Poštovní spořitelna se letos v létě přejmenuje na ČSOB Poštovní spořitelnu. Místo vlastního červeného loga začne používat modré logo ČSOB. Jde o jeden z posledních kroků k zániku samostatné značky, která pod skupinu ČSOB patří už od roku 2000.
Služby ČSOB na pobočkách České pošty začnou nově využívat také marketingového maskota ČSOB – chameleona, kterého banka představila před rokem. Zatím není jasné, jestli bude mít modrou, nebo červenou barvu. „To si necháme jako překvapení,“ říká mluvčí skupiny Patrik Madle.
„Změna názvu neovlivní nabízené produkty a služby. Klienti Poštovní spořitelny nemusí v této souvislosti nic řešit, veškeré benefity jsou jim zachovány. I nadále mohou navštívit svoji oblíbenou přepážku České pošty či pobočku ČSOB,“ zdůrazňuje Jan Sadil, člen představenstva ČSOB zodpovědný za retail.
Značka Poštovní spořitelna funguje od roku 1991, ČSOB ji získala v roce 2000 při převzetí IPB. V roce 2010 se ČSOB pokusila značku Poštovní spořitelna omladit, měl ji postupně nahradit název Era. Kampaň stavějící hlavně na herečce Evě Holubové však mladší klienty nepřilákala, zvláště když měli na výběr z konkurence zcela nových bank – v čele s podobně znějící Air Bank. Změnu nepřijali ani starší klienti, kteří dávali přednost právě „tradiční české značce“ Poštovní spořitelna. V roce 2017 se banka naplno vrátila k původnímu názvu.
Zdroj: ČSOB Dosavadní loga ČSOB a Poštovní spořitelny.
Pod modrou barvou a vlastní značkou poskytuje ČSOB služby na svých klasických bankovních pobočkách, pod červenou barvou – se značkou Poštovní spořitelna – nabízí nepatrně pozměněnou nabídku na pobočkách České pošty či ve speciálních finančních centrech. ČSOB se v roce 2017 podařilo prodloužit smlouvu se státní poštou na další desetileté období.
Na začátku roku 2019 ČSOB oznámila, že značku Poštovní spořitelna postupně utlumí, protože dál nechce tříštit síly. Sloučení má především ušetřit náklady. Banka nebude dál muset vést oddělené systémy, dělat odlišný marketing či zařizovat různé pobočky.
Nové logo ČSOB Poštovní spořitelny
Od září 2019 pak skupina sjednotila obsluhu, takže klienti mohou využít „modré“ i „červené“ pobočky. V červenci 2020 začala banka klientům Poštovní spořitelny vedle jejího červeného loga zobrazovat i modré logo ČSOB na pobočkách, na webu, v internetovém a mobilním bankovnictví či ve výpisech. Od listopadu 2020 přestala zveřejňovat oddělené obchodní podmínky nebo sazebník poplatků. A loni propojila i internetové a mobilní bankovnictví.
ČSOB chce na první pohled viditelnější propojení využít i marketingově. „Tímto krokem zdůrazňujeme, že jsme opravdu nejdostupnější bankou v Česku, co se týče počtu fyzických obslužných míst. Klienti ČSOB i Poštovní spořitelny nás mohou navštívit na některé z našich 200 poboček ČSOB a 3200 pošt,“ říká Sadil.
Loni v březnu se přejmenovala i Českomoravská stavební spořitelna, nově funguje jako ČSOB stavební spořitelna. Přejmenování navázalo na transakci, díky níž se ČSOB stala stoprocentním vlastníkem ČMSS. Menšinový podíl – 45 % – předtím patřil Bausparkasse Schwäbisch Hall. Maskotem stavební spořitelny zatím zůstala liška.
Petr Kučera
Zaměřuje se na osobní finance a spotřebitelská témata. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční rubriku... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem