Reklama

Reklama je nástroj či forma komunikace ke zvýšení prodeje daného výrobku nebo služby. Může propagovat obchodní značku nebo nápad. Jejím cílem je přesvědčit cílovou skupinu a oslovit ji, případně vzbudit zájem si daný produkt zakoupit. Dále vytváří vztahy mezi zákazníkem a firmou.

Reklama může mít mnoho forem, od fyzické formy (letáky, billboardy, tištěné inzeráty v novinách, atd.) po online propagaci (internetový banner, reklama na sociálních sítích). Z ekonomického hlediska je reklama důležitou součástí ekonomiky daného subjektu, protože pomáhá tvořit zisky, budovat povědomí o značce nebo odlišovat danou firmu od konkurence.

Další články na téma reklama najdete na Finmag.cz.

Jak vyrobit banner ve formátu flash

Články | redakce Peníze.CZ | 13. 7. 2004

-4

Aby bylo možné zjištovat statistiky počtu kliknutí na bannery ve formátu flash je potřeba předat reklamnímu systému informaci o kliknutí. Pokud by flash banner rovnou přesměrovával uživatele na cílovou URL, reklamní systém by se nedozvědel, že ke kliknutí došlo. Zde je popsán způsob jak vytvářet flash bannery, které umožnují zaznamenávat statistiky kliků.

Case study - Skanska

Články | redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2003

-4

Reklama na Peníze.CZ

Články | redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2003

+4

Zná úplně všechno

Články | Petr Vykoukal | 25. 10. 2002

+4

Další z naší série lidských přiběhů je o čerstvém absolventu vysoké školy Michalovi. Ač donedávna ještě student, ví už o finančních produktech docela dost. Zkoušel investovat na burze, měl kreditní kartu, sám si pořídil stavební spoření. Na vše má vlastní názor a nenechá se příliš ovlivnit reklamou.

Co o webu CAC Leasing soudí porotci Peníze.CZ

Články | Lukáš Půda | 12. 10. 2001

+6

Čekání na Pepu

Články | Tomáš Prouza | 14. 5. 2001

+5

Nejprve do Čech s nevídaným důrazem vtrhl Oskar a zamotal hlavu spokojenému mobilnímu duopolu. A místo aby se zmítala v předprivatizační agónii, vtrhla před dvěma týdny na trh s podobnou strategií personifikace IKS KB. Její Felix je v českých domácnostech vítanou návštěvou.

Strhejte politiky z billboardů. A pak vymažte billboardy z map

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 26. 11. 2015 | 12 komentářů

+1

Otevřená radnice, vyšpulená zadnice. S povahou buldočka za vaše město! Pro spoustu z nás to bude poprvé… Láska, sex a politika. Dopřejte si třiadvacítku s radostí. Kníže má kohouta, já mám korunku! Volte doktora Ferdu! Ulice bez psí stolice. Osoby bez domova mimo obytné zóny. Práci našim občanům, ne imigrantům. Myslíme to upřímně.

Na kult spotřeby doplácejí ti nejméně majetní

Analýza | Jan Stuchlík | 2. 7. 2009 | 9 komentářů

+17

Spoření je pro trpělivé, dnes ale chtějí všichni všechno hned a na dluh. Této logice podléhají v Evropě i Americe čím dál víc lidé s nízkými příjmy. Díky úvěrům si mohou aspoň chvíli připadat bohatí. Jenže jen do doby, než jim splátky přerostou přes hlavu.

Nenaleťte balónům! Úspory u LBBW nerostou nejrychleji

Co reklama neřekla | Věra Tůmová | 23. 10. 2008 | 14 komentářů

+13

LBBW se v reklamní kampani holedbá, že na nabízeném spořícím účtu zhodnotí úspory klientů nejrychleji ze všech bank. Na trhu jsou ale i výnosnější účty. Rozhodli jsme se proto, že reklamu uvedeme na pravou míru.

Akcie: burzy se po rekordních týdnech "dočkaly" ztrát

Akcie | Pavel Slavík | 13. 2. 2007

-3

Pražská burza zakončila týden s nepatrnou ztrátou. Také maďarské a americké akcie korigovaly zisky z minulého týdne. Své růsty udržel jen německý trh. Které tituly stály za poklesy a které naopak zapříčinily, že tyto poklesy nebyly tak dramatické?

