Agresivní reklama bude nezákonná

Čeští spotřebitelé budou od poloviny roku zase o něco více chráněni před nekalými reklamními praktikami. Z obchodů by třeba měly zmizet nápisy oznamující bankroty firem. Podle některých odborníků je však další regulace zbytečná.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 1. 2008 20:47, Guzmír

Nechat reklamě volnou ruku. A odstranit varovné nálepky ze spotřebičů. Je to užitečný selekční tlak, který nositele idiotských genů a návyků vyřadí z rozmnožování a potažmo volebních aktů.

+50
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

31. 1. 2008 9:53, mm

"Normalni" reklama mi nevadi. Dozvim se neco o existenci produktu nebo sluzby, zjistim si informace, porovnam s jinymi a pak treba te reklame podlehnu a koupim.
Stejne tak mi nevadi vtipna reklama, rad se podivam a treba podporim zadavatele reklamy, ze koupim jeho vyrobek ci sluzbu, pokud se nejedna o smejd.
Ale reklamy typu "ted uz je opravdu posledni sance, uz opravdu koncime (asi po sto dvacate)" mne fakt obtezuji. Pokud to bezi na Nove, tak to beru, na tento program neprispivam, tak at si tam vysilaji co chteji, nemusim se divat. Ale na CT by reklama nemela byt vubec. Anebo by se melo zrusit to jejich vypalne.
Taky by mela byt zakazana reklama zamerena na oblbovani deti. A uplny hnus jsou reklamy, ktere zenuzivaji postizene, jakoze tim, ze neco koupite, tak jim prispejete desetnik. Prece kdyz chci prispet, tak jim poslu penize primo na ucet, nemusim kupovat nejaky smejd. To je fakt nechutne parazitovani.
Jinak obchodum, kde porad krachuji se vyhybam, to mne nijak nevzrusuje. Trosku horsi to je s temi bilbordy, ty jsou opravdu vsude. A za vrchol nevkusu povazuji tu "fasistickou" orlici, ta przni krajinu neuveritelne, to je pro mne duvodem koupit jinou vodu nez matoni.

Zobrazit celé vlákno

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)

30. 10. 2012 20:04 | jan xaver

je to počin kupředu i když jednoduše se bude obcházet, ale je to signál pro zadavatele reklam, že ne vše je vhodné a dobré. Více zde http://www.ppc-reklama-seo-blog.cz/news/obtezujici-reklama-pres-celou-stranku-/
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2008 20:47 | Guzmír

Nechat reklamě volnou ruku. A odstranit varovné nálepky ze spotřebičů. Je to užitečný selekční tlak, který nositele idiotských genů a návyků vyřadí z rozmnožování a potažmo volebních aktů.
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2008 11:11 | Eliška

Souhlasím s tím, aby se zakázaly reklamy, které navádějí děti co mají vymáhat po rodičích. Stejně tak nemorální je vnucovat starým lidem předražené potravinové doplňky, které jim vrátí zdraví. Je mi líto takové babičky, která z mizerného důchodu zaplatí několik stovek aby ji nebolely klouby a mohla chodit. Bohužel, tyhle firmy jsou tak bohaté, že podplatí každého a když dostanou pokutu 50 milionů je to pro ně k smíchu.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2008 9:53 | mm

"Normalni" reklama mi nevadi. Dozvim se neco o existenci produktu nebo sluzby, zjistim si informace, porovnam s jinymi a pak treba te reklame podlehnu a koupim. Stejne tak mi nevadi vtipna reklama, rad se podivam a treba podporim zadavatele reklamy, ze koupim jeho vyrobek ci sluzbu, pokud se nejedna o smejd. Ale reklamy typu "ted uz je opravdu posledni sance, uz opravdu koncime (asi po sto dvacate)" mne fakt obtezuji. Pokud to bezi na Nove, tak to beru, na tento program neprispivam, tak at si tam vysilaji co chteji, nemusim se divat. Ale na CT by reklama nemela byt vubec. Anebo by se melo zrusit to jejich vypalne. Taky by mela byt zakazana reklama zamerena na oblbovani deti. A uplny hnus jsou reklamy, ktere zenuzivaji postizene, jakoze tim, ze neco koupite, tak jim prispejete desetnik. Prece kdyz chci prispet, tak jim poslu penize primo na ucet, nemusim kupovat nejaky smejd. To je fakt nechutne parazitovani. Jinak obchodum, kde porad krachuji se vyhybam, to mne nijak nevzrusuje. Trosku horsi to je s temi bilbordy, ty jsou opravdu vsude. A za vrchol nevkusu povazuji tu "fasistickou" orlici, ta przni krajinu neuveritelne, to je pro mne duvodem koupit jinou vodu nez matoni.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2008 9:53 | Petr

