Topení uhlím zdražuje, ale zatím se vyplatí

Jan Pekař | rubrika: Analýza | 7. 11. 2007 | 30 komentářů
Návratem k topení uhlím se mnohé domácnosti vypořádaly se zdražováním zemního plynu a elektřiny. Dvou druhů energie, které byly v minulosti státem podporovány a posléze se staly nákladovou pastí. Jenže uhelná past sklapla letos.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 11. 2007 19:54

Můj názor je ten ,že díky slibům a navádění na lepší topení má spousta lidí.V roddiných domcích topeniště na plyn elektriku i uhlí.A pokud se někomu nelíbí že tato diskuze je právě zde, tak se trochu plete.Je to to samé jako když si necháte koruny dolary nebo eura.U peněz musíte odhadnout kdy jakou investici v čem držet.A u topení zatopit buď dřevem nebo uhlím a potom to plynem nebo elektrikou jenom udržovat.Zvláště u starších domů.Je to jeden ze spůsobů jak efektivně topit bez velkých nákladů.A navíc taková malá kotelnička má svoje kouzlo.

+60
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 11. 2007 14:10, Automat na uhlí

Ta cena toho automatu na uhlí s regulací (termostat nebo ekviterm) je „na klíč“ asi 90-100 tisíc. Ta návratnost je asi 4-5 při topením uhlí ořech 2, ale oproti klasickému kotli na tuhá paliva, kde se topí kostkou. Oproti plynu je to ještě kratší, tak 2,5 až 3 roky. I po zdražení uhlí to bude taky tak. On totiž ten plyn bude o nějakých zase 10 -15 % dražší.
Sice u toho automatu na uhlí je po větru cítit, že se topí uhlím, ale z komína kouř není vůbec patrný. A hlavně tam nejdou spalovat plasty a pneumatiky , tak jako v každé druhé domácnosti je dnes dobrým zvykem!!!
Toho roku 2014 bych se neobával. Ta jejich úvaha se zakládá na demagogii, ostatně tak jako většina co zelení vyplodí (nemít nic v rukávu a říkat, že atomovou energii nepotřebujeme, je tak trochu na hlavu). A kdyby zvítězil nezdravý rozum (toto riziko je celkem reálné v české politice), tak se v tom automatu bude topit peletami a bude stále levnější. a navíc se aspoň ohřeji, ne jako topit plynem.

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)

13. 4. 2019 15:25 | Elza

Mám problém se sousedy,kteří reagují na mé topení černým uhlím a jinak elektřinou.Vše mám v pořádku komín,revize litinového kotle a že č.uhlí občas zakouří,není v mích silách.Nevím si rady vyhrožují žalobou,dnes je divná doba.Dekuji
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2013 8:05 | Karel Jež

Budu si topit čím chci. A pokud mi v tom bude stát silou bránit, budu s ním stejnou silou bojovat. Je třeba přestat býti ovcemi.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 11. 2009 19:28 | vendy

To co psal topenář klobouk dolu,nevím jestli je topenář,ale mluvit o kominíkách že mají iq ročního jezevčíka.no řekl bych že to iq má sám pisatel,rád si počtu jeho myšlenky že by byl poradce zelených?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 9. 2008 21:44 | Pepiček

Máš skutečně nápad, ale lze ho těžko chápat. Poraď ty chytrej, jak to, že už nejsi dávno v naší vládě? Tam bys uspěl, tam je více takových smělých gerojů. Poraď, ty hňupe. Takhle umí radit každý. Dej konkrétní návrhy pro manžele - důchodce, kteří také nechtějí v zimě mrznout a mají třeba dohromady důchod 15 ooo Kč. Chtějí se denně stravovat, používat elektřinu, normálně trochu kulturně žít?
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 21:05

Zapomel jste dodat, ze se moc neohrejete.
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2007 15:19