Jak se daří českému střednímu managementu

Články | Petr Vykoukal | 28. 4. 2003

+1

Chcete vědět, jak jsou u nás odměňovány různé manažerské pozice? Začtěte se do našeho průzkumu.

Předplacená existence

Články | Petr Vykoukal | 2. 8. 2001

-3

Do mobilu si můžete koupit předplacenou kartu a nemusíte se tak upisovat žádnému operátorovi, můžete si předplatit volání z pevné sítě (samozřejmě z budky), předem můžete zaplatit i za benzín a zanedlouho si možná budete moci předplatit i platební kartu. Pak vám možná i vaše banka bude radit: "Nevaž se, odvaž se."

Skřípající investice

Články | Petr Vykoukal | 22. 2. 2001

-6

Tajemné televizní a billboardové reklamy na "symfonickou" investici si všimli mnozí z nás. Peníze.CZ zkusily vypátrat, co firma AGW.CZ skutečně nabízí.

Firmy pražské burzy očima Klubu investorů: CME

Analýza | Juraj Urbančík | 3. 5. 2013

+22

Sledujete Novu, znáte slovenskou Markízu? Nejen tyto vysílací kanály patří do portfolia nadnárodní skupiny CME, která operuje na mediálním trhu střední a východní Evropy. A otravujou vás reklamní přestávky? Jen nečekejte, že reklamní byznys nese tučné zisky a společnost se topí v penězích. Opak je pravdou, společnost má pořádné dluhy. Její akcie jsou vysoce volatilní, trend dlouhodobě klesající. Dojde ke zvratu?

Ekonomie pozornosti aneb strčte si „Dobrý den, máte rád přírodu?“ do špic

Komentář | Michal Kašpárek | 15. 7. 2011 | 5 komentářů

+9

Rozdáváte svou pozornost na potkání kdejaké konině a čekáte to samé od ostatních lidí? Chyba. Vždyť jde o jeden z nejvzácnějších zdrojů. Nepřemýšlejte nad pozorností jako nad nekonečnou rolí toaletního papíru, ale jako nad penězi.

Manažerská štafeta: Petr Ocásek zpovídá Jana Dvořáka

Rozhovor | Petr Ocásek | 2. 12. 2010 | 2 komentáře

0

Jan Dvořák získal v září 2010 titul „Osobnost českého direct marketingu. V našem rozhovoru jsme se však dostali i k mnoha dalším zajímavým tématům. Pro své šéfy pracuje již 17 let. Během této doby rozvíjel jejich podnikání v USA, Kanadě, Brazílii, několika evropských zemích a nyní expanduje do Ruska. Dozvíte se také o tajích marketingového průzkumu. Z krátkého rozhovoru se tak snadno může stát povídání na celé odpoledne. O to více jsem rád, že přijal mé pozvání.

Miliony, které v Česku nikdo neuvidí

Co se děje | Jan Stuchlík | 18. 2. 2008 | 3 komentáře

+3

Fotbal v Česku příliš nevynáší. Rozpočet největšího českého klubu, pražské Sparty, dosahuje jen necelých tří procent příjmů nejbohatšího evropského klubu Real Madrid. Aby v Česku přišlo na fotbal tolik diváků, co na jeden zápas Manchesteru United, musí se odehrát kompletní dvě ligová kola.

Hypotéku? Na poslední chvíli?

Články | Jiří Šedivý | 20. 9. 2004

-5

Úrokové sazby na českém trhu se v prvním pololetí roku odrazily od pomyslného dna a zamířily vzhůru. Tento trend se na trhu projevuje i zdražením hypotečních úvěrů, především s kratší dobou fixace. Některé banky však lákají klienty na dočasné zmrazení sazeb a výhodnost půjčky. Jak se věci skutečně mají? Jaké jsou další novinky trhu hypoték?

Většina z velkých bank nedodržuje nový zákon

Články | Stanislav Andrejs | 31. 1. 2002

+2

Od ledna vstoupil v platnost zákon, který mimo jiné nově upravuje, jakým způsobem má být spotřebitel informován o nákladech spotřebitelských úvěrů. Banky bohužel zatím zákon ve své většině ignorují.

