Očima expertů: Kde hledat aktuální informace?

Ondřej Tůma | rubrika: Očima expertů | 3. 6. 2011 | 3 komentáře
Očima expertů: Kde hledat aktuální informace?
Někteří z nás bez aktuálních informací sotva dokážou žít. Přečtěte si, kde shánějí nejnovější informace významní zástupci světa českých médií, mediální experti a lidé z byznysu. Co čte nastávající šéf ČTK, Milan Fridrich z České televize, šéf tn.cz nebo Tomio Okamura a další?

Bez aktuálních zpráv ani ránu

Ne nadarmo se říká, že není nic staršího než včerejší noviny. A rychlost přenášení informací se díky elektronickým médiím ještě zvýšila, až neuvěřitelně. Tento fakt ovlivňuje sociální návyky lidí po celé planetě. Pro mnoho z nich začíná každé ráno tím, že zapnou počítač a podívají se na internet, co je ve světě nového. Někdo si raději dopřeje četbu novin u snídaně při konzumaci kávy. Mnozí z nás hledají aktuální informace také při cestě do práce na svých mobilech, tabletech a čtečkách. Společné večeře v rodinném kruhu často probíhají u televize při sledování zpravodajských relací a někdo zase neulehne na lože bez toho, aby zkontroloval, co dělají přátelé na Facebooku nebo na Twitteru. Média a zpravodajství zkrátka neodmyslitelně patří k našemu životu.

Převálcují elektronická média ta tištěná?

Propojeno!

Na konci letošního března zpoplatnily přístup na svůj web The New York Times. Nebyly první a nejspíš ani poslední. Co si naši experti myslí o zpoplatňování zpravodajských webů?

Očima expertů: Mělo by se zpoplatnit internetové zpravodajství?

Existují názory, že elektronická média budou mít na svědomí zánik médií tištěných. Někteří odborníci ale oponují tím, že se s rozvojem elektronických médií jenom změní obsahová struktura novin a časopisů, které budou reagovat cílením na kvalitu informací. Větší prostor podle nich dostanou například nadčasová témata a analytické komentáře. Aktuální zpravodajství bude především doménou internetu, televize a rozhlasu. Mnoho mediálních kritiků ale upozorňuje na to, že rozvoj elektronických médií vede naopak k větší povrchnosti zprostředkovaných informací. Mediální obsah musí za každou cenu zaujmout na první pohled a často jsou k tomu využívány různé zábavné prvky a zjednodušení, která devalvují informační hodnotu. Vzniká jakési nepřehledné tržiště, kde trhovci halasně vychvalují své zboží, kde je snadné zabloudit a kde člověk musí opravdu důkladně vybírat, aby se dostal ke kvalitním informacím.

Přečtěte si, jaká média při získávání aktuálních informací využívají námi oslovení experti. Rovněž nás zajímalo, v čem jim vyhovují právě ta, kterým dávají přednost.

DANIEL DOČEKAL

novinář, mediální odborník

Daniel Dočekal - novinář, mediální odborník

Využívám takřka výhradně internetová média. Zhruba z dvaceti procent česká, jinak výhradně zahraniční. V souhrnu jde zhruba o osm set zdrojů, řada z nich je čerpána přes RSS a podobné metody a velkou roli v tom má tablet, který umožňuje informace získávat kdykoliv, kdekoliv a včas. Velmi důležitá při získávání informací pro mě jsou sociální média – Twitter a Facebook, kde se řada informací objeví ještě dřív než v médiích. Česká média mají, většinou, velmi značné zpoždění za čímkoliv a bohužel jejich kvalita dosti kulhá.

MILAN FRIDRICH

výkonný ředitel nových médií v České televizi

Jde o to, jaké informace zrovna hledám; zprávy z ČT24, sleduji ale rovněž iDnes.cz, Aktuálně.cz, Novinky.cz, večerní zprávy na jiných televizích, čtu denně čtvery seriózní noviny a dva bulváry. Jsem šestnáct let v branži, a tak jsem zvyklý neustále sledovat informace z více zdrojů a formátů, co se děje a jaké je aktuální mediální dění.

KATEŘINA HRUBEŠOVÁ

výkonná ředitelka Sdružení pro internetovou reklamu

Aleš Michl - ekonom, analytik týmu Raiffeisenbank

Internet. Je globální, dostupný a kombinuje v sobě noviny a televizi.

PETR KOUBSKÝ

analytik a konzultant v oboru informačních technologií 

Sociální sítě, čtečku s cca 400 stále doplňovanými RSS feedy, Google, BBC World Service a časopis The Economist.

PAVEL KRBEC

ředitel internetu a ostatních interaktivních služeb TV Nova

Pavel Krbec

Využívám tn.cz, Televizní noviny, mediar.cz, CNN, Skynews, theregister.co.uk, Wired a odkazy svých přátel z Facebooku.

JIŘÍ MAJSTR

Anketa

Která z osobností vás svým názorem nejvíce zaujala?

budoucí generální ředitel ČTK

Jiří Majstr

Samozřejmě, že používám primárně zpravodajské servisy ČTK, které zahrnují různé individuálně nastavené výběry, včetně českých novin. Je to pro mě ověřené, rychlé a spolehlivé zpravodajství. Názory si vytvořím sám – to co potřebuji, jsou fakta. Kritéria pro výběr zdrojů mám jen dvě: názory musejí být inspirativní a fakta musejí být ověřená.