Nejvíce podvodných reklam známe od leteckých společností a cestovek. Bude platit směrnice i pro ně?
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2008 9:51 | Evka

Máte pravdu, komerční radia a televize budou klamat dál, směrnice nesměrnice. Vždyť za reklamu dostanou slušně zaplaceno a z toho žijí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2008 9:47 | Jarmila

Dík za výborný článek, trefili jste se právě ve chvíli, kdy ho prezident podepsal. Jen by mě zajímalo, kdo to bude kontrolovat? ČOI nebo se vytvoří zase další instituce?
+43
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2008 9:03 | froberg

Evropská komise před časem vytvořila směrnici o nekalých obchodních praktikách. Tu měly členské státy převést do svého právního řádu do letošního prvního ledna. Česko však tento termín spolu s dalšími dvanácti státy nestihlo. Novelu zákona na ochranu spotřebitele, která evropská pravidla zavede i v tuzemsku, teprve 17. ledna schválil Senát. Nyní se čeká na podpis prezidenta. Zákon by měl být účinný od poloviny letošního roku. Myslím, že nejen toto je jádro pudlo. A pomůže jen z čísti, protože masírování mozků reklamou je jedním z pilířů tržního hospodářství. Kdysi již Henry Ford I prohlásil, že bude-li mít pět dolarů k dispozici, určitě dá čtyři na reklamu (volně použito).Věděl velmi dobře proč.A přesně to, co uvádí kolega rpolasek je tím druhým momentem, který mne dost znervozňuje.A mohu než popřát výdrž mm, ale pokud nepatří mezi opravdu skalní odpůrce, určitě někdy podlehne, aniž si to uvědomí.Ale to je jiná káva.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 1. 2008 23:36 | Jarmila

Ale prosím Vás, od na ty krachy cen,likvidace firem a bombastické výprodeje ještě někdo reaguje? Jednou vlezete na podobnou blbost, porovnáte si kvalitu/cenu a byli jste tam naposledy. Vždyť taková reklama se odrovná sama. Viz reklamy na prací prášky: byly doby, kdy se v TV jen pralo a ženy měly po celý rok denně menses, byly suché a v bezpečí. Vzniklo pár dobrých fórů, ale zboží se víc neprodalo. Pak byly reklamy pořád, tak se lidi přestali koukat na tv a hned tu byl zákon o omezení reklamy, akorát je bezzubý a lobbistický, protože výměnou za vyšší poplatek měl omezit reklamu na veřejnoprávní TV. To ale neudělal, ač se zdražilo, prý že se z toho zafinancuje přechod na digitál. Takže platíme víc a objem reklamy zůstal stejný. To nebyla klamavá reklama?
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 1. 2008 23:36 | Jarmila

Ale prosím Vás, od na ty krachy cen,likvidace firem a bombastické výprodeje ještě někdo reaguje? Jednou vlezete na podobnou blbost, porovnáte si kvalitu/cenu a byli jste tam naposledy. Vždyť taková reklama se odrovná sama. Viz reklamy na prací prášky: byly doby, kdy se v TV jen pralo a ženy měly po celý rok denně menses, byly suché a v bezpečí. Vzniklo pár dobrých fórů, ale zboží se víc neprodalo. Pak byly reklamy pořád, tak se lidi přestali koukat na tv a hned tu byl zákon o omezení reklamy, akorát je bezzubý a lobbistický, protože výměnou za vyšší poplatek měl omezit reklamu na veřejnoprávní TV. To ale neudělal, ač se zdražilo, prý že se z toho zafinancuje přechod na digitál. Takže platíme víc a objem reklamy zůstal stejný. To nebyla klamavá reklama?
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 1. 2008 23:35 | Jarmla