Muž v pozadí obchodu

Články | Zdeněk Fekar | 18. 5. 2001

-16

Před lety ministryně zrušila prý neperspektivní výzkumný ústav. Jeden z tehdy propuštěných mužů dnes už deset let stojí v čele firmy, kterou zájem o obchod docela slušně živí. Ministryně tehdy zřejmě zapomněla, že obchod, to jsou především - peníze.

Odevzdejte prachy! Podprahová reklama už nebude zakázaná

Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 12. 3. 2015 | 14 komentářů

+22

V jednom odstavci tohoto textu jsou slova poskládaná tak, že jejich první písmena dají dohromady název oblíbené cukrovinky. Po přečtení článku, kliknutí na Líbí a jeho odeslání na Facebook se zvednete a v nejbližší sámošce strčíte do košíku aspoň pět kousků. Ať jste tlustý na tři prsty.

Státní reklama na „kvalitní jídlo“: Peníze prší z nebe. A nejspíš budou dál

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 28. 8. 2014 | 2 komentáře

+37

Večírek pouze pro zvané, lázně, indická masáž, kostýmy, roadshow, velkorysé rauty. Rozmařilá jízda, za kterou by se nemusel stydět ani velký Gatsby. Tak vypadá státní propagace „kvalitních potravin“. Přišla na stamiliony ročně. Problém je, že nikdo nedokáže uspokojivě doložit, k čemu byla dobrá.

Sexuální marketing

Komiks | redakce Peníze.CZ | 12. 1. 2014 | 1 komentář

0

Dali jsme na radu mediálního odborníka a marketingového experta, kterým je sousedovic malý Mirek. Tak schválně, co to udělá.

Štve vás zvyšování daní? Kouzelný letáček to spraví

Komentář | Michal Kašpárek | 7. 10. 2011 | 16 komentářů

+30

Ještě že ten nápad dostal Nečas, a ne Jakeš: stačilo totiž letáčkem vysvětlit perestrojku a komunisté by vládli dodnes. Blbost? Ano. Fantasmagorie? Bohužel ne.

Trefil se T-Mobile s Chuckem Norrisem do černého?

Co se děje | Ondřej Tůma | 9. 11. 2010

+22

Společnost T-Mobile se letos rozhodla změnit ve své předvánoční reklamní kampani stávající marketingovou strategii. Může se jí ale drahá kampaň s americkým hercem Chuckem Norrisem vyplatit?

Finanční vzdělávání: Kozel zahradníkem...

Sloupek | Petr Žabža | 2. 9. 2010 | 4 komentáře

+8

Včerejšek rozhodně nebyl pro investory pohybující se na akciových trzích jedním z těch lepších – všechny hlavní indexy se posunuly o jedno až dvě procenta níže, včetně toho „našeho“ tady v Praze. Důvody k radosti aby jeden pohledal, „blbá nálada“ se šířila po burzách jako oblak dýmu.

Fondy: z prázdnin do zajištěných kolejí

Články | Petr Fejtek | 15. 3. 2004

-153

Prodeje fondů minulý týden citelně zabrzdily. Snad to způsobily prázdniny, snad se lidé chystají na růst cen a zvyšují likvidní rezervy.

Co o webu YES karty soudí porotci Peníze.CZ

Články | Petr Vykoukal | 9. 8. 2002

-2

Reklama Eurotelu poškozuje důvěru klientů

Články | Petr Vykoukal | 27. 9. 2001

0

Slogan největšího českého mobilního operátora o "nejbezpečnějším GSM Bankingu" je založen na sporných argumentech a navíc může uvést v pochyby ty, kteří používají stejnou službu u konkurence.

Už zase brouzdám a vydělávám

Články | Jindřich Hlaváč | 10. 5. 2001

-4

Nejrozšířenější způsob, jak si přivydělat brouzdáním na internetu, je zobrazování reklamních proužků na monitoru počítače. Tuto službu provozuje řada zejména amerických firem, jedna ale už funguje i u nás. Dá se na tom však zbohatnout?

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services