Poštovní spořitelna končí s vlastním logem. Přejmenuje se

Petr Kučera | rubrika: Co se děje | 3. 2. 2022 | 4 komentáře
ČSOB završí propojování dříve samostatných značek, které začala před třemi lety.
Poštovní spořitelna končí s vlastním logem. Přejmenuje se
Era už je pryč, zmizí i Poštovní spořitelna.
Zdroj: Shutterstock/BalkansCat

Poštovní spořitelna se letos v létě přejmenuje na ČSOB Poštovní spořitelnu. Místo vlastního červeného loga začne používat modré logo ČSOB. Jde o jeden z posledních kroků k zániku samostatné značky, která pod skupinu ČSOB patří už od roku 2000.

Služby ČSOB na pobočkách České pošty začnou nově využívat také marketingového maskota ČSOB – chameleona, kterého banka představila před rokem. Zatím není jasné, jestli bude mít modrou, nebo červenou barvu. „To si necháme jako překvapení,“ říká mluvčí skupiny Patrik Madle.

„Změna názvu neovlivní nabízené produkty a služby. Klienti Poštovní spořitelny nemusí v této souvislosti nic řešit, veškeré benefity jsou jim zachovány. I nadále mohou navštívit svoji oblíbenou přepážku České pošty či pobočku ČSOB,“ zdůrazňuje Jan Sadil, člen představenstva ČSOB zodpovědný za retail.

Značka Poštovní spořitelna funguje od roku 1991, ČSOB ji získala v roce 2000 při převzetí IPB. V roce 2010 se ČSOB pokusila značku Poštovní spořitelna omladit, měl ji postupně nahradit název Era. Kampaň stavějící hlavně na herečce Evě Holubové však mladší klienty nepřilákala, zvláště když měli na výběr z konkurence zcela nových bank – v čele s podobně znějící Air Bank. Změnu nepřijali ani starší klienti, kteří dávali přednost právě „tradiční české značce“ Poštovní spořitelna. V roce 2017 se banka naplno vrátila k původnímu názvu.

Zdroj: ČSOB

Dosavadní loga ČSOB a Poštovní spořitelny.

Pod modrou barvou a vlastní značkou poskytuje ČSOB služby na svých klasických bankovních pobočkách, pod červenou barvou – se značkou Poštovní spořitelna – nabízí nepatrně pozměněnou nabídku na pobočkách České pošty či ve speciálních finančních centrech. ČSOB se v roce 2017 podařilo prodloužit smlouvu se státní poštou na další desetileté období.

Na začátku roku 2019 ČSOB oznámila, že značku Poštovní spořitelna postupně utlumí, protože dál nechce tříštit síly. Sloučení má především ušetřit náklady. Banka nebude dál muset vést oddělené systémy, dělat odlišný marketing či zařizovat různé pobočky.

Zdroj: ČSOB

Nové logo ČSOB Poštovní spořitelny

Od září 2019 pak skupina sjednotila obsluhu, takže klienti mohou využít „modré“ i „červené“ pobočky. V červenci 2020 začala banka klientům Poštovní spořitelny vedle jejího červeného loga zobrazovat i modré logo ČSOB na pobočkách, na webu, v internetovém a mobilním bankovnictví či ve výpisech. Od listopadu 2020 přestala zveřejňovat oddělené obchodní podmínky nebo sazebník poplatků. A loni propojila i internetové a mobilní bankovnictví.

ČSOB chce na první pohled viditelnější propojení využít i marketingově. „Tímto krokem zdůrazňujeme, že jsme opravdu nejdostupnější bankou v Česku, co se týče počtu fyzických obslužných míst. Klienti ČSOB i Poštovní spořitelny nás mohou navštívit na některé z našich 200 poboček ČSOB a 3200 pošt,“ říká Sadil.

Loni v březnu se přejmenovala i Českomoravská stavební spořitelna, nově funguje jako ČSOB stavební spořitelna. Přejmenování navázalo na transakci, díky níž se ČSOB stala stoprocentním vlastníkem ČMSS. Menšinový podíl – 45 % – předtím patřil Bausparkasse Schwäbisch Hall. Maskotem stavební spořitelny zatím zůstala liška.

Zdroj: Shutterstock

Ať vám nic neuteče 

Přidejte si Peníze.cz na Twitter nebo Facebook: neuniknou vám důležité aktuality ani praktické tipy! 

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+71
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 4 komentářů
Simplecoin

A tohle už jste četli?

Příjem v eurech už nemá zkomplikovat hypotéku v Česku

24. 5. 2022 | Olga Skalková | 1 komentář

Příjem v eurech už nemá zkomplikovat hypotéku v Česku

Banka Creditas, známá především díky lepším úrokům na spoření oproti většině konkurentů, hledá další možnosti, jak růst. Prostor mimo jiné vidí v produktech, které by mohli využít takzvaní... celý článek

Banky ruší další pobočky. Optimalizace mění i pracovní dobu

16. 5. 2022 | Olga Skalková | 10 komentářů

Banky ruší další pobočky. Optimalizace mění i pracovní dobu

Od roku 2013 ubyla v Česku víc než čtvrtina bankovních poboček. A čeká se další pokles – přinejmenším kvůli spojení dosavadních konkurentů.

Musíte na pobočku. Banky dál komplikují rušení účtu

4. 5. 2022 | Olga Skalková | 34 komentářů

Musíte na pobočku. Banky dál komplikují rušení účtu

Skoro každá chce být digitálním lídrem. Když ale přijde na rušení účtu, najednou je elektronické bankovnictví k ničemu. Nezměnily to ani dva roky s covidem.

Víc než jednu banku využívá necelá polovina Čechů

2. 5. 2022 | redakce Peníze.CZ | 11 komentářů

Víc než jednu banku využívá necelá polovina Čechů

Většina obyvatel Česka (54 %) využívá jen jednu banku. Dvě nebo více bank využívá 44 % lidí, zatímco před pěti lety to bylo téměř 60 %. Ukázal to průzkum agentury Simply5 pro Air Bank... celý článek

Sberbank už nemá licenci. Čeká se na likvidátora

2. 5. 2022 | redakce Peníze.CZ

Sberbank už nemá licenci. Čeká se na likvidátora

Česká národní banka odebrala Sberbank CZ bankovní licenci. Rozhodnutí nabylo právní moci 30. dubna a je k dispozici na webu ČNB.

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.