Hypoteční banka od 19. února změní název na ČSOB Hypoteční banka. Jde o další krok v postupném potlačení samostatné značky, která fungovala devatenáct let.
Místo dosavadního loga, kterému vévodila stylizovaná kresba zeleného domku, začne Hypoteční banka využívat modré logo skupiny ČSOB. Název Hypoteční banka bude v novém logu už jen malými písmeny.
„Dáváme tím jasně najevo, že jsme součástí skupiny ČSOB. A to je velká výhoda: když u nás máte hypotéku i další bankovní a pojišťovací služby, získáte finanční výhody a všechno najdete na jednom místě,“ píše banka klientům v oznámení o chystané změně.
Lidé, kteří mají hypotéku od Hypoteční banky, se přejmenování nijak nedotkne. „Všechny smlouvy zůstávají v platnosti a není potřeba nic měnit,“ zdůrazňuje banka. Do skupiny ČSOB patří Hypoteční banka už mnoho let, ČSOB ji vlastní a obě banky v oblasti úvěrů na bydlení úzce spolupracují.
Už od roku 2021 je pobočková síť Hypoteční banky plně integrována do retailové obchodní sítě ČSOB. V roce 2022 „Hypotečka“ potlačila samostatnou značku také v prezentaci na sociálních sítích Facebook a Twitter (X), původní profily už nejsou dostupné. Na společný profil s ČSOB přešla Hypoteční banka loni také na síti LinkedIn. Loni v září si také zaregistrovala novou doménu csobhypotecni.cz, dosud používá hypotecnibanka.cz a hypotecka.cz.
O připravované změně jména i loga Hypoteční banky se její představitelé zmínili začátkem ledna na tiskové konferenci k vývoji na trhu hypoték. Další podrobnosti zatím skupina zveřejňovat nechce – například ani to, jestli výhledově počítá s úplným zánikem značky Hypoteční banky. Ta je dosud formálně samostatnou bankou s vlastní licencí a bankovním kódem 2100, zatímco ČSOB má 0300.
K chystané změně vydala banka dnes odpoledne také tiskovou zprávu, více informací než v ranním článku webu Peníze.cz ale nepřinesla. Potvrdila, že kontaktní místa a pobočky čeká postupný redesign.
„Změna nemá dopad ani na vnitřní fungování banky a zaměstnance, protože integrace do skupiny ČSOB se uskutečnila v minulých letech,“ ujišťuje Martin Vašek, generální ředitel a předseda představenstva ČSOB Hypoteční banky.
Hypoteční banka má aktuálně více než 330 tisíc klientů. Celkový objem portfolia hypotečních úvěrů loni stoupl na 389 miliard korun.
Její historie sahá do začátku roku 1991, kdy vznikla jako Agrobanka v Hradci Králové. Už v následujícím roce se přejmenovala na Regiobanku. Původně fungovala jako klasická obchodní banka. To se změnilo na konci roku 1994, kdy dostala nový název Českomoravská hypoteční banka. V říjnu 1995 jako první na trhu dostala licenci k poskytování hypotečních zástavních listů, což ji umožnilo stát se specialistou na hypotéky a dlouhodobým lídrem hypotečního trhu – o pozici jedničky se v posledních letech střídá s Českou spořitelnou.
Součástí skupiny ČSOB se stala v roce 2000 po převzetí zkrachovalé IPB. Současné jméno Hypoteční banka začala využívat od začátku roku 2005 kvůli zjednodušení názvu a lepší orientaci klientů.
Hypoteční banka je další společností ve skupině, která do svého názvu začlení jméno ČSOB. Skupina už takto postupně upravila názvy svých společností jako ČSOB Pojišťovna, ČSOB Penzijní společnost, ČSOB Leasing, ČSOB Factoring...
Podobně se v létě 2022 změnil název Poštovní spořitelny na ČSOB Poštovní spořitelnu. Dřívější červenou značku vyměnila za modré logo ČSOB a červeného skřítka Poštovní spořitelny nahradil modrý chameleon, kterého od února 2021 používá samotná ČSOB. V rámci postupného propojování obou značek se už dříve sjednotila nabídka produktů i elektronické bankovnictví.
V roce 2021 skupina přejmenovala i Českomoravskou stavební spořitelnu, která začala fungovat jako ČSOB Stavební spořitelna. V tomto případě to souviselo se stoprocentním ovládnutím stavební spořitelny, menšinový podíl (45 %) předtím vlastnila Bausparkasse Schwäbisch Hall. Stavební spořitelna si ještě dva roky držela lišku jako maskota, její roli pak převzal chameleon.
Z významných společností ve skupině si jenom Patria Finance zachovává své jméno bez názvu ČSOB. „Patria zůstává, změnu brandu neplánujeme,“ řekla webu Peníze.cz Michaela Průchová z tiskového oddělení ČSOB.
Stejným směrem se vydala také skupina Komerční banky. Loni začala přejmenovávat pobočky své stavební spořitelny Modrá pyramida na KB Poradenské místo. Typické modré logo najdou klienti už jen v malém provedení na vstupních dveřích nebo uvnitř pobočky. Postupně by mělo zmizet i z nich, aby klienti na původní značku zapomněli. Z dosud samostatného webu stavební spořitelny se pak mají dostat na společnou stránku KB.
Olga Skalková
O bankách a finančních institucích píše od 90. let. Byla součástí ekonomického týmu Hospodářských novin, psala i na weby iHNed.cz a Aktuálně.cz. Teď píše externě pro Peníze.cz. Ráda tráví čas s rodinou a přáteli, chodí do... Další články autora.
Petr Kučera
Zaměřuje se na osobní finance a spotřebitelská témata. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční rubriku... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem