Poštovní spořitelna se přebarví. Skřítka nahradí chameleon

Olga Skalková | rubrika: Co se děje | 26. 5. 2022 | 8 komentářů
ČSOB završí propojování dříve samostatných značek, které začala před třemi lety.
Poštovní spořitelna se přebarví. Skřítka nahradí chameleon
Ilustrační obrázek.
Zdroj: ČSOB

Poštovní spořitelna, která patří do skupiny ČSOB, změní do konce roku svou vnější podobu. Přejmenuje se na ČSOB Poštovní spořitelnu. Dosavadní červenou značku vymění za modré logo ČSOB.

Záměr, o kterém už jsme na webu Peníze.cz psali už dříve, dnes oficiálně potvrdili Jan Sadil z představenstva ČSOB, který má na starosti retailovou část této finanční skupiny, a generální ředitel České pošty Roman Knap.

Jasno už je také o novém maskotovi pro reklamu a marketing. Dosavadního červeného skřítka Poštovní spořitelny nahradí modrý chameleon, kterého od loňského února používá samotná ČSOB. Původně byl ve hře i mezistupeň v podobě červeného chameleona.

ČSOB tím dokončí postupné propojování obou značek, na kterém pracuje zhruba tři roky. Už dříve se prakticky sjednotila nabídka produktů, banka sjednotila i elektronické bankovnictví. 

Zdroj: ČSOB

Dosavadní loga ČSOB a Poštovní spořitelny.

„Přejmenování, změna loga i vzhled poboček je jasnou zprávou, že Poštovní spořitelna je součástí skupiny ČSOB a že klienti mohou řešit finance jak na poště, tak v pobočkách ČSOB,“ říká Sadil. Klienti Poštovky si mohou služby už nějakou dobu v síti ČSOB zařizovat, ale ne všichni to prý vědí.

Přejmenováním Poštovní spořitelny chce ČSOB povědomí veřejnosti o spojení obou značek posílit. Následujících pět let bude podle Sadila ve znamení ještě užší spolupráce a možností, které klientům skupina ČSOB nabízí.

Zdroj: ČSOB

Nové logo ČSOB Poštovní spořitelny

„Změna názvu neovlivní nabízené produkty a služby. Klienti Poštovní spořitelny nemusí v této souvislosti nic řešit, veškeré benefity jsou jim zachovány. I nadále mohou navštívit svoji oblíbenou přepážku České pošty či pobočku ČSOB,“ ujistil Sadil už letos v únoru.

Značka Poštovní spořitelna funguje od roku 1991, ČSOB ji získala v roce 2000 při převzetí IPB. V roce 2010 se ČSOB pokusila značku Poštovní spořitelna omladit, měl ji postupně nahradit název Era. Kampaň stavějící hlavně na herečce Evě Holubové však mladší klienty nepřilákala, zvlášť když se na trhu objevily i zcela nové banky. Změnu nepřijali ani starší klienti, kteří dávali přednost právě „tradiční české značce“ Poštovní spořitelna. V roce 2017 se banka naplno vrátila k původnímu názvu.

Rozhovor o dalších plánech

Jan SadilFoto: ČSOB

ČSOB chce část poboček převést na expozitury, které nebudou otevřeny pět dní v týdnu a nebudou mít vlastní vedení. V rozhovoru s Janem Sadilem, který má v představenstvu ČSOB na starosti služby pro takzvané retailové klienty, jsme mluvili také o přejmenování Poštovní spořitelny nebo chystaných platbách na číslo mobilu.

Místo skřítka chameleon? O plánech ČSOB nejen s Poštovní spořitelnou

Pod modrou barvou a vlastní značkou poskytuje ČSOB služby na svých klasických bankovních pobočkách, pod červenou barvou – se značkou Poštovní spořitelna – nabízela mírně pozměněnou nabídku na pobočkách České pošty či ve speciálních finančních centrech.

Na začátku roku 2019 ČSOB oznámila, že značku Poštovní spořitelna postupně utlumí, protože dál nechce tříštit síly. Sloučení má především ušetřit náklady. Banka nebude dál muset vést oddělené systémy, dělat odlišný marketing či zařizovat různé pobočky.

Od září 2019 pak skupina sjednotila obsluhu, takže klienti mohou využít „modré“ i „červené“ pobočky. V červenci 2020 začala banka klientům Poštovní spořitelny vedle jejího červeného loga zobrazovat i modré logo ČSOB na pobočkách, na webu, v internetovém a mobilním bankovnictví či ve výpisech. Od listopadu 2020 přestala zveřejňovat oddělené obchodní podmínky nebo sazebník poplatků. A loni propojila i internetové a mobilní bankovnictví.

