Co se děje | Petr Kučera | 30. 10. 2023
![]()
Třetí největší banka v Česku od Nového roku mění sazebník poplatků a obchodní podmínky. Pro většinu klientů nejde o zásadní změny – dotknou se hlavně těch, kteří si ještě nechávají posílat výpisy poštou nebo chodí zadávat platby na pobočku.
Co se děje | Petr Kučera | 23. 10. 2023 | 5 komentářů
![]()
Raiffeisenbank od Nového roku změní sazebník poplatků a obchodní podmínky. Týká se to hlavně účtů převedených z Equa bank, kterou předloni koupila. Některé změny se dotknou i účtů sjednaných přímo v Raiffce.
Aktuality | Petr Kučera | 18. 10. 2023 | 10 komentářů
![]()
Nová banka, za kterou stojí finanční skupina Partners, zahájí 1. listopadu pilotní provoz. Pro nejširší veřejnost se otevře během prvního čtvrtletí příštího roku. Sází hlavně na propojení s nezávislým poradenstvím a na moderní aplikaci, kde klienti vedle bankovních produktů najdou i další služby sjednané přes Partners.
Co se děje | Petr Kučera | 11. 10. 2023 | 7 komentářů
![]()
Klienti České spořitelny dostanou v nejbližších dnech oznámení o novém ceníku. Má je hlavně motivovat k využívání digitálních a bezhotovostních služeb, říká banka.
Aktuality | Kateřina Hovorková | 2. 10. 2023
![]()
Pobočky stavební spořitelny Modrá pyramida se přejmenují na KB Poradenské místo. Typické modré logo najdou klienti už jen v malém provedení na vstupních dveřích nebo uvnitř pobočky.
Co se děje | Olga Skalková | 18. 8. 2023 | 1 komentář
![]()
Nejvíce poboček za poslední rok ubylo v síti České spořitelny, výrazněji je po letech omezila i Moneta. Dál klesá i počet bankovních přepážek na příjem a výdej hotovosti, některé banky si ale drží pokladny jako konkurenční výhodu.
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 2. 8. 2023
![]()
Klienti Komerční banky zadají od roku 2024 platbu jenom přes internet. Tištěné formuláře skončí, podobně jako už před třemi lety v Raiffeisenbank. Ve výjimečných případech pomůže klientům bankéř na pobočce.
Rozhovor | Olga Skalková | 12. 7. 2023
![]()
Sbližování Creditasu s bývalou Expobank proběhne rychleji, říká předseda představenstva Banky Creditas Vladimír Hořejší. Stranou kvůli tomu půjde několik novinek. Některých se ale zákazníci i tak letos dočkají. Jedna z bank bude mít například novou mobilní aplikaci, druhá rozšíří možnosti investování.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 11. 7. 2023 | 1 komentář
![]()
Pokud si budou chtít klienti Monety Money Bank sjednat životní pojištění či penzijní spoření, zajistí jim ho NN pojišťovna a penzijní společnost. Banka a pojišťovna podepsaly dohodu o výhradní spolupráci, na sedm let s platností od letošního 1. července.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 28. 6. 2023
![]()
Všech zhruba 1400 poboček stavebních spořitelen v Česku se od roku 2024 změní i na informační centra, kde lidé získají na jednom místě přístup k dostupným úvěrům a dotacím pro investice do energetických úspor včetně poradenství.
Co se děje | Petr Kučera | 27. 6. 2023 | 2 komentáře
![]()
Nový ceník Monety zavede od října poplatek za potvrzení přes SMS. Zdraží také některé služby na pobočkách nebo u bankomatů. Na druhou stranu obnovení karty po blokaci bude nově zdarma. Moneta také ruší službu Telefon Banka.
Rozhovor | Olga Skalková | 9. 5. 2023 | 1 komentář
![]()
Raiffeisenbank v těchto dnech slaví 30 let od vstupu na český trh. Začínala se dvěma pobočkami v Praze a Českých Budějovicích, teď je čtvrtou největší bankou podle počtu klientů. V rozhovoru s Vladimírem Kreidlem, členem představenstva s odpovědností za řízení osobního bankovnictví, jsme hodnotili hlavně fúzi s Equa bank a probrali další plány nebo chystané omezení státní podpory stavebního spoření.
Aktuality | Petr Kučera | 1. 2. 2023 | 2 komentáře
![]()
Česká Trinity Bank zaznamenala v roce 2022 nejlepší hospodářský výsledek ve své historii. Oznámila, že zisk před zdaněním dosáhne jedné miliardy korun před zdaněním, což je meziroční růst o 400 procent. Přesnou hodnotu upřesní po auditu.
Rozhovor | Olga Skalková | 28. 11. 2022 | 3 komentáře
![]()
Moneta zůstává jednou z mála bank, která má hotovostní pokladny na všech pobočkách, nabízí i směnárnu. Plánuje jejich omezení? Kdy spustí platby na číslo mobilu, společné vkladomaty s Komerční bankou a jaké další inovace chystá? A jak je to s rušením ověřovacích SMS – opravdu musí všichni klienti bez výjimky přejít na mobilní aplikaci? Na tyto i další otázky odpovídá v rozhovoru Aleš Sloupenský, šéf retailového bankovnictví Monety.
