Bez naděje na spojení
20. 12. 2001 | Petr Vykoukal
Ač již v našem loňském testu se ukázalo telefonování do stavební spořitelny jako záležitost rychle zvyšující srdeční tep, za uplynulý rok se toho až na výjimky bohužel moc nezlepšilo. celý článek
Neochota, malá iniciativa, neznalost produktů nebo nespisovné vyjadřování. Tak by se daly nejčastěji charakterizovat nedostatky pracovníků infolinek. Nicméně tento test nemá být pouze výčtem kritiky na telefonistky či telefonisty. Oproti minulým letům došlo v průměru ke zlepšování a většina firem si začíná uvědomovat, že ony jsou tu pro zákazníka a nikoli opačně.
Test dostupnosti, který provedla firma Positive (profil), hodnotí dvě oblasti. V prvém případě se zaměřuje na samotnou dosažitelnost, tedy na to, v kolika případech se dovolám a v kolika případech mě spojí s povolanou osobou. Druhá část se zabývá kvalitou telefonních hovorů. Zde se komplexně hodnotí úroveň nabízené služby, tedy faktory jako atmosféra telefonátu, aktivita pracovníka, mluvený projev nebo užitečnost nabízených informací. Každé z těchto kritérií "dostane známku 1 – 5 jako ve škole" a následně se spočte průměrná hodnota pro každou leasingovou společnost.
Naděje na spojení
Žádná z linek neměla stoprocentní funkční dostupnost, tedy spojení s osobou povolanou zodpovědět náš dotaz. V tomto ohledu obstály nejlépe zelené linky společností ČSOB Leasing (profil, názory), ŠkoFIN (profil, názory) a AAA Auto Praha (profil). Naopak téměř bez naděje na spojení se ocitnou zákazníci ČP Leasingu (profil, názory), jehož zelená linka odkazuje na jiné číslo. O něco lépe si stál IPB Leasing (profil, názory), ale to v tomto případě velkou roli nehraje. Podle odpovědí pracovnice na lince má totiž firma zastavenou činnost.
Leasingová společnost | PD (%) | FD (%) | FR (sec.) | |
1 | ČSOB Leasing | 100 | 94 | 20 |
2 | ŠkoFIN | 94 | 81 | 5 |
3 | AAA Auto Praha | 100 | 81 | 20 |
4 | Mercedes-Benz Leasing Bohemia | 88 | 81 | 26 |
5 | KCB Interleasing | 75 | 63 | 25 |
6 | VB Leasing | 94 | 63 | 36 |
7 | CAC Leasing | 75 | 56 | 31 |
8 | Leasing České spořitelny | 75 | 44 | 43 |
9 | GE Capital Leasing | 100 | 44 | 63 |
10 | IPB Leasing | 88 | 38 | 8 |
11 | ČP Leasing | 50 | 19 | 44 |
Nemám čas, jdu na oběd
Tohle se naštěstí z druhého konce drátu neozvalo, nicméně v Leasingu České spořitelny (profil, názory) na otázku jaké jsou podmínky pro nákup automobilu na leasing břitce odpověděli: "Až budete vědět značku, zavolejte." Na sekretariátu generálního ředitele IPB Leasingu (jediné číslo, na něž se šlo dovolat) stále opakovali, že mají zastavenou činnost. V CAC Leasingu (profil, názory) vám občas položí sluchátko jako první, stejně jako u VB Leasingu (profil, názory). U této firmy je zřejmě ve zvyku rovněž velmi familiární jednání. U společnosti GE Capital Leasing (profil, názory) mají pravděpodobně informační linku pouze k tomu, aby k vám poslali obchodního zástupce. Konečně u firmy AAA Auto Praha, která také poskytuje leasing při prodeji svých vozů, vyžadoval pracovník osobní údaje místo aby zodpověděl otázku.
Pracovníci testovací firmy se však rovněž setkali s profesionálním jednáním. U ŠkoFINu vám popřejí hezký den, na linkách ČSOB Leasingu a Leasingu ČS poděkují za zavolání nebo u AAA Auto Vás osloví jménem. Alespoň dvakrát podal pracovník na lince profesionální výkon u firem KCB Interleasing (profil), Mercedes-Benz Leasing Bohemia (profil, názory), Leasingu ČS, CAC Leasingu, AAA Auto, ČSOB Leasingu a u ŠkoFINu.
Leasingová společnost | Průměrná známka | |
1 | ŠkoFIN | 1,69 |
2 | KCB Interleasing | 1,80 |
3 | ČSOB Leasing | 1,83 |
4 | AAA Auto Praha | 1,93 |
5 | Mercedes-Benz Leasing Bohemia | 2,07 |
6 | Leasing České spořitelny | 2,43 |
7 | CAC Leasing | 2,44 |
8 | ČP Leasing* | 2,50 |
9 | GE Capital Leasing | 2,67 |
10 | VB Leasing | 2,80 |
11 | IPB Leasing | 3,0 |
Jaké máte zkušenosti s voláním na zelené nebo informační linky. Podělte se s námi o své připomínky a názory.
Za spolupráci děkujeme firmě Positive.
Penzijko s finančním bonusem
Založte si penzijko Conseq a získejte nejen státní příspěvky a daňovou úsporu, ale i bonus pro věrné klienty.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
11. 3. 2002 9:33, Michal
Zajímavý test - díky za něj. Připomíná mi, jak jsem o víkendu volal do Ster Century Hostivař kvůli rezervaci lístků, a vždy vzdal jsem to po 25 minutách čekání. A to nebyla 0800 linka.
V diskuzi je celkem (10 komentářů) příspěvků.