Sociální sítě jsou platformy umožňující uživatelům vytvářet si osobní profily a komunikovat s ostatními uživateli. Jedná se o online platformy, které tvoří virtuální komunity. Sociální sítě umožňují mnoho funkcí, od soukromých chatů po veřejné příspěvky, sdílení fotografií, možnosti být součástí skupiny. Navzájem si uživatelé příspěvky mohou sdílet, komentovat a lajkovat.
Sociální sítě jsou používány i pro marketingové a propagační účely. Online marketing poskytuje řadu výhod, reklamy mohou být přesně zacílené a personalizované podle preferencí daného uživatele.
Aktuality | Pavla Adamcová | 23. 1. 2025 | 2 komentáře
![6 věcí, na které si dát pozor u finfluencerů. ČNB sepsala rady pro investory]()
Využívání informací, rad nebo názorů takzvaných finfluencerů může být riskantní a vést k nevhodným investičním rozhodnutím a ztrátám, varuje Česká národní banka v doporučení investorům, které zveřejnila na svém webu.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 24. 10. 2022
![Přiznali jste daně z internetových videí? Finanční správa rozjela kontroly]()
Někteří lidé, kteří provozují živé vysílání (streamování) nebo zveřejňují videa prostřednictvím platforem jako Twitch, YouTube a podobně, řádně nepřiznali – a tedy ani neodvedli – daň z příjmů. Zjistilo to Generální finanční ředitelství.
Co se děje | Petr Kučera | 9. 5. 2019 | 15 komentářů
![Mažu si tě z přátel. Banka končí na Facebooku, sklízí posměch]()
UniCredit se stane jedinou tuzemskou bankou pro běžné klienty, která nebude na největší sociální síti. Neznamená to ale, že by „všechny ty internety“ nejradši zakázala.
Analýza | Zbyněk Kuběj | 28. 1. 2016 | 3 komentáře
![Web je temné místo plné nástrah. Pojistíte se proti nim?]()
Kdo chvíli stál, již stojí opodál, praví klasik. I v jádru konzervativní instituce, jakými jsou pojišťovny, se čas od času snaží ukázat, že kráčejí s dobou. ČSOB Pojišťovna například právě uvedla na trh „pojištění internetových rizik“. Je to nástroj, který se stane v prosíťované době nezbytností, nebo spíš jen o marketingové gesto, kterým pojišťovna demonstruje, jak je in? Anebo něco mezi?
Rozhovor | Ondřej Tůma | 22. 8. 2015 | 8 komentářů
![Lubo Smid: Plastové platební karty nemají na trhu místo]()
Firma Luba Smida vyvíjí mimo jiné mobilní aplikace na placení. Proto v druhé části našeho povídání přijde řeč na to, jak budeme za pár let platit, jestli skončí bankovky a mince a jak obejít karetní společnosti s jejich poplatky.
Sloupek | Michal Kašpárek | 25. 7. 2014 | 5 komentářů
![Až moc dobře lubrikovaný život. Sbohem, Foursquare]()
Žádný spotřebitelský magazín České televize neudělal pro dobro a bezpečí spotřebitelů ani střípeček toho, co služba Foursquare. Jenomže z dobrého sluhy…
Sloupek | Michal Kašpárek | 22. 3. 2013
![Týdeník Agenda: obrys monster, která přijdou sežrat přizdisráče]()
Nový plagiátorský časopis je výbornou zprávou pro novináře a hlavně pro čtenáře. Dno laciného „zpravodajství“ už je obsazené a úniková cesta vede jen nahoru.
Když se řekne | Michal Chleboun | 26. 3. 2012
![Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát virtuální]()
Tak jako byste ve skutečném světě měli mít kus papírku, na kterém máte natištěné své jméno, název firmy a kontakty, a občas i nějaký ten leták, ve virtuálním světě, tedy na internetu, byste neměli zapomenout na totéž, transformované do plochy na monitoru. Kdo dnes nemá internetové stránky, jako by nebyl. Ale stránkami, výkladní skříní na internetu, to všechno teprve začíná.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 14. 1. 2012 | 9 komentářů
![Pavel Krčma: V čem tkví úspěch českých antivirů? Máme tendenci se ve všem šťourat]()
Kudy se dostane virus do vašeho počítače? Kde fungují burzy s přístupovými údaji k bankovním účtům a platebkám? Na tyto i další otázky o internetovém zločinu odpoví odborník na boj s ním: Pavel Krčma, šéf laboratoří antivirového software AVG, který z Brna dobyl svět.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 3. 6. 2011 | 3 komentáře
![Očima expertů: Kde hledat aktuální informace?]()
Někteří z nás bez aktuálních informací sotva dokážou žít. Přečtěte si, kde shánějí nejnovější informace významní zástupci světa českých médií, mediální experti a lidé z byznysu. Co čte nastávající šéf ČTK, Milan Fridrich z České televize, šéf tn.cz nebo Tomio Okamura a další?
Co se děje | Jan Boček | 1. 4. 2011 | 11 komentářů
![NAMEEE: Nová pyramida na tekutých píscích]()
Sociální sítě poskytují nové, uvěřitelné kulisy finančním pyramidám. Ty se teď objevují v novém kabátku, jako je česká kopie Facebooku jménem Nameee.
Rozhovor | Martin Komínek | 26. 10. 2010 | 1 komentář
![Manažerská štafeta: Martin Komínek zpovídá Martina Kasu]()
Martin Komínek, výkonný ředitel peníze.cz, a.s. si do pražské restaurace Rugantino II pozval Martina Kasu, který založil internetový obchod KASA.cz a letos ho prodal. Nedávno oznámil investiční vstup do internetového porovnávače cen Srovname.cz. Co ho k tomu vedlo a proč zrovna tento projekt?