na lidi, kteří chtějí podat daňové přiznání přes internet v základním termínu, přichystal stát absurdní překážku. Zrovna na nejvíce vytížený víkend totiž naplánoval dlouhou odstávku systému základních registrů.
Co se děje | Olga Skalková | 3. 1. 2022 | 23 komentářů
Šestnáct bank odpovídá na dvě otázky. Každá se mohla pochlubit i tím, co konkrétně pro své klienty chystá. Podívejte se, jak tuto možnost využily.
Aktuality | Olga Skalková | 29. 9. 2021 | 1 komentář
Největší energetická společnost v Česku, státem ovládaný ČEZ, výrazně zjednoduší zařizování služeb přes internet. Pro online ověřování totožnosti klientů začíná využívat Bank ID. Lidem tak při komunikaci a přihlašování stačí stejné přístupové údaje, jaké používají do internetového bankovnictví.
Co se děje | Jiří Hovorka | 2. 10. 2019 | 23 komentářů
Přechod na nový televizní signál je za dveřmi. První vysílače vypnou starý systém už na konci listopadu, v celé republice skončí do června příštího roku.
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 28. 2. 2023
Prodloužení platnosti evidenčních kontrol, jednodušší přepis vozidel nebo zrušení velkého technického průkazu. První změny, které přináší schválená novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, začínají platit od března. Další přijdou v září, zbytek pak od ledna 2024. Tady je přehled podle ministerstva dopravy.
Aktuality | Petr Kučera | 14. 10. 2022
Papírová podoba velkého technického průkazu od roku 2024 skončí. Zůstane jen jeden doklad s technickými údaji o vozidle – dosavadní „malý techničák“, na němž bude víc údajů než doteď.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 12. 2021 | 13 komentářů
Nejabsurdnější bankovní poplatek roku 2021 je za výběr z bankomatu vlastní banky. Rozhodla o tom anketa webu BankovniPoplatky.com. Letos poprvé hledala také nejabsurdnější bankovní postup – tím se stala výpověď či omezení služeb při neaktualizaci osobních údajů klienta.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 3. 2022 | 1 komentář
Jaké novinky chystá Česká spořitelna na pobočkách a v digitální obsluze klientů? Kolik jich loni získala? To jsou hlavní témata rozhovoru s Petrem Ropickým, který je od října novým ředitelem distribuce ČS a zodpovídá tak za celou její retailovou síť včetně klientského centra.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 20. 2. 2023 | 2 komentáře
Počet žádostí o zrušení živnostenských oprávnění se v posledních třech měsících skokově zvýšil. Důvodem jsou povinné datové schránky – stát je od letoška automaticky přiděluje i lidem, kteří si podnikáním jen přivydělávají nebo kteří mají živnost přerušenou. Upozornila na to poradenská společnost Dun & Bradstreet.
Co se děje | Olga Skalková | 27. 1. 2022
Revoluce v digitalizaci odstartovala před rokem. Které banky se přidají letos a jaké najde další využití?
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 2. 8. 2023
Klienti Komerční banky zadají od roku 2024 platbu jenom přes internet. Tištěné formuláře skončí, podobně jako už před třemi lety v Raiffeisenbank. Ve výjimečných případech pomůže klientům bankéř na pobočce.
Rozhovor | Olga Skalková | 7. 4. 2021 | 14 komentářů
Česká spořitelna neplánuje dramatické snižování počtu poboček. Urychluje však jejich přechod do bezhotovostního a poradenského konceptu. „Ruku v ruce s tím budeme instalovat stále více vkladomatů,“ říká v rozhovoru Marek Blaha, ředitel distribuce, klientského centra a segmentu retailových klientů.
Co se děje | Olga Skalková | 29. 11. 2021 | 3 komentáře
Velkou novinkou příštího roku mají být platby na číslo mobilního telefonu příjemce. Start nové služby však nebude tak rychlý, jak banky původně doufaly.
Co se děje | Pavel Jégl | 11. 6. 2018 | 8 komentářů
Je rozkol ve skupině G7 počátkem demontáže globálního obchodu? Kdo ví. Jasné je ale to, že globalizaci začínají podkopávat technologie.