Ale prosím Vás, od na ty krachy cen,likvidace firem a bombastické výprodeje ještě někdo reaguje? Jednou vlezete na podobnou blbost, porovnáte si kvalitu/cenu a byli jste tam naposledy. Vždyť taková reklama se odrovná sama. Viz reklamy na prací prášky: byly doby, kdy se v TV jen pralo a ženy měly po celý rok denně menses, byly suché a v bezpečí. Vzniklo pár dobrých fórů, ale zboží se víc neprodalo. Pak byly reklamy pořád, tak se lidi přestali koukat na tv a hned tu byl zákon o omezení reklamy, akorát je bezzubý a lobbistický, protože výměnou zayšší poplatek měl omezit reklamu na veřejnoprávní TV. To ale neudělal, ač se zdražilo, prý že se z toho zafinancuje přechod na digitál. Takže platíme víc a objem reklamy zůstal stejný. To nebyla klamavá reklama?
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 1. 2008 16:16 | mm

Ja tem reklamam nepodleham, ale stejne jsem pro ten navrh, protoze ty reklamy mne obtezuji uz jenom tim, ze jsou. Jak vidim reklamu na mountfield, chce se mi zvracet. A jak vidim reklamu zamerenou na decka tesne pred vecernickem, tak to mne dovede vytocit. Takze budme za ten navrh radi. P. Kubera v tomto prijemne prekvapil a p. Riman, ten by mne prekvapil, kdyby byl pro neco rozumneho.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 1. 2008 9:25 | rpolasek

Směrnice moc nepomůže těm lidem, co jim chybí zdravý střízlivý rozum. Tvůrci reklamy a prodejci si směrnici pořádně prostudují a zase najdou cesty, jak z těchto lidí ty peníze dostat. A může to být ještě horší, když bude třeba tu směrnici obcházet, náklady na takovou reklamu se mohou ještě zvýšit a to nezaplatí nikdo jiný než kupující.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  16 117 415 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Koupený mobil který po pár dnech přestal
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, před pár dny jsem koupil mobil přes inzerát.. Mobil na místě fungoval tak jsem zaplatil dohodnutou částku a mobil si převzal. Ale po pár dnech přestal fungovat displej. Nebyla to zrovna malá... více

Spotřebitelská poradna

Doporučujeme

Je tohle konec bitcoinu? Proč hlavní kryptoměna ztrácí na hodnotě

Je tohle konec bitcoinu? Proč hlavní kryptoměna ztrácí na hodnotě

Cena jednoho bitcoinu se propadla už o víc než milion korun, jako nikdy v historii. Je...více

Neviditelné padesátnice. Už nejsou juniorky, ale do důchodu mají daleko. Čemu čelí ženy, které...

Neviditelné padesátnice. Už nejsou juniorky, ale do důchodu mají daleko. Čemu čelí ženy, které dospěly za komunismu?

Současná generace 50+ a v těsném závěsu za ní i takzvané Husákovy děti z počátku 70. let...více

Plzeň pod lupou. Bílkovi se povedl přechod z technického týmu na tank

Vybraná zatáčka od progresivního k pragmatickému přístupu přivedla Viktorii Plzeň k nečekanému...více

Aká bude suma trinásteho dôchodku v roku 2022? Plus kalkulačka

Aká bude  suma trinásteho dôchodku v roku 2022? Plus kalkulačka

Vysoká inflácia a rýchly rast cien sú dva hlavné dôvody, prečo sa v roku 2022 trinásty...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Sokol

advokát

Lenka Bradáčová

vrchní státní zástupkyně

Tomáš Sokol
ÚSPĚŠNOST
34,38 %

z 32 duelů
×
Lenka Bradáčová
ÚSPĚŠNOST
71,88 %

z 32 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.