BrandInsight | Hynek Just | 8. 5. 2025
![Bez inovací v obraně se Evropa neobejde]()
Česká armáda umí nakoupit tank, vrtulník nebo třeba letadlo. Když ale dojde na moderní technologie, postavené na robotice nebo AI, ujíždí nám vlak. Tvrdí to Lucie Brešová, partnerka Fondu Presto Tech Horizons. Velkou inspiraci v propojování startupů s vojenskými technologiemi vidí v Izraeli.
BrandInsight | Jan Záluský | 7. 4. 2025
![S co nejnižší uhlíkovou stopou. Lenovo staví udržitelnost na tvrdých datech]()
Když zákazníci umožní svým počítačům druhý život, pomůže to nejen přírodě, ale i jim samotným a jejich byznysu, říká Miloš Malček, Solutions & Services Sales Executive z technologické společnosti Lenovo. Ta zveřejňuje uhlíkovou stopu každého produktu a nabízí její certifikovanou a doložitelnou kompenzaci.
BrandVoice | Tom Zrubecký | 20. 12. 2024
![Úspěch při získávání talentů závisí i na délce náboru. Firmy spoléhají na AI]()
Získat kvalifikované lidi je pro české firmy stále složitější. Aby přilákaly nejlepší talenty a zefektivnily nábor, obracejí se na umělou inteligenci a automatizaci. Moderní HR nástroje přinášejí řadu výhod a pomáhají firmám získat konkurenční náskok. Jaké konkrétní přínosy technologie nabízejí?
BrandInsight | Martin Vlnas | 10. 12. 2024
![Expert na změny v čele NN: Zdravotnictví zdraží, připravte se]()
Nadnárodní společnost NN má v 11 zemích přes 20 milionů zákazníků. Jejím generálním ředitelem v Česku – tedy šéfem NN Životní pojišťovny a NN Penzijní společnosti – je vcelku nově Yoram Schwarz. Muž, který se specializuje na fúze a transformace. Co ale bude dělat v Česku, když tady NN žádnou velkou akvizici nedělala?
Aktuality | Pavla Adamcová | 3. 11. 2024 | 1 komentář
![Vyhledá slevu, nasměruje k pečivu. Chytrý vozík přijíždí]()
Americká firma Instacart představila svůj chytrý nákupní vozík Caper Cart. Vozík umí zákazníkovi říct, kde v prodejně najde různé zboží, rovnou zváží zeleninu a ovoce, spočítá cenu (pomoci QR kódu na zboží), případně vyhledá akční nabídky.
Aktuality | Pavla Adamcová | 25. 10. 2024
![Skenování mezi regály zkouší i Lidl. Zákazníkům ušetří čas u pokladen]()
Německý řetězec Lidl se po vzoru většiny obchodních řetězců rozhodl otestovat nákupy přes takzvané Scan&Go. Funkcionalitu teď zkouší na zákaznících ve vybraných evropských zemích. Následně plánuje její zavedení také na další trhy, potvrdila české pobočka řetězce pro web Peníze.cz.
BrandInsight | Iva Brejlová | 15. 10. 2024
![V digitalizaci jsou české firmy na evropské špici]()
Zatímco státní správa hovoří o „country for the future“, tedy zemi pro budoucnost, české podniky se do moderních technologií už dávno naplno pustily. Podle nejnovější zprávy společnosti Asseco Solutions jsou v digitalizaci hned na druhém místě v Evropské unii.
Co si o tom myslíte | Pavla Adamcová | 4. 10. 2024 | 7 komentářů
![Haló, tady robot. Češi si s automaty moc nerozumějí, firmy si je chválí]()
Skákají do řeči, nadávají, jsou sarkastičtí, pokládají složité otázky. Zatímco operátoři infolinek si s takovými zákazníky umí poradit, jejich robotičtí kolegové trochu tápou. Jak se takzvaní voiceboti uchytili v call centrech tuzemských firem?
BrandInsight | Radim Zelený | 26. 8. 2024
![Copy–paste není nejlepší řešení, nasloucháme místním, říká manažerka Uniqa]()
Porozumět potřebám zákazníků je alfou omegou práce Sylwie Szymuly. Jaké nové obchodní příležitosti vidí ředitelka pro retail ve skupině Uniqa pro Česko a Slovensko?
Co se děje | Pavla Adamcová | 12. 8. 2024
![Řetězce vylepšují nakupování. Sázejí na dřevo i umělou inteligenci]()
Obchodní řetězce se snaží vylepšit si reputaci a dát zákazníkům z nakupování co nejlepší pocit. Řada vychytávek jim zároveň snižuje náklady a urychluje práci personálu. Co je teď v obchodech nového?
BrandInsight | Lucie Weissová | 31. 7. 2024
![Aby bylo na rozjezd, prodal jsem motorku, říká zakladatel Adventure Menu]()
Jako milovník výletů do přírody postrádal jídlo, které by na cestách nejen zasytilo, ale i chutnalo. Radek Slabý objevil trhlinku na trhu a vrhl se s kamarádem na výrobu kvalitních outdoorových pokrmů. Po pár přešlapech se jim podařilo vyvinout vlastní postupy a dnes Adventure Menu vyrábí jídlo i pro vojáky nebo hasiče.
BrandInsight | Jan Záluský | 25. 6. 2024
![V bance musí radit lidé, všechno ostatní digitalizujeme]()
„Aby digitalizace bankovnictví uspěla, musíme vědět, pro koho ji děláme. S klienty věci často konzultujeme a ověřujeme,“ říká František Ježek, člen představenstva a ředitel korporátního bankovnictví Raiffeisenbank.
BrandInsight | Miroslav Hlaváč | 24. 11. 2023
![Business intelligence je nemilosrdná, pravdu nepřikrášluje]()
O horkém trendu, nástrojích business intelligence (BI), v současné době slyšíme doslova ze všech stran. Pokud už je střední či větší firma nepoužívá, minimálně se o ně živě zajímá. Proč?
BrandInsight | Jiří Batěk | 20. 11. 2023
![Digitální zdravotní záznamy: zlepšení péče, méně chyb a úspora nákladů]()
Digitalizace zdravotních záznamů a jejich standardizované sdílení otevře dveře celé řadě inovací zdravotního systému. Může napomoci zlepšení celkové péče o pacienty, poklesu míry chybovosti a v neposlední řadě také snížení administrativní zátěže pracovníků i nákladů zdravotních zařízení.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 23. 3. 2023
![Velký bratr tě pořád sleduje. Anticenu dostali i Jurečka a Microsoft]()
Big Brother Awards neboli Ceny Velkého bratra se udělují nejvlezlejším firmám, úřadům či technologiiím. Právě technologie prodlužují prsty slídilům, kteří zasahují do našeho soukromí – sledují nás kamerami, shromažďují naše data, vědí o nás víc, než bychom si přáli.
Rozhovor | Jana Divinová | 27. 4. 2022 | 2 komentáře
![COOP: Obchod budoucnosti se osvědčil, druhý bude větší]()
Od poloviny března testuje družstevní řetězec COOP ve Strakonicích první automatickou prodejnu, do které se dostanete díky bankovní identitě i mimo běžnou otevírací dobu. O dosavadních zkušenostech jsme si povídali s ředitelem rozvoje a marketingu Lukášem Němčíkem.
Co se děje | Jiří Hovorka | 16. 2. 2022 | 9 komentářů
![Spojeni blockchainem. Xixoio a Vávra řekli podrobnosti]()
Xixoio podle Radovana Vávry přináší na trh revoluční technologii. Tokeny jsou něco na způsob virtuální akcie, se kterou se ale zdaleka nepojí tolik regulatorních omezení.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 19. 3. 2021
![Jak šetřit peníze i čas. Nejužitečnější mobilní aplikace očima expertů]()
Jaké aplikace se vyplatí mít nainstalované v mobilním telefonu? A které je naopak nejlepší co nejrychleji smazat?
Analýza | Jan Traxler | 11. 1. 2021 | 4 komentáře
![Nejlepší a nejhorší podílové fondy roku 2020]()
Nejúspěšnější fond v Česku loni vydělal investorům 173 procent, naopak ten nejméně úspěšný prodělal 36 procent. Oba mají v názvu slovo energy.
Aktuality | Petr Kučera | 16. 2. 2020
![Hledá se nejlepší inovace. Co vám usnadňuje život?]()
Druhý ročník soutěže Zonky Innovation Awards odstartoval. Celkem 81 projektů se uchází o ceny v několika kategoriích. Hlasování veřejnosti na webu www.zia.cz probíhá do 15. března.
