Co reklama neřekla | Tereza Mynářová | 22. 8. 2011 | 6 komentářů
![]()
„Billa kartičku máte?“ Podobný dotaz jste určitě nejednou slyšeli. Možná jste se také zamysleli, k čemu taková kartička je a jaké výhody má pro své držitele. Anebo už ji používáte, ale vrtá vám hlavou, co z toho vlastně má váš supermarket.
Co se děje | Světlana Rysková | 24. 1. 2011
![]()
Od ledna platí nový zákon o spotřebitelském úvěru. Neřeší sice řadu palčivých problémů, přece jen však umožňuje, abychom se snadněji zbavili například vázaného úvěru, nevýhodné kreditní karty nebo levněji předčasně splatili americkou hypotéku.
Rozhovor | Petr Ocásek | 2. 12. 2010 | 2 komentáře
![]()
Jan Dvořák získal v září 2010 titul „Osobnost českého direct marketingu. V našem rozhovoru jsme se však dostali i k mnoha dalším zajímavým tématům. Pro své šéfy pracuje již 17 let. Během této doby rozvíjel jejich podnikání v USA, Kanadě, Brazílii, několika evropských zemích a nyní expanduje do Ruska. Dozvíte se také o tajích marketingového průzkumu. Z krátkého rozhovoru se tak snadno může stát povídání na celé odpoledne. O to více jsem rád, že přijal mé pozvání.
Co se děje | Světlana Rysková | 29. 11. 2010 | 13 komentářů
![]()
Čím víc utratíte, tím víc ušetříte – to je heslo, se kterým vyrazili za klienty vydavatelé kreditních karet s různými bonusovými programy. Propagují výhody, o podmínkách provozu karty však často mlčí.
Co se děje | Ondřej Tůma | 9. 11. 2010
![]()
Společnost T-Mobile se letos rozhodla změnit ve své předvánoční reklamní kampani stávající marketingovou strategii. Může se jí ale drahá kampaň s americkým hercem Chuckem Norrisem vyplatit?
Co se děje | Ondřej Tůma | 2. 11. 2010 | 1 komentář
![]()
Mladoboleslavskou automobilku Škoda Auto čekají v příštích letech výrazné změny. Koncern Volkswagen Group by se škodovkami rád prorazil v Číně a Rusku. V plánu je také několik nových modelů.
Otázka dne | František Mašek | 2. 11. 2010
![]()
Česká obchodní inspekce kontrolovala ve třetím čtvrtletí taxislužby. Víte, v kolika procentech případů okradli podle jejích zjištění zákazníky, nebo porušili jiný právní předpis? Tipněte si a dozvíte se více!
Co se děje | Ondřej Tůma | 22. 10. 2010 | 5 komentářů
![]()
Úspěchy automobilky Škoda Auto jsou trnem v patě koncernu Volkswagen Group. Zvýšení prodeje škodovek totiž jejich výrobce VW paradoxně finančně poškozuje. Vedení Volkswagenu by v následujících letech mohlo svými zásahy negativně ovlivnit vývoj mladoboleslavské značky.
Co se děje | Eva Sovová | 16. 9. 2009 | 1 komentář
![]()
Prodej ovoce a zeleniny se od července zjednodušil. V českých prodejnách se smí opět prodávat i nevzhledné druhy ovoce a zeleniny. Kupující má právo znát zemi původu výpěstku. Kontrolou již prošly stovky obchodníků, některé z nich čeká pokuta.
Co se děje | Eva Sovová | 30. 7. 2009 | 2 komentáře
![]()
Slevy letních výprodejů letos lámou rekordy. Oblečení lze koupit až o 80 procent levněji. Výprodeje elektroniky konkurují internetovým prodejcům. Někteří obchodníci ale porušují zákon, neuvádějí slevové ceny správně a klamou zákazníky.
Jak na to | Věra Tůmová | 3. 9. 2008 | 12 komentářů
![]()
Výhodné nákupy na internetu v zahraničí mohou stát podstatně více, než jste původně čekali. U zásilek ze zemí mimo Evropskou unii se platí nejen clo, ale i DPH a někdy i spotřební daň.
Co se děje | Eva Sovová | 6. 8. 2008 | 9 komentářů
![]()
S padesátníky se dá v obchodech platit do konce prázdnin. Od září ale zdraží v obchodech jen nákupy za hotové. Poštovní známka za 7,50 nadále platí, ale bude stát 8 korun, složenky musejí od září mít zaokrouhlené částky, jinak je pošta odmítne.
Jak na to | Eva Sovová | 28. 7. 2008 | 7 komentářů
![]()
Nejčastější klamavou praktikou obchodníků je chybná informace o ceně zboží. Při slevách musejí obchodníci dodržovat tři základní pravidla. Za klamání jim hrozí vysoké pokuty až do výše pěti milionů korun.