Jinak sleduji především v elektronické podobě, v počítači, na tabletu, v mobilním telefonu, v televizi nebo v Kindlu: servis Reuters, BBC, Guardian, The Daily Telegraph, Finacial Times, New York Times, The Washington Post, LA Times, The Economist, anglický Spiegel, anglický Le Monde diplomatique, z televizí ČT24, TA3, BBC, Al-Džazíru, Sky News, CNN. Vývoj novinek sleduji také na Twitteru, prostřednictvím různých výběrů do čtečky Kindle a výběrem kvalitních kontaktů i na Facebooku, kde mne stejně jako „moji“ lidé na Twitteru informují o spoustě věcí, které bych jinak propásl. A v odborných pohledech sleduji třeba Mediář, Digizone, Cyberjournalist, Niemanlab, Technorati, blog Toma Glocera (šéfa Reuters), Editors Weblog, blog Jeffa Jarvise, Journalism.org a jako třešničku třeba podcasty Marka Kermoda o filmech, podcast BBC The News Quiz (uvolňující a sžíravá politická satira) nebo videopodcasty o fotografii, třeba Lightroom Killer Tips nebo Photoshop User TV.

ALEŠ MICHL

ekonom, analytik týmu Raiffeisenbank

Aleš Michl - ekonom, analytik týmu Raiffeisenbank

Mám rád Dilberta.

TOMIO OKAMURA

viceprezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur

Tomio Okamura - vícepreziden Asociace českých cestovních kanceláří a agentur

Pro všeobecné informace využívám pouze elektronická média, vyhovují mi rychlou přístupností a možností si zároveň na internetu dohledat i další doplňující detaily. Na sledování televize či pravidelné poslouchání rozhlasu nemám čas. Co se týče odborných informací z cestovního ruchu, tam využívám především zahraniční odborná periodika, mnoho informací také čerpám z analýz a průzkumů naší Asociace českých cestovních kanceláří a agentur a Evropské asociace cestovních kanceláří (ECTAA), kde se jedná především o legislativně-právní záležitosti. Většinou je vše také elektronickou formou.

FILIP ROŽÁNEK

vedoucí redakce ČRo Internet

Internetové zpravodajství, ČT24 a rozhlasové zpravodajství na mobilu (m.rozhlas.cz). Jejich společným znakem je rychlost, nabízejí aktuální dění prakticky v přímém přenosu. Nikdy jsem nebyl typ člověka, který by čekal na večerní hlavní zprávy, nebo si v dnešních novinách četl včerejší události a věštby z křišťálové koule, jak to bude zítra.

JAN TRAXLER

ekonom, ředitel FINEZ Investment Management

Jan Traxler - ekonom, ředitel FINEZ Investment Management

Na aktuální data z finančních trhů využívám klasické zdroje – Reuters, Bloomberg, Morningstar. Daleko důležitějším zdrojem informací, nebo spíše inspirace a myšlenek, jsou pro mě názory zkušených matadorů, jako jsou Warren Buffett, Jeremy Grantham, Mark Mobius, Marc Faber, Donald Coxe, Doug Casey, David Rosenberg a mnoho dalších.

Jaká média využíváte k získávání aktuálních informací? Dáváte přednost tištěným, nebo elektronickým médiím?

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 3 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Očima expertů: Věčný problém korupce při veřejných zakázkách

27. 5. 2011 | Ondřej Tůma | 13 komentářů

Očima expertů: Věčný problém korupce při veřejných zakázkách

Co dostává Čechy na stránky světového tisku? Můžeme se chlubit hokejem a cizím (chilským) perem. A tím, jak výjimečně dobře se u nás daří korupci. Živnou půdou korupce jsou v ČR veřejné... celý článek

Očima expertů: Slevových serverů je příliš mnoho!

20. 5. 2011 | Ondřej Tůma | 9 komentářů

Očima expertů: Slevových serverů je příliš mnoho!

Může se na českém trhu udržet tak velký počet slevových serverů? Jak se obrovské množství nabídek promítne na kvalitu služeb? Námi oslovení experti se shodli na tom, že současný stav... celý článek

Očima expertů: Práce v Německu? Nein, danke!

13. 5. 2011 | Ondřej Tůma | 171 komentářů

Očima expertů: Práce v Německu? Nein, danke!

Od 1. května se otevřel pracovní trh v Německu a Rakousku občanům osmi států, které v roce 2004 vstoupily do Evropské unie. Exodus českých pracovníků za lepšími podmínkami se však čekat... celý článek

Očima expertů: Umí firmy v ČR budovat image své značky?

29. 4. 2011 | Ondřej Tůma | 6 komentářů

Očima expertů: Umí firmy v ČR budovat image své značky?

Firmy v České republice v budování svých značek značně pokulhávají. Často jim je vytýkáno, že nedokážou se svými zákazníky pracovat. Přečtěte si, jak se na tuto problematiku dívají... celý článek

Očima expertů: Mělo by se zpoplatnit internetové zpravodajství?

8. 4. 2011 | Ondřej Tůma | 2 komentáře

Očima expertů: Mělo by se zpoplatnit internetové zpravodajství?

Mnoho světových zpravodajských serverů již zpoplatnilo svůj obsah. Nedávno se přidal web slovutných New York Times. Bude se platit za obsah všech zpravodajských serverů? I u nás? Přečtěte... celý článek

Partners Financial Services