Recenze | Vojtěch Dobeš | 11. 8. 2022
![]()
„Jedna Fabia“ se občas používá jako základní jednotka pro přiblížení, jak je něco drahé. Většina lidí si ale nepředstavuje, že by měla být za půl milionu korun. Zvlášť pokud jde o základní motorizaci s tříválcem bez turba. Testovaná Fabia 1.0 MPI ale ceníkovou cenu přes půl milionu měla.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 3. 12. 2021 | 9 komentářů
![]()
Když jsme testovali původní verzi, nazvali jsme ji „snem českého manažera i chalupáře“. Teď je tu inovovaná verze. Kromě faceliftu přichází především s benzinovým motorem místo původního naftového. Dokáže i bez něj okouzlit svou všestranností?
Aktuality | Jiří Hovorka | 26. 8. 2021 | 1 komentář
![]()
Zákazníci e-shopu Alza.cz a přepravních společností Dodo a Zásilkovna mohou nově využít doručování do kufru svých aut. Zmíněné firmy spustily ve spolupráci se Škodou Auto pilotní projekt, který potrvá do konce roku 2021.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 20. 8. 2021 | 24 komentářů
![]()
Jen málo aut je pro český trh tak důležitých jako Škoda Fabia. Pro soukromé zákazníky dost možná žádné. I přes svoje malé rozměry se v Česku stala ztělesněním „minimálního univerzálně použitelného auta“, které může posloužit jako cokoliv od služebáku po rodinný vůz. A samozřejmě také měřítkem velkých částek, které se s oblibou vyjadřují v tom, kolik by za to či ono bylo Fabií. Teď se budou muset měřítka posunout, protože nová Fabia je dražší. Ale zároveň se posunula mnohem blíže onomu „univerzálnímu autu“, vyrostla a stala se mnohem dospělejší.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 7. 2021 | 8 komentářů
![]()
Auta z Mladé Boleslavi byla v Česku vždycky symbolem dostupného vozu a cena milion korun zase symbolem vozu opravdu nedostupného. Dvě nejdražší verze nejprodávanější Škodovky, Octavia Scout a Octavia RS, sice nestojí milion v základu, ale s trochou výbavy se přes něj přehoupnou velice snadno. Může být Octavia za milion dobrý obchod?
Komentář | Vojtěch Dobeš | 18. 8. 2020 | 110 komentářů
![]()
Mateřský Volkswagen chce změnit směřování Škody Auto. A Českem proběhla vlna odporu: zlí Němci už nedovolí Škodovce stát se českým BMW. Ve skutečnosti bychom možná měli být za změnu rádi – ať jako zákazníci domácí automobilky, nebo lidé víc či míň ekonomicky závislí na její prosperitě.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 10. 3. 2020 | 5 komentářů
![]()
Ještě před pár lety byla elektrická auta jen hračkou pro nadšené podivíny. Teď se zdá, že přichází úsvit elektrického věku. A domácí automobilka nechce zůstat stranou.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 12. 2. 2020 | 7 komentářů
![]()
Už od časů „škodovky stovky“ se zahrádkou na střeše, spoilerem a s nálepkou Castrol se základní chutě typického českého tatíka od rodiny nezměnily. Základem je praktické auto, se kterým dojede na chalupu nebo sjezdovku. A potřebuje se také opájet pocitem, že je na dálnici nejrychlejší a ukázat, že na to má. Splňuje současná nejdražší Škodovka všechny tyto požadavky?
Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 11. 2019 | 20 komentářů
![]()
Vypadá trochu jako auto do terénu: je vyšší než hatchback či kombík, ale má poháněnou jenom jednu nápravu. Sám výrobce tvrdí, že je vhodné do města. Proč si takového křížence koupit? Má móda zvýšených aut nějaký smysl? Nová Škoda Kamiq je důkazem, že ano.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 16. 3. 2012 | 13 komentářů
![]()
Co vás napadne za firmu, když se řekne Švédsko? IKEA, Volvo, vodka Absolut? A jaká firma či značka by mohla vytanout cizinci, když se řekne Česko? Ptáme se ekonomů Pavla Kohouta, Petra Macha, či Lukáše Kovandy, ale i politologa Jiřího Pehe a dalších osobností, kdo podle nich „vzorně reprezentuje“ Česko.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 11. 1. 2012 | 1 komentář
![]()
Rok 2011 si většina automobilových značek včetně Škody odškrtla coby úspěšný. A vděčí tomu za odbyty ve světě i v Česku. Tuzemská výroba nových vozů dokonce loni trhala veškeré rekordy.
Komentář | Michal Kašpárek | 26. 8. 2011 | 4 komentáře
![]()
Ať už si voliči v poslední dekádě vybrali, že chtějí jezdit levnou dacií nebo luxusním volvem, všechny reformy připomínaly lepení dílů z těchto aut na starého favorita. Státní správa drandí ve dvacet let starém modelu a chybí odvaha definitivně ho poslat do šrotu.
Co se děje | Petra Dusová | 17. 5. 2011 | 28 komentářů
![]()
Způsobů, jak si vydělávat, je jistě nekonečně. Málokdo z nás je však uhlobaronem či rentiérem, většina nás patří do jedné z následujících tří skupin: státní zaměstnanec, zaměstnanec soukromé firmy či osoba samostatně výdělečně činná. Máme rovné šance, nebo je někdo nespravedlivě zvýhodněn?
Očima expertů | Ondřej Tůma | 29. 4. 2011 | 6 komentářů
![]()
Firmy v České republice v budování svých značek značně pokulhávají. Často jim je vytýkáno, že nedokážou se svými zákazníky pracovat. Přečtěte si, jak se na tuto problematiku dívají osobnosti ze světa byznysu a reklamy.
Publicistika | Luboš Palata | 19. 4. 2011 | 6 komentářů
![]()
Mladoboleslavská Škoda Auto je nejúspěšnější automobilkou celé postkomunistické Evropy. Otázkou však je, zda jí to do budoucna vydrží.
Co se děje | Ondřej Tůma | 2. 11. 2010 | 1 komentář
![]()
Mladoboleslavskou automobilku Škoda Auto čekají v příštích letech výrazné změny. Koncern Volkswagen Group by se škodovkami rád prorazil v Číně a Rusku. V plánu je také několik nových modelů.
Co se děje | Ondřej Tůma | 22. 10. 2010 | 5 komentářů
![]()
Úspěchy automobilky Škoda Auto jsou trnem v patě koncernu Volkswagen Group. Zvýšení prodeje škodovek totiž jejich výrobce VW paradoxně finančně poškozuje. Vedení Volkswagenu by v následujících letech mohlo svými zásahy negativně ovlivnit vývoj mladoboleslavské značky.