Podvodů zneužívajících jméno České pošty stále přibývá. Často jde o e-maily ohledně doručení balíku, který je údajně nutné zaplatit, nebo o falešné výhry v soutěži.
Rozšiřují se také podvody v souvislosti s inzeráty na prodej či koupi zboží. Scénář je podobný: Podvodný kupující nabízí služby České pošty k doručení zásilky a zároveň nabízí údajně bezpečnou platbu prostřednictvím webu pošty. Chce údaje k platební kartě – a pak je zneužije.
V dalším případě podvodník kontaktuje prodávajícího, že má zájem o jeho inzerované zboží. Nabízí, že zařídí doručení Českou poštou na vlastní náklady. Pošle jakéhosi kurýra, který může přijít v jakémkoliv vhodném čase. Podvodník údajně zaplatí za zboží a doručení a následně zašle odkaz pro potvrzení objednávky. Prodávající by měl poté obdržet platbu.
Česká pošta vyzývá, aby lidé dbali zvýšené opatrnosti při poskytování údajů o svých platebních kartách či přímo u plateb. Často pomůže pozorné přečtení textu a zamyšlení se nad jeho smyslem.
Podívejte se na ukázky podvodů, které zachytila Česká pošta.
Petr Kučera
Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
29. 1. 2022 15:44, pedro
To je pěkné, že ČP varuje před falešnými dopravci. Ale měla by také varovat před neseriózní a neschopnou ČP. Osobní zkušenost: Zaplatil jsem sporák, prodejce ho předal ČP, obdržel jem e-mail o převzetí a dál nic. Po 14ti dnech marných urgencí a dotazů, kdy nikdo nic nevěděl a nemohl zjistit, jsem prodejce požádal o vrácení peněz. A není to jediná špatná zkušenost.
V diskuzi je celkem (9 komentářů) příspěvků.