Aktuality | Petr Kučera | 13. 10. 2022
![]()
Trinity Bank otevřela nové pobočky ve třech krajských městech. Od začátku srpna fungují v Českých Budějovicích a Hradci Králové, teď se čerstvě přidává Plzeň.
Co se děje | Olga Skalková | 15. 9. 2022
![]()
V Česku dál ubývá bankovních poboček s přepážkami na příjem a výdej hotovosti. Takzvané bezhotovostní pobočky nejprve zavedly nízkonákladové banky, stále víc se však prosazují i v těch tradičních.
Co se děje | Olga Skalková | 16. 5. 2022 | 10 komentářů
![]()
Od roku 2013 ubyla v Česku víc než čtvrtina bankovních poboček. A čeká se další pokles – přinejmenším kvůli spojení dosavadních konkurentů.
Rozhovor | Olga Skalková | 8. 3. 2022 | 14 komentářů
![]()
ČSOB chce část poboček převést na expozitury, které nebudou otevřeny pět dní v týdnu a nebudou mít vlastní vedení. V rozhovoru s Janem Sadilem, který má v představenstvu ČSOB na starosti služby pro takzvané retailové klienty, jsme mluvili také o přejmenování Poštovní spořitelny nebo chystaných platbách na číslo mobilu.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 3. 2022 | 1 komentář
![]()
Jaké novinky chystá Česká spořitelna na pobočkách a v digitální obsluze klientů? Kolik jich loni získala? To jsou hlavní témata rozhovoru s Petrem Ropickým, který je od října novým ředitelem distribuce ČS a zodpovídá tak za celou její retailovou síť včetně klientského centra.
Co se děje | Petr Kučera | 4. 2. 2022 | 18 komentářů
![]()
Dubnová změna sazebníku nepotěší hlavně klienty, kteří chodí na pobočku. Radost ale může udělat dětem.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 2. 2022 | 18 komentářů
![]()
O nejbližších plánech Fio banky jsme si povídali s Janem Bláhou, který je jejím obchodním ředitelem a členem představenstva.
Co se děje | Petr Kučera | 23. 12. 2021 | 11 komentářů
![]()
Hlavní zjištění? Banky už při osobní schůzce tolik netlačí na prodej. Průzkumníci, kteří se tvářili jako reální klienti, zkoumali třeba i čistotu poradce a jeho stolu nebo počet obsluhujícího personálu.
Co se děje | Olga Skalková | 16. 11. 2021 | 2 komentáře
![]()
Za poslední tři roky výrazně klesl počet bezpečnostních schránek i bankovních poboček, které je nabízejí. Chybí hlavně schránky menších rozměrů. Zlepšení je v nedohlednu.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 11. 2021 | 9 komentářů
![]()
Druhá největší banka podle počtu klientů má od 1. listopadu nový sazebník. Zdraží některé služby na pobočkách, jinak nepřináší zásadní změny. Tu hlavní – vedení účtu zdarma bez podmínek – spustila ČSOB už od dubna.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 10. 2021 | 10 komentářů
![]()
Skoro dvěma třetinám (64,3 %) klientů tuzemských bank vadí poplatky za převod mezi různými účty. Vedle dalších poplatků ale často zmiňují i nezbytné osobní návštěvy poboček kvůli maličkostem či formalitám, nutnost opětovného zadávání stejných informací nebo fakt, že banka nemá přehled o potřebách konkrétního klienta.
Komentář | Michal Skalický | 17. 10. 2021 | 3 komentáře
![]()
Mezi lety 2014 a 2020 klesl počet bankovních poboček téměř o čtvrtinu a banky nechtějí na pobočkách poskytovat běžný servis. Digitalizace tento trend ještě uspíší, píše v komentáři Michal Skalický, který se podílí na budování nové banky ze skupiny Partners.
Aktuality | Jiří Hovorka | 4. 10. 2021
![]()
Česká spořitelna začíná nabízet schůzky prostřednictvím přímého bankovnictví George. Chce přesunout část poradenství do online prostoru.
Co se děje | Olga Skalková | 23. 9. 2021
![]()
Na nových pobočkách se potkáte s akustickými boxy, mincomaty i měniči bankovek. Bankéři se mají více zaměřit na finanční poradenství. Do pěti let má být nový koncept na třetině poboček Komerční banky.
Co se děje | Olga Skalková | 17. 9. 2021 | 5 komentářů
![]()
Vysvětlíme vám, kdy se tahle služba může hodit, proč o ni Češi nemají zájem a na co si dát pozor.
Co se děje | Olga Skalková | 28. 6. 2021 | 18 komentářů
![]()
Banky ruší pokladny na pobočkách. Částečně je nahrazují vkladomaty, které však většinou nepřijímají mince. Čím dál víc klientů tak nemá jednoduchou možnost, jak vložit hotovost na vlastní účet. Podle České národní banky to neporušuje zákon.