Kvíz | Gabriel Pleska | 20. 7. 2024
![Víc než BMW nebo Apple. Vyznáte se v nejslavnějších značkách?]()
Jsou všední značky. Jsou značky slavné a prestižní – jako Apple, BMW nebo Louis Vuitton. A pak jsou superznačky. Značky, co byly tak silné, že po nich pojmenováváme celou třídu výrobků. Každý průtokový ohřívač vody je karma, každá kopírka xerox a všichni vysáváme luxem. Ukažte, jak je znáte a co o nich víte!
Aktuality | Pavla Adamcová | 17. 5. 2024
![Obleč se jako včelař. Penny láká na slevu v netradiční akci]()
Penny láká na poněkud netradiční slevu. Kdo v pondělí 20. května přijde na prodejnu řetězce oblečený ve včelařském oblečení, dostane cukr krystal bílý za sníženou cenu 14,90 koruny místo 26,90 koruny.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 31. 3. 2024 | 1 komentář
![Novou banku podpoří Pokáč, účty už sjedná i online]()
Nová Partners Banka spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Takzvaným ambasadorem se stal písničkář Pokáč, který pro kampaň složil písničku.
Co se děje | Pavla Adamcová | 28. 3. 2024 | 3 komentáře
![Lidl se srovnává s konkurenty. „Suverénně nejlevnější“ je o koruny]()
Nová kampaň využívá srovnávací reklamu. Velikonoční ceny v Lidlu a Penny přitom porovnal sám Lidl, a to dlouho před Velikonocemi. Je to v pořádku?
Aktuality | Pavla Adamcová | 21. 3. 2024
![Tesco prohrálo s Lidlem. Žlutý kruh v modrém čtverci musí pryč]()
Obchodní řetězec Tesco ve Velké Británii tento týden prohrál dlouholetý spor s konkurentem Lidl. Tamní soud s konečnou platností potvrdil, že logo jeho věrnostního programu Clubcard kopíruje svým vzhledem logo Lidlu a firma ho musí přestat používat.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 5. 3. 2024 | 1 komentář
![Billa mění logo i vzhled prodejen. Má i nový slogan]()
Obchodní řetězec Billa mění komunikaci směrem k zákazníkům a spolu s tím také svůj design. Nová identita řetězce se nese v duchu aktuálního trendu – zdravého životního stylu a přírodního designu.
Rozhovor | Pavla Adamcová | 8. 2. 2024
![Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami]()
Řada obchodníků stále nepočítá slevy tak, jak by podle už rok platných unijních pravidel měla. Cenovkami často matou zákazníky. „Ta vynalézavost je neuvěřitelná,“ říká v rozhovoru Veronika Odrobinová, advokátka a partnerka společnosti Grant Thornton.
Co se děje | Pavla Adamcová | 2. 2. 2024 | 5 komentářů
![Rok bez falešných slev? Některé řetězce dál matou zákazníky]()
Novela spotřebitelského zákona platí v Česku už déle než rok. Prošli jsme, jak vypadají cenovky řetězců. Ukázalo se, že kouzlení se slevami nezmizelo, řada obchodníků si nová pravidla vyložila po svém.
Co se děje | Pavla Adamcová | 11. 1. 2024 | 1 komentář
![Musk, Pavel i ČEZ. Nahlásit podvodné reklamy nepomáhá. Co dělat?]()
YouTube i sociální sítě zahltily podvodné reklamy, které zneužívají tváře celebrit i známých firem a lákají uživatele na velké peníze. Provozovatelé se brání, že blokace je obtížná. Na jejich efektivnějším odstraňování ale budou muset rychle zapracovat.
Analýza | Jakub Balada | 27. 11. 2023 | 1 komentář
![Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly]()
Zákon o ochraně spotřebitele od letoška zpřísnil. Kouzlení se slevami by mělo být těžší. Jak to vypadá v praxi, ukazuje nová analýza Hlídače shopů. Zaměřila se na slevy během letošního Black Friday.
Kvíz | Petr Kučera | 15. 8. 2023
![I kvíz můžete mít rádi. Ukažte, jak znáte slogany bank]()
Přesně podle mého gusta – takový bude, doufejme, dnešní kvíz. Zažijete pocit příjemné svěžesti, ale vypravíme se i hluboko do minulosti. S námi to zvládnete!
Aktuality | Petr Kučera | 10. 8. 2023 | 1 komentář
![Benzina končí. Polský vlastník přejmenuje i zbytek sítě]()
Přejmenování čerpacích stanic Benzina výrazně zrychlí. Do konce letošního roku ponese název Orlen a logo orla už téměř 90 procent této sítě, oznámila dnes skupina Orlen.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 31. 7. 2023
![I to se může stát. Air Bank spouští novou kampaň]()
Air Bank po dvanácti letech výrazně mění styl své marketingové komunikace. Popichování mezi dvojicí bankéřů a porovnávání s tradičními bankami vystřídá od 1. srpna nový komunikační koncept s názvem I to se může stát.
Komentář | Veronika Odrobinová | 20. 7. 2023
![Falešné slevy neskončily. Proč to řetězcům dál prochází?]()
Stopku imaginárním slevám a klamavým reklamám měla vystavit novela zákona o ochraně spotřebitele. V praxi ale potřebnou změnu nepřinesla. ČOI nemá odvahu zakročit.
