|
Petr Bednář, Ringier
Homepage vypadá docela dobře, ale velmi mi na ní vadí pop-up okno s autoinzercí. To navíc vyskakuje při každém návratu na HP. Po kliknutí na položky na HP je trochu podivné, že některé mě přenesou přímo na konkrétní stránku, ale jiné ještě zobrazí podmenu, a teprve po volbě v něm mě pustí dál. Po proniknutí do webu ale musím říct, že je graficky i obsahově poměrně chudý. Výroční zpráva je naposledy za rok 1999, kalkulačka je momentálně mimo provoz. Čitelnost textů snižuje to, že veškeré menu je nahoře, a text je roztažen přes celou šíři obrazovky. Z textu se tak stávají ošklivé dlouhé cancoury. |
|
|
Pavel Daniel, Marketing & Media
Tolik jsem ani nečekal - pop up reklama, dynamická hopemage, která zaujme, netradiční design. Hm, na první spatření rozhodně jednička… Ale na to druhé už to tak veselé není. Reklamu chápu, jen nevím, proč je bez nějakého upozornění v nabídce CAC Leasing na mobil zdarma logo společnosti McDonalds. U Eurotelu by to s ohledem na avizovaný produkt nemělo být tak těžké uhodnout, ale... Navigace celého webu CAC Leasing je vcelku jednoduchá, absolutní výhradu mám však ke grafické podobě podstránek. Oceňuji sice netradiční design a logotyp písma včetně barevného uspořádání, ovšem v celku působí pak podmenu jako nedodělek. Obsahově se CAC také příliš nevyznamenal - nefunkční kalkulačka (což je fatální), žádné fungující ("živé") odkazy na své dceřinné společnosti, vnitrofiremni zajímavosti uložené pěkně v nitru webu...O aktualizaci dat a tiskových zpráv ani nehovořím. Postrádal jsem také nějaké odkazy a možnosti uzavírání tzv. cross-produktů, navazujících na skupinu Komerční banky, jejíž je CAC členem (navíc dokonce i s funkčním odkazem). Web CAC jde určitě správnou cestou, jen je třeba pozabíjet ještě některé mouchy, které mu ztrpčují život. |
|
|
Vladimír Iliev, iStrategie
CAC Leasing je zajímavý web z hlediska grafického. Trocha více informací by mu ovšem neškodilo. Jako veliký informační "průšvih" chápu nefunkční leasingovou kalkulačku. Bolestný až drásavý pocit máte ze sekce leasing ojetých automobilů... najdete úplně zbytečné zdvojení navigační lišty... v galerii automobilů pak nějaké fotografie vůbec chybí, přestože na ně vede link "ukázat" (túhle). Co ovšem zde nechybí je link na leasigovou kalkulačku, která snad kdysi byla, ale dnes už prostě není. Takový je život. V sekci produktů je hezké srovnání jednotlivých sazeb pojišťoven.. ale zase je zde svízel. Přestože CAC Leasing tvrdí, že nabízí možnosti hromadných smluv, ani jeden vzor takovéto smlouvy na webu nenajdete. Nedej bůh, abyste chtěli uzavřít tuto smlouvu on-line nebo alespoň odeslat formulář jako přípravu na "pokec" s poradcem. Takových služeb se zde nedočkáte. Trochu menší, dalo by se řicí až "roztomilá" blbůstka, je naivní navigace v sekci Kontakty. Je hezké, že jsou jednotlivá obchodní místa vyfocená, myslím si však, že zázníkům více pomůže mapka, jak se tam dostanou, než jak ten objekt vypadá. (Neškodila by alespoň poznámka: Mapu města sebou). |
|
|
Pavel Janeček, Pioneer
Web poskytuje základní informace pro zájemce o leasing. Čekal bych poněkud detailnější informace. V této formě se jedná o prostou elektronickou verzi tištěných marketingových materiálů. Navigačně je web přehledný, postrádám pouze přímý návrat na titulní stránku. V roletových menu mi vadí fontová nejednotnost, textová část používá bezpatkové písmo, ale v písmu v položkách se objevuje patkový řez. Proč? Toto menu se rovněž špatně vypořádává se situací, kdy má pod sebou formulář (viz např. vyhledávání obchodních míst). Kalkulačka leasingových splátek je bohužel nefunkční. Přitom se jedná o jednu z funkcí, která by v této el. příručce byla více než vítaná. Zajímavou částí je bazar ojetin, kde by mohla být poměrně dobrá záruka původu vozidla. Fotografie automobilů v separátním okně by si zasloužily okno s minimalizovaným ovládáním - nikoliv tedy okno standardní. Na závěr mi zbyl "Tip dne", který trpí krajně nevhodnou typografickou úpravou. Celkově tedy nic moc, ale výsledek vcelku očekáváný, vzhledem k propojení CAC Leasing a Komerční banky. |
|
|
Martin Jaroš, Český Mobil
Velká škoda, že slibný dojem z graficky atraktivního webu je ihned pokažen absencí důležitých informací. Když kliknete na kalkulačku, objeví se omluva, že se momentálně pracuje na nové verzi. Co je vám potom platné, že vizuál kalkulačky je pěkně zpracovaný? Když kliknete na další obří nabídku na titulní stránce - Pro obchodní partnery - objeví se čtyři strohá slova, která vám nabídnou jen stažení mystického souboru fordeal.exe (!). Na stránce samotné není nic. Promarněná šance, řekl bych. |
|
|
Petr Nešpůrek, ARBOmedia
Hlavní stránka CAC je velmi graficky povedená. Obrázky, písmo, barvy .., to vše se mi libí. Proč jen tam musí být ten pop-up, který tam je i při zpětném skoku ze sekce na HP? Navíc se po prokliknutí okna dostanu na bílou stránku bez obrázků s opravdu nevhodným fontem, který je dále charakteristický pro celý web.
