Reklama

Reklama je nástroj či forma komunikace ke zvýšení prodeje daného výrobku nebo služby. Může propagovat obchodní značku nebo nápad. Jejím cílem je přesvědčit cílovou skupinu a oslovit ji, případně vzbudit zájem si daný produkt zakoupit. Dále vytváří vztahy mezi zákazníkem a firmou.

Reklama může mít mnoho forem, od fyzické formy (letáky, billboardy, tištěné inzeráty v novinách, atd.) po online propagaci (internetový banner, reklama na sociálních sítích). Z ekonomického hlediska je reklama důležitou součástí ekonomiky daného subjektu, protože pomáhá tvořit zisky, budovat povědomí o značce nebo odlišovat danou firmu od konkurence.

Další články na téma reklama najdete na Finmag.cz.

Víc než BMW nebo Apple. Vyznáte se v nejslavnějších značkách?

Kvíz | Gabriel Pleska | 20. 7. 2024

Víc než BMW nebo Apple. Vyznáte se v nejslavnějších značkách?
-3

Jsou všední značky. Jsou značky slavné a prestižní – jako Apple, BMW nebo Louis Vuitton. A pak jsou superznačky. Značky, co byly tak silné, že po nich pojmenováváme celou třídu výrobků. Každý průtokový ohřívač vody je karma, každá kopírka xerox a všichni vysáváme luxem. Ukažte, jak je znáte a co o nich víte!

Obleč se jako včelař. Penny láká na slevu v netradiční akci

Aktuality | Pavla Adamcová | 17. 5. 2024

Obleč se jako včelař. Penny láká na slevu v netradiční akci
-27

Penny láká na poněkud netradiční slevu. Kdo v pondělí 20. května přijde na prodejnu řetězce oblečený ve včelařském oblečení, dostane cukr krystal bílý za sníženou cenu 14,90 koruny místo 26,90 koruny.

Novou banku podpoří Pokáč, účty už sjedná i online

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 31. 3. 2024 | 1 komentář

Novou banku podpoří Pokáč, účty už sjedná i online
+9

Nová Partners Banka spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Takzvaným ambasadorem se stal písničkář Pokáč, který pro kampaň složil písničku.

Lidl se srovnává s konkurenty. „Suverénně nejlevnější“ je o koruny

Co se děje | Pavla Adamcová | 28. 3. 2024 | 3 komentáře

Lidl se srovnává s konkurenty. „Suverénně nejlevnější“ je o koruny
+7

Nová kampaň využívá srovnávací reklamu. Velikonoční ceny v Lidlu a Penny přitom porovnal sám Lidl, a to dlouho před Velikonocemi. Je to v pořádku?

Tesco prohrálo s Lidlem. Žlutý kruh v modrém čtverci musí pryč

Aktuality | Pavla Adamcová | 21. 3. 2024

Tesco prohrálo s Lidlem. Žlutý kruh v modrém čtverci musí pryč
+4

Obchodní řetězec Tesco ve Velké Británii tento týden prohrál dlouholetý spor s konkurentem Lidl. Tamní soud s konečnou platností potvrdil, že logo jeho věrnostního programu Clubcard kopíruje svým vzhledem logo Lidlu a firma ho musí přestat používat.

Billa mění logo i vzhled prodejen. Má i nový slogan

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 5. 3. 2024 | 1 komentář

Billa mění logo i vzhled prodejen. Má i nový slogan
-72

Obchodní řetězec Billa mění komunikaci směrem k zákazníkům a spolu s tím také svůj design. Nová identita řetězce se nese v duchu aktuálního trendu – zdravého životního stylu a přírodního designu.

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami

Rozhovor | Pavla Adamcová | 8. 2. 2024

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami
+22

Řada obchodníků stále nepočítá slevy tak, jak by podle už rok platných unijních pravidel měla. Cenovkami často matou zákazníky. „Ta vynalézavost je neuvěřitelná,“ říká v rozhovoru Veronika Odrobinová, advokátka a partnerka společnosti Grant Thornton.

Rok bez falešných slev? Některé řetězce dál matou zákazníky

Co se děje | Pavla Adamcová | 2. 2. 2024 | 5 komentářů

Rok bez falešných slev? Některé řetězce dál matou zákazníky
+45

Novela spotřebitelského zákona platí v Česku už déle než rok. Prošli jsme, jak vypadají cenovky řetězců. Ukázalo se, že kouzlení se slevami nezmizelo, řada obchodníků si nová pravidla vyložila po svém.

