Aktuality | Pavla Adamcová | 11. 9. 2024 | 1 komentář
Řidiči novějších vozů Škoda Auto nově mohou na čerpacích stanicích OMV platit za natankované palivo přímo přes centrální počítač auta. Službu nazvanou Pay to Fuel v Česku zavádí Škoda ve spolupráci se společností Mastercard.
Kvíz | Gabriel Pleska | 27. 7. 2024
Vyzkoušejte si, jak znáte auta, která bychom dneska mohli označit označit za ikonická. I když sotva je něco míň vzdálenějšího ikoně než prdlavka Velorex.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 23. 8. 2022
Tahle auta si nejsou jen podobná. Využívají srovnatelnou techniku a vyrábějí se ve stejné továrně. Přesto Karoq začíná na 639 tisících a vrcholná Cupra Ateca může stát skoro o milion víc. Může i tak dávat smysl?
Recenze | Vojtěch Dobeš | 11. 8. 2022
„Jedna Fabia“ se občas používá jako základní jednotka pro přiblížení, jak je něco drahé. Většina lidí si ale nepředstavuje, že by měla být za půl milionu korun. Zvlášť pokud jde o základní motorizaci s tříválcem bez turba. Testovaná Fabia 1.0 MPI ale ceníkovou cenu přes půl milionu měla.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 3. 12. 2021 | 9 komentářů
Když jsme testovali původní verzi, nazvali jsme ji „snem českého manažera i chalupáře“. Teď je tu inovovaná verze. Kromě faceliftu přichází především s benzinovým motorem místo původního naftového. Dokáže i bez něj okouzlit svou všestranností?
Aktuality | Jiří Hovorka | 26. 8. 2021 | 1 komentář
Zákazníci e-shopu Alza.cz a přepravních společností Dodo a Zásilkovna mohou nově využít doručování do kufru svých aut. Zmíněné firmy spustily ve spolupráci se Škodou Auto pilotní projekt, který potrvá do konce roku 2021.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 20. 8. 2021 | 24 komentářů
Jen málo aut je pro český trh tak důležitých jako Škoda Fabia. Pro soukromé zákazníky dost možná žádné. I přes svoje malé rozměry se v Česku stala ztělesněním „minimálního univerzálně použitelného auta“, které může posloužit jako cokoliv od služebáku po rodinný vůz. A samozřejmě také měřítkem velkých částek, které se s oblibou vyjadřují v tom, kolik by za to či ono bylo Fabií. Teď se budou muset měřítka posunout, protože nová Fabia je dražší. Ale zároveň se posunula mnohem blíže onomu „univerzálnímu autu“, vyrostla a stala se mnohem dospělejší.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 7. 2021 | 8 komentářů
Auta z Mladé Boleslavi byla v Česku vždycky symbolem dostupného vozu a cena milion korun zase symbolem vozu opravdu nedostupného. Dvě nejdražší verze nejprodávanější Škodovky, Octavia Scout a Octavia RS, sice nestojí milion v základu, ale s trochou výbavy se přes něj přehoupnou velice snadno. Může být Octavia za milion dobrý obchod?
Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 11. 2020 | 3 komentáře
Může kombinace benzinové čtrnáctistovky a elektromotoru nabídnout sportovní dynamiku? Testovali jsme hybridní Škodu Octavii RS iV.
Komentář | Vojtěch Dobeš | 18. 8. 2020 | 110 komentářů
Mateřský Volkswagen chce změnit směřování Škody Auto. A Českem proběhla vlna odporu: zlí Němci už nedovolí Škodovce stát se českým BMW. Ve skutečnosti bychom možná měli být za změnu rádi – ať jako zákazníci domácí automobilky, nebo lidé víc či míň ekonomicky závislí na její prosperitě.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 2. 6. 2020 | 56 komentářů
Nová generace nejprodávanějšího českého auta je zase o něco větší, nabízí zase o něco modernější technologie a měla by i lépe jezdit. A samozřejmě i lépe vypadat. Otestovali jsme kombíka.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 20. 5. 2020 | 4 komentáře
Flotiloví manažeři mají důvod zapochybovat, jestli musí být služební vůz v tédéíčku. Škoda Superb přichází i jako hybrid. Slibuje neuvěřitelnou spotřebu a možnost volného parkování ve všech pražských modrých zónách. Vyplatí se novinka víc než klasický turbodiesel? Vyzkoušeli jsme ji.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 10. 3. 2020 | 5 komentářů
Ještě před pár lety byla elektrická auta jen hračkou pro nadšené podivíny. Teď se zdá, že přichází úsvit elektrického věku. A domácí automobilka nechce zůstat stranou.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 12. 2. 2020 | 7 komentářů
Už od časů „škodovky stovky“ se zahrádkou na střeše, spoilerem a s nálepkou Castrol se základní chutě typického českého tatíka od rodiny nezměnily. Základem je praktické auto, se kterým dojede na chalupu nebo sjezdovku. A potřebuje se také opájet pocitem, že je na dálnici nejrychlejší a ukázat, že na to má. Splňuje současná nejdražší Škodovka všechny tyto požadavky?
Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 11. 2019 | 20 komentářů
Vypadá trochu jako auto do terénu: je vyšší než hatchback či kombík, ale má poháněnou jenom jednu nápravu. Sám výrobce tvrdí, že je vhodné do města. Proč si takového křížence koupit? Má móda zvýšených aut nějaký smysl? Nová Škoda Kamiq je důkazem, že ano.
Rozhovor | Martin Vlnas | 18. 3. 2018 | 4 komentáře
Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!
Rozhovor | Martin Vlnas | 17. 3. 2018 | 6 komentářů
V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?
Co si o tom myslíte | Martin Vlnas | 29. 1. 2015 | 15 komentářů
Protože optimalizovat se prostě musí… Jenže všechno má svou cenu.
Komentář | Michal Kašpárek | 4. 10. 2013 | 36 komentářů
Kvalifikovaná pracovní místa najdete spíš v koncernech než pidifirmách – a podpora inovací má v Česku zatím jen mlhavé výsledky.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 13. 2. 2013 | 6 komentářů
Český trh s novými vozy vykazuje počátkem letošního roku řadu zajímavých přesunů, které souvisejí především s cenovou politikou jednotlivých automobilek. Kdo navzdory zvýšené DPH zlevnil, slavil v prvním souhrnu trhu roku 2013 až nečekané úspěchy.
Analýza | Jindřich Hradecký | 6. 2. 2013
O procento vyšší DPH měla logicky zvednout ceny všech výrobků, na něž vztahuje. Včetně automobilů. Ale často se tak vůbec nestalo. V boji o zákazníka některé značky procento navíc do ceny nezahrnuly, a jiné dokonce své vozy ještě zlevnily.
Analýza | Jindřich Hradecký | 9. 1. 2013 | 6 komentářů
Mladoboleslavská automobilka prozradila cenu nové generace Octavie a evidentně ji nasadila níž, než v původních podzimních úvahách zamýšlela. K přívlastku „nejmodernější a největší v dějinách“ totiž Škoda chtěla připojit i slůvko „nejlevnější“. Tedy při uvedení na trh, dodáváme my. Protože Octavia Tour 2011 stávala jen malinko nad čtvrtmilion.
Když se řekne | Barbora Buřínská | 24. 7. 2012
K základním povinnostem zaměstnavatele patří vytvořit na pracovišti bezpečné prostředí. A v bezpečí nemají být jen zaměstnanci, ale i jejich věci. Pokud jim je někdo odcizí nebo poškodí, musí jim zaměstnavatel zaplatit škodu v plné výši. Tedy... za určitých podmínek.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 24. 7. 2012 | 6 komentářů
Kolikrát se říkalo, že níž už to nejde. A přesto prodejci nových aut v Česku kvůli konkurenčnímu boji posouvali cenové dno níž a níž. Letní měsíce 2012 to mění.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 2. 5. 2012 | 14 komentářů
V seriálu o cenách nejžádanějších aut jednotlivých kategorií se po mini, malých vozech a nižší střední třídě dostáváme k té střední. Do ní Svaz dovozců automobilů, z něhož vycházíme v žebříčku prodejnosti jednotlivých modelů, řadí Octavii, dochází na nejžádanější auto Česka. Jako horní hranici našeho výběru jsme zvolili 600 000 Kč.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 16. 3. 2012 | 13 komentářů
Co vás napadne za firmu, když se řekne Švédsko? IKEA, Volvo, vodka Absolut? A jaká firma či značka by mohla vytanout cizinci, když se řekne Česko? Ptáme se ekonomů Pavla Kohouta, Petra Macha, či Lukáše Kovandy, ale i politologa Jiřího Pehe a dalších osobností, kdo podle nich „vzorně reprezentuje“ Česko.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 25. 1. 2012 | 67 komentářů
Ač automobilky věnovaly tolik úsilí vývoji dieselových motorů a jejich mise, co se týče kvality samotného železného výsledku pod kapotami, skončila úspěšně, svět i Česko začínají nad naftou lámat hůl. Naše srovnání výhodnosti dieselových a benzinových aut jasně dokazuje, co za tím vězí.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 18. 1. 2012 | 2 komentáře
Dalo se to čekat: s lednem se výrazně změnily ceníky nových aut. Skvělou zprávou je, že značky v roce 2012 spíš zlevňují. Třeba některé škodovky jsou nyní nejlacinější v historii. Jiní s velkými slevami vyprodávají skladové vozy z minulého roku. Jednoduše: nikdy nebylo výhodnější jít si pro nové auto než teď.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 11. 1. 2012 | 1 komentář
Rok 2011 si většina automobilových značek včetně Škody odškrtla coby úspěšný. A vděčí tomu za odbyty ve světě i v Česku. Tuzemská výroba nových vozů dokonce loni trhala veškeré rekordy.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 28. 12. 2011
Dva, tři, ale také sedm, a dokonce třicet let. Záruky na nové vozy se víc než garancemi jako takovými staly marketingovým nástrojem automobilek. Na co si dát ve změti lákavých čísel pozor?