Rozhovor | Olga Skalková | 13. 2. 2023 | 2 komentáře
Klienti mBank se letos dočkají snadného ověření na internetu přes bankovní identitu. Dostanou také možnost, aby místo plastové karty měli jen virtuální. V rozhovoru s Martinem Podolákem, ředitelem produktové a procesní divize pro Česko a Slovensko, jsme se ptali třeba i na sdílené bankomaty, platby na číslo mobilu, nabídku investic nebo budoucnost korunového příplatku za okamžité platby.
Co se děje | Gabriel Pleska | 31. 5. 2023 | 1 komentář
Kolkové známky, kterými se dají hradit správní poplatky, mají skončit. Je to sice obstarožní, velmi nedigitální nástroj, ale dobře s ním můžou úřadům platit i lidi, co nechtějí používat karty a elektronické bankovnictví. Pokud nedostanou za kolky náhradu, služby státu se jim prodraží.
Rozhovor | Jakub Jetmar | 25. 5. 2021 | 7 komentářů
Digitalizace státní správy díky pandemii nezrychlí, říká v rozhovoru Václav Sýkora, tajemník městského úřadu v Chebu. Nepružné systémy to podle něj jen tak nedovolí.
Co se děje | Jana Divinová | 21. 6. 2022 | 1 komentář
Zveřejňování rozhodnutí má zvýšit předvídatelnost soudů. Kromě laiků potěší novinka i právníky. Ušetří jim peníze a usnadní orientaci v soudní praxi.
Co se děje | Olga Skalková | 21. 10. 2022
„Digitální občanku“ klientům brzy nabídnou také UniCredit, mBank a Creditas. Za několik měsíců by ji lidé mohli využít i při ověřování totožnosti vůči státní VZP, která se zatím do projektu nezapojila.
Aktuality | Petr Kučera | 16. 3. 2022
Fio banka získala od ministerstva vnitra akreditaci pro poskytování služeb bankovní identity. „Klientům ji budeme postupně zpřístupňovat v průběhu března, zájemci se mohou hlásit o přednostní aktivaci,“ oznámila na webu.
Co se děje | Olga Skalková | 16. 5. 2022 | 10 komentářů
Od roku 2013 ubyla v Česku víc než čtvrtina bankovních poboček. A čeká se další pokles – přinejmenším kvůli spojení dosavadních konkurentů.
Co se děje | Olga Skalková | 12. 11. 2021 | 4 komentáře
Klienti dostanou jednodušší možnost, jak požádat banku o vrácení peněz, které omylem poslali někomu jinému. Přibývá také nástrojů na omezení takových chyb.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 5. 2023 | 1 komentář
Státem ovládaná společnost ČEZ zjednoduší výplatu dividend. Novinka pomůže hlavně drobným akcionářům, a to i za několik let zpětně.
Co se děje | Petr Kučera, Olga Skalková | 30. 5. 2022 | 10 komentářů
Posílání peněz mezi klienty tuzemských bank se zjednoduší. Místo čísla účtu příjemce má stačit, když zadáte číslo mobilu. A to bez stahování nějaké speciální aplikace.
Aktuality | Petr Kučera | 22. 11. 2022 | 1 komentář
Internetové bankovnictví používají už víc než dvě třetiny (71 %) obyvatel Česka starších 16 let. Ukazují to čerstvě zveřejněné výsledky průzkumu Českého statistického úřadu. Před dvěma lety to bylo 64 % a například v roce 2010 jenom 21 % obyvatel.
Komentář | František Nonnemann | 6. 3. 2023
Dvě zajímavá rozhodnutí naznačují, jak v praxi vyvážit zájem na ověřování finanční situace klienta a snahu o rychlé vyřízení žádosti.
Aktuality | Petr Kučera | 20. 4. 2023 | 2 komentáře
Kompletní údaje k běžné platební kartě už umějí ukázat mobilní aplikace pěti bank. K Air Bank, ČSOB, mBank a Monetě se teď přidala Raiffeisenbank.
Co se děje | Olga Skalková | 16. 8. 2021 | 15 komentářů
Snadný přístup k veřejné správě nabídne od září šestá banka, do konce roku by se měly přidat ještě přinejmenším další dvě. Ověření klientů vůči firmám zatím umožňují tři banky, zapojilo se 24 společností.