Skupině ČSOB se v roce 2017 podařilo prodloužit smlouvu se státní poštou na další desetileté období počínaje rokem 2018. Díky ní může ČSOB nabízet základní finanční služby na zhruba 3200 poštovních pobočkách. Kromě toho má na poště zhruba 300 specializovaných míst, kde si klienti mohou zařídit i další služby jako například produkty ČSOB Pojišťovny. Klienti ČSOB mohou na poštách vybírat a vkládat na svůj účet, případně si zařidit půjčku.

Zpátky do minulosti

Zdroj: KB

Před třiceti lety začal fungovat první online bankomat v Česku. Brzy přišly platební karty, které fungovaly i v cizině. A pak se s nimi dokonce dalo platit v některých obchodech. Máme vzpomínky i fotky.

I tohle jsou devadesátky. První bankomat má narozeniny

Do budoucna chce ČSOB podnikatelům, kteří u ní mají účet, zajistit svoz hotovosti. Speciální obsluhu pro firemní klienty, kterou letos ČSOB spustila ve svém pobočkové síti, by ráda zavedla i na poštách.

Současná smlouva s Českou poštou zajišťuje ČSOB exkluzivitu pro nabízení služeb. Před tím na poštách vedle Poštovní spořitelny fungovaly i některé konkurenční finanční společnosti jako Home Credit nebo Česká pojišťovna.

Pokud jde o další strategii ČSOB po skončení současné dohody s Českou poštou, její obrysy nejsou v tuto chvíli jasné. „Česká pošta je náš strategický partner, který obsluhuje velkou část našich retailových klientů. Uvidíme, kam se bankovnictví posune za čtyři roky, kdy o smlouvě začneme znovu jednat, a jaké budou podmínky smlouvy. Je to proto předčasná otázka. Určitě ale budeme mít zájem s Českou poštou jednat,“ řekl Sadil v březnovém rozhovoru pro Peníze.cz.

Loni v březnu se přejmenovala i Českomoravská stavební spořitelna, nově funguje jako ČSOB stavební spořitelna. Přejmenování navázalo na transakci, díky níž se ČSOB stala stoprocentním vlastníkem ČMSS. Menšinový podíl – 45 % – předtím patřil Bausparkasse Schwäbisch Hall. Maskotem stavební spořitelny zatím zůstala liška.

Vzpomínáte?

Zdroj: Zuno

Vydejte se s námi do nedávné historie. Zavzpomínáme hlavně na banky, které tu byly – a už nejsou.

Banky, které zmizely. Kvíz pro pamětníky

Zdroj: Shutterstock

Ať vám nic neuteče 

Přidejte si Peníze.cz na Twitter nebo Facebook: neuniknou vám důležité aktuality ani praktické tipy! 

Olga Skalková

O bankách a finančních institucích píše od 90. let. Byla součástí ekonomického týmu Hospodářských novin, psala i na weby iHNed.cz a Aktuálně.cz. Teď píše externě pro Peníze.cz a speciální přílohy HN. Ráda tráví čas s rodinou... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+8
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 8 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 5. 2022 18:22

Jejich starosti bych chtěl mít!

+15
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (8 komentářů) příspěvků.
Simplecoin

A tohle už jste četli?

Zásilkovna zdražuje. Nově doručí i těžší balíky

8. 4. 2022 | Petr Kučera | 12 komentářů

Zásilkovna zdražuje. Nově doručí i těžší balíky

Služba Mezi námi, která běžným lidem umožňuje poslat balík přes pobočku Zásilkovny na jiné výdejní místo, od 2. května zdraží.

Místo skřítka chameleon? O plánech ČSOB nejen s Poštovní spořitelnou

8. 3. 2022 | Olga Skalková | 14 komentářů

Místo skřítka chameleon? O plánech ČSOB nejen s Poštovní spořitelnou

ČSOB chce část poboček převést na expozitury, které nebudou otevřeny pět dní v týdnu a nebudou mít vlastní vedení. V rozhovoru s Janem Sadilem, který má v představenstvu ČSOB na starosti... celý článek

Poštovní spořitelna končí s vlastním logem. Přejmenuje se

3. 2. 2022 | Petr Kučera | 4 komentáře

Poštovní spořitelna končí s vlastním logem. Přejmenuje se

ČSOB završí propojování dříve samostatných značek, které začala před třemi lety.

Řádí tu falešný pošťák. Podívejte se, jak ho poznat

29. 1. 2022 | Petr Kučera | 9 komentářů

Řádí tu falešný pošťák. Podívejte se, jak ho poznat

Česká pošta varuje, že přibývá podvodníků vydávajících se za tento státní podnik. Domů si zatím netroufnou, operují po e-mailu nebo SMS. Ukážeme, jak takové podvody vypadají.

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.