Aktuality | Pavla Adamcová | 2. 12. 2024
Českým spotřebitelům je nejbližší značka Lidl. Ukázal to průzkum agentury Ipsos. Obchodní řetězec získal 7,1 bodu z deseti, přičemž desítka znamená nejpozitivnější očekávání.
Co se děje | Pavla Adamcová | 17. 10. 2024
Středoevropský trh je pro mezinárodní značky jako magnet. V příštích týdnech a měsících se konkrétně do Česka chystá vstoupit několik dlouho očekávaných prodejců, na které si třeba sousední Slováci musí ještě počkat. K nim ale na oplátku míří značky, které by čeští zákazníci také ocenili. O kom je řeč?
Když se řekne | Pavla Adamcová | 10. 9. 2024
I dobrý úmysl se může nepěkně zvrhnout a nabobtnat do netušených rozměrů. Za poslední roky si to ověřily mnohé značky včetně těch světově nejznámějších. Tady je deset příkladů, kdy reklamní kampaně tvrdě narazily.
Co se děje | Pavla Adamcová | 16. 8. 2024
Na tuzemském trhu působily celé roky, ale nakonec se buď stáhly, nebo je pohltil nový majitel. Podívejte se, které známé značky v poslední době skončily. A přidáváme i dva „borce na konec“.
Kvíz | Gabriel Pleska | 30. 6. 2024
Další velký retrokvíz je tu. A v něm čekají staří známí: Mila, Jesenka, Salko, Deli nebo Studentská. Značky, které vznikaly za komunismu, ale i starší. Ba i na syrečky se dostane. Ukažte, jak se vyznáte.
Aktuality | Pavla Adamcová | 30. 5. 2024
Projděte si nový žebříček 50 rychloobrátkových značek, které lidé loni nejčastěji nakupovali. Průzkum agentury Kantar zahrnuje 62 trhů, které pokrývají tři čtvrtiny světové populace,
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 7. 2. 2024 | 1 komentář
Podobné jméno, jednotná modrá barva i logo. Změny mají zdůraznit, že ČSOB je jedna velká skupina. Jen Patria se tomu zatím vyhne.
Co se děje | Pavla Adamcová | 16. 1. 2024
Na český trh loni vstoupilo 39 nových značek – to je nejvíc za posledních deset let. Nejčastěji přišly z Itálie. Další zvučná jména se už po zdejším trhu rozhlížejí.
Kvíz | Gabriel Pleska | 25. 6. 2023
Firmy mění identitu jako lidi: buď chtějí být víc in, začít nový život, nebo něco strašně pokazily. Nebo je někdo koupí – to už u lidí tolik nebývá, rozhodně ne u nás. A v našem kvízu půjde o firmy, které známe právě z Česka.
Aktuality | Petr Kučera | 30. 3. 2023
Stavební spořitelna ze skupiny ČSOB změní po třiceti letech svého maskota. Lišku vystřídá chameleon, kterého ČSOB začala používat v reklamě a marketingové komunikaci v roce 2021.
Aktuality | Petr Kučera | 30. 3. 2023 | 1 komentář
Air Bank se stala vítězem průzkumu 100 nejlepších zákaznických zkušeností v?Česku, který každoročně sestavuje KPMG ČR na základě padesáti tisíc klientských hodnocení. Před rokem skončila na druhém místě.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 24. 5. 2012 | 7 komentářů
Někdo si létá obnovit garderóbu do Paříže, další bere útokem Pařížskou ulici, jiného uspokojí stánek na vietnamské tržnici. Kabelky Louis Vuitton nakonec nosí všichni. Jaký je váš vztah ke značkám a luxusu?
Když se řekne | Michal Chleboun | 7. 5. 2012
Možná máte v začátku podnikání dostatek ambicí a entuziasmu pracovat usilovně 16 hodin denně až do roztrhání těla, ale chybí vám nápad. Ani v takovém případě se nemusíte jít ucházet o teplé místo v některém z úřadů státní správy, ale můžete podnikat. Lze totiž využít osvědčeného nápadu, který přivedl na svět někdo jiný.
Analýza | Václav Lorenc | 5. 12. 2011 | 9 komentářů
Loupit se chystají nové banky na českém trhu, loupit budou stávající zákazníky velkých bank. Loupit musí, protože noví zákazníci nerostou na stromech.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 29. 4. 2011 | 6 komentářů
Firmy v České republice v budování svých značek značně pokulhávají. Často jim je vytýkáno, že nedokážou se svými zákazníky pracovat. Přečtěte si, jak se na tuto problematiku dívají osobnosti ze světa byznysu a reklamy.