Orientace na webu z HP je dobrá. Tedy až na "produkty", kde se odkazy trochu nešťastně překrývají. V "profilu společnosti" bych na sklonku roku 2001 očekával i loňskou výroční zprávu. V "obchodních místech" se pak rolovací menu "profil společnosti" překrývá s menu na výběr obchodního místa. V sekci "produkty" jsem našel obrázkové schéma toho, jak Vám CAC Sherlog zachrání Váš nový vůz. To bych snad lépe nakreslil i já :) V případě prokliku z "bazaru" na leasingovou kalkulačku na nás čekají hned 2 překvapení - dvojí menu a neexistující kalkulačka. To druhé bych u takové leasingové společnosti jako je CAC opravdu nečekal.
Celkově bych doporučoval stránky zpestřit více obrázky a snad i změnit styl písma. Drobné nedostatky v programovaní si myslím, že lze opravit poměrně jednoduše. Kdyby tak vše bylo ve stylu HP... |
|
|
Jan Rosenauer, Český rozhlas
Hned na pěkné úvodní stránce získávám přehled, co se na serveru dozvím - a není toho málo. Zároveň na mne vyskočí malé okno s upoutávkou na aktuální akci. Ze stránek, na kterých se dobře orientuje, se dovídám plno informací o společnosti (i když výroční zpráva za loňský rok stále ještě není), obchodních místech či nabízených produktech. Můžu se podívat do nabídky bazaru - vozů a strojů, které společnosti zůstaly. Škoda, že nefunguje kalkulačka leasingu, na nové se prý pracuje.
Poměrně pěkné a přehledné stránky mají i několik další chyb: některé odkazy se zbytečně otevírají v nových oknech, občas něco nefunguje (obrázky v bazaru v Netscapu). Hned úvodní stránka hlásí chybu ve scriptu. Ale kladný dojem, který ze stránek mám, mi to nekazí. |
|
|
Klára Ujčíková, Aliatel
Úvodní stránka mě relativně mile naladila. Dojem z "vnitřku" webu mě naladil zcela nemile - strohé grafické řešení, obsáhlé texty s nesourodou strukturou, nebo naopak absolutní obsahová strohost (místy bych to nazvala i neslušnou strohostí). Chtěla jsem se vrátit na vstupní milou stránku, bohužel cesta zpět vedla pouze přes nové načtení stránek. Z obsahového hlediska mě zaujal pouze seznam ojetých vozidel, kde bohužel jako třeba u tiskových zpráv chybí e-mail. Myslím, že řešení stránek této společnosti by stálo za ZMĚNU. Radikální. |
|
|
Milan Vacík, Ami Communications
Jsou to hezké stránky, stejně jako stránky ostatních leasingových společností. Nezbývá tedy než hledat drobné nedostatky: Vadí mi nefunkční kalkulačka - "aktuální verzi" už připravují několik týdnů. Začínám také mít dojem, že většina hodnocených společností přestala vydávat výroční zprávy v roce 1999. Že by odevzdanost konce milénia? Jinak ale, jak říkám, hezké stránky. |
|
|
Petr Vyhnálek, Globus
Poněkud netradiční pojetí domovské stránky mne docela zaujalo. Zjistil jsem ale, že po jejím opuštění už jí nikdy nespatříte.... Tak nevím, zda není trochu nadbytečná. Decentní minimalistická grafika a jednoduché ovládání vás bude provázet celou prezentací. Občas bych vytkl absenci tlačítka pro návrat zpět, občas textově příliš obsáhlé stránky.
V součané době nefunkčí leasingová kalkulačka mi neudělala radost. Asi bych odkaz na ní dočasně schoval. Zrovna tak jsem nenalezl výroční zprávu za rok 2000.
Obsahově stránky asi kopírují tištěné materiály, chybí mi trochu internetového koření… |
|
Mezi porotce patří také také Viera Lukáčová z Českomoravské stavební spořitelny a Tomáš Řehák ze společnosti Run Interactive. Jejich hodnocení zde však chybí pro přílišnou zaneprázdněnost. |
Už jste někdy surfovali stránkami CAC Leasing? Nezabloudili jste tam? Pomohly vám stránky v něčem? Svěřte se nám se svými zážitky. |