Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Linka je obsazena, volejte za chvíli!

Linka je obsazena, volejte za chvíli!
Stane-li se to několikrát po sobě, firma má smůlu. Dokonale však dokáže někdy otrávit i hlas na druhém konci drátu. Přinášíme test telefonní dostupnosti, který se tentokrát zabývá leasingovými společnostmi.

Neochota, malá iniciativa, neznalost produktů nebo nespisovné vyjadřování. Tak by se daly nejčastěji charakterizovat nedostatky pracovníků infolinek. Nicméně tento test nemá být pouze výčtem kritiky na telefonistky či telefonisty. Oproti minulým letům došlo v průměru ke zlepšování a většina firem si začíná uvědomovat, že ony jsou tu pro zákazníka a nikoli opačně.

Test dostupnosti, který provedla firma Positive (profil), hodnotí dvě oblasti. V prvém případě se zaměřuje na samotnou dosažitelnost, tedy na to, v kolika případech se dovolám a v kolika případech mě spojí s povolanou osobou. Druhá část se zabývá kvalitou telefonních hovorů. Zde se komplexně hodnotí úroveň nabízené služby, tedy faktory jako atmosféra telefonátu, aktivita pracovníka, mluvený projev nebo užitečnost nabízených informací. Každé z těchto kritérií "dostane známku 1 – 5 jako ve škole" a následně se spočte průměrná hodnota pro každou leasingovou společnost.

Naděje na spojení

Žádná z linek neměla stoprocentní funkční dostupnost, tedy spojení s osobou povolanou zodpovědět náš dotaz. V tomto ohledu obstály nejlépe zelené linky společností ČSOB Leasing (profil, názory), ŠkoFIN (profil, názory) a AAA Auto Praha (profil). Naopak téměř bez naděje na spojení se ocitnou zákazníci ČP Leasingu (profil, názory), jehož zelená linka odkazuje na jiné číslo. O něco lépe si stál IPB Leasing (profil, názory), ale to v tomto případě velkou roli nehraje. Podle odpovědí pracovnice na lince má totiž firma zastavenou činnost.

   Leasingová společnost  PD (%)  FD (%)  FR (sec.)
 1  ČSOB Leasing  100  94  20
 2  ŠkoFIN  94  81  5
 3  AAA Auto Praha  100  81  20
 4  Mercedes-Benz Leasing Bohemia  88  81  26
 5  KCB Interleasing  75  63  25
 6  VB Leasing  94  63  36
 7  CAC Leasing  75  56  31
 8  Leasing České spořitelny  75  44  43
 9  GE Capital Leasing  100  44  63
 10  IPB Leasing  88  38  8
 11  ČP Leasing  50  19  44
PD (Primární dosažitelnost): procentuálně vyjádřeno, kolikrát proběhlo spojení, FD (Funkční dosažitelnost): procentuálně vyjádřeno, kdy proběhlo spojení s osobou, která zodpověděla dotaz nebo nabídla zákaznicky orientovanou alternativu, FR (Funkční responční čas): průměrná doba čekání na přijatelnou odpověď.

Nemám čas, jdu na oběd

Tohle se naštěstí z druhého konce drátu neozvalo, nicméně v Leasingu České spořitelny (profil, názory) na otázku jaké jsou podmínky pro nákup automobilu na leasing břitce odpověděli: "Až budete vědět značku, zavolejte." Na sekretariátu generálního ředitele IPB Leasingu (jediné číslo, na něž se šlo dovolat) stále opakovali, že mají zastavenou činnost. V CAC Leasingu (profil, názory) vám občas položí sluchátko jako první, stejně jako u VB Leasingu (profil, názory). U této firmy je zřejmě ve zvyku rovněž velmi familiární jednání. U společnosti GE Capital Leasing (profil, názory) mají pravděpodobně informační linku pouze k tomu, aby k vám poslali obchodního zástupce. Konečně u firmy AAA Auto Praha, která také poskytuje leasing při prodeji svých vozů, vyžadoval pracovník osobní údaje místo aby zodpověděl otázku.

Pracovníci testovací firmy se však rovněž setkali s profesionálním jednáním. U ŠkoFINu vám popřejí hezký den, na linkách ČSOB Leasingu a Leasingu ČS poděkují za zavolání nebo u AAA Auto Vás osloví jménem. Alespoň dvakrát podal pracovník na lince profesionální výkon u firem KCB Interleasing (profil), Mercedes-Benz Leasing Bohemia (profil, názory), Leasingu ČS, CAC Leasingu, AAA Auto, ČSOB Leasingu a u ŠkoFINu.

  Leasingová společnost   Průměrná známka
 1  ŠkoFIN  1,69
 2  KCB Interleasing  1,80
 3  ČSOB Leasing  1,83
 4  AAA Auto Praha  1,93
 5  Mercedes-Benz Leasing Bohemia  2,07
 6  Leasing České spořitelny  2,43
 7  CAC Leasing  2,44
 8  ČP Leasing*  2,50
 9  GE Capital Leasing  2,67
 10  VB Leasing  2,80
 11  IPB Leasing  3,0
* Průměrné známky byly spočteny jen ze 2 reakcí a proto jsou méně přesné

Jaké máte zkušenosti s voláním na zelené nebo informační linky. Podělte se s námi o své připomínky a názory.

Za spolupráci děkujeme firmě Positive.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-10
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 3. 2002 9:33, Michal

Zajímavý test - díky za něj. Připomíná mi, jak jsem o víkendu volal do Ster Century Hostivař kvůli rezervaci lístků, a vždy vzdal jsem to po 25 minutách čekání. A to nebyla 0800 linka.

Reagovat

 

+31
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (10 komentářů)

12. 3. 2002 | 22:48 | michal

No jo, vyšly mě ty lístky trochu dráž :) více

12. 3. 2002 | 19:22 | jadr

Ne, nevadí mi delší čekání na jakékoliv info, nebo jiné lince, dokud slyším vyzváněcí tón sítě operátora kterého používám. Jakmile se však tento tón změní na sebelepší hudbu, či sebelaskavější domluvu, jat mám čekat a pod.,...více

12. 3. 2002 | 7:44 | sema

Pro masochisty mám tip - zkuste informační linku Českomoravského penzijního fondu (centrála) - po dvou dnech (odhadem asi 15 volání v různých denních časech, čekání na spojení průměrně tak 30 s) kdy jsem poslouchal jen melodii...více

11. 3. 2002 | 19:36 | netrpelivec

..tak tomu se rika trpelivost :-) více

11. 3. 2002 | 14:57

Jako sorry, ale dříve než napíšete "totálně odsuzující" názor, přečtěte si článek. Sice tam není napsáno, kolik hovorů se uskutečnilo, což je opravdu chyba redaktora, ale obávám se, že ze dvou telefonátů by se nedalo dostat...více

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK