Obchodní řetězec Tesco ve Velké Británii tento týden prohrál dlouholetý spor s konkurentem Lidl. Tamní soud s konečnou platností potvrdil, že logo jeho věrnostního programu Clubcard kopíruje svým vzhledem logo Lidlu a firma ho musí přestat používat.
Původem německý Lidl během sporu opakovaně argumentoval tím, že typické logo žlutého kruhu v modrém čtverci je jeho ochrannou známkou a britské Tesco z jeho dobré pověsti neoprávněně těží. Tesco si podle něj zvolilo podobný design záměrně, aby si zákazníci mysleli, že ceny řetězců jsou srovnatelné.
Spor mezi dvěma obchodními giganty odstartoval v roce 2020, kdy Lidl Tesco kvůli logu zažaloval. Britský vrchní soud dal Lidlu za pravdu už minulý rok, Tesco se však odvolalo. Teď původní rozhodnutí potvrdil odvolací soud.
Zákazníci tedy mohou očekávat, že věrnostní program Tesca čeká v nejbližších týdnech rebranding.
V prohlášení vydaném po úterním rozhodnutí soudu společnost Lidl uvedla, že Tesco „prodlužovalo spor... a klamalo tak zákazníky celý další rok“. „Očekáváme, že Tesco nyní bude rozhodnutí soudu respektovat a změní své logo Clubcard tak, že nebude vypadat jako to naše,“ dodal řetězec podle serveru BBC.
Tesco reagovalo ujištěním, že je „trvale nejlevnějším prodejcem potravin“. „Z rozsudku nad barvou a tvarem loga Clubcard jsme zklamáni, ale ujišťuje naše zákazníky, že náš program Clubcard to nijak neovlivní,“ uvedla britská společnost.
Pavla Adamcová
Na Peníze.cz píše hlavně o spotřebitelských tématech. Začínala v roce 2006 v Hospodářských novinách, o rok později se připojila k ekonomické redakci Aktuálně.cz, kde s přestávkami působila deset let a poslední rok ji také... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem