O chladné královně

Leoš Bárta | 12. 10. 2001 | 2 komentáře
O chladné královně
V oblasti leasingu osobních a užitkových vozů na českém trhu jednoznačně dominuje CAC Leasing. Proto začínáme další kolo hodnocení marketingových aktivit na internetu právě touto společností. Přeji „lízingovkám“ hodně zdaru a snahu o nápravu. Bude vůbec co napravovat?

www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a na jejich způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, porotu serveru Peníze.CZ tvoří dvanáct osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.cac.cz

Zamyšlení pro tento týden:
Internet je médium, které je svou podstatou zcela specifické. To není žádná novinka, nic moudrého, nic objevného. S čím ale za Vámi tentokrát přicházím jako s námětem na zamyšlení, je jazyk. Texty, na které jsme si už jakžtakž zvykli v novinách, časopisech, firemních brožurách a reklamních letácích jsou a MUSÍ BÝT JINÉ než texty, které se používají v rámci prezentací na internetu. Jazyková stavba musí být jednodušší, délka textových struktur zkrácená, méně znamená více. O tomto tématu nebylo ještě mnoho napsáno. Nicméně odborníci na jazyk a reklamu se shodují – jazyk na internetu musí být trochu (nebo hodně) jiný. Co si o tom myslíte Vy?

Vstupní stránka CAC Leasing


 

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 4 Marketingová rovina: 2- Informační rovina: 3 Grafická rovina: 3- Jazyková rovina: 3- Navigační rovina: 3 Technická rovina: 4



Kreativní rovina:
Kreativita homepage existuje. Někdo se určitě zodpovědně zamyslel a někdo zodpovědně tvořil. Výsledkem této zodpovědnosti je poměrně zajímavý, nepříliš tradiční a graficky docela vyvedený soubor vizuálů, který neurazí a zaujme. Bohužel u toho ale zůstalo. Další stránky jsou suché, bez fantazie a invence, působí chladně (a stejně tak jako texty) i dost neosobně. Takže jsme opět svědky toho, že se něco dobře nastartuje a hned za startem dojde energie, chuť (no, peníze snad v tomto případě asi ne).

Výsledná známka (jako ve škole): 4



Marketingová rovina:
V sekci Kontaktujte nás uživatel očekává konvenční kontaktní informace (ty jsou obsaženy jinde, takže budiž…), ale místo toho tam na vás čeká dotazník, kde, pokud se chcete k něčemu vyjádřit, musíte zadat celou svou adresu a další údaje. Napadají mě hned poznámky: Proč se mám zpovídat, když chci komunikovat? Je vůbec zabezpečen přenos těchto dat? Víte, co se stane? Málokdo bude reagovat, málokdo se bude ptát, málokdo tento komunikační kanál využije. Nic více, nic méně.

V sekci Obchodní místa najde uživatel klasickou a pořád oblíbenou interaktivní mapu, pak dokonce fotografie jednotlivých poboček (i když ne u všech poboček), nicméně v pop-up nabídce nejsou všechna obchodní místa a kanceláře, co jsou komunikována v mapě. Chybička se vloudila nebo jsou snad některé pobočky před zavřením?

Výsledná známka: 2-



Informační rovina:
Prezentace CAC Leasingu obsahuje hodně informací, ale přitom jsou podávány v přiměřené míře. Nadpis – text. Potud by bylo co chválit, kdyby tato uměřenost nebyla dohnána až do zbytečných krajních mezí. Informační struktury jsou prezentovány jaksi strojově, nelidsky, neberou příliš ohled na to, že uživateli prezentace jsou také lidé, kteří s leasingem nemají tolik zkušeností. Nerozumíš? Nevadí.

V sekci Kalkulačka se dočteme, že se připravuje nová verze. To je hezké, že inovují a zdokonalují, ale já si chci počítat a původní verze by mi třeba stačila. V sekci Pro obchodní partnery je možné stáhnout si nějaký program. Nečekám snad ani žádné bližší informace, tato sekce evidentně není určena pro mě. Ale chybí tu jedna podstatná věc – informace pro potencionální obchodní partnery. Jak se jím stanu, která kritéria musím splnit a hlavně, jaké výhody mi to může přinést? A další poznámky, tentokrát drobnosti: Proč chybí některé informace v anglické mutaci (jediné, co je v sekci Profil společnosti v Aj, je Annual report 1999)? Proč jsou k dispozici výroční zprávy jen za rok 1998 a 1999? Už cca 3 měsíce by měly být tyto materiály k dispozici…

Výsledná známka: 3



Grafická rovina:
Poměrně působivou grafiku z úvodní stránky jsem očekával i dál, ale tak trochu zbytečně. V jednotlivých podsekcích jsou sice v pravém horním rohu upravené vizuální motivy z homepage, ale to je vše. Chlad, který dýchá z textových struktur, ještě umocňuje ta vizuální prázdnota. Alespoň se dá říci, že prezentace je po grafické stránce opravdu „čistá“. V podsekci Tip dne by mi stačila alespoň inteligentní textová úprava.

Výsledná známka: 3-



Jazyková rovina:
Při jazykovém zkoumání se přišlo na ledasco. Na některých místech chybí v textu mezery, jinde jsou chyby v interpunkci (např. v sekci Bazar / ojeté automobily). Dále se zase dočtete zajímavé informace, ve kterých firemní PR experti některá slovní spojení raději v jedné větě zopakují, aby si jich čtenář všiml (sekce Bazar / CAC SHERLOG Millenium), jinde se autor do svých formulací tak zamotá, že neví, kudy z nich ven (sekce Produkty / leasing automobilů / pro podnikatele). Ja bych velmy chtel vzit sy auto na lizink, ale…

Výsledná známka: 3-



Navigační rovina:
Nechápu, proč na homepage není komunikována sekce Kontaktujte nás, když v rámci podsekcí je komunikována v horní navigační liště. V sekci Bazar / ojeté automobily / leasingová kalkulačka se mi objevily 2 naprosto stejné horní navigační lišty pod sebou, většina položek horní lišty byla ale neaktivní. V sekci Produkty je na všech stránkách v dolní liště ještě další navigace v rámci dané podsekce. Tahle druhotná navigace může na někoho působit rušivě, na někoho dobře, otázkou ale zůstává, proč to v jiných sekcích není? V sekci Produkty / leasing automobilů / postup uzavření smlouvy vypadají nadpisy různých stupňů graficky stejně, takže se text stává poměrně nepřehledným.

Výsledná známka: 3



Technická rovina:

Výsledná známka: 4



Klady a zápory z technického hlediska - HTML kód
(+)
  • byla provedena optimalizace kódu, zřejmě nebylo vytvořeno WYSIWYG editorem
  • optimalizováno pro Netscape
(-)
  • nekorektní používaní uvozovek v parametrech tagů a alt textů (například cesta k obrázku v parametru SRC bez uvozovek)
  • nejsou důsledně používány alt texty
  • nedodržování párovosti tagů (FONT, B)
  • nepoužití meta tagů pro vyhledávací roboty
  • časté používání zastaralého tagu font (dle doporučení W3C má být nahrazeno styly)
  • celkově až neuvěřitelně velké množství základních syntaktických chyb (doporučoval bych někdy autorům navštívit www.w3c.org)
  • na úvodní straně nás v IE uvítá chyba JScriptu
  • kontaktní formulář nemá žádnou kontrolu vstupních parametrů – po odeslání prázdného formuláře se nám objeví interní dokumentace k programu
Použití CSS (kaskádové styly)
(+)
    (-)
    • definice stylů uvedena přímo ve stránce a ne v externím stylesheetu – obtížná údržba stránek
    • častá definice stylu pro každý prvek zvlášť místo použití třídy
    Použití pokročilých technologií (Java, Flash, VRML, plugins)
    (+)
    • použití DHTML menu
    (-)
    • nejsou


    Závěr:
    Hodnocení prezentace společnosti CAC Leasing dopadlo DOBŘE. Tedy průměrně dobře. Téměř samé trojky. A takové známky se možná hodí spíš pro někoho, kdo zaujímá v hierarchii své oblasti působení místo nižší než první. Mnohem nižší.


    Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
    PB PD VI PJ MJ VLu PN JR TR KU MV PV průměr
    informační hodnota 3 2,5 3 2,5 4 - 2,5 1,5 - 3,5 2,5 3 2,80
    grafika 4 2,5 1 2,5 1,5 - 3,5 1,5 - 4,5 2 3 2,60
    celkový dojem 3 2,5 2 2,5 3,5 - 3 1,5 - 4 2 3 2,70
    Vysvětlivky: PB - Petr Bednář, Ringier; PD - Pavel Daniel, Marketing & Media; VI - Vladimír Iliev, iStrategie.cz; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; MJ - Martin Jaroš, Český Mobil; VLu - Viera Lukáčová, Českomoravská stavební spořitelna; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; JR - Jan Rosenauer, Český rozhlas; TR - Tomáš Řehák, Run Interactive; KU - Klára Ujčíková, Aliatel; MV - Milan Vacík, Ami Communications; PV - Petr Vyhnálek, Globus
    Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.
    ---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

    • Chcete sjednat povinné ručení? Navštivte naši novou sekci online prodej.
    • Vyhrát mobilní telefon můžete výměnou za hlas leasingové společnosti.

    Pokud jste navštívili stránky CAC Leasing - jak se vám líbily, co jste na nich našli? Napište nám své zkušenosti a názory.

    Srovnávat se vyplatí

    Srovnávat se vyplatí

    Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

    Sdílejte článek, než ho smažem

    Líbil se vám článek?

    -111
    AnoNe
    Vstoupit do diskuze
    V diskuzi je celkem 2 komentářů
    Daňové přiznání online

    A tohle už jste četli?

    Výsledky nemovitostních fondů: Inflaci překonalo šest retailových

    27. 2. 2024 | Jan Traxler

    Výsledky nemovitostních fondů: Inflaci překonalo šest retailových

    Většina retailových nemovitostních fondů loni vydělala kolem pěti až sedmi procent. Nejvyšší zhodnocení zaznamenal Mint I. rezidenční fond, ukazuje porovnání.

    ECB si kopla do bitcoinu. Čas nakupovat? Týden v kryptu

    24. 2. 2024 | Tomáš Krause

    ECB si kopla do bitcoinu. Čas nakupovat? Týden v kryptu

    Evropská centrální banka si zkusila kopnout do bitcoinu. Asi jako když se mladistvý intelektuál pokusí nakopnout merunu. Spočítáno: 51% útok na bitcoin se nemůže vyplatit. Nigérie a... celý článek

    S DIPem můžete jít do rizika, říká investiční expert

    21. 2. 2024 | Hynek Just | 2 komentáře

    S DIPem můžete jít do rizika, říká investiční expert

    Když za mnou přijde třicetiletý člověk, že si chce založit DIP, doporučím mu akciové fondy. Při takhle dlouhém horizontu se riziko vyplácí. Pokud si bude každý měsíc odkládat čtyři... celý článek

    Češi řekli, proč neinvestují. Na prvním místě je strach

    20. 2. 2024 | redakce Peníze.CZ | 1 komentář

    Češi řekli, proč neinvestují. Na prvním místě je strach

    Strach z podvodu a ze ztráty peněz jsou nejčastějšími důvody, proč Češi neinvestují. Až za nimi je nedostatek peněz. Ukázal to průzkum agentury Perfect Crowd na reprezentativním vzorku... celý článek

    Bitcoin stojí už přes 50 tisíc. Souboj solany a BNB. Týden v kryptu

    17. 2. 2024 | Tomáš Krause | 1 komentář

    Bitcoin stojí už přes 50 tisíc. Souboj solany a BNB. Týden v kryptu

    Cena bitcoinu letí pořád výš, zkrachovalá Genesis smí prodat aktiva za miliardy, solana a BNB se perou o pozici tržní čtyřky. Únosci počítačů vydělali loni miliardu dolarů v kryptu... celý článek

    Partners Financial Services