Manažerská štafeta: Martin Komínek zpovídá Martina Kasu

Martin Komínek | rubrika: Rozhovor | 26. 10. 2010 | 1 komentář
Manažerská štafeta: Martin Komínek zpovídá Martina Kasu
Martin Komínek, výkonný ředitel peníze.cz, a.s. si do pražské restaurace Rugantino II pozval Martina Kasu, který založil internetový obchod KASA.cz a letos ho prodal. Nedávno oznámil investiční vstup do internetového porovnávače cen Srovname.cz. Co ho k tomu vedlo a proč zrovna tento projekt?

Martine, jaké jsou vaše plány s projektem Srovname.cz?

Od září působím jako strategický investor projektu Srovname.cz a mým cílem je primárně zefektivnění interních procesů a zhodnocení společnosti. Hodlám se zaměřit na hledání nových obchodních příležitostí a strategických partnerství projektu Srovname.cz. V horizontu jednoho roku je pak naším cílem pozice v top 3 mezi cenovými srovnávači v České republice. V nejbližší době připravujeme také několik nových služeb a naším cílem je např. i větší propojení projektu se sociálními sítěmi. Vize je vytvořit platformu srovnávající ceny zboží obohacenou o další informace o produktech, jako je např. hodnocení produktů uživateli, poradna, recenze, atd.

Jaký podíl jste ve firmě získal? Prozradíte, jaká byla hodnota této transakce?

Ve společnosti Srovname, s.r.o., která je provozovatelem internetové služby Srovname.cz, jsem získal 34% podíl. Jedná se o transakci v řádu milionů korun, ale finální výše investice bude závislá na dalším fungování projektu. Též máme definované success fee při exitu.

Investoři nakupují, aby prodávali. Jak dlouhé vidíte setrvání v pozici investora v tomto projektu?

Takto snadno se na investice nedá hledět. Každá investice je jiná. Čím více know-how investor přináší, tím více ho zajímá i strategie. To je můj případ v tomto projektu. Mým cílem je jednou celý projekt Srovnáme.cz prodat, ale pouze za předpokladu splnění cílů, které jsme si stanovili se současným vedením. Vidím potenciální kupce jak vertikální tak horizontální, ale s nikým v tuto chvíli aktivně nevyjednávám, ačkoliv se již nabídky objevily. Už jsem si zvykl, že v tomto oboru platí více než jinde - nikdy neříkej nikdy.

Martin Kasa

Martin Kasa je zakladatelem internetového obchodu KASA.cz, který v roce 2003 rozšířil působnost na Slovensko a dále do Polska, Německa a Maďarska. Po deseti letech společnost v roce 2010 prodal strategickému investorovi a odstoupil z jejího vedení. Martin Kasa je místopředsedou předsednictva Asociace pro elektronickou komerci (APEK). V současné době působí jako soukromý investor v oblasti technologií a vyhledává nové investiční příležitosti pro zhodnocení nabytých zkušeností. Martin Kasa je ženatý, má jednu dceru a ve volném čase se věnuje volejbalu, golfu, technologiím a rodině.

Co tento projekt srovnávače cen obecně uživatelům nabízí?

Podle průzkumu Srovname.cz stráví zákazník při separátním hledání na několika internetových obchodech zhruba 30 minut u internetu. Pokud využije porovnávací server jako je např. Srovname.cz, může se doba strávená u internetu výrazně zkrátit. Drtivá většina českých uživatelů internetu zatím stále při nakupovaní na internetu a hledání zboží navštěvuje velmi zdlouhavě jednotlivé e-shopy, které zná, a složitě si porovnává ceny hledaného produktu před tím, než se rozhodne pro nákup.

Co se týče projektu Srovname.cz, tak je na trhu od roku 2006, kdy vznikl jako jeden z prvních katalogových porovnávačů cen u nás. Dnes srovnává zhruba 50 000 položek zboží z více než tisícovky obchodů na českém internetu. V rámci srovnání cen uvádí např. i délku dodací lhůty a certifikáty kvality obchodů. Zaměřuje se především na ceny elektroniky a domácích spotřebičů, ale srovnává i ceny výrobků dalších kategorií, jako jsou sport, zdraví nebo krása. Registrovaným uživatelům nabízí Srovname.cz možnost hlídání ceny vybraného výrobku a automatické upozornění, pokud cena dosáhne určité hranice. Uživatelé můžou hodnotit obchody i zboží a ti, kteří se zaregistrují přispívat do diskusních fór a recenzí zboží.

Kdo jsou hlavní konkurenti Srovnáme.cz?

Na konkurenci se příliš neohlížím a nikdy jsem to nedělal ani v předešlých projektech. Každý má jiné zdroje, možnosti a cíle. Jediným mým cílem je maximální efektivita a kvalitní služba pro zákazníky. Ale abych odpověděl, tak mezi cenovými srovnávači vidím dva velké hráče na trhu a to Zboží.cz od Seznamu a Heureka.cz.

Děkuji za rozhovor a přeji hodně úspěchů, nejen v tomto projektu.

Děkuji za pozvání.

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

-5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů

A tohle už jste četli?

Hledáte dobrý internetový obchod? Podívejte se, zda má spotřebitelský audit

31. 5. 2010 | František Mašek

Hledáte dobrý internetový obchod? Podívejte se, zda má spotřebitelský audit

Nenaletět podvodníkům, nebo vyhnout se zbytečným potížím, může být, hlavně u obchodů přes internet, obtížné. Jedno z vodítek, jak si mezi nimi správně vybrat, nabízí Spotřebitelský... celý článek

Nakupujete v zahraničí online? Máte stejná práva jako při nákupech doma.

12. 4. 2010 | František Mašek

Nakupujete v zahraničí online? Máte stejná práva jako při nákupech doma.

Řadu věcí koupíte levněji v zahraničí. Od loňska máte i při těchto nákupech přes internet stejná práva, jako byste nakupovali v Česku. Pokud se při reklamaci dostanete do potíží, pomůže... celý článek

Neuznali vám reklamaci? Obraťte se na znalce.

24. 2. 2010 | František Mašek | 26 komentářů

Neuznali vám reklamaci? Obraťte se na znalce.

Při rozhodování o oprávněnosti reklamací na rozlepené boty, vady textilu, nebo jiných výrobků, vám může pomoci soudní znalec. Za posudek musíte zaplatit, ale při úspěšné reklamaci se... celý článek

Jak bezpečně nakupovat dárky na internetu

10. 12. 2009 | Věra Tůmová | 1 komentář

Jak bezpečně nakupovat dárky na internetu

Češi letos budou nakupovat vánoční dárky na internetu více než kdykoliv před tím. Ušetří tím čas i peníze. S nakupováním na internetu je spojeno i několik rizik. Přinášíme osm rad,... celý článek

Internetová populace pomalu mění zvyky při nakupování

19. 2. 2009 | Věra Tůmová | 7 komentářů

Internetová populace pomalu mění zvyky při nakupování

Nákupy na internetu jsou pro Čechy stále ještě exotické. Z celé populace se k nim odhodlá jen zlomek obyvatel, a když už, platí dobírkou. Platby kartou jsou pro obchodníky kvůli bankám... celý článek

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.