Komu by Češi svěřili milion korun

Věra Tůmová | rubrika: Banky | 2. 11. 2007 | 15 komentářů
Komu by Češi svěřili milion korun
Pro odborníky je letos Bankou roku 2007 Komerční banka, pro laickou veřejnost je jednoznačně Nejdůvěryhodnější bankou Česká spořitelna. Banky prý inovují a zaměřují se na klienty. Že by se blýskalo na lepší časy?

Za nejdůvěryhodnější banku většina Čechů považuje svou mateřskou banku. Přiznává to v reprezentativním průzkumu společnosti STEM/MARK přes 82 procent respondentů. Své banky si podle něj nejvíce váží klienti Komerční banky (profil, názory), České spořitelny (profil, názory)a ČSOB Poštovní spořitelny (profil, názory). To, že klienti své bance důvěřují, však podle nejnovějšího výzkumu neznamená, že jí také svěří všechny své peníze.

Když se kupříkladu v tuzemsku zeptáte lidí, jak by mezi finanční instituce rozdělili svůj případný milion korun (stejně se ptali i výzkumníci), dozvíte se, že největší sumu by v průměru od získala Česká spořitelna. Ta by si z této hypotetické sumy peněz odnesla průměrně od každého respondenta 380 tisíc. O více než polovinu méně by respondenti dali Komerční bance (165 tisíc korun), ČSOB (profil, názory) by dali už jen 94 tisíc korun a GE Money (profil, názory) 93 tisíc korun, zbývající peníze by dotázaní rozdělili mezi ostatní banky. Nejochotnější klienti, kteří by alespoň část milionového vkladu svěřili své mateřské bance, byli mezi klienty České spořitelny, ING banky (profil, názory) a eBanky (profil, názory).

Tuzemský trh bankovních i pojistných služeb v poslední době navíc signalizuje relativně velké změny, tvrdí odborníci. Mění se podle nich postupně jak chování finančních institucí vůči klientům, tak i vnímání bank a pojišťoven jejich klienty. V nejbližší budoucnosti se také podle Patrika Horného, generálního ředitele společnost Capgemini, která se specializuje na consulting a technologie, očekávají zásadní změny v oblasti platebního styku a IT. „Uplynulý rok byl pro české bankovnictví přelomový. Klíčové změny na bankovním trhu pohání změna v tom, že ve středu zájmu bank se ocitá klient a ne už jen vlastní infrastruktura bank a dalších finančních institucí jako dřív. Ostrá konkurence na trhu nutí banky ještě více sledovat potřeby a přání klientů a přizpůsobovat jim nové produkty,“ dodává Horný z Capgemini, která je i odborným partnerem ocenění MasterCard Banka roku. Toto ocenění, které se v tuzemsku pořádá už 6 let, zná své nejnovější vítěze od včerejšího večera.

Výsledky ocenění MasterCard Banka roku 2007
Banka roku 2007
  1. Komerční banka, a.s.
  2. Česká spořitelna, a.s.
  3. Raiffeisenbank a.s.

Bankéř roku - Pavel Kavánek

Nejdůvěryhodnější banka roku 2007
  1. Česká spořitelna, a.s.
  2. Komerční banka, a.s.
  3. Československá obchodní banka, a.s. - Poštovní spořitelna

Nejdynamičtější banka roku 2007
  1. Reiffeisenbank a.s.
  2. GE Money Bank, a.s.
  3. Komerční banka, a.s.

Účet roku 2007
  1. Česká spořitelna, a.s. - Osobní účet ČS
  2. ING Bank N.V. - ING Konto
  3. eBanka, a.s. - Osobní účet

Hypotéka roku 2007
  1. Hypoteční banka, a.s. - Hypotéka on-line
  2. Komerční banka, a.s. - Flexibilní hypotéka
  3. Česká spořitelna, a.s. - Hypotéka na bydlení

Stavební spořitelna roku 2007
  1. Modrá pyramida stavební spořitelna, a.s.
  2. Českomoravská stavební spořitelna, a.s.
  3. Stavební spořitelna České spořitelny, a.s.

Penzijní fond roku 2007
  1. AXA penzijní fond a.s.
  2. Penzijní fond České pojišťovny, a.s.
  3. ING Penzijní fond, a.s.

Pojišťovna roku 2007
  1. Česká pojišťovna a.s.
  2. Kooperativa pojišťovna, a.s.
  3. Allianz pojišťovna, a.s.

Životní pojištění roku 2007

  1. Kooperativa pojišťovna, a.s.- PERSPEKTIVA
  2. Pojišťovna České spořitelny, a.s.- FLEXI
  3. Allianz pojišťovna, a.s. - IŽP RYTMUS

Bankou roku 2007 se na základě hodnocení odborné poroty po dvou letech znovu stala Komerční banka. Ocenění poroty, v níž zasedli odborníci z oblasti financí, politické a akademické sféry, novináři a zástupci velkých firem, prý získala nejen díky kvalitě poskytovaných klientských služeb, ale i pro inovativní přístup. Porotci oceňovali například možnost personalizace designu platebních karet, flexibilní hypotéku či „sladění“ finančních produktů s ostatními produkty finanční skupiny (například spotřebitelské úvěry s rizikovým pojištěním zdarma). Prvenství získala KB i v letech 2004 a 2005, vloni byla na druhém místě za Českou spořitelnou. Do této kategorie bylo letos nominováno celkem sedmnáct bank, které se zaměřují na retailové produkty.

V soutěžním klání MasterCard Banka roku o nejlepší banky, pojišťovny a finanční produkty hlasovala jak odborná veřejnost (včetně členů Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců AFIZ), tak i laici a bankéři.