Ona to není jen otázka priorit lidí, ale i priorit státu. osobně se domnívám, že nejuniverzálnější a nejméně přírodě škodlivá je elektrická energie. V tepelných elektrárnách ji lze vyrobit mnohem efektivněji, atom také není moc drahý a její spotřebou neznečišťuji nic. problém je v ceně. pro náš domek jsme pořídili elektrokotelnu a - naštěstí - taky záložní kotel na pevná paliva. za loňský rok jsem protopil 80 tis. Kč v elektřině - letos topím dřívím a uhlím. Je mi líto sousedů i životního prostředí, vím, že můj litinový univerzální kotel není žádný zázrak, ale pokud udržím zatím dosažený průměr, protopím za sezónu nějakých 10 - 12 tisíc korun. Mimo to - neví, kdo z vás ještě pamatuje mohutné akce (ve stylu socialistického budování vlasti) zachraňte přírodu - topte elektřinou, přímotopy, plynem či bůhví čím ještě. Pokud nějakých 70 % obyvatel má podprůměrný plat, který nejde srovnávat ss platy v jiných státech EU, nemůžete po těch lidech chtít, aby přijali evropské ceny elektřiny (za chvíli to bude plynu, mléka, housek, masa....) a co pak ? Prostě lidé budou topit tím, co je pro ně nejlevnější nebo tím, co finančně zvládnou...proto uhlí ano, a pokud ne, tak ať někdo nejdříve přijde s jinou, levnou alternativou...Jaký má smysl počítat návratnost různých plynových, dřevoplynových a jiných kotlů, když neznáte jejich životnost ??? Mám nerezový kotel, ve kterém topením ušetřím 10 tis. ročně...výborně. Ale kdo řekne, že ten kotel stojí 100 tisíc a po 10 letech se musí vyhodit ? Navrhuji - nechte stranou emoce, vezměte papír a tužku - a chvilku počítejte. Počítejte tak, jak musí počítat normální rodina....a přejte lidem i právo mít auto, i právo jet na dovolenou a přitom vyjít s výplatou !
+56
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2007 18:21 | ja

Musim se k Vam taky pridat. Jezdim do prace z jednoho maleho mestecka do druheho, obe maji 99 % baraku na centralni vytapeni nebo plyn. Po ceste projizdim trema vesnicema, kde se topi jen a pouze uhlim a je to des, tam bych nikdy zit nechtel.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2007 9:22 | comment

A ještě připomínám, Jezevče, že jsem hned na začátku psal, že mi jinak nevadí, aby se podobné články na Peníze.cz objevovaly, neohrazoval jsem se proti tvému názoru, ale pouze proti demagogickému způsobu, jakým jsi pro něj argumentovat.
+56
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2007 9:22 | omnibus

Normálně nepřispívám, ale tentokrát vás musím podpořit, protože se na váš příspěvek určitě sesype mnoho tupců, jako třeba tady pan "geri". Tak abyste věděl, že nejste se svým názorem osamocen. Bydlím ve vsi kousek za Prahou a od října do dubna se tam nedá dýchat. Uhlím topí i lidé, kterí mají v rodině 3 auta. Jasně že je plyn drahý, lecos je drahé, ale struktura našich výdajů je otázkou priorit. Pokud někomu nevadí, že jeho děti dýchájí síru a oxid uhelnatý, je to škoda. Hlavně že bude dost bůčku, že ano, pane geri.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2007 9:20 | comment

Není jouda, rozumí tomu moc dobře, ale odmítá si přiznat chybu, to raději vrší jednu demagogii na druhou. A docela ti to, Jezevče, jde - jestli ještě nejsi v politice, alespoň lokální, tak o tom pouvažuj, máš předpoklady. Pokud tě podobná slovní ekvilibristika baví, tak tady mám pro tebe hned dvě různé odpovědi v podobně demagogickém duchu: 1, Tvoje topení také nestojí MOJE peníze, stejně jako ten milenec, takže potud je to stejné. 2, Nepsal jsi, že topení "stojí VAŠE PENÍZE", ale že "stojí PENÍZE". Takže zmíněná pseudocelebrita nemusí mít zrovna "VAŠE PENÍZE", stačí jen, že má "PENÍZE" a je to zcela v intencích tvého příspěvku.
+54
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2007 22:50 | zden kral@sezna.cz

To ,že je plyn drahý je pitomost.Já tvrdím že je to mimo dřeva nejlacinější topení.Ovšem když si představím všechnu práci kolem dřeva,celé léto řežu,sekám,rovnám a protože nemužu topit syrovým dřevem tak celý dvur zarovnaný poleny na rok dopředu .Tvrdím že topení plynem je nejlacinější.Mám rodinný domek ,vytápím 200 m obytné plochy ,denně vaříme na plynu pro 7 osob ,ohříváme teplou vodu.Platíme za rok 25000 zálohy a loni nám 4700 plynaři vraceli. Když se topilo uhlím tak jsme spotřebovali 100 metráku ,cena metráku je 240 kč. dále 15 kubíku dřeva a vařilo se na propanu jedna bomba 10 kg na měsíc to je 12 krát 270 kč.Vemte kalkulačku a počítejte a místo nářku na drahý plyn zjistíte že to není tak uplně pravda. Zdravím a počítejte.Zdeněk
+45
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2007 8:45 | icek

