Air Bank a O2 lákají na neomezený tarif za 549 korun
11. 5. 2025 | Petr Kučera | 1 komentář

Klienti Air Bank mohou získat téměř neomezený tarif od mobilního operátora O2 se slevou 300 korun každý měsíc. Výsledná cena tak bude 549 korun měsíčně.
Komerční banka od 1. ledna 2024 zdraží zasílání měsíčních výpisů poštou. Dosud stojí u běžného i úvěrového účtu 60 korun měsíčně, nově to bude 100 korun. Zatím naposledy zvyšovala Komerční banka tento poplatek od prosince 2020 (z předchozích 39 korun).
„Papírové“ služby, k nimž má klient bezplatnou alternativu v elektronickém bankovnictví, postupně zdražují i další banky. Česká spořitelna zvýší poplatek za výpisy zaslané poštou na 70 Kč z dosavadních 50 Kč (lidé od 70 let věku zaplatí 40 Kč místo 30 Kč), ČSOB na 55 Kč z dosavadních 45 Kč, UniCredit Bank dokonce na 120 Kč z dosavadních 100 Kč.
Komerční banka od Nového roku zruší možnost zadávání platebních příkazů na papíře – až na výjimky. Na pobočce už nepřijme formuláře tuzemských příkazů k úhradě, trvalých příkazů a povolení inkasa včetně SIPO, skončí také možnost vhodit je do samoobslužných boxů. Dál lze ale zadávat papírové příkazy k SEPA a zahraničním platbám včetně trvalých příkazů, zatím nekončí ani papírový souhlas se SEPA inkasem.
Na chystané zrušení tištěných formulářů v Komerční bance upozornil web Peníze.cz už v srpnu. Banka tím chce ušetřit 600 tisíc papírů ročně – právě tolik jich dosud spotřebuje na platební příkazy zadané na přepážce nebo vhozené do samoobslužného boxu. V polovině letošního roku využívalo příkaz k úhradě v papírové podobě přibližně 24 tisíc klientů KB.
Přesto možnost zadat platbu na pobočce nezmizí úplně, a to ani u tuzemských převodů. Pracovník u přepážky ji však zpracuje „pouze ve zvláštních případech“. Banka zmiňuje situaci, kdy klient nemá ani počítač, ani chytrý telefon. Služba se nově bude jmenovat Platba s asistencí, poplatek zůstává stejný – 100 korun – jako u dosavadního papírového příkazu.
„Někteří naši klienti tuto situaci vyřešili také tak, že umožnili přístup ke svému účtu někomu z rodiny či důvěrných přátel, kterého nastavili jako disponenta. Disponent může zadávat všechny platby za vás (vy sami ale můžete nastavit jejich limit),“ radí banka lidem bez počítače a telefonu.
Už od září 2020 zrušila papírové platební formuláře Raiffeisenbank. Kdo nechce nebo nemůže využít přímé bankovnictví, může sice zadat platbu na pobočce, ale stejně se nevyhne internetbankingu – klientovi s ním pomůže obsluha. Ostatní banky jdou cestou postupného zdražování papírových příkazů, například Česká spořitelna od 26. ledna zvýší cenu „servisních úkonů s bankéřem“ na 125 Kč (pro lidi od 70 let věku zůstanou bez poplatku).
Jde na běžných účtech ušetřit? Ano!
Vyberte si účet s výhodnějšími podmínkami a ušetřete až pár stovek měsíčně. Ať jste podnikatel, soukromá osoba nebo student.
Komerční banka od ledna výrazně zvýší poplatek za administraci karty přes kontaktní centrum a za okamžitou změnu parametrů karty přes Expresní linku KB – v obou případech na 100 Kč z dosavadních 29 Kč. Přes mobilní aplikaci nebo v počítači je nastavení a správa karty bez poplatku. Držitel karty si také může u bankomatu KB bezplatně změnit PIN.
Nově vydané i obnovené platební karty bude Komerční banka od ledna posílat primárně poštou na adresu klienta, a to i v případě, že měl dosud sjednáno převzetí na pobočce. Na druhou stranu banka zlevní expresní zaslání karty nebo PINu – když na to klient spěchá – na polovinu, tedy na 1000 Kč z dosavadních 2000 Kč.
Ani v lednové změně ceníku Komerční banka zatím nepočítá s tím, že by dosavadním klientům odpustila poplatky za služby, které u nových tarifů od letošního dubna nabízí zdarma. Jde především o šest korun za každou odchozí platbu u konta MůjÚčet. Nové tarify bez poplatků jsou dostupné jen v nové aplikaci KB+, jenže většinu dosavadních klientů do ní zatím banka nepřevedla. Aby se zbavil starých poplatků, musel by si klient založit nový účet (tarif) – tím by ale dostal jiné číslo konta i karty než dosud.
Sdílejte článek, než ho smažem