Musk, Pavel i ČEZ. Nahlásit podvodné reklamy nepomáhá. Co dělat?

Co se děje | Pavla Adamcová | 11. 1. 2024 | 1 komentář

Musk, Pavel i ČEZ. Nahlásit podvodné reklamy nepomáhá. Co dělat?
+10

YouTube i sociální sítě zahltily podvodné reklamy, které zneužívají tváře celebrit i známých firem a lákají uživatele na velké peníze. Provozovatelé se brání, že blokace je obtížná. Na jejich efektivnějším odstraňování ale budou muset rychle zapracovat.

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly

Analýza | Jakub Balada | 27. 11. 2023 | 1 komentář

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly
+16

Zákon o ochraně spotřebitele od letoška zpřísnil. Kouzlení se slevami by mělo být těžší. Jak to vypadá v praxi, ukazuje nová analýza Hlídače shopů. Zaměřila se na slevy během letošního Black Friday.

I kvíz můžete mít rádi. Ukažte, jak znáte slogany bank

Kvíz | Petr Kučera | 15. 8. 2023

I kvíz můžete mít rádi. Ukažte, jak znáte slogany bank
+7

Přesně podle mého gusta – takový bude, doufejme, dnešní kvíz. Zažijete pocit příjemné svěžesti, ale vypravíme se i hluboko do minulosti. S námi to zvládnete!

Benzina končí. Polský vlastník přejmenuje i zbytek sítě

Aktuality | Petr Kučera | 10. 8. 2023 | 1 komentář

Benzina končí. Polský vlastník přejmenuje i zbytek sítě
-139

Přejmenování čerpacích stanic Benzina výrazně zrychlí. Do konce letošního roku ponese název Orlen a logo orla už téměř 90 procent této sítě, oznámila dnes skupina Orlen.

I to se může stát. Air Bank spouští novou kampaň

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 31. 7. 2023

I to se může stát. Air Bank spouští novou kampaň
+8

Air Bank po dvanácti letech výrazně mění styl své marketingové komunikace. Popichování mezi dvojicí bankéřů a porovnávání s tradičními bankami vystřídá od 1. srpna nový komunikační koncept s názvem I to se může stát. 

Falešné slevy neskončily. Proč to řetězcům dál prochází?

Komentář | Veronika Odrobinová | 20. 7. 2023

Falešné slevy neskončily. Proč to řetězcům dál prochází?
+58

Stopku imaginárním slevám a klamavým reklamám měla vystavit novela zákona o ochraně spotřebitele. V praxi ale potřebnou změnu nepřinesla. ČOI nemá odvahu zakročit.

Nenechejte sebou manipulovat a obírat se o peníze

Seriál | Jan Müller | 14. 7. 2023 | 1 komentář

Nenechejte sebou manipulovat a obírat se o peníze
+38

Psychologie je mocná čarodějka. Nejen jasní podvodníci, ale i firmy a obchody s nejlepší reputací používají manipulační techniky, aby z vás dostali peníze. Někdo za ně dá něco jako protihodnotu, jiný je sbalí a sbohem. Když budete vědět, jak ty triky fungují, poznáte je a neskočíte na ně.

Trestání tradičního bankéře končí. Air Bank mění styl

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 10. 7. 2023 | 2 komentáře

Trestání tradičního bankéře končí. Air Bank mění styl
+40

Air Bank se přestává prezentovat jako „jiná banka“. Banka dnes představila poslední z řady svých spotů, ve kterém její cool bankéř zahanbí, ne-li zesměšní „tradičního bankéře“. Tím reklamní koncept nazvaný Dva světy po dvanácti letech končí.

Kocour a další maskoti bank a pojišťoven. Ukažte, jak je znáte

Kvíz | Gabriel Pleska | 8. 7. 2023

Kocour a další maskoti bank a pojišťoven. Ukažte, jak je znáte
+26

V jaké bance zaměstnávají kocoura a kam chodila do práce liška, nejspíš víte. Jenže v tomhle kvízu dojde i na zapeklitější otázky, některé dokonce jen pro opravdové borce nebo pamětníky. Schválně to zkuste.

Změnily tvář, poznáte je? Kvíz o značkách a firmách

Kvíz | Gabriel Pleska | 25. 6. 2023

Změnily tvář, poznáte je? Kvíz o značkách a firmách
+19

Firmy mění identitu jako lidi: buď chtějí být víc in, začít nový život, nebo něco strašně pokazily. Nebo je někdo koupí – to už u lidí tolik nebývá, rozhodně ne u nás. A v našem kvízu půjde o firmy, které známe právě z Česka.