Seriál | Jan Müller | 14. 7. 2023 | 1 komentář
![Nenechejte sebou manipulovat a obírat se o peníze]()
Psychologie je mocná čarodějka. Nejen jasní podvodníci, ale i firmy a obchody s nejlepší reputací používají manipulační techniky, aby z vás dostali peníze. Někdo za ně dá něco jako protihodnotu, jiný je sbalí a sbohem. Když budete vědět, jak ty triky fungují, poznáte je a neskočíte na ně.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 10. 7. 2023 | 2 komentáře
![Trestání tradičního bankéře končí. Air Bank mění styl]()
Air Bank se přestává prezentovat jako „jiná banka“. Banka dnes představila poslední z řady svých spotů, ve kterém její cool bankéř zahanbí, ne-li zesměšní „tradičního bankéře“. Tím reklamní koncept nazvaný Dva světy po dvanácti letech končí.
Kvíz | Gabriel Pleska | 8. 7. 2023
![Kocour a další maskoti bank a pojišťoven. Ukažte, jak je znáte]()
V jaké bance zaměstnávají kocoura a kam chodila do práce liška, nejspíš víte. Jenže v tomhle kvízu dojde i na zapeklitější otázky, některé dokonce jen pro opravdové borce nebo pamětníky. Schválně to zkuste.
Kvíz | Gabriel Pleska | 25. 6. 2023
![Změnily tvář, poznáte je? Kvíz o značkách a firmách]()
Firmy mění identitu jako lidi: buď chtějí být víc in, začít nový život, nebo něco strašně pokazily. Nebo je někdo koupí – to už u lidí tolik nebývá, rozhodně ne u nás. A v našem kvízu půjde o firmy, které známe právě z Česka.
Aktuality | Petr Kučera | 30. 3. 2023
![Liška končí. Stavební spořitelna vymění maskota]()
Stavební spořitelna ze skupiny ČSOB změní po třiceti letech svého maskota. Lišku vystřídá chameleon, kterého ČSOB začala používat v reklamě a marketingové komunikaci v roce 2021.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 23. 3. 2023
![Konec lakování nazeleno. EU se nelíbí zavádějící nápisy]()
Víc než polovina tvrzení o použití ekologických materiálů či postupů, které se vyskytují na obalech evropských výrobků, je neurčitá či zavádějící. Vyplývá to ze studie Evropské komise. Ta teď navrhuje způsob, jak lakování nazeleno znemožnit.
Co se děje | Petr Kučera | 21. 3. 2023
![Pokuta pro CZC. Pirátská reklama narazila u soudu]()
Sleva na externí disky pro pirátské filmy? Velký e-shop prý zaskočilo, že někdo chápe kampaň jinak, než ji zamýšlel.
Analýza | Jakub Balada | 28. 11. 2022 | 1 komentář
![Skutečné slevy při Black Friday. Podívejte se, kdo nejvíc čaroval]()
Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify popisuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.
Co se děje | Petr Kučera, Veronika Hejná | 26. 10. 2022 | 2 komentáře
![Konec falešných recenzí. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit]()
Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Weby by měly vysvětlit, jak ověřují, že je píšou skuteční zákazníci. Za falešná hodnocení jim bude hrozit trest.
Co se děje | Petr Kučera | 3. 10. 2022
![Triky se slevami musí skončit. Pravidla zpřísní]()
Poslanci schválili novelu, která má pomoct spotřebitelům i poctivějším obchodníkům. Pomůže?
Aktuality | Jana Divinová | 28. 8. 2022
![Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo]()
Otravné marketingové hovory netrápí jen Čechy. Zatímco u nás jsme letos dali stopku všem firmám, kterým volaný nedá vysloveně souhlas, na Slovensku jdou jinou cestou. Že půjde o obchodní nabídku, poznají hned z telefonního čísla.
Analýza | Jakub Balada | 30. 11. 2021 | 10 komentářů
![Pravda o slevách. Našli jsme nové triky, ale i férově počítající e-shopy]()
Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify ukazuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.
Kvíz | Petr Kučera | 28. 11. 2021
![Proč byl u Schillerové Finfo? Ukažte své znalosti]()
Ministři se mění, ale ty nejdůležitější postavy zůstávají. Nemaskujte vědomosti a vyzkoušejte si kvíz!
Co se děje | Petr Kučera | 3. 11. 2021 | 13 komentářů
![Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek]()
Podle finančního arbitra bylo oznámení na webu banky o nesnížení úroku natolik konkrétní, že ho lze považovat za veřejný příslib, který má přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.
Aktuality | Petr Kučera | 20. 9. 2021 | 23 komentářů
![Raiffeisenbank mění tvář. Má nové oblíbené slovo]()
Raiffeisenbank dnes startuje nový komunikační koncept, jehož klíčovým motivem je odpověď Samozřejmě. Zároveň opouští dosavadní „černobílou“ komunikaci, nová kampaň bude barevná a zaměřená na širší cílovou skupinu.
Co se děje | Jiří Hovorka | 15. 9. 2021 | 53 komentářů
![Konec otravného volání. Stopka na telemarketing definitivně prošla]()
Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili. Podle dosavadních pravidel to bylo obráceně.