Snaha Eurotelu zastřít své dvouleté zpoždění za konkurentem halasnou reklamní kampaní může být pro jeho partnery - banky - velice nepříjemná. Na billboardech či časopisových a novinových stránkách je sexy slečna (v jiné verzi mladík) s mobilem, okolo ní (něj) je nakreslena diskrétní zóna doplněná sloganem o nejbezpečnějším GSM Bankingu.
Banky tvrdí: Paegas je stejně bezpečný
Peněžní ústavy, které nabízejí možnost ovládání účtu mobilem s oběma operátory, jsou zatím dva. GE Capital (profil, názory) a eBanka (profil, názory). Její tisková mluvčí k těmto pochybnostem řekla: "GSM banking na bázi SIM Toolkit je pro našeho klienta s oběma operátory stejně bezpečný. Slovo nejbezpečnější v reklamní kampani Eurotelu může vyvolat dojem, že bezpečnost GSM bankingu Paegasu není dostatečná, což není pravda." Jejich konkurent, GE Capital tvrdí, že technologie Eurotelu přináší do zajištění bezpečnosti některé další prvky, při dotazu na jejich upřesnění jsme však byli odkázání přímo na Eurotel. Jan Heinz z GE Capital k tomu ještě dodává, že další bezpečnostní prvky Eurotelu navíc neznamenají, že by služby nabízené v síti Paegas nebyly bezpečné.
Paegas se brání
Především ti, kteří používají obdobnou službu s Paegasem, by se mohli ptát, zda-li je jejich bankovní aplikace bezpečná. Petr Stoklasa z oddělení vztahů s médii Paegasu k tomu říká: "Zásadně nesouhlasíme s tvrzením, že GSM Banking společnosti Eurotel je nejbezpečnějším na trhu. Uvedená reklamní kampaň je podle našeho názoru zavádějící a neseriozní." Samotní zástupci Eurotelu k argumentu o nejbezpečnější mobilní bance uvádějí, že SIM karta používá šifrování Triple DES (stejně jako obdobná aplikace Paegasu) a že bezpečnost je navíc posílena tím, že bankovní PIN a PUK dostává zákazník přímo zapečetěný od výrobce a nikdo v ČR tedy tyto údaje nemá. Pokud chcete používat obdobnou aplikaci od Paegase, dostanete od většiny bank, které ji nabízejí, bankovní PIN a PUK poštou do vlastních rukou nebo na příslušné pobočce v zapečetěné obálce. V případě Eurotelu dostáváte tento kód již v okamžiku spolu s novou SIM kartu, které jsou nyní již všechny bankovní. Pokud tedy o GSM Bankingu nic nevíte, ale koupíte si u Eurotelu novou SIM kartu (například Go sada, která se prodává v zavřené krabičce), dostanete k ní v zapečetěné obálce kódy, o kterých ani nevíte, k čemu jsou. V mnoha případech je otevřete, necháte někde povalovat, a pokud si aplikaci necháte po nějaké době nahrát, nevíte, kdo všechno si ve vašem šuplíku (knihovně, stole...) tyto údaje přečetl.
Považujete reklamu Eurotelu ve světle výše uvedených argumentů za zavádějící? Myslíte si, že reklama, která může v lidech vzbuzovat obavy z konkurenčních produktů, by měla mít přísnější pravidla? Podělte se o své názory s ostatními.
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
1. 10. 2001 16:33
Klasický příklad FUD. (Pro nezasvěcené vysvětlení tohoto pojmu zde.) S tímhle způsobem relkamy nesouhlasím, ale ani mě to nepřekvapuje. Co byste čekali od reklamy, nota bene v podání Američanů.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
1. 10. 2001 18:28
Reklama tak jak ji vnímám já, je ve většině případech zavádějící. Většina reklamních triků zpočívá v zaujetí konzumenta. Záleží pak na každém z nás, jak se touto reklamou nechá ovlivnit. Jsem-li dostatečně informovaný člověk, neprobudí to ve mně žádnou reakci. Tím neříkám, že nejsem reklamou ovlivňován. Každopádně se nenechám přesvědčit bez rozmyšlení. Proto jsem také nepožadoval na vládě vrácení peněz z kampeličky:-)
V diskuzi je celkem (21 komentářů) příspěvků.