Analýza | Petr Čermák | 21. 5. 2008
Nejlepší reklama je taková, když se o značkách a produktech lidé mezi sebou spontánně baví. To je základ takzvaného ústního marketingu, tedy World of Mouth. Nedávný výzkumu toho, o čem se Češi baví, ukázal, že nespokojenost jako téma rozhovorů zdaleka nepřevládá.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 3. 4. 2008 | 8 komentářů
Kdo si zakládal na tom, že má účet u eBanky, bude mít brzy smůlu. Bude už jen klientem Raiffeisenbank. Podobně před časem přišli o „svou“ banku klienti Živnostenské banky. Vadí vám, že z trhu mizí tradiční české bankovní značky? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.
Podílové fondy | Roman Stuchlík | 22. 11. 2007 | 2 komentáře
Základem investičního úspěchu je nízká nákladovost investičních produktů, tvrdí zastánci indexových fondů. V ČR zatím levných „indexovek“ na výběr moc není. Situaci zachraňuje jen KBC.
Akcie | Věra Tůmová | 16. 11. 2007 | 4 komentáře
Pro většinu lidí to byli kdysi jen fajnšmekři a ti, co do nich investovali, spíše blázni. Řeč je o „applemanech“. O lidech, kteří využívali počítače od Applu a o lidech, kteří před lety kupovali akcie této firmy. Pro Čechy je zatím snazší si koupit akcie než hudbu do iPodu.
Akcie | Pavel Slavík | 6. 2. 2007 | 1 komentář
Pražská burza opět posunula svůj rekord. A ačkoli je sentiment na trhu stále optimistický, je zřejmé, že objemy obchodů jsou při takto vysokých cenách nízké. Také americké akcie předvedly velmi úspěšný týden, všechny hlavní indexy posílily. Dařilo se i německému a maďarskému indexu.
Články | redakce Peníze.CZ | 6. 10. 2006
Uteklo vám v září něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru zářiových událostí.
Články | Petr Vykoukal | 22. 9. 2006 | 9 komentářů
Jméno Otta dnes už mezi mladšími příliš známé není. Naše babičky si ale praní bez mýdla s rakem či Omýru neuměly představit. Právě to byly výrobky továrny Františka Otty, která po "zásahu" komunistů nesla jméno Rakona.
Články | Jiří Pospíšil | 23. 8. 2004
Wall Street i evropské burzy rostly až do čtvrtka, kdy cena ropy dosáhla nového maxima - 48,70 dolarů za barel. Pozornost investorů se uplynulý týden upírala k prvnímu dni obchodování s akciemi společnosti Google.
Články | Tomáš Prouza | 28. 1. 2004
Během několika málo měsíců vám Peníze.CZ představí další produkty a nově budovaná divize nabídne zajímavé služby finančním poradcům. Výrazně totiž rozšiřujeme svoji strategii.
Články | Martin Pawinger | 20. 5. 2002
Jednotný tarif u všech autobusových spojů a dopravců se stal hlubokou minulostí a rozdíly v jízdném se propastně zvětšují. Například při cestě z Prahy do Brna můžeme zaplatit sto dvacet, ale i dvě stě korun.
Články | Tomáš Prouza | 20. 5. 2002
Konzervativním fondům se příliš nedaří, zatímco minulý týden rozjasnil tváře všem, kteří mají peníze uloženy v akciových fondech. Slušné výnosy po více než roce špatných zpráv rozhodně nejsou k zahození. Uvidíme ale, jak dlouho vydrží.
Články | Barbora Sulková | 10. 4. 2002 | 3 komentáře
Někteří lidé o kočkách říkají, že jsou falešné, jiní na ně pro jejich přezíravost, urozenost a eleganci nedají dopustit. Kočka většinou nepřinese míček na zvolání "Aport!". Nemá na rozdíl od psů sklony k poníženému chování vůči člověku, ale bere ho jako sobě rovného.
Články | Radka Kolínská | 3. 4. 2002 | 3 komentáře
Pes se od vlka oddělil již před více než sto tisíci lety. Od té doby si nejlepší přítel člověka svého páníčka pěkně ochočil. Nyní slouží lidi psům a stojí to dost peněz.
Články | Jan Heřman | 11. 3. 2002
Stane-li se to několikrát po sobě, firma má smůlu. Dokonale však dokáže někdy otrávit i hlas na druhém konci drátu. Přinášíme test telefonní dostupnosti, který se tentokrát zabývá leasingovými společnostmi.
Články | Tomáš Skřivánek | 5. 3. 2002
Ze všech stran se na nás valí reklamy na životní pojištění. Pojištění majetku jako by skomíralo někde v ústraní, ale není tomu tak. I v této zdánlivě nudné oblasti se dějí velké věci.