Tesco prohrálo s Lidlem. Žlutý kruh v modrém čtverci musí pryč

Pavla Adamcová | rubrika: Aktuality | 21. 3. 2024
Tesco prohrálo s Lidlem. Žlutý kruh v modrém čtverci musí pryč

Zdroj: Tesco Plc

Obchodní řetězec Tesco ve Velké Británii tento týden prohrál dlouholetý spor s konkurentem Lidl. Tamní soud s konečnou platností potvrdil, že logo jeho věrnostního programu Clubcard kopíruje svým vzhledem logo Lidlu a firma ho musí přestat používat.

Původem německý Lidl během sporu opakovaně argumentoval tím, že typické logo žlutého kruhu v modrém čtverci je jeho ochrannou známkou a britské Tesco z jeho dobré pověsti neoprávněně těží. Tesco si podle něj zvolilo podobný design záměrně, aby si zákazníci mysleli, že ceny řetězců jsou srovnatelné.

Spor mezi dvěma obchodními giganty odstartoval v roce 2020, kdy Lidl Tesco kvůli logu zažaloval. Britský vrchní soud dal Lidlu za pravdu už minulý rok, Tesco se však odvolalo. Teď původní rozhodnutí potvrdil odvolací soud.

Řetězce, které vás matou

Foto: Crestyl

Novela spotřebitelského zákona platí v Česku už déle než rok. Prošli jsme, jak vypadají cenovky řetězců.

Rok bez falešných slev? Některé řetězce dál matou zákazníky

Zákazníci tedy mohou očekávat, že věrnostní program Tesca čeká v nejbližších týdnech rebranding.

V prohlášení vydaném po úterním rozhodnutí soudu společnost Lidl uvedla, že Tesco „prodlužovalo spor... a klamalo tak zákazníky celý další rok“. „Očekáváme, že Tesco nyní bude rozhodnutí soudu respektovat a změní své logo Clubcard tak, že nebude vypadat jako to naše,“ dodal řetězec podle serveru BBC.

Tesco reagovalo ujištěním, že je „trvale nejlevnějším prodejcem potravin“. „Z rozsudku nad barvou a tvarem loga Clubcard jsme zklamáni, ale ujišťuje naše zákazníky, že náš program Clubcard to nijak neovlivní,“ uvedla britská společnost.

Pavla Adamcová

Autor článku Pavla Adamcová

Na Peníze.cz píše hlavně o spotřebitelských tématech. Začínala v roce 2006 v Hospodářských novinách, o rok později se připojila k ekonomické redakci Aktuálně.cz, kde s přestávkami působila deset let a poslední rok ji také... Další články autora.

Penzijko s finančním bonusem

Penzijko s finančním bonusem

Založte si penzijko Conseq a získejte nejen státní příspěvky a daňovou úsporu, ale i bonus pro věrné klienty.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+4
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Připevněná víčka, papírová brčka a další „eko“ vychytávky. Mají smysl?

26. 4. 2024 | Pavla Adamcová | 5 komentářů

Připevněná víčka, papírová brčka a další „eko“ vychytávky. Mají smysl?

Rozmočené brčko v pití nebo víčko připevněné k lahvi, které se nepříjemně odírá o obličej. Vychytávky, které mají na rozdíl od plastů šetřit přírodu, už stihly rozčílit nejednoho z... celý článek

Češi mají nejdražší elektřinu v EU, ukazuje nové porovnání

25. 4. 2024 | Petr Kučera | 2 komentáře

Češi mají nejdražší elektřinu v EU, ukazuje nové porovnání

Cena elektrické energie pro domácnosti v Česku byla v loňském druhém pololetí nejvyšší v Evropské unii, pokud zohledníme odlišnou kupní sílu v jednotlivých státech. Vyplývá to z dnes... celý článek

Půjčil i těm, kdo nemohli splácet. Profi Credit dostal pokutu od ČNB

23. 4. 2024 | Petr Kučera | 2 komentáře

Půjčil i těm, kdo nemohli splácet. Profi Credit dostal pokutu od ČNB

Česká národní banka dala pokutu čtyři miliony korun společnosti Profi Credit Czech, poskytovateli spotřebitelských úvěrů pod názvy Pojištěná půjčka a Razdva půjčka.

Billa spouští aplikaci pro e-shop. Rozšiřuje i rozvoz

23. 4. 2024 | redakce Peníze.CZ

Billa spouští aplikaci pro e-shop. Rozšiřuje i rozvoz

Obchodní řetězec Billa dnes představil novou mobilní aplikaci, přes kterou si mohou zákazníci nakoupit na e-shopu.

E-shopy, na které jsou úřady krátké. Balando a spol. dál klamou zákazníky

23. 4. 2024 | Pavla Adamcová | 2 komentáře

E-shopy, na které jsou úřady krátké. Balando a spol. dál klamou zákazníky

Jmenují se podobně jako známé značky – třeba Balando, Joot nebo Bonky. Tváří se jako zavedený e-shop, ale přitom jen zprostředkují doručení z Číny. Chlubí se falešným oceněním od zákazníků.... celý článek

Partners Financial Services