Odborníci rozhodovali i o dalších sedmi z celkem deseti kategorií. (Nejdynamičtější banka roku, Hypotéka roku, Účet roku, Stavební spořitelna roku, Penzijní fond roku, Pojišťovna roku a Životní pojišťovna roku) Nejdynamičtější bankou roku je podle odborníků i letos Raiffeisenbank (profil, názory). Tu porota ocenila především za to, že při spojení s eBankou, dokázala maximalizovat výhody obou bank a nabídla svým klientům to nejlepší z obou. Ocenění Hypotéka roku si letos za Hypotéku on-line odnesla Hypoteční banka (profil, názory). Za stavební spořitelny získala prvenství Modrá pyramida a za pojišťovny Česká pojišťovna (profil, názory) a Kooperativa (profil, názory) za životní pojištění. Penzijním fondem roku je letos AXA penzijní fond (profil, názory). Šestnáct nejvyšších bankéřů mezi sebou pro tento rok zvolilo Bankéřem roku generálního ředitele ČSOB Pavla Kavánka, loni jím byl generální ředitel České spořitelny John James Stack.

Třetí skupinou porotců byla i v letošním roce laická veřejnost, která rozhodovala o titulu Nejdůvěryhodnější banka roku. Pro tuto kategorii se sčítaly hlasy z internetu, ze zaslaných SMS i z výsledků výzkumu agentury STEM/MARK. Prvenství získala letos Česká spořitelna, která má v tuzemsku také nejvíce klientů (5,3 milionů). Vyhrála se 42 procenty hlasů, o polovinu méně hlasů dali lidé Komerční bance (21 %). Na třetím místě se umístila s 12 procenty hlasů Poštovní spořitelna.

Organizátorem ocenění MasterCard Banka roku 2007, které má primárně retailovým klientům pomáhat v orientaci na trhu, je společnost Fincentrum Media, generálním partnerem společnost MasterCard Europe.

Výsledky soutěže o nejlepší finanční instituce v tuzemsku pod hlavičkou Banka roku jsou tedy známé. Nyní začíná hlasování v jiné soutěži, která je zaměřená na nejlepší finanční produkty Zlatá koruna. Její výsledky se dozvíme na jaře příštího roku. Obě soutěže se pořádají již šestým rokem. Zajímavé by bylo porovnání, nakolik se jejich výsledky promítají do vnímání a důvěry klientů ve finanční instituce. 

Jsou výsledky takovýchto soutěží pro vás rozhodující? Jaké bance a finančním produktům v Česku byste dali hlas vy?

Kolik ušetříte s fotovoltaikou?

Kolik ušetříte s fotovoltaikou?

Zjistěte své roční úspory zdarma a do 2 minut. S Řešímto.cz porovnáte nabídky od ověřených dodavatelů ve vašem okolí.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+9
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 15 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 11. 2007 15:03, Kati

Ja si zrovna ted jsu nechat zrusit ucet u Komercni banky. Jsem studentka a mam ucet jeste u CSOB. Tam za vedeni uctu ani za ostatni veci neplatim ani korunu, kdezto u KB je to kolem 60 korun za mesic za polozky, za vedeni uctu atd... To prece jenom dela 7 stovek za rok.....

+39
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 11. 2007 8:07, Pavel

Já hlavně nevěřím takovýmto anketám. Protože u všech takovýchto "Nejlepší cosi roku" je vždy důležité, aby počet ocenění byl větší nebo roven počtu oceňovaných subjektů a na každého zbylo. Jinak se samozřejmě každý na takovou anketu, která může posílit pozici konkurenta, z vysoka vy..kašle.

-26
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (15 komentářů) příspěvků.

A tohle už jste četli?

Jak vypadá bankovní konto snů

11. 9. 2007 | Patrik Nacher | 2 komentáře

Jak vypadá bankovní konto snů

Dnešní balíčky bankovních produktů klientům neumožňují porovnat nabídky jednotlivých bank a občas jim nutí služby, které nakonec nevyužijí. Přitom by stačilo, aby banka klientovi nabídla... celý článek

Česká spořitelna je stále nejméně oblíbená

8. 6. 2007 | Patrik Nacher

Česká spořitelna je stále nejméně oblíbená

Spokojenost klienta s bankou bombastické reklamní nabídky nezajistí . Příkladem může být GE Money Bank, která láká klienty na balíčky bez poplatků či slibuje pomoc s převodem účtu z... celý článek

Bankovní poplatky tvoří třetinu zisku bank

23. 1. 2007 | Patrik Nacher | 4 komentáře

Bankovní poplatky tvoří třetinu zisku bank

Z hlediska celkového zisku tuzemských bank mají bankovní poplatky významné postavení. Od roku 2004 sice jejich podíl mírně klesá, ovšem stále tvoří až 1/3 a jsou v celkovém "portfoliu"... celý článek

Bankovní poplatky: proč za totéž platíme vícekrát?

26. 9. 2006 | Patrik Nacher

Bankovní poplatky: proč za totéž platíme vícekrát?

Vedle poplatku za příchozí platbu jsou poplatky za položku a za vedení účtu dalšími bankovními poplatky, které jdou lidem "na nervy". A stejně jako poplatek za příchozí platbu, který... celý článek

Můžeme žít bez bankovního účtu? Díl druhý.

14. 9. 2006 | Patrik Nacher | 1 komentář

Můžeme žít bez bankovního účtu? Díl druhý.

Výsledky ankety, kterou zorganizoval portál Bankovnipoplatky.com společně s Peníze.CZ, je dalším důkazem, že si lidé život bez bankovního účtu představit nedovedou. Tento postoj vyjádřilo... celý článek

Zjistěte zdarma cenu fotovoltaiky pro váš dům

Nezávislý srovnavač fotovoltaik Řešímto.cz

Partners Financial Services