Co se děje | Věra Tůmová | 15. 7. 2008 | 5 komentářů
![]()
Vyrábět a prodávat staronové věci v takzvaném „retro“ stylu je docela dobrý business. Za „staré časy“ jsou lidé ochotni zaplatit i poměrně dost peněz a obchodníci to vědí. Retro oděvní móda stojí tisíce korun, nábytek desítky tisíc a retro auta třeba i miliony.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 30. 1. 2008 | 13 komentářů
![]()
Čeští spotřebitelé budou od poloviny roku zase o něco více chráněni před nekalými reklamními praktikami. Z obchodů by třeba měly zmizet nápisy oznamující bankroty firem. Podle některých odborníků je však další regulace zbytečná.
Jak na to | Táňa Chadrabová | 15. 1. 2008 | 9 komentářů
![]()
Slevy v řádu desítek procent, které lákají zákazníky do obchodů k lednovým výprodejům, bývají mnohdy nepravdivé. Prodejci zkoušejí i další triky, které zákon na ochranu spotřebitele nedovoluje.
Životní situace | Vladimír Štreit | 4. 12. 2007 | 5 komentářů
![]()
Kdo chce začít podnikat, musí si na začátku stanovit jasnou podnikatelskou vizi, měřitelný cíl a sepsat uskutečnitelný podnikatelský plán. Pokud tyto základní stavební kameny má, může se bez obav pustit do vlastního podnikání. Čtěte první díl naší Abecedy podnikatele.
Banky | Věra Tůmová | 26. 11. 2007
![]()
Velké tuzemské banky připravují modernizaci aplikací internetového bankovnictví. Kromě správy účtu bude možné brát si přes internet půjčky či investovat do podílových fondů. Banky rovněž slibují větší komfort při užívání a lepší bezpečnost.
Banky | Jan Stuchlík | 21. 11. 2007
![]()
Změnit banku by už nemusela být noční můra. Peněžní ústavy by měly přechod ke konkurenci samy klientům usnadnit. Třeba tím, že na jejich žádost převedou informace o trvalých platebních příkazech k nové bance.
Akcie | Pavel Slavík | 20. 11. 2007 | 1 komentář
![]()
Pražská burza byla nadále pod tlakem. Index PX oslabil o více jak 2 procenta a zavíral na 1 793,8 bodech. Celkově se jednalo o třetí týdenní pokles v řadě.
Co se děje | Věra Tůmová | 19. 11. 2007
![]()
České banky ohlásily v uplynulém týdnu výsledky za první tři čtvrtletí letošního roku. První tři místa obsadila ČSOB, Komerční banka a Česká spořitelna.
Akcie | Věra Tůmová | 16. 11. 2007 | 4 komentáře
![]()
Pro většinu lidí to byli kdysi jen fajnšmekři a ti, co do nich investovali, spíše blázni. Řeč je o „applemanech“. O lidech, kteří využívali počítače od Applu a o lidech, kteří před lety kupovali akcie této firmy. Pro Čechy je zatím snazší si koupit akcie než hudbu do iPodu.
Životní situace | Věra Tůmová | 14. 11. 2007
![]()
Češi jsou optimisté, tuzemskou ekonomiku považují za zdravou a plánují o Vánocích utrácet. Většina Evropanů naopak hodlá podle výzkumu společnosti Deloitte na dárcích šetřit. Straší je především růst cen potravin a energií a nevěří ani dalšímu vývoji národních ekonomik.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 8. 11. 2007 | 13 komentářů
![]()
Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.
Akcie | Pavel Slavík | 6. 11. 2007
![]()
Pražská burza zakončila týden s červenou nulou. Navzdory tomu, že index PX vytvořil v úvodu týdne nový historický rekord, když zavíral
na hodnotě 1 936,10 bodů.
Banky | Jan Jedlička | 15. 10. 2007
![]()
Bankovní balíčky komplikují přechod klientů ke konkurenční bance a brzdí tak konkurenci, tvrdí evropská skupina expertů. Ta navrhuje i zavedení celoevropské přenositelnosti čísel bankovních účtů.
Publicistika | redakce Peníze.CZ | 11. 10. 2007 | 9 komentářů
Česká pošta po třech letech plánuje výrazné zdražení některých služeb. Jejich kvalita se však za tuto dobu někde příliš nezměnila. Myslíte si, že v takovém případě má Česká pošta na zdražování právo? Napište své názory a přečtěte si zkušenosti ostatních čtenářů.
Kariéra | Táňa Chadrabová | 8. 10. 2007
![]()
Zaměstnavatelé chtějí, aby střední školy vedly studenty k samostatnosti, budovaly v nich komunikační dovednosti a kreativitu. Rodiče, kteří vybírají školu pro dítě, by se proto měli zamyslet, jestli zvolená škola podobné dovednosti opravdu naučí.
Životní situace | Jan Stuchlík | 5. 10. 2007 | 1 komentář
![]()
Čeští operátoři nabízejí levnější volání v rámci Evropské unie za takzvaný eurotarif od léta. Ve srovnání s Nizozemci ovšem zaplatí Češi v rámci této sazby za volání z EU stále třikrát více. Lépe jsou na tom i Britové, Irové, Belgičané či Rakušané.
Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007
![]()
Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.