Case study - Skanska

redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2003

Podpora prodeje bytů projektu Terasy Červený Vrch na Peníze.CZ.

case study Skanska - anketa

Na podzim loňského roku využila Skanska poprvé ve větším měřítku internet jako reklamní médium. Cílem pilotní kampaně bylo podpořit prodej bytů projektu Terasy Červený vrch. Jak se ukázalo, bylo to velmi dobré rozhodnutí - skoro celá polovina těch, kdo si závazně rezervovali a koupili byt, se o nabídce dověděla právě na internetu.

"Jedním z prvních impulsů pro tuto kampaň byla nabídka serveru Peníze.CZ. Struktura uživatelů se shodovala s cílovou skupinou našeho projektu a k dispozici byla řada atraktivních reklamních formátů, které se daly dobře využít pro náš záměr," popisuje vznik kampaně Lucie Drsová z odboru marketingu divize Project Development Skanska.

Kampaň využívala hypertexty, direct mail a komerční prezentace. Vedle těchto prvků se objevovaly další, méně obvyklé formáty (ankety či reklamní boxy). Jako velmi zajímavé se ukázaly ankety na homepage. Umožnily prostřednictvím otázky a několika variant odpovědí představit projekt, a co je maximálně důležité, přivedly hlasujícího k přemýšlení o prezentovaných výhodách projektu Terasy Červený Vrch.

case study Skanska - reklamní box

Při sestavování kampaní hrálo velkou roli cílení. Hypertexty byly umístěny v sekci Hypotéky, kam lidé přichází řešit otázky spojené s financováním bydlení, reklamní box byl zařazen do tématické sekce Život, a to přímo do stran věnujících se problematice bydlení. Reklamní prvky použité v projektu pravidelně vykazují velmi kvalitní click rate. Abychom však mohli mluvit o kampani jako o skutečně efektivní, byla nutná analýza i na straně zadavatele.

case study Skanska - graf IP adres

Z výzkumu mezi zájemci o byty v komplexu Terasy Červený Vrch vyplynul pro internet velmi pozitivní závěr - polovina zákazníků, kteří si koupili či vážně rezervovali byt, se o Terasy Červený vrch začala zajímat na základě komunikace na internetu. Při přepočtu výdajů vynaložených na internetovou kampaň na počet prodaných bytů se náklady pohybují hluboko pod reklamou tiskovou, kterou IPS Skanska pro komunikaci projektu také využila. "Úspěšnost kampaně je viditelná i na statistikách návštěvnosti našeho webu www.skanskareality.cz. Lidé, kteří se k nám poprvé dostali prostřednictvím reklamních prvků na jiných serverech, se nyní vrací přímo a sami aktivně vyhledávají informace o našich dalších projektech," doplnila Drsová.

V případě propagace projektu Terasy Červený Vrch se internet ukázal jako velmi efektivní reklamní nástroj. Pozitivní zkušenosti získané realizací této kampaně využívá Skanska i letos. Internet zahrnuje do komunikace všech nových projektů.

Průměrné výsledky prvků využívaných
na serveru Peníze.CZ
prvek průměrný výsledek
hypertext v sekci hypotéky click rate 1,7%
anketa na homepage 3127 hlasů
box v sekci bydlení click rate 3,6%

Jakou cenu má vaše nemovitost?

Jakou cenu má vaše nemovitost?

Získejte na pár kliknutí jediná certifikovaná data o realitním trhu a rozhodujte se na základě správných informací.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-4
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Vyplňte si daňové přiznání k dani z příjmů online. Hotovo máte za 10 minut. Cena 249 Kč. Garantováno daňovým poradcem.

DníHodinMinutVteřin

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

Zjistěte tržní cenu nemovitosti i výši nájmu

Odborným garantem této služby je Quantum reality - realitní kancelář Praha

A tohle už jste četli?

Rekordní pokuty dodavatelům energií. Úřad sebral i licenci

10. 3. 2025 | Petr Kučera

Rekordní pokuty dodavatelům energií. Úřad sebral i licenci

Energetický regulační úřad (ERÚ) v loňském roce uložil pokuty v celkové výši 14,3 milionu korun za zakázané praktiky proti spotřebitelům. „Jedná se o rekordní částku za více než dvacetiletou... celý článek

Nová čísla o hypotékách: Rozdíly mezi bankami a fixacemi rostou

7. 3. 2025 | Petr Kučera | 1 komentář

Nová čísla o hypotékách: Rozdíly mezi bankami a fixacemi rostou

Průměrná nabídková sazba nových hypoték klesla na 5,05 % p. a., zatímco před měsícem byla 5,11 % a před rokem 6,37 %. Ukazuje to statistika Swiss Life Hypoindex k 5. březnu.

Víc a dráž. Kolik se v Česku prodá bytů a kde jsou nejlevnější

4. 3. 2025 | Milan Roček | 1 komentář

Víc a dráž. Kolik se v Česku prodá bytů a kde jsou nejlevnější

Rok 2024 přinesl na český realitní trh výrazné oživení a dynamiku. Po období stagnace v předchozích letech se trh s nemovitostmi rozběhl na plné obrátky, což se projevilo jak v počtu... celý článek

První banka zlevňuje hypotéky pod 4 %. Když vám stačí tři pětiny

3. 3. 2025 | Petr Kučera | 2 komentáře

První banka zlevňuje hypotéky pod 4 %. Když vám stačí tři pětiny

Moneta Money Bank dnes snížila úrokové sazby hypoték u všech nabízených fixací o deset bazických bodů. V kampani tak může lákat na to, že jako první banka zlevnila nejvýhodnější nabídku... celý článek

Dotace na bydlení: Jak se změnila pravidla Nové zelené úsporám

27. 2. 2025 | Gabriel Pleska | 1 komentář

Dotace na bydlení: Jak se změnila pravidla Nové zelené úsporám

Až 500 tisíc korun na zateplení a další dotace na fotovoltaiku, vytápění nebo hospodaření s vodou. Nová zelená úsporám má nová pravidla. S jednodušším podáváním žádostí a hlavně: s... celý článek

Zjistěte zdarma cenu fotovoltaiky pro váš dům

Nezávislý srovnavač fotovoltaik Řešímto.cz

Partners Financial Services