ty jsi fakt jouda vid ... penize te stoji treba myci prostredek na nadobi, avivaz, prasek na prani ... budou na penize.cz testy jejich ucinnosti??????? To se ti snazil vyse uvedeny autor prispevku naznacit, ale evidentne se ti to musi zasunout po lopate
+39
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2007 22:54 | Marek

asi ten debil zjistil, že když může k palivu vzduch a není mokré, lépe hoří a dá se tam přimíchat i druhotná surovina. Syrovým dřevem topí jenom superhlupák a pokud je to v polenech tak holt několik let trvá než to aspoň trochu uschne, nehledě na to, že se vlhkým toípivem ničí kotel i komín.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2007 21:15 | geri

S tím s váma souhlasím.Automatické kotle jsou drahé na pořízení.Návratnost je asi tak jak píšete,ale při dnešních cenách.Kdo ví kolik to bude stát příští rok a atd?Dělají se i tito kotle na spalování obilí,sice nevím kolik stojí 1q,ale je to levnější než plyn.A dady jde taky o to jestli ten kotel tu návratnost 4-5 let vydrží.Aby neodešel ve 3 letech?
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2007 21:06 | geri

Ještě se pomodli blbe a běž se zahřát během okolo baráku.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2007 19:54

Můj názor je ten ,že díky slibům a navádění na lepší topení má spousta lidí.V roddiných domcích topeniště na plyn elektriku i uhlí.A pokud se někomu nelíbí že tato diskuze je právě zde, tak se trochu plete.Je to to samé jako když si necháte koruny dolary nebo eura.U peněz musíte odhadnout kdy jakou investici v čem držet.A u topení zatopit buď dřevem nebo uhlím a potom to plynem nebo elektrikou jenom udržovat.Zvláště u starších domů.Je to jeden ze spůsobů jak efektivně topit bez velkých nákladů.A navíc taková malá kotelnička má svoje kouzlo.
+60
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 11. 2007 16:21

Mělo by se topení uhlím domácnostem zakázat? Ano, okamzite. K uhli existuji okamzite pouzitelne alternativy, ktere neposkozuji zdravi. Nase spolecnost je dostatecne bohata, abychom to mohli uskutecnit hned. Osviceny kral by to zakazal od 1.1.2008, stejne jako je zakazano pouzivat azbest.
+49
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 11. 2007 15:20 | Topič elektrárenský

Na topení pneumatikama je nejhorší, že zanášejí komín, čudí a blbě se řežou na menší kusy. Zase docela hřejou. na druhou stranu zase jejich spalování pomáhá čistit životní prostředí, protože se neválí po lese. No, a když se podívám do kontejnerů, jak lidi vyhodí do směsky všechno, co jim příjde do ruky, tak se divím, že ten spalitelný odpad nějak netřídíme a nepálíme ve spalovnách. To, co se vyveze na skládky, by už nějaké topivo nahradilo.
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2007 14:23 | jezevec

aha - no pokud milenec brittney spears stojí VAŠE peníze tak to gratuluji
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2007 14:11 | pfiala

a nevite o nejakem lepsim serveru kde by bylo neco jako je tady portfolio a seznam OPF?
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 234 607 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Články na Heroine.cz

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Druhá ukázka z prvního tištěného čísla časopisu se týká bolestného a přitom tak častého...více

Návody pro krkavčí matku: strčit dítě do jeslí?

Návody pro krkavčí matku: strčit dítě do jeslí?

Tak se znovu dočkáme jeslí, krkavčí matky budou mít pré! Ve skutečnosti to s návratem...více

30 let od revoluce. Společnost se odráží i v očích menšin

30 let od revoluce. Společnost se odráží i v očích menšin

Třicet let, které uběhly od revoluce, nezvou jen k ohlédnutí za událostmi Listopadu, ale...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Tomek

podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum

Milan Jančík

politik a podnikatel

Ondřej Tomek
ÚSPĚŠNOST
63,41 %

z 41 duelů
×
Milan Jančík
ÚSPĚŠNOST
10,81 %

z 37 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.