Sloupek | Michal Kašpárek | 28. 3. 2014 | 2 komentáře
![Odkázali byste své jmění radši charitě, nebo bohatému podnikateli?]()
Miliardář Larry Page má jasno: dal by je jinému miliardáři, výrobci elektromobilů a fantastovi Elonu Muskovi.
Co se děje | Lukáš Kovanda | 3. 10. 2013 | 4 komentáře
![Připravme se na 3D robotickou revoluci]()
Jeden čas se zdálo, že slovo „robot“ má léta největší slávy za sebou. Děti se postupně přejedly všeho, nač pasovalo původní Čapkovo pojmenování, počínaje robotem Emilem a konče hrdiny japonských počítačových her. Dospělí zas tak nějak uvykli na kuchyňského robota a na to, že v produkci řady druhů zboží, jež zakoupí v nejbližším obchodním centru, má tak či onak prsty nějaký ten robot, rozuměj automatizovaný stroj. Poslední dobou je ale stále patrnější, že to všechno byla pouhá předehra.
Co se děje | Ondřej Tůma | 16. 11. 2010
![Prodej mobilních telefonů se dál zvyšuje]()
Ve třetím čtvrtletí roku 2010 se prodalo o 35 procent mobilů více než ve stejném období loňského roku. První tři příčky prodejnosti uhájily společnosti Nokia, Samsung a LG, avšak jejich celkový podíl na trhu klesá.
Banky | Věra Tůmová | 26. 11. 2007
![České banky na internetu dohánějí Evropu]()
Velké tuzemské banky připravují modernizaci aplikací internetového bankovnictví. Kromě správy účtu bude možné brát si přes internet půjčky či investovat do podílových fondů. Banky rovněž slibují větší komfort při užívání a lepší bezpečnost.
Měny | Petr Sklenář | 22. 11. 2007 | 2 komentáře
![Dolar bude světu vládnout ještě dlouho]()
Čím je dolar slabší, tím častěji se objevují názory, že jeho roli nejvlivnější globální měny převezme euro. Jenže to se v dohledné době nestane. Navíc za dva či tři roky se může svět potýkat s problémem, jak se naopak vyrovnat s příliš silnou americkou měnou.
Analýza | Jan Pekař | 7. 11. 2007 | 5 komentářů
![Topení uhlím zdražuje, ale zatím se vyplatí]()
Návratem k topení uhlím se mnohé domácnosti vypořádaly se zdražováním zemního plynu a elektřiny. Dvou druhů energie, které byly v minulosti státem podporovány a posléze se staly nákladovou pastí. Jenže uhelná past sklapla letos.
Banky | Věra Tůmová | 2. 11. 2007 | 2 komentáře
![Komu by Češi svěřili milion korun]()
Pro odborníky je letos Bankou roku 2007 Komerční banka, pro laickou veřejnost je jednoznačně Nejdůvěryhodnější bankou Česká spořitelna. Banky prý inovují a zaměřují se na klienty. Že by se blýskalo na lepší časy?
Kariéra | Táňa Chadrabová | 26. 10. 2007 | 8 komentářů
![Čechů je málo, ať přijdou cizinci]()
Čechů je na trhu práce málo. Proto vláda rozhodla, že usnadní cizincům cestu za prací a firmám k náboru nových zaměstnanců. Od příštího roku by měli zahraniční pracovníci dostávat tzv. zelené karty, které zjednoduší udělování povolení k práci a pobytu.
Životní situace | Simona Ely Plischke | 23. 10. 2007 | 11 komentářů
![Zdravotnictví USA: zdraví k nezaplacení]()
Američané mají nejkvalitnější zdravotní péči na světě. Jenže ne každý si může dovolit být pojištěn a platit náklady, které s lékařskou péčí souvisejí. I proto za oceánem sílí hlasy, které volají po všeobecném zdravotním pojištění, jak funguje v Evropě.
Platební karty | Věra Tůmová | 16. 10. 2007
![Má smysl pojistit bezpečnou kartu s čipem?]()
Měsíčně se v Česku ztratí či ukradne tisíce platebních karet. Majitele karet před zneužitím ztracené karty chrání pojištění. Nové čipové karty jsou relativně bezpečné. Je proto otázka, zda má smysl sjednávat pojištění proti zneužití i k nim.