Liška končí. Stavební spořitelna vymění maskota

Aktuality | Petr Kučera | 30. 3. 2023

Liška končí. Stavební spořitelna vymění maskota
+6

Stavební spořitelna ze skupiny ČSOB změní po třiceti letech svého maskota. Lišku vystřídá chameleon, kterého ČSOB začala používat v reklamě a marketingové komunikaci v roce 2021.

Konec lakování nazeleno. EU se nelíbí zavádějící nápisy

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 23. 3. 2023

Konec lakování nazeleno. EU se nelíbí zavádějící nápisy
+5

Víc než polovina tvrzení o použití ekologických materiálů či postupů, které se vyskytují na obalech evropských výrobků, je neurčitá či zavádějící. Vyplývá to ze studie Evropské komise. Ta teď navrhuje způsob, jak lakování nazeleno znemožnit.

Pokuta pro CZC. Pirátská reklama narazila u soudu

Co se děje | Petr Kučera | 21. 3. 2023

Pokuta pro CZC. Pirátská reklama narazila u soudu
+9

Sleva na externí disky pro pirátské filmy? Velký e-shop prý zaskočilo, že někdo chápe kampaň jinak, než ji zamýšlel.

Skutečné slevy při Black Friday. Podívejte se, kdo nejvíc čaroval

Analýza | Jakub Balada | 28. 11. 2022 | 1 komentář

Skutečné slevy při Black Friday. Podívejte se, kdo nejvíc čaroval
+78

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify popisuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.

Konec falešných recenzí. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

Co se děje | Petr Kučera, Veronika Hejná | 26. 10. 2022 | 2 komentáře

Konec falešných recenzí. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit
+17

Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Weby by měly vysvětlit, jak ověřují, že je píšou skuteční zákazníci. Za falešná hodnocení jim bude hrozit trest.

Triky se slevami musí skončit. Pravidla zpřísní

Co se děje | Petr Kučera | 3. 10. 2022

Triky se slevami musí skončit. Pravidla zpřísní
+29

Poslanci schválili novelu, která má pomoct spotřebitelům i poctivějším obchodníkům. Pomůže?

Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo

Aktuality | Jana Divinová | 28. 8. 2022

Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo
+48

Otravné marketingové hovory netrápí jen Čechy. Zatímco u nás jsme letos dali stopku všem firmám, kterým volaný nedá vysloveně souhlas, na Slovensku jdou jinou cestou. Že půjde o obchodní nabídku, poznají hned z telefonního čísla.

Pravda o slevách. Našli jsme nové triky, ale i férově počítající e-shopy

Analýza | Jakub Balada | 30. 11. 2021 | 10 komentářů

Pravda o slevách. Našli jsme nové triky, ale i férově počítající e-shopy
+34

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify ukazuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.

Proč byl u Schillerové Finfo? Ukažte své znalosti

Kvíz | Petr Kučera | 28. 11. 2021

Proč byl u Schillerové Finfo? Ukažte své znalosti
+23

Ministři se mění, ale ty nejdůležitější postavy zůstávají. Nemaskujte vědomosti a vyzkoušejte si kvíz!

Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek

Co se děje | Petr Kučera | 3. 11. 2021 | 13 komentářů

Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek
+17

Podle finančního arbitra bylo oznámení na webu banky o nesnížení úroku natolik konkrétní, že ho lze považovat za veřejný příslib, který má přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.

Raiffeisenbank mění tvář. Má nové oblíbené slovo

Aktuality | Petr Kučera | 20. 9. 2021 | 23 komentářů

Raiffeisenbank mění tvář. Má nové oblíbené slovo
-13

Raiffeisenbank dnes startuje nový komunikační koncept, jehož klíčovým motivem je odpověď Samozřejmě. Zároveň opouští dosavadní „černobílou“ komunikaci, nová kampaň bude barevná a zaměřená na širší cílovou skupinu.

Konec otravného volání. Stopka na telemarketing definitivně prošla

Co se děje | Jiří Hovorka | 15. 9. 2021 | 53 komentářů

Konec otravného volání. Stopka na telemarketing definitivně prošla
+146

Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili. Podle dosavadních pravidel to bylo obráceně.

Stránka 1/6

